Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šroubek po šroubku. Jak se rodí nová česká lokomotiva

České dráhy zanedlouho obdrží 20 kusů nových lokomotiv Škoda 109E pro vozbu osobních vlaků. Podívejte se, jak se nová lokomotiva vyrábí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

osk

Nechci sýčkovat

ale do +40 to není zrovna extra velká rezerva, u nás se to snad ještě snese.

0/0
18.8.2011 11:02

jmhad

údajně byla tahle mašinka

navržena také s ohledem na plánovaný tunel Praha - Beroun a tak je více odolná a jede i s některými problémy,kdy už jiné stojíR^

0/0
2.8.2011 8:12

houba_

Re: údajně byla tahle mašinka

ale jdi ty brebto, tomu prece nemuzes verit

odolnost skrine je podle norem a e podle nejakeho tunelu,

co se tyc jizdy se zavadou - to se snad ani nedela aby loko jela se zavadou (snad jedine ta klim), ale kazdopadne kazdy stroj ma zavdy, se ktremy to jeste jde a se kterymi uz ne

0/0
2.8.2011 12:11

petr.n_22

Pěkná práce

R^

0/0
1.8.2011 21:21

Duke___Nukem

urcite je dobra a spolehliva,

ale ten dizajn.....:-(

0/0
1.8.2011 13:29

martas38

Re: urcite je dobra a spolehliva,

Ten "dizajn" je dán nutností plnit normu TSI. Když se podíváš na modernizovaného Tauruse, bude vypadat velice podobně.

0/0
1.8.2011 13:50

Astaroth

Re: urcite je dobra a spolehliva,

Takovy krokodyl s cumakem by normu urcite splnil take s prehledem.

0/0
1.8.2011 15:56

martas38

Re: urcite je dobra a spolehliva,

Ale s aerodynamikou by to bylo horší.

0/0
1.8.2011 17:59

fsp

Re: urcite je dobra a spolehliva,

vzhled vagóny netahá

0/0
1.8.2011 14:29

pteryx

Re: urcite je dobra a spolehliva,

Jednoduché tvary jsou lepší než nějaké módní výstřelky, lokomotiva není sezónní zboží.

0/0
1.8.2011 17:30

jbubik

úžasnej PR článek

a takové stroje teď chtějí ČD neodebrat?  Vždyť mají jen dva roky zpoždění v dodávkách....;-)

0/0
1.8.2011 12:58

pteryx

Re: úžasnej PR článek

Zkuste vyvinout nějakou technologickou novinku, pak uvidíte jak je to "jednoduché". Není to sranda, dokonce i když je vývoj hotový, tak se konkurence pokouší zablokovat homologaci.

0/0
1.8.2011 17:28

houba_

Re: úžasnej PR článek

- nikdo netvrdi, ze je to jednoduche, ale je to proste fakt, ze Skoda je v nekolikaletem zpozdeni. proste Skoda neni schopna dodrzet smlouvu

- konkurence se snazi .... kdo vi jak to vlastne je ci bylo. od tohto 19.5. nejde najit zadnou informaci, jak noviny, tak skoda mlci. navic se mi nechce zdat, ze by skoda v pirpade ntnosti nebyla schopna slozit kauci nejakych parsettisic (treba i euro), kdyby jim o to opravdu slo. spis to vypada, ze skoda toho vyuzila k PR v rakousku a nemecku, vlastne jim to sedlo

0/0
1.8.2011 18:48

krobotak

Re: úžasnej PR článek

Zajímavé, že konkurence s tím takový problém nemá, s vývojem je o několik let napřed a za stejné peníze dostaneme lepší stroje. Pokud vím tak škodovka běžně nedodržuje smlouvy nehledě na to, že neumí ani pořádně argumentovat!

0/0
2.8.2011 20:07

pteryx

Re: úžasnej PR článek

Místo lokomotiv budeme vyvážet rejpaly, to bude jistě jednodušší. Že na to Škodovka ještě nepřišla?

Mně připadá poměrně přirozené, že se podporují místní projekty a firmy, je to logické, dělají to všichni, i ti Rakušáci. Proč asi kupovali z vídeňské fabriky soupravy "navíc", aby je pak mohli někomu (třeba nám) nevýhodně prodat, proč si jich nekoupili kolik skutečně potřebují? Že by to bylo tím, že je ta fabrika v Rakousku?

Věřím že to budou spolehlivé stroje, nakonec se všem vyplatí. I těm Rakušákům, určitá míra konkurence je pozitivní, zabrání tomu aby Siemens usnul na vavřínech.

0/0
3.8.2011 1:28

pteryx

dík za pěkný článek

Kde je nějaký vývoj bývají i různé tahanice - mezi Siemensem a Škodovkou, a.p., pak se to projevuje v různých naschválech, v právních sporech, zabavují se lokomotivy, dělají se zakázky co by vyšouply RailJet atd.  Jistě by bylo lepší kdyby takové tahanice nemusely být, přesto je dobře, že se u nás něco dělá, že Škodovka pokračuje v tradici výroby lokomotiv.

0/0
1.8.2011 12:54

Karátek

Vagóny

Kolik taková velká potvora utáhne vagónů?

0/0
1.8.2011 11:23

Stoura

Re: Vagóny

Záleží na sklonu, rychlosti a také hmotnosti a jízdních odporech těch vagónů.

