Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaj ForCity se nebojí sněhu ani vody

Nové pražské tramvaje ForCity si poradí se sněhovou kalamitou i průtržemi mračen minimálně stejně dobře jako její předchůdkyně. Z provozu je nevyřadí ani porucha osmi motorů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

hor

tak ji posleme terba do hor a uvidime..:)

0/0
25.2.2011 11:56

bez_cenzury

nechapu

Tak to nejak nechapu, tady pisou, ze prostupnost snehem je lepsi nez u starych tramvaji. Jinde zase rikali, ze to je tragedie, protoze uz 6 cm snehu je problem.

0/0
21.2.2011 14:55

Host

prostupnost vodou

rád bych ukázal jak je s prostupností tramvají Škoda vodou

http://buzumbura.rajce.idnes.cz/ZAPLAVY_V_PLZNI_-_srpen_2002/#Obojzivelna_nizkopodlazni_tramvaj_Astra1.jpg

0/0
20.2.2011 7:51

Host

vzhled ...

Jo, a ještě, jak tu někdo zmiňoval, proč nemůže mít praha civilizovanou a hlavně prostornou tramwaj, která je k vidění a k jízdě třeba ve Vídni, pokud se nepletu ... ??

0/0
19.2.2011 16:37

Host

Re: vzhled ...

viz.: http://technet.idnes.cz/tramvaj-s-nejnizsi-podlahou-na-svete-jezdi-po-kolejich-jako-stonozka-1i9-/tec_reportaze.asp?c=A090713_171029_tec_reportaze_rja

0/0
19.2.2011 16:38

Host

Re: vzhled ...

ještě zajímavost k celému článku převzatá z diskuze o problémech T15 zde na technetu - úryvek pochází z jiného fóra - vzhledem k obsahu článku docela zajímavý kontext - předávám v původním změní:

Jedno c článku chybí. Citace jednoho zaměstnance DP Praha na jiném fóru:

Momentálně je problém ve výšce sněhové přikrývky v ulicích, kterou nikdo neuklízí a v tom, že stávající typy tramvají jsou v dolní části užší a mají boční plenty ve větší výšce než 15T, takže si v čerstvém sněhu vyfrézovaly drážky podle sebe, což 15T nestačí.

A jelikož sníh zmrznul, přišla by 15T při prvním výjezdu o všechny spodní plasty.

Kdyby jich tu bylo víc a jezdily hned od začátku sněžení, nemusely teď čekat na oblevu...Tramvajové pluhy v tomhle taky moc nepomůžou, bo mají průjezdný profil radlice dle T3.

0/0
19.2.2011 16:42

Host

Re: vzhled ...

A proto jsou pluhy upravené aby 15T neměla problém. A ta tramvaj v Rakousku že má být prostornější?;-D

0/0
19.2.2011 22:05

martin.ol

Re: vzhled ...

Myslíš tuhle? http://www.martin-ol.name/scripts/view.php?img=vylety/viden-2009/SDC12516.JPG ;-D BTW ta má taky dřevěné sedačky :-D

0/0
19.2.2011 18:32

Host

inside ...

No, já zase tak trochu vím, že Škoda holding jako výrobce tramvaje si najal PR agenturu, aby problémy kolem nové tramvaje poněkud utlumil - jen roční zpoždění asi v tomhle ohledu hovoří za vše - tramvaj jsem ale viděl i v provozu (jezdím raději metrem) a celkem se mi líbí, ale ještě jsem se nesvezl. U jakékoliv tramvaje je nejdůležitější prostor uvnitř, o tom se jaksi článek nezmiňuje. A jestli to bude stejné jako u Porsche, tak teda potěš koště ... mě je upřímně jedno, jak tramvaj jezdí, hlavně že jezdí a hlavně, že se do ní vejdu. Vzhled je na vedlejší koleji.

0/0
19.2.2011 16:35

Reeve

Re: inside ...

