Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Metro musí vyměnit 40 tisíc pražců. Jak vypadá nejnáročnější noc v podzemce

Tunelem projede poslední metro. Dispečer rozsvítí světla v tunelech. Nastává souboj s časem. Četa musí vyměnit až osm opotřebovaných dřevěných pražců tak, abyste už před pátou ráno mohli spolehlivě dojet do svého cíle. Podívejte se krok za krokem na nejnáročnější opravu v podzemce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

basniklidu

No ... ty rozrezane prazce vypadaji uplne zdrave ...

rekl bych, ze mnohem lenejsi by bylo oskenovat a vymenit jenom tech par spatnych jako soucast udrzby. Vubec bych se nedivil kdyby to byl dalsi prazsky tunel ... ale nemam dostatek informaci.

0/0
15.3.2011 3:27

Host

Re: No ... ty rozrezane prazce vypadaji uplne zdrave ...

Mozna podle vas - mozna to skenovan i prazcu hlavne zevitr by stalo mozna podobnou sumu jako jeho vymena - kdyz se meni i ty 2 okolni kolem nej.

0/0
15.3.2011 22:47

Host

Pro ty, co se ohání New Yorkem

V New Yorku je metro asi 1000x rozlehlejší - jedna jediná linka je delší než celé pražské meto dohromady, jízdné je $2.25,- = 38,-Kč, ale v New Yorku jde z toho do hromadné dopravy necelých 40%, zbytek stahuje město! Takže reálná cena je okolo 15,-Kč!!!

Takže jestli se v Praze platí 26,-Kč a ještě to je málo, tak je něco hooodně špatně!!!!!!!

A samozřejmě ani nepočítám, že tam mají klimatizaci i autobusy a ne jenom řidič = to je výsměch zákazníkům.

0/0
10.3.2011 12:42

Host

Re: Pro ty, co se ohání New Yorkem

"Takže jestli se v Praze platí 26,-Kč "

Je tu velkorysa levna cena vsech predplatnich jizdenek - kterou ma kazdy kdo prazskou MHD jen trochu casteji pouziva.

A proto Vase srovani je pouha DEMAGOGIE !!!

0/0
10.3.2011 13:26

Lvy

Re: Pro ty, co se ohání New Yorkem

A to si jako myslíte, že v NY nic takového není? ;-D

0/0
11.3.2011 8:39

TT777

Re: Pro ty, co se ohání New Yorkem

velkoryse levna cena??? 550,- mesicne? to je milej zlatej na dojizdeni do prace tedy cca 20x za mesic 27,50 denne nic velkoryseho v tom nevidimRv Navic driv od mesta+statu dostane 50% prijmu tedy stejnou castku co vybere na jizdnem (obcana tedy listek stoji ne 26,- ale 52,-!!!) A jeste ma DPP prijem z reklam na ketere se cestujici musi koukat! Jako je tam neco hodne spatne tak draze prepravovat tolik lidi najednouRvRvRv

0/0
11.3.2011 10:53

Host

Re: Pro ty, co se ohání New Yorkem

Ty jezdíš během měsíce jen 20x do práce a nikam jinam? To jsi z hlediska využití MHD celkem výjimka. Většina lidí, které znám, jezdí i na návštěvy, na nákupy, do kina, do hospody, atd.

Všichni pracující, které znám, navíc nepoužívají kupón 550,- měsíčně, ale kupón 4750,- za rok.

A Praha je město plné studentů a důchodců, ti neplatí ani tuhle cenu.

Netvrdím, že by dopravní systém nešel nějak optimalizovat, ale Tvoje výpočty jsou dost mimo.

0/0
11.3.2011 13:19

Host

Re: Pro ty, co se ohání New Yorkem

"obcana tedy listek stoji ne 26,- ale 52,-!!!) "

To plati celkove vybranou castku - takze dotace jde prave na ty predplatni kupony - a toto je tudiz opet jen demagogie.

0/0
11.3.2011 13:44

Host

Re: Pro ty, co se ohání New Yorkem

"jeste ma DPP prijem z reklam na ketere se cestujici musi koukat!"

