Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Noviny dělají z bojkotu telenovely zprávu. Facebooková čísla ale nejsou důležitá

"Jde o celospolečenský jev, už mu fandí třicet tisíc lidí na Facebooku," píše se často ve zprávách. Komentátoři dělají z těchto triviálních facebookových aktivit málem hlas veřejnosti. Pro srovnání zapomínají uvést, že třeba skupina Válení v posteli má už přes 420 tisíc fanoušků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

ve stylu socialismu

...svatá ty prostoto, ty seš ale blbec....

0/0
28.2.2011 19:33

Host

:-)

Nejlepší je ta poznámka dole, že jen Chuck Norris dohrál Facebook do konce...

;-)

0/0
16.2.2011 19:44

Host

Už to chápu

Kdokoli se řídí davovými psychózami uživatelů FB (ale jen těch, kteří všechny ty skupiny jako zástěrky vyprojektovaných frustrací nějakých lidských niemandů berou smrtelně vážně) je *diot a když to udělá novinář, tak tuplovanej.

Pozor! Neplést si marketingovými průzkumy, pro které je to stádo tupých ovcí ideální (ale opět jen ti, kteří všechny ty skupiny jako zástěrky vyprojektovaných frustrací nějakých lidských niemandů berou smrtelně vážně)

FB mám, skupin se neúčastním, a na FB se chodím bavit a kdo bere tu drbárnu za bernou minci, je to jen jeho smůla a sám ze sebe dělá bl*ce....

0/0
14.2.2011 10:19

Host

Bláboly !

Něci jiného je, když jedno facebookové téma existuje  14 dní a jiné třeba rok. To jsou pak čísla příznivců diametrálně odlišná, že ?  :-P

0/0
13.2.2011 10:07

glumik

Vida

tak tentokrát ta FB čísla něco znamenala.. Nova ostrouhala :-) R^

0/0
13.2.2011 7:59

Judge Dredd je o5 tady

Máte to trochu pomotané pisálkovskej

Pokud je FB něco jako MHD, tak tam platí obdobná pravidla pro Vox Populi, Vox Dei... má li náš FB kolem 1mil. regiostrovaných, tam s překlopením na občanstvo stačí pouze násobit 1:10 anebo vyjádřeno v procentech jsme ne obdobných číslech...

Pokud je někde 50tis. lidí na FB,. tj. 0,5%, tak jsme někde v horizontu 500tis. občanů ČR a to již je celkem slušná petiční síla.

Berme FB jako číslo petiční spokojenosti, resp. nespokojenosti obyvatelstva.

0/0
12.2.2011 21:20

Host

Re: Máte to trochu pomotané pisálkovskej

Naznacujete, ze "Like" na fb ma podobny vyznam, jako podpis pod petici? :-)

0/0
12.2.2011 23:22

Host

Re: Máte to trochu pomotané pisálkovskej

fb ovce nejsou reprezentativni vzorek spolecnosti.

0/0
12.2.2011 23:31

Host

Re: Máte to trochu pomotané pisálkovskej

...a kdo reprezentativní vzorek společnosti, Ti co nejsou na FB ? Moc bych to nepodceňoval být vámi...

0/0
28.2.2011 19:26

Host

Re: Máte to trochu pomotané pisálkovskej

Vite proc on se k tomu pripoji - chce se udrzet ve skolnim ci i pracovnim kolektivu - je videt ze se k tomu pripojil a rak to udela - i kdyz s rim nesouhlasi - koho chleba jis (tedy kdo je ted tvuj vedouci) toho pisen proste zpivej - drive proste se choval ze mel rad Komunisty na verejnosti - aby nemel problemy - je to stejnej duvod.

0/0
12.2.2011 23:40

Host

Re: Máte to trochu pomotané pisálkovskej

tak tohle může napsat jen naprostý ignorant a co není na FB, myslím že dnešní mladá generace a generace lidí ve středním věku co jsou na FB nejsou žádní negramoti a mají svůj názor

0/0
28.2.2011 19:29

Host

Re: Máte to trochu pomotané pisálkovskej

To neni reprezantativni vzorek populace Facebook !!!

