Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Staré pantografy končí. Podívejte se, jak v Plzni staví nové

Škoda získala zakázku na nové jednopodlažní pantografy pro České dráhy. Výrobce už stihl vyrobit první díly, které připravuje ke zkoušení. Podívejte se na pult strojvedoucího, motor či rodící se podvozky. Máme také fotografie prvních částí elektrovýzbroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

2mmmm_2

Staré panťáky

jezdily za každého počasí. Elefanty: trochu více deště a je zle...Jinak ale Elefanty jsou asi o 200% pohodlnější svezení, to ano.

0/0
27.3.2011 23:15

Aesculap

Se schody, nebo nízkopodlažní?

A ještě jedna věc - v článku se píše, že souprava má být celá nízkopodloažní - ale na jednom z obrázků jsem viděl asi 3 schody... Nebo to bylo jenom pro fíru do "kokpitu"?

0/0
27.3.2011 15:48

Aesculap

Málo místa na nohy?

Vypadá to pěkně, jen z těch vizualizací interiéru mi přijde, že sedačky jsou příliš blízko proti sobě... Bude tam pak vůbec kam dát nohy? Nebo se mi to jen zdá?

0/0
27.3.2011 15:43

Host

JM

Proč na Brněnsku nejezdí dodnes ŽÁDNÉ moderní příměstské vlaky? Nepočítám-li motoráčky Regionova. Vlaky mede-in DDR co tady jezdí nejvíce stojí slušně řečeno za pendrek.

0/0
26.3.2011 21:57

Host

Re: JM

Z duvodu napajeci stridave site 25 KV - na kterou neni jednotka 471 zarizena.

Sever - tudiz i Praha a Ostrava pouziva starsi sit o napeti 3 KV stejnosmernych.

To by mel prave umet az tento typ zde popisovany - pracovat se siti 25KV stridavych

A pak ty vozy co tam na elektrifikovanych tratich by meli byt novejsi nez puvodni pantografy co jezdi stale v okoli Prahy.

0/0
26.3.2011 22:36

TigerM

Re: JM

neni vubec probem.... na strankach skodovky se elefanty nabizeji i na stridvych 25kV, ... pro Ukrajinu a pro Slovensko je dvousystemova...

Prioritou je ted pro drahy nahradit dozivajici pantaky 451,452  a ty v okoli Brna nejezdi...

0/0
30.3.2011 22:04

Host

Re: JM

V okolí Ostravy taky ne. Ale KORDIS dvoupodlažní soupravy nechce.

0/0
15.6.2011 0:11

Host

Re: JM

Proc by meli jezdit novy vlaky v mongolsku?

0/0
27.3.2011 13:22

Host

Re: JM

Kreténe. ;)

0/0
2.4.2011 22:22

TigerM

nekonkurenceschopna

Polska PESA je uz take mnohem dale, ... Skoda zacina byt silne nekonkurenceschopna a nebyt na miru sitych vyberovych rizeni (rozpojitelnost souprav), tak pujde do kopru...

0/0
26.3.2011 13:46

TigerM

Re: nekonkurenceschopna

http://www.youtube.com/watch?v=LCU2oNuCrAc&feature=related

0/0
26.3.2011 14:11

Host

Re: nekonkurenceschopna

Rozpojitelnost souprav je dulezita - drahy opravdu cast valku odpojeji na nadrazi a ta odpojena cast pak pokracuje jinam ci tam zutane - snizovani kapacity soupravy podle poptavky cestujicich.

0/0
26.3.2011 22:57

TigerM

Re: nekonkurenceschopna

to si pleteme dva pojmy, ty PESAcke se take daji spojovat do souprav, ale jsou to ucelene jednotky o 2, 3 , 4 nebo 5 vozech... drahy chteji rozpojitelnost jednotlivych vozu soupravy, ... tim je prakticky PESA ze hry, ktera uz ma jednotky v provozu...

moc divodu k tomu, aby si mohli soupravu poskladat sami nemaji, ... urcite ne v beznem provozu, pokud jsou jednotky spolehlive...

0/0
30.3.2011 22:00

Host

Přesvětlený vlak

City Elephant i nový pantograf: Nechápu proč jsou vlaky uvnitř tak přesvětlené - bílé s tmavými okny přes která není, krom slunečného dne, skoro vůbec vidět ven. Navíc ta klimatizace - v zimě přetopeno, v létě přechlazeno. 1. třída - vždy je prázdná.

0/0
26.3.2011 12:33

Host

Re: Přesvětlený vlak

Z duvodu odrazu slunecniho svetla - aby neprochazelu slunce do vlaku a osvetleni je tam zrejme z duvodu dobreho cteni casopisu.

! trida rozhodne prazda neni - a je bezna i v zahranici - ma nalakat lidi co jinak jezdi autem - mohou tam v klidu pracovat a nebyt obtezovani nevychovanymi puberataky a jich hlasitymi prehravaci.

0/0
26.3.2011 22:39

Host

Re: Přesvětlený vlak

To, ze prvni tridou nejezdis ty, neznamena ze s ni nejezdim ja. 1. Trida je super.