Ta castka je celkem zanedbatelna - nikdo vas totiz nenuti na ne cumet a cist je !!!

0/0
11.3.2011 13:45

jouzi

Re: Pro ty, co se ohání New Yorkem

No, když jedete tam a zase zpátky, tak to není 20x ale 40x. Takže už jsme na necelých 14 korunách. K tomu jak kolega nade mnou říká nějaký nákup, kino, hospoda, návštěva... Já myslim, že nakonec se určitě dostaneme pod 10 na jednotlivou jízdu.

0/0
14.3.2011 12:55

Host

Re: Pro ty, co se ohání New Yorkem

Ridic klimatizaci nemiva, dost casto je ta krabicka jen "osvezovac" vzduchu.

0/0
11.3.2011 0:29

Rubik1

Pražce se mění tempem šest až osm pražců za noc

Kdyby se timto tempem metro hloubilo a budovalo, tak ho Praha nema jeste dodnes. To delaji studensti brigadnici s krumpacem? [>-]

0/0
10.3.2011 2:55

Host

schůzka byla naprosto transparentní

a částka taky sedí;-D;-D;-D Ano, na každou svini se vaří voda. Zejména na tu, která zasahuje do našich životů, že křšťáli;-D;-D;-D

0/0
9.3.2011 23:02

Host

Tunel

Jako strojvedoucí na trase A dobře vím, jak je to doopravdy. Nejměkčí a nejtišší jízda je právě na starých dobrých osvědčených dřevěných pražcích. Stačí vjet na úsek s novými betonovými kusy (Můstek-Dejvická) a jízda je o poznání tvrdší a hlučnější. O bezpražcovém provedení (typicky trasa B) raději pomlčet, hrůza, a opravy už vyšly natolik draho, že se za tu samou cenu daly nakoupit ebenové pražce na celé metro. Pražce v tunelu se nevyměňují z důvodu opotřebení (až na výjimky), je to čirá bouda a malá domů dodavatelů "jiných technologií". Pražce v tunelu totiž nijak netrpí, až na občasný průsak jsou v suchu, a dobře naimpregnované vydrží ještě dlouho sloužit. (Ne tak na zhlaví dep, kde jsou opravdu někde už za životností - Depo Kačerov.)

0/0
9.3.2011 21:10

Host

Re: Tunel

Jinak pro lajky, za Strašnickou je rozvícené světlo v oblasti bývalého obratu, což vyžaduje předpis a osvětlení v tunelu zapíná vlakový dispečer, nejen v přepravní výluce. A kolejnice, jež si pracovníci chystají a zakřivují do oblouku, jsou opravdu dlouhé přes dvacet metrů, v noci je chystají a pak normálně zůstávají ležet mezi kolejemi i v provozu, lehce přichycené, ničemu to nebrání.

0/0
9.3.2011 21:11

Host

Re: Tunel

...původní projekt (ještě žijící) totiž počítal s prodloužením áčka ze Strašnické na Zahradní město a Nádraží Hostivař (odbočky v délce čtyř vozů jsou naznačeny, koleje uříznuty) a Skalka vůbec nebyla v projektu, ze Strašnické se mělo jen jezdit do Depa Hostivař jako po spojovacích kolejích. (Pro představu, ve Strašnické by to vypadalo podobně, jako ve stanici Kačerov.)

0/0
9.3.2011 21:21

Host

Re: Tunel

I pred rokem 1989 byla razba tunelu jen pro manipulacni provoz naprosta silenost a tak se jiz v te dobe priadala stanice Skalka - kterou celou oblast i panelovou zastavbou docela dobre obslouzila i umozniola prestu na autobusove linky i jen ty tam projizdejici.

0/0
9.3.2011 22:01

Host

Pochvala

Zajímavý a dobře zpracovaný článek. Díky!

0/0
9.3.2011 20:08

Host

Dobrý článek!