0/0
12.2.2011 23:41

Host

Re: Máte to trochu pomotané pisálkovskej

Nejdřív se naučte psát číslovky a jednotky, a až pak se tady snažte potit tyhle vaše demagogie, vy chudáku ;-D

0/0
14.2.2011 10:09

Host

Diskuse na Facebooku

Vaše starosti bych chtěl mít.:-(

0/0
12.2.2011 19:11

Host

Konec facebook

UŽ by mělo přijit něco jineho

0/0
12.2.2011 19:06

Host

Možná by se ale neškodilo podivat na jine ukazatele...

...neříkám že článek nema v jistých ohledech pravdu, ale možna by neuškodilo jen tak pro informaci dopsat hodnoceni z více specializovaných serverů jako např.: csfd.cz(hodnoceni 4% ze 100 a pořadí jako 10. nejhorší serial), imdb.com. Vim že to neni uplně k tématu, ale zde je ten "hlas lidu" o něco lepe reprezentován a jestli veřejné mínění nepovažuje autor za směrodatné tak nevím podle čeho se orientovat, jen podle odborných recenzí? :D

0/0
12.2.2011 9:38

Host

Re: Možná by se ale neškodilo podivat na jine ukazatele...

odkdy je verejne mineni hlasovani 70 lidi v ankete? tak si zase radeji puste tu novu, leze vam to na mozek.

0/0
12.2.2011 13:38

Host

Re: Možná by se ale neškodilo podivat na jine ukazatele...

Je to veřejné mínění všech, kteří na daném místě reagovali, což je vždy lepší než mínění jednoho člověka co si myslí, že je pánem světa. A Vám bych tu Novu doporučoval vic, ja radši cizí naučne televize. :)

0/0
12.2.2011 15:07

Host

Re: Možná by se ale neškodilo podivat na jine ukazatele...

aha takze kdyz udelate anketu na demonstraci nacku zda se uzakonit hailovani jako oficialni pozdrav tak to budete prezentovat jako verejne mineni? mel byste sledovat ty vase "cizi naucne televize" pozorneji, mozna vam tam vysvetli pojem verejne mineni.

0/0
12.2.2011 23:26

Host

Re: Možná by se ale neškodilo podivat na jine ukazatele...

Ale 5.3/10 na imdb.com není zase nejhorší výsledek.

0/0
12.2.2011 15:40

Host

Re: Možná by se ale neškodilo podivat na jine ukazatele...

To je pravda, neměl jsem v době psani puvodniho přispěvku možnost se podivat. Imdb.com je o něco víc objektivní protože tam hodnotí větší rozsah cílových skupin, proto jsou tam také často výsledky vřelejší než na csfd.cz.

0/0
12.2.2011 16:24

Host

Bez ohledu na autorovo tvrzení

Nova mění vysílací čas té turecké slátaniny na podvečer - takže sledovanost v prime time asi nic moc.

0/0
12.2.2011 7:41

Host

Re: Bez ohledu na autorovo tvrzení

O telenovele autor v clanku vubec nic netvrdi.

0/0
12.2.2011 15:01

Host

Re: Bez ohledu na autorovo tvrzení

Tvrdí, že odmítnutí telenovely na facebooku nic neznamená.

0/0
12.2.2011 23:16

Host

Re: Bez ohledu na autorovo tvrzení

Taky nic neznamena - od toho je pruzkum sledovanosti a vic ji nezajima a ani zajimat nemusi a te se dela zcela jinak nez na facebooku.

0/0
12.2.2011 23:29

Host

zakončení

hezky zakončeno ;-D:-P

0/0
12.2.2011 3:43

Host

facebook

No, osobně na ksichtknihu kašlu. A víte proč? Je naprosto nemorální, hloupá a bezskrupulózní. Co je to za blábol "toto se líbí...", "sdílet" ? S nikým nechci nic sdílet a své "přátele si vybírám sám. Ksichtkniha je vynikajícím způsobem, jak vás špehovat; jak přijít o soukromí. Děkuji, nechci

0/0
11.2.2011 23:23

Host

Hm

Lajka = pes ve vesmíru, lajkovat = ???Rv

0/0
11.2.2011 23:08

Host

Re: Hm

já nechápu, že se vždy najde někdo, kdo je tím slovem tak fascinován. My mladí (kolem 22) tak prostě mluvíme. Starší generace taky přejímala a počeťovala ruské výrazy. Tak co.?