Vnitřní uspořádání prostoru (a hlavně průchodnost cestujících z jednoho sektoru do druhého) má MNOHEM lepší než Porsche.

Ale bohužel je dražší než známá luxusní a plně nízkopodlažní vídeňská tramvaj ULF.

0/0
20.2.2011 1:18

Host

Re: inside ...

Což se ale není čemu divit, protože ULF by pražské tratě nezvládla. Rv

0/0
21.2.2011 10:56

Host

Re: inside ...

Ta cena má dva zásadní důvody:

1.) Nejen u nás je výrazná snaha podporovat domácí výrobce - Škoda Transp. by bez toho asi sotva mohla vyrábět to, co dneska vyrábí. Bohužel se tato podpora děje až příliš mimo běžné tržní prostředí. To má za následek, že firmě narostly křídla a tradiční obchodní vztah se otočil a nyní diktuje výrobce a zákazník (DP) podle diktátu objednává a platí. To logicky razantně zvyšuje cenu.

2.) Tramvají ULF se již vyrobilo velké množství. Zásadní část ceny tvoří vývoj a zkoušky a pokud se může tato částka rozpočítat třeba do 1000 kusů, tak se to tak neprojeví, jako u menších sérií.

0/0
21.2.2011 12:33

Host

pěkná

Co magistrát objednal to má. Ale vypadá krásně.[>-]

0/0
19.2.2011 15:40

Tom Hagen

Nechápu jednu věc

Proč má 15T oranžově podsvícené transparenty, když celá Praha (všechny ostatní tramvaje a autobusy) mají posvícení reflexní žluté. Navíc to oranžové vůbec není pěkné.

0/0
19.2.2011 15:27

martin.ol

Re: Nechápu jednu věc

Protože místo mechanického BUSE má ledkovej EMTEST :-P

0/0
19.2.2011 18:37

Host

Re: Nechápu jednu věc

Ale kdepak, nové autobusy SOR, které v Praze postupně nehradí Karosy, mají také oranžové.

0/0
21.2.2011 10:56

Tom Hagen

Re: Nechápu jednu věc

To je pravda, ale chtělo by to tedy všechno stejně: tedy i na T3R.P, na T6A5 i na KT8D5.RN2 a na Citybusy a zbytek.

0/0
25.3.2011 20:06

Host

Sedačky

Opět mají špatně vyřešené rozmístění sedaček, diletanti!

0/0
19.2.2011 15:23

Host

Re: Sedačky

No ale horší než u Porsche to rozhodně není

0/0
21.2.2011 8:40

Host

:-0

Klasická pražská zalezitost - vypíše se tendr na míru a ejhle- vyhraje to Forcity, s "designem" od Metrostav-Kotase, kteremu se designéři i architekti smějí. Na design tramvaje, která bude jezdit v Praze, měla být vypsána soutěž - podívejte se, jak se zachovali k odkazu routemasterů v Londýně - výsledkem soutěže jsou krásné retro busy od Foster/Aston Martin.

K Praze patří tramvaje s klasickým vzhledem T3, tyhle rádobymoderní obludy a la 80tá léta od "designéra" kotase k Praze nikdy patrit nebudou, (stejně jako 14T "Porsche", byť u nich se aspoň dá mluvit o designu).

0/0
19.2.2011 10:38

Host

Re: :-0

Kdy už konečně pochopíte, že design je subjektivní věc. Mě se třeba 15T líbí nejvíc a naopak 14T téměř vůbec. Není všechno jen podle vás

0/0
19.2.2011 10:52

martin.ol

Re: :-0

Přesně tak... Mimo to technyčtí jedinci a blázni do tramvajek si s radostí zajednou do Prahy jen proto aby se 15Tčkem svezly... Kvůli T3 by to zaručeně neudělali.... :-P

0/0
19.2.2011 13:23

Host

Re: :-0

Mně se nová 15T velmi líbí. Jsem pražan.;-)

0/0
19.2.2011 13:27

Host

Re: :-0

Tak to by jste pak tedy potřebovaly tramvaje Vario, které jezdí v dnešní době skoro v každým městě a nejsou problémy... [>-]

0/0
19.2.2011 11:19

Host

Re: :-0

Pár dobrých architektů a designérů znám, bratr vlastní grafické studio a obávám se, že to o tom smíchu je spíš jen vaše utkvělá představa. Nepochybuji o tom, že i dílo Patrika Kotase má své odpůrce, ale rozhodně je ve světě architektury a designu uznávané a nejedná se v tomto případě jen o nakoupenou slávu.