0/0
1.8.2011 11:36

fsp

Re: Vagóny

S kopce klidně i dvěstě :-)

0/0
1.8.2011 12:24

pteryx

Re: Vagóny

Ta potvora má výkon přes 6MW. Takže asi celkem dost ;-D

0/0
1.8.2011 12:55

bourgois

Detaily na další lokomotivy

www.atlaslokomotiv.cz

0/0
1.8.2011 11:12

bourgois

Re: Detaily na další lokomotivy

pardon. www.atlaslokomotiv.net

0/0
1.8.2011 11:13

Neonym

Lokomotiva pěkná a dobrá

ale kvůli škodovce a jejímu přístupu k Railjetům(po všech těch VŘ, které jim dráhy napsaly na míru) doufám, že jim ČD ty lokomotivy hodí na hlavu.

+2/0
1.8.2011 9:28

CART09

Re: Lokomotiva pěkná a dobrá

Přesně tak... Nejlepší je, že se chlubí tím, že to jezdí 230km/h... U Railjetů přesně tohle rozporujou, že to přece není potřeba... a najednou to nevadí, ba naopak je to přednost?

0/0
1.8.2011 11:59

Vanguard

Re: Lokomotiva pěkná a dobrá

R^

0/0
1.8.2011 17:18

bloud-velbloud

šroubek po šroubku

....ba po matičce, se rodí zde...v našem závodě...

0/0
1.8.2011 7:25

Roman36a

Re: šroubek po šroubku

Hujere, jděte si po svejch!

0/0
1.8.2011 7:42

Don_Alex

Re: šroubek po šroubku

Hujer, meteleskum bleskum...

0/0
1.8.2011 8:16

Karelnik

jenom drobnost:

uspořádání dvojkolí je Bo'Bo' (místo O má bejt malá 0, ale to tu napsat nejde) a pak druhá drobnost: sběrač je i pro ostatní systémy (nejenom 3kV) ;-)

0/0
1.8.2011 7:20

a8nn

Re: jenom drobnost:

Nikoliv, přestože se v reálu častěji používá Bo' Bo', správnější zápis je opravdu B'o B'o.

0/0
1.8.2011 12:11

houba_

Re: jenom drobnost:

pro kazdou trakcni soustavu ma jiny sberac

0/0
1.8.2011 18:50

a8nn

Re: jenom drobnost:

Nesmysl, sběrač je univerzální.

0/0
1.8.2011 23:16

volič.ods

Nepochopím

proč se na pravicovém zpravodajském portále uvádějí články o dopravních prostředcích pro levicově smýšlející občany, nezaměstnané a občany v důchodu. Tímto vlak jednoznačně je.

0/0
1.8.2011 7:13

dudlop

Re: Nepochopím

Jistě-jako levičácký salát, snowboard.. :-P To jsou perly-po ránu..

0/0
1.8.2011 7:35

karbid

Re: Nepochopím

Ty musíš být hodně inteligentní.Smrděj ti nohy jdi si ho umejt;-D

0/0
1.8.2011 7:47

dudlop

Re: Nepochopím

? Jen cituji výroky velkého Klause:-P, pokud ti nejsou známy - po salátu..apod. tu máme levičácký vlak?? Rv

0/0
1.8.2011 7:55

Yesname

Re: Nepochopím

Tobě taky hrabe?

0/0
1.8.2011 11:35

h@luzak

Re: Nepochopím

Co je na lokomotivě levicového? Koupit a provozovat ji může jak zloděj-přerozdělovač (stát) tak investor-kapitalista (soukromník).

0/0
1.8.2011 8:19

fsp

Re: Nepochopím

Takhle se může ptát jenom levičák. My pravičáci na to totiž nekoukáme z pohledu cestujícího, ale z pohledu výrobce, tj. toho, co si za utržené peníze z byznysu koupí lepší auta.

0/0
1.8.2011 9:36

Martin35

Re: Nepochopím

Takže pravičáci jsou media,podnikatelé a pravicoví politici a všichni ostatní zahýbají doleva.;-D Ale no tak,už takhle o ránu.

0/0
1.8.2011 11:11

Yesname

Re: Nepochopím

Že ti není hanba. Takhle sjetej už po ránu.

0/0
1.8.2011 11:34

AmalkaVila

2700A

Docela by mě zajímalo, z čeho je udělaný ten trakční drát a z čeho ten sběrač. Přece jenom jakou plochou se ty dva kusy dotýkají že přes to lze přenést 2700A? Po drátu to jede furt dál tedy ten se asi nezahřeje. Ale ten sběrač se zahřívá i třením a navíc 2700A - jaktože se to po pár metrech neroztaví? 8-o

0/0
1.8.2011 6:56

Inkvizitor Johny

Re: 2700A

To bude nějaký chyták :-)

0/0
1.8.2011 7:12

Alois Jirásek

Re: 2700A

Takový proud samozřejmě nejde skrz pantograf trvale. Jedná se o proud na soustavě 3000V při využití plného zatížení (7,2MW)

0/0
1.8.2011 10:39

Karelnik

Re: 2700A

neroztaví ;-)

0/0
1.8.2011 7:16

Berballó

Re: 2700A

Je to tím, že drát troleje není natažený rovně, ale "cik-cak", takže z pohledu pantografu se vlastně smýká za strany na stranu a vzhledem k nízké tepelné kapacitě kovů se to stihne vzduchem chladit, protože na jednom místě se ten drát smýká jenom velmi krátkou dobu.

+5/0
1.8.2011 7:37

AmalkaVila

Re: 2700A

Jo ahááá. R^

0/0
1.8.2011 7:49

fsp

Re: 2700A

Smýkání je také z toho důvodu, aby na sběrači nevznikla drážka

0/0
1.8.2011 9:39

Inkvizitor Johny

Re: 2700A

jj, je to chyták:-)

0/0
1.8.2011 10:16

Bariq

Re: 2700A

Tady nikdo netvrdí, že sběračem prochází proud 2700A. Trakční proud je ten, co protéká trakčními motory. V soustavě 25KV to vychází max cca 318A

0/0
1.8.2011 7:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.