0/0
27.3.2011 13:21

Host

Animace kabiny strojvedoucího nového pantografu

Ddk je to 15let starej Siemens - Desiro;-D

0/0
25.3.2011 16:48

Gunter von Bahnhof

dalsi scifi pohadka

denne jezdim starym pantografem a neustale jenom slysim o tom, jak budou jezdit Elephanty, nejezdi. Ted ctu, ze budou nove pantografy. To jsem zvedav, kde. Predpokladam, ze budou nahrazovat Elephanty na jinych tratich. Na nasi trati budou jezdit stale stare pantaky, kde neni klimatizace, okna nejdou otevrit, dvere nejdou v zime zavrit. Pouzivat za jizdy notebook? Ani nahodou, jinak vam vyskoci z klina. A to vse za stale vyssi jizdne.

0/0
25.3.2011 9:57

kibl96

Re: dalsi scifi pohadka

to je romantika ;-)

0/0
25.3.2011 15:16

krllo1

To vít všechno u nás trvá déle. Pamatuji, když začínaly

pantografy v šedesátých letech a to byla opravdu bomba vedle ještě někde používané parní trakce.

Tyto jednopodlažnísoupravy nebudou nahrazovat Elefanty, to je nesmysl, proč by je vyvíjeli, když by mohli dál sekat Elefanty.

0/0
25.3.2011 15:18

Host

Re: dalsi scifi pohadka

Tyto nové panťáky budou jezdit v Ústeckém, Olomouckém, Pardubickém, Královehradeckém a Jihočeském kraji.

Pokud jste z jihu Moravy , tak s novými pantografy ještě pár let nepočítejte.....napřed přece musí vybavit Čechy, potom sever....až až to bude starý, tak to dají i k nám na Jižní Moravu;-):-/;-(

http://www.zelpage.cz/zpravy/8073

0/0
26.3.2011 14:16

Host

Re: dalsi scifi pohadka

Hlavni duvod doposud byla stridava sit 25 KV na niz neni jednotka 471 uzpusobena a pak lepsi stav vozidel nez jinde dosluhujich pantaku.

0/0
26.3.2011 22:42

Host

hehehehehe

Terminologických a věcných blbostí plno (rám na svařování návarků je jasně rám PŘI svařování.....). Vrcholem jsou p........y typu "animace kabiny". Ví autor , co je to animace? Asi si asi myslí, že model z počítače. Slovo animace souvisí s oživenim, s tím, že je to animální, živé. A statický obrázek není animace. Študáci, které autor učí, musí být dobře popletení.Rv

0/0
25.3.2011 8:07

Host

Re: hehehehehe

Formulace s předložkou "na" coby příslovečné určení místa (nikoliv účelu) je sice méně spisovná, leč také srozumitelná, zvláště když autor na jiném místě popisuje například "rám na kontrole a broušení".

"Animace" - autor použil návrhářskou terminologii (kde "animace" = převedení technického výkresu do "živého", tj. reálně vypadajícího obrazu, neboli reálná vizualizace), aniž by si uvědomil, že většina lidí pod pojmem animace rozumí "pohyblivé obrázky".

P.S.: Bylo to skutečně tak matoucí, že jste obsahu neporozuměl? Kterým partiím konkrétně?

0/0
27.3.2011 12:27

stefi_ul

Re: hehehehehe

Animace je animace a vizualizace je vizualizace... nejake pouzivani nekde v kancelari jeste neznamena, ze je to pravda.

0/0
28.3.2011 8:30

Host

Re: hehehehehe

R^

0/0
28.3.2011 10:27

Spei

Pantograf

Taky jsem hledal na Wikipedii co to vlastně přesně je.... Jinak docela pěkná mašinka, pokud se to povede, tak by to mohlo jít i za hranice, vypadá to moooc hezky, hlavně to že každý vůz bude mít  jednu hnanou nápravu. A co se týká interiéru, tak ten se povedl, teď jde jen o to aby ho nějaký pitomec nepomaloval a nepoškrábal apod....

0/0
24.3.2011 12:08

Host

Re: Pantograf

Pantograf......zřejmě jste velmi mlád, tím jste o hodně přišel ;-). Ty staré ze 60. let byly proslulé tím, že dveře centrálně ovládal mašinfíra a měly velmi, ale velmi silný stisk, tedy neradno mezi nimi nechat ručku. Charakteristické také bylo to, že frekvence blikání zářivek se po dobu jízdy snižovala, až všechna světla zhasla úplně, takže celý vlak byl téměř ve tmě na cca 10 vteřin. To se opakovalo každých zhruba 5 minut. Jinak šílená špína (hlavně v 90. letech) a ukrutně málo prostoru pro nohy. 4 lidé se vešli do sedadel proti sobě jen s největší námahou. Proti tomuto jsou City Elephanty skutečně luxusní a rád jimi jezdím. !