0/0
11.2.2011 23:46

Host

Re: Hm

Starší generace ty ruské výrazy nepřijímala - ty přijímali papaláši a oficiální tisk. Zato dnešní mladá generace už na češtinu totálně kašle.

Ovšem pokud se člověk nevyjadřuje kulturně, je nekulturní.

0/0
12.2.2011 7:39

Host

Re: Hm

no nevím, setkal sem se s výrazy jako "jedu na daču" či "davaj"..jinak na čestinu se nekašle, jen je užití anglických výrazů někde jednodušší a zní to lépe.. Ale tak to bylo a bude. Aspoň to, že se přejímaly německé výrazy mi npopírejte. Byť byla jiná (né diametrálně) situace

0/0
12.2.2011 11:47

Host

Re: Hm

+1

0/0
13.2.2011 11:57

Host

Re: Hm

to vám tadaani trochu nezávidím.

0/0
12.2.2011 7:54

Host

Re: Hm

Buďte rád, že to autor nenapsal v původní anglické formě. "like" je Vám oku lahodící více než "lajk"? Alespoň je výslovnost jasná i pro člověka, jenž cizím jazykem nevládne.

0/0
12.2.2011 8:35

p555

Re: Hm

zajiste je puvodni like lepsi jeko paskvilove lajk...

0/0
14.2.2011 9:53

Host

autor k lékaři, ne do redakce

Autor článku nepochopil podstatu věci, když se počet lidi vyjádří nad určitým problémem, nehraje roli ani to, kde, je to prostě názor. Nebral bych FB doslova, ale směrodatný je.

  Možná autor článku nemá rad víkend, nerad si odpočine a nikdy nechtěl nikam na pláž. To je ovšem situace, kdy by měl zvážit návštěvu psychologa

0/0
11.2.2011 22:19

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: autor k lékaři, ne do redakce

Jste sice vtipný, ale jako kdybyste reagoval na něco jiného, než na článek :-) Polopatě: nic proti lajkům, skupinám, vyjádření názoru. To, co zdůrazňuji, je, že 1) lajkování není nutně vyjádření názoru, 2) média vybírají čísla, která se jim hodí, a vydávají je za "hlasování" nebo "průzkum", 3) Facebook nereprezentuje společnost o nic lépe nebo hůře, než nápisy na pánských záchodcích nebo debaty v hospodě, přesto se s ním zachází málem jako s analytickým nástrojem. Facebook je analytický nástroj s obrovským potenciálem, ale ne v té formě a v tom duchu, v jakém to pojímají někteří líní novináři.

Závěrem svého příspěvku jste navíc ukázal, že jste článek nečetl do konce ;-D

0/0
11.2.2011 23:19

CCblue

Re: autor k lékaři, ne do redakce

Naprosto souhlasím. A divím se, že se vůbec našel někdo z novinářů, kdo dokáže takhle popsat realitu dnešního internetu.

0/0
12.2.2011 17:53

Host

Re: autor k lékaři, ne do redakce

No, Ty si zoufalec!!!

0/0
11.2.2011 23:46

;-)

facebook není zas tak převratný

souhlasím. Jen bych podotkl, že internet a i facebook je jen nová forma komunikace  - nic víc. Stejně jako postupně přišly dopisy, telegramy, telefony, faxy, e-maily, instant messangery.....a nyní facebook.....prostě jde jen o další formu komunikace, ktetrá má vlastní pravidla, kteá jsou trochu jiná. Také jinak mluvíme do telefonu a jinak píšeme dopis. 

JInak z ekonomického hlediska považuji facebook za bublinu a peníze bych do něj neinvestoval. Zisky jsou relativně malé a budoucnost nejistá. Vývoj u internetových bezplatných služeb a fluktuace uživatelů je vysoká. ICQ stačilo v ČR na ztrátu  monopolního postavení mezi instant messengery nová nepovedená verze. A příchod facebooku byl další ranou. Jde prostě o velmi proměnlivé odvětví.

0/0
11.2.2011 22:16

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: facebook není zas tak převratný

S tou "novou formou komunikace" naprosto souhlasím, a dodávám, že je to ještě mladá a rozvíjející se forma. Z ekonomického hlediska myslím, že Facebook šanci má, a to velkou. Neříkám, že tu bude navěky, ale své období slávy ještě nezavršil, možná ani nezačal.