Za takové jsem vždycky rád, opravdu příjemné počtení, Tohle je Technet jak má být, jak píše kolega kousek pod. Díky! :-)

0/0
9.3.2011 19:38

Host

GA

:-D[>-][>-][>-][>-][>-]

0/0
9.3.2011 16:19

Martin Skála

Hezké

Hezké

0/0
9.3.2011 15:27

Juric

Dobrá práce

Mě se článek líbil :) R^

0/0
9.3.2011 13:52

Host

Re: Dobrá práce

článek dobrý, ale stav pražské MHD je katastrofální, a to ne že by ta MHD byla zrovna zadarmo

0/0
9.3.2011 13:59

Host

Re: Dobrá práce

A vite o tom, ze Prazska MHD je placena z jizdenho asi jenom z 30 procent? Zbytek doplaci Praha, pokud by jste chtel kvalitnejsi MHD a z vlastni kapsy (kdyz zminujete, ze neni zadarmo) tak nebudete mesicne platit 5000, ale 20000.

0/0
9.3.2011 16:02

Leinad

Re: Dobrá práce

A víte o tom, že je jistý rozdíl mezi tím, kolik korun do MHD přiteče a jaká je skutečná kvalita?

Peněz teče nemálo - a faktem je, že noční linky s intervalem 30 minut, nejsou všude, metro je v NY špinavé a v létě fakt luxusní,... a jsem s pražskou MHD celkem spokojený - ale existuje 14T a následná nutnost údržby kolejí. U konkurzu na vlaky na trase C(M1) bylo jedinou podmínou "není to Sovětské. " Sovětské věci se vyhazovaly(viz 8171 a možnost revize P6)  Každá trasa metra má svůj vlastní zabezpečovač(MATRA, LZA, ARS).

0/0
9.3.2011 17:58

Host

Re: Dobrá práce

"noční linky s intervalem 30 minut, nejsou všude"

Halvne podle poptavky - proste nejsou tam a tak tomu je nebot by to jezdilo temer prazdne  - jedna se o okrajove casti.

0/0
9.3.2011 22:04

Leinad

Re: Dobrá práce

Myslel jsem jiná města, než Prahu.

0/0
9.3.2011 23:25

Host

Re: Dobrá práce

"Sovětské věci se vyhazovaly(viz 8171 a možnost revize P6) "

Za cenu REKONSTRUKCE - z nich krome tech zcela prohnilych se prave staly rekonstrukce.

A zmensila se spotreba - stare vlaky odporova regulace a nemoznost rekuperace a  snizila se hlucnost u rekonstrukci - proste GO = rekonstrukce !!!

"Každá trasa metra má svůj vlastní zabezpečovač(MATRA, LZA, ARS). "

ARS ze zcela prozaickych DUVODU - byl tam jiz od stavby v roce 1985 a pouzivani neho a jizda rucne a ne automaticke vedeni vlaku je proste PROVIZORIUM - uvolnit penize na jeho prestavbu na LZA nejspis se zatim nikomu nechtelo. MATRA zde je trreba odpovedne rict - C bylo nejstarsi - melo jeste zastaralou verzi ARS - a tak slo na radu jako prvni a LZA by jeste nebyla hotova - spatne zkusenosti vedli ke zmene dodavatele pri rekonstrukci ARS na LZA na trase A.

0/0
9.3.2011 22:10

Host

Re: Dobrá práce

" možnost revize P6"

Hezky to napiste priste presne - je to GO - tedy Generalni oprava a prave jeji cena a vysledek byla duvodem proc jiz NE !!

0/0
9.3.2011 22:13

Leinad

Re: Dobrá práce

Jenom Budapešť a Varšava je tak bohatá, že si mohla dovolit nerekuperující, hlučné, drahé 8171. Praha musí šetřit, tak dělá levnou rekonstrukci. (subjektivně bez měřáku mě více vadí vysoký tón v 8171M, než "hlasitý" v 8171. )

Netrvá to provizorium na béčku už nějak dlouho? Vůbec, byl důvod k tomu, proč nepoužít "novou verzi ARS?" Proč "špatné zkušenosti" s MATRA byly objeveny až po konkurzu?

0/0
9.3.2011 23:53

Host

Re: Dobrá práce

" Vůbec, byl důvod k tomu, proč nepoužít "novou verzi ARS?"