0/0
21.2.2011 8:03

Host

dg

vypadá to trošku víc jak autobus....ale já nevim, snad bude lepší jak ta stříbrná - porše

0/0
19.2.2011 2:30

Host

Re: dg

dřevený sedačky ! ano, ale laminátový...asi fakt nej....to rozhodně

0/0
19.2.2011 2:31

Host

Re: dg

Je lepší i hezčí než ta Porsche, technologicky je o generaci před ní a má "jenom" polovinu kloubů.

0/0
19.2.2011 9:45

Tom Hagen

Re: dg

To je právě to asi jediné, co se mi na 14T líbí a proč se mi moc nelíbí 15T, čtrnáctka má víc článků.

0/0
19.2.2011 15:25

Host

Re: dg

ale v každém tom článku je 14T zúžená a nikdo tam moc nemůže stát, potom má schody a ty taky nejsou při jízdě moc pohodlné, myslím, že do celé tramvaje se nevejde o moc lidí víc než do jedné 3T, plus je podle mě ošklivá, ty přední hranaté okna nakřivo, za to by Porsche potřebovalo nakopat

0/0
19.2.2011 20:19

Host

Ouvej, dřevěné sedačky

Vizuálně se mi tramvaj líbí, ale dřevěné sedačky, to je velký krok zpět. Lépe se čistí, to chápu, ale zkuste sedět na dřevě cca 20 minut. Z toho mi vyplývý jednoduchá rovnice - pro DP max. snížení provzních nákladů, pro pohodlí cestujícího nic. Zlaté staré sedačky. JT

0/0
18.2.2011 20:10

Hegemon

Re: Ouvej, dřevěné sedačky

Pokud se nepletu , tak si na tohle DP udělalo průzkum u pasažérů a tam drtivě vyhrála dřevěná. Raději mít otlačený zadek, než přemýšlet kdo a co před tím na tom sedělo. Látkové sedačky nejsou výhry.

0/0
18.2.2011 20:35

Tom Hagen

Re: Ouvej, dřevěné sedačky

1) Dřevěné jsou fakt pěkné a praktické

2) Dělala se anketa, dřevěné jasně vyhrály

3) Aspoň nebudou bezďáci jezdit z konečné na konečnou, když se na tom dle tebe nedá dlouho sedět

0/0
18.2.2011 22:01

Nahlas se ti směju 2

Re: Ouvej, dřevěné sedačky

Souhlas s tím, že nejlepší stále jsou ty staré laminátovky. Na dřevěných jsem ještě neseděl, le jisté je to, že ty látkovky jsou těžký eklhaft. MHD jezdím jen zřídka, ale na látku si nesedám.

0/0
19.2.2011 0:08

Host

Re: Ouvej, dřevěné sedačky

No ja vidim problem hlavne v mokrosti dreva kdyz lidi budou od snehu treba. Ale jasne bezdaci se tim lip odhali ze tam sedeli. Ale neznicej tu sedacku tim smradem? ta moc se do dreva vsakne ne? no jako jestli jel nekdo z vas z řep na palmovku tak to se neda sedet. A drzet se je kvuli bakteriim taky hruza. Sezeni ma tu vyhodu ze nejste v kontaktu s zadnou tyci. Asi se proste vyplati vic stat. Mozna by tramwaj bez sedacek byla uplne nejlepsi :)

0/0
19.2.2011 0:51

Tom Hagen

Re: Ouvej, dřevěné sedačky

Já jsem milovníkem tramvají, metrem jezdím, jen když není zbytí, jinak vždycky tramvají. Ale z Řep na Palmovku, to snad nemůžeš myslet vážně, to bych nedal ani já. To je výlet na hodinu, ne?   ;-D

Jinak dřevěné sedačky - no problem, seděl jsem na tom ze Strossmayerova náměstí na Palacké náměstí (cca 15-20 minut) a pohodička.