0/0
11.2.2011 23:21

Host

Re: facebook není zas tak převratný

Všechno co jste vyjmenoval je přeci jen jiné. Sloužilo to jen pro komunikaci velmi omezeného (obvykle 2) počtu účastníků v jednu chvíli. Facebook je jiný. Je to jako když koukáte na politickou debatu, kde jsou Vám prezentovány názory, ovšem s tím rozdílem, že Vy ten svůj můžete kdykoliv "postnout" - ať už jen mezi svými přáteli nebo v rámci nějaké skupiny či statusu svého přítele. Kupříkladu Česká televize postne nějaký článek skrze svou skupinu na facebooku - Vy pak můžete buď diskutovat pod oním článkem na facebooku a uvidí to každý komu se skupina "Česká televize" "líbí", nebo ho nasdílíte na svou zeď a omezíte se na své přátele. Je to velký a mocný nástroj pro hlas lidu. Televize, mail, speakers corner jako v Hyde parku, a svým způsobem "výzkum veřejného mínění dohromady". Proto je jiný. Jiný než ICQ, mail či blog.. Zde můžete nesrovnatelně víc

0/0
11.2.2011 23:40

CCblue

Re: facebook není zas tak převratný

Hlas lidu neexistuje a ani nikdy nebude. Většina lidí není schopna utvořit si zcela vlastní názor, jenom se k nějakému přidává. Což docela přesně odpovídá zmiňovanému "Like". Ono ani tolik názorů být nemůže. :-)

Facebook zřejmě jen urychluje šíření nějakých nálad ve společnosti, ale nepřidává žádnou novou kvalitu názoru. Kvalitní názor se totiž projeví vždy, i bez facebooku, internetu, nebo dokonce telefonu.

Problém dnešního facebooku je hlavně ten, že je nejvíc obsazen lidmi okolo 20 let, kteří nemají vůbec žádné zkušenosti, ale myslí si, že jsou strašně chytří. Pak se nemůžeme divit, že nám z něj lezou skoro jen samé hovadiny.

0/0
12.2.2011 18:07

SYETEY-KOTZOUR

ne že bych něco "lajkoval" na FB (bože to je slovo)

ale vcelku mě těší, že vůbec existuje nějaký náznak toho, že se česká populace nesestává jen z totálním vymatlanců.....idea zavedení turecké telenovely na českou obrazovku mi přijde celá tak absurdní, že se k tomu snad ani nemá cenu vyjadřovat.

;-) ....takže ať žijí třeba i FB komunity, pokud se vyznačují zdravým rozumem;-)

0/0
11.2.2011 19:52

CCblue

Re: ne že bych něco "lajkoval" na FB (bože to je slovo)

No vida, tak mě turecká telenovala na českých obrazovkách nijak absurdní nepřijde. Na tom z hlediska obsahu nic není. Nakonec on ten víc než milión diváků, sledujících ji, o tom jasně vypovídá.

Problém byl způsob uvedení, ten totiž nestrávila velká skupina skalních diváků Novy

a poprvé to dala najevo.

0/0
12.2.2011 18:15

Host

Re: ne že bych něco "lajkoval" na FB (bože to je slovo)

Na jevo se to dava pouze jejim nesledovanim - sledovanim jineho programu - nic jineho nez sledovanost Novu nezajima a zajimat nemusi.

0/0
12.2.2011 23:31

Host

autore

piš něco pořádného jo? kdo má číst ty slinty..

0/0
11.2.2011 17:50

Host

Re: autore

pro tebe to platí taky hoste ;-D

0/0
11.2.2011 20:55

tmf

co to je ten

Facebook

0/0
11.2.2011 17:00

SYETEY-KOTZOUR

Re: co to je ten

web, který dokázal to, že si pubertální srdíčka, zdravice a slinty posílají i dospělý po 20ce ale i 30ce.......čímž výrazně zkrátil "mentálně nevyhraněný" čas mezi pubertou a stařeckou senilitou, tak jak jsme jej znali dříve;-D;-D

0/0
11.2.2011 19:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.