ARS neni automaticke vedeni vlaku - je to jen zabezpecovac - LZA a Matra je automaticke vedeni vlaku - tedy vlak jede sam.

Technicky obstarozni stav soupravy i po GO - stejne jak nove tehdejsi a prebytek uvolnovaneho tepla delal proste v lete problemy - ten chladek  v lete je zabezpecen i timto.

Politici vidi - ze ARS na B - jezdi a tak se do rekontrukce nehrnou.

0/0
10.3.2011 4:13

Host

Re: Dobrá práce

LZA proste v te dobe hotova nebyla a o dalsich nabidkach nevim - zas tak podrobne informace nemam.

A jeste k tem puvodnim soupravam  i po GO jsou na udrzbu velmi narocne - snad si pamatuji - tak za 8 provoznich hodin - musi jit na technickou prohlidku na stanici provozniho osetreni - nove jsou mnohem mene narocne na udrzbu.

0/0
10.3.2011 4:18

Host

Re: Dobrá práce

Popis jednotlivych zabezpecovacu a systemu automatickeho evdeni vlaku:

http://www.metroweb.cz/metro/TECHNOLOGIE.htm

0/0
11.3.2011 0:58

Keni

Re: Dobrá práce

A z cele castky s kterou MHD nebo-li ROPID disponuje se ztrati kolik desitek %. Jinak kdyz nizkopodlazni bus stoji skoro 3x draze nez normalni, proc se nekupuji i nornalni? Prece nemusi byt kazdy spoj nizkopodlazni, staci treba kazdy druhy.

Ale nezapominejte, ze provize se plati z objemu.Takze neni nutne nikde poradne setrit. To same ty tramvaje. Upravena T3 s nizkopodlaznim stredem je super. Sice T15 je povedenejsi, ale za jakou cenu.

Ja jakoz obyvatel Prahy s OpenCard jezdici pouze obcas si musim kupovat dva listky po 26CZK. Vesnican s autem to ma i vcetne parkovneho za 50CZK.Proc si nemohu na OpneCard predplatit treba 30dnu v roce nebo 30x dve jizdy v roce. Nez platiti za cestu 56CZK, vezmu radeji pohodlnejsiho plecha. A to se slibovalo, ze bude s OpenCard moznost si vybyrat z tarifu.

Vcera jsem byl s kamoskou a kocarkem fotit.Nechapu, k cemu jsou v tech nizkopodlaznich tram a vlacich ty rampy. To je problem prekonat vuz\nastupiste asi 2cm schod?

0/0
10.3.2011 15:10

Host

Re: Dobrá práce

" To je problem prekonat vuz\nastupiste asi 2cm schod?"

Pro vozickare zrejme ano ci to primo vyzaduje alespon norma.

"Prahy s OpenCard jezdici pouze obcas si musim kupovat dva listky po 26CZK"

Je to tak mala castka pro vas  - kdyz se vam nevyplati ani mesicni jizdenka.

"30x dve jizdy v roce." To je jiz zajimavejsi - pri nakupu 60 jizd dejmetomu za 1 rok - jzi by mohla byt skutecna sleva na tiu jizdenku.

0/0
11.3.2011 0:55

Host

Re: Dobrá práce

"proc se nekupuji i nornalni?"

Treba proto ze normalnich ma ted momentalne dost - zato nizkopodlaznich minimum je treba ten dobry duvod - az treba an kazdy 2 spoj bude nizkopodlazni tak bude kupovat i "normalni" autobusy.

0/0
11.3.2011 0:56

Host

Re: Dobrá práce

1) Nízkopodlažních busů není minimum ale 45 %.

2) Podle zákona a dle směrnice EU nelze už několik let kupovat pro městské autobusy jiné než alespoň částečně nízkopodlažní.

0/0
11.3.2011 23:02

Macek.0001

Re: Dobrá práce

OpenCard si můžeš koupit i jako tzv. klouzavou - 30 či 90 dní s přesným vymezením od-do.