0/0
19.2.2011 15:23

dalnice

Re: Ouvej, dřevěné sedačky

Nevím tedy na čem přesně sedí dnešní děti ve škole, ale čalouněná křesla určitě nemají. A když na dřevěných židličkách dokáží chudáci sedět hodiny denně a čumět na tabuli, proč by nemohl cestující vydržet max. pár desítek minut ? :-)

0/0
21.2.2011 12:31

Host

Lotyšsko

Stejné tramvaje jezdí v Lotyšsku. Všechny jsou v depu, protože jim teče voda do motorů.

0/0
18.2.2011 19:00

Host

Re: Lotyšsko

Hm...nějaký link?

0/0
18.2.2011 19:06

Host

Re: Lotyšsko

Dělám ve firmě, která tyto tamvaje vyrábí

0/0
18.2.2011 19:10

Host

Re: Lotyšsko

;-D

0/0
18.2.2011 19:30

Host

Re: Lotyšsko

Jestli to nebude tím, že má ty motory vodou chlazený. K čemu by tam jinak byly přivedené ty trubky. A suchovod to není.

0/0
18.2.2011 21:46

Host

Re: Lotyšsko

Ano. je vodou chlazený. ale voda se tam dostává z venku. A to by nemělo.Stačilo aby v Lotyšsku napadl sních a dojezdilo se

0/0
18.2.2011 21:50

Host

Re: Lotyšsko

Jako vratnej?

0/0
18.2.2011 23:38

Nahlas se ti směju 2

Re: Lotyšsko

Uveď prosím důvěryhodný zdroj téhle informace.

0/0
19.2.2011 0:09

Host

minule stoleti

nechapu kdo ve mestech muze este chtit tramvaj mozna kdysi kdyz vsude neparkovali auta tak to byla super vec dneska kdy clovek jezdi z 90% po tramvajovych pasech tak je to utrpeni navic pokud clovek jede zase tramvaji tak je problem ze cestovni rychlost toho vehiklu je tak 20km/h a porad to nekde stoji proto ze se nemuze nicemu vyhnout navic obrovsky naklady na opravu koleji jenom dale tu MHD zdrazuji ja bych teda pomalu a jiste presel na trolejbusy ale ani autobusy by nebyly uplne od veci protoze mluvim celou dobu o brne taky nakej inteligent vyhnal autobusi z "centra" a pritom tam jezdi denne tisice aut :-P

0/0
18.2.2011 18:25

Host

Re: minule stoleti

Naopak je z města třeba vykopat ty tisíce aut. :-P

0/0
19.2.2011 9:21

martin.ol

Re: minule stoleti

R^

0/0
19.2.2011 13:33

tx999

Re: minule stoleti

Tak v Praze maji tramvaje na vetsine mist vlastni pas a tim padem jsou rychlejsi. Navic tramvaje jsou kapacitnejsi nez autobusy.

0/0
19.2.2011 9:36

adviser

Re: minule stoleti

Jenže brzdou městské dopravy jsou právě ty auta, autobusy a trolejbusy. Je jich moc, navzájem si překáží a jedno blokuje druhé v dlouhých kolonách a zahušťují městský vzduch zplodinami (kromě trolejbusů) při pomalém pojíždění na které nejsou stavěny. Mají taky větší provozní náklady na počet přepravených osob, protože bv ranních a odpoledních kolonách si každý točí volantem zpravidla solo. Navíc zabírají cenou plochu na parkování Máte to nějak popletené.

0/0
19.2.2011 15:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.