0/0
16.3.2011 11:13

Host

Re: Dobrá práce

"pražské MHD je katastrofální"

Je naopak VELMI dobry stav a tak jak vozidel tak i dalsich veci pri brani v uvahu realne prujezdnosti silnic autobusy.

0/0
9.3.2011 16:42

Host

Pár chybek

Bohužel je v článku pár chyb. Třeba by mě zajímalo kdo redaktorovi nakukal, že osvětlení v tunelu rozsvěcí dispečer z Bojiště?? Osvětlení tunelu přece rozsvěcí dozorčí každé stanice podle plánu výluky.

0/0
9.3.2011 10:15

Host

Tak proto!

Tak kvuli tomuhle jezdi metro pomaleji. Uz mne zacinalo stvat, ze nevim, cim to je :) Diky, Technete![>-]

0/0
9.3.2011 10:12

Host

Re: Tak proto!

Jen v danem mezistanicnim useky - tedy jen mezi 2 danymi stanicemi.

0/0
9.3.2011 13:43

Leinad

Re: Tak proto!

Mně se líbí Strašnická - Skalka.

Už několikrát jsem slyšel teorie o tom, že za Strašnickou je světlo a snížená rychlost kvůli tomu, že "ve špičce se tam přejíždí na druhou kolej."

0/0
9.3.2011 17:36

Host

Re: Tak proto!

Ano, je to pravda. Do výhybky smí vjet vlak maximální rychlostí 40 km/h , ale teďka je tam rychlost snížena na 20 km/h kvůli opravě výhybky číslo 6.

0/0
9.3.2011 17:47

Host

Pěkný článek,

takhle by měl Technet vypadat. Jen mi tam ještě chybí doplnit úplně závěrečné práce - svaření kolejí.  Ještě bych rád dovysvětlení: jak dlouhé úseky kolejí se odřezávají? Nějak jsem úplně nepochopil tu větu o padesáti metrech. Padesátimetrovou souvislou kolejnicí by nikdo nehnul, navíc by to bylo technicky i velmi problematické (kór v oblouku). Čili na jaké kousky se kolejnice při výměně porcuje? (Pře)

0/0
9.3.2011 9:33

Host

Re: Pěkný článek,

Aha, ono na tom jednom obrázku je to i vidět, je tam kus kolejnice pohozený, může mít odhadem tak metr? Takže pak když se to všecko povyměňuje a kolejnice se zase svaří dohromady, je to slepenec z desítek dílů? To ve mně moc důvěru nevzbuzuje. (Pře)

0/0
9.3.2011 9:42

Host

Re: Pěkný článek,

Taky se pridam k pochvale, clanky o metru patri na technetu k tem nejzajimavejsim a nejlepe napsanym.

Jinak k tomu rezani sem mel stejnou otazku, ale vypada to tak ze se vyrizne ten 50m usek, vymeni se 8 prazcu, zase se tam nasroubuje s propojkou jako je na zeleznici a dalsi vecer se zase rozsroubuje ten samy usek a meni se dalsich 8 dokud neni usek hotovy

0/0
9.3.2011 10:08

Host

Re: Pěkný článek,

No ne, podívejte se na fotky. Je tam vyříznutý a pohozený daleko menší kousek, jen nějaký metr nebo dva. (Pře)

0/0
9.3.2011 10:34

fsp

Re: Pěkný článek,

Na jaké fotce? Myslím, že odříznutý kus bude mít minimálně 20 m, ale spíš těch zmiňovaných 50m. Zvedá se to jeřábem z naftové dreziny

0/0
9.3.2011 14:00

PedroKV

Re: Pěkný článek,

taky si říkám, jak dlouhý kousek a proč a jak řezali a proč 50 metrů kvůli ekonomice výměny.. Ale kdyby řezali jen metrové (dvoumetrové, třímetrové) kusy, tak by pak celé metro bylo jak řešeto, na sváry bych si na 100% nevsadil a navíc spotřeba elektrod by byla obří. A to nemluvím o tom, že před svářením by měli srazit hrany, aby nenavářeli jen další materiál, ale vařili od středu, čili i spotřeba kotoučů by byla maxi..

0/0
9.3.2011 18:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.