0/0
25.3.2011 7:49

cover72

Re: Pantograf

Ale no tak, každých 5 minut ne. Na trati 171 se to stávalo jen jednou či dvakrát, vždycky v Chuchli a osobně jsem si vytvořil pracovní hypotézu, že ta světla vypínají úmyslně, aby nerušili domky u trati.

0/0
26.3.2011 20:46

Host

Re: Pantograf

Velmi jednoducha odpoved - zmena napajeci menirny a nutno ject se stazenym pantografem v danem useku co vim - tedy setrvacnosti -  a ty zarivky nemeli zadnou zalohu z baterii - jen tam instalovane i zarovky napajene z akumulatoru svitili.

0/0
26.3.2011 22:44

tiashwer

Re: Pantograf

Na trati nezamyslice-olomouc se na setrvačnost (vypnutí světel, motoru) jezdí už pěkně dlouho a to jsem tama jel žehličkou, zabotlamem, bobinou a v poslední dobou i pantakem a vždy v tom úseku se na setrvačnost jelo...

0/0
3.4.2011 1:38

kaksikymmenta

Autor článku...

...by se mohl snažit vyjadřovat trochu odborněji, než jak se prezentuje zde. Pantograf je sice slangově osobní elektrická souprava, ale především jde o sběrač proudu.

0/0
24.3.2011 9:58

Host

Re: Autor článku...

A ta nová souprava bude náhrada za tu slangovou osobní elektrickou soupravu. Už jste s tím trapní.

0/0
24.3.2011 16:15

kaksikymmenta

Re: Autor článku...

Trapní?? Co je na tom držet se aspoň trochu odborné terminologie v odborném článku??????

0/0
24.3.2011 17:04

Host

Re: Autor článku...

Že jo ? Kdyby místo toho napsal panťák, tak by to bylo v pořádku :-))

0/0
25.3.2011 7:07

kaksikymmenta

Re: Autor článku...

Tak nějak, ale na jeho místě by to stačilo zmínit jen jednou a pak používat odborný název. Úroveň technických znalostí redaktorů je na minimu. Napsal bych to o dost líp.

0/0
25.3.2011 8:19

Host

Re: Autor článku...

Měl snad  napsat žabotlam ?

0/0
27.3.2011 18:14

kaksikymmenta

Re: Autor článku...

Ve svém prvním příspěvku jsem napsal slovo "odborně".

"Žabotlam", "lochneska", "panťák" je pořád jen žargon, nikoliv odborný termín. Tohle můžou říkat v redakci, ale ne v odborně zaměřeném článku. Mohl to zmínit jen jednou a přezdívku dát do uvozovek. Ještě pořád jde o elektrickou jednotku řady 451. Dokonce ani řadu tam nezmínil! Na Ostravsku jsou dokonce k vidění soupravy řady 460, kterým se taky říká "panťák".

0/0
27.3.2011 20:23

Host

Re: Autor článku...

Jak jste správně poukázal panťáky nejsou jen žabotlamy, ale také elektrické jednotky 460, kterých jezdí mnohem více než právě žabotlamů. Spíš bych řekla, že žabotlamy už jsou jen záležitostí Prahy než 460 záležitostí Ostravy. Přeci jenom jsou hojně k vidění i na hlavním nádraží v Brně a vůbec je snad vidím na kterémkoliv nádraží na Moravě.

0/0
28.3.2011 11:23

kaksikymmenta

Re: Autor článku...

Přesně tak.:-)

Navíc Tornáda, neboli řady 460 a 560 jsou mi pořád sympatičtější.

0/0
29.3.2011 11:01

Host

dobre ze je to od nas

Jsem elektro antitalent, ale když vidím co tam na té střeš vede kabeláže a kolik je tam zařízení, o kterých ani nevím k čemu slouží, tak jsem opravdu rád, že na tom dělají v Plzni a Ostravě. Je dobře, že máme dost chytrých hlav, které dohromady dokáží navrhnout takovéto zařízení a dost šikovných lidí, kteří to dokáží složit. Je mi jasné, že ve světě jsou i jiní, kteří to svedou  a možná i lépe, ale zase tolik jich nebude! [>-]

0/0
24.3.2011 0:18

Folcwine

Co je to pantograf?

To je zase terminologie jak vidle. Až několikanásobným proklikáním jsem zjistil, že zde pantografem není myšlen sběrač proudu ve tvaru kosočtverce (http://cs.wikipedia.org/wiki/Pantograf), ale typ lokomotivy (http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick%C3%A9_jednotky_451_a_452). Kdy se lidi naučí psát jednoduše, jednoznačně a pochopitelně? Aspoň u lidí, kteří jsou za to placení bych to čekal.

0/0
23.3.2011 17:05

tokumara

Re: Co je to pantograf?

Což o to, máte pravdu, ale spousta lidí (převážně v čechách, na moravě jsem to nepotkal) to vážně používá pro příměstské elektrické jednotky. Taky mi to trhá uši. :))

0/0
23.3.2011 18:41

tarten

Re: Co je to pantograf?

No, ono se říká spíš "panťák" a ne "pantograf".

0/0
23.3.2011 20:19

Host

Re: Co je to pantograf?

Jsem z Moravy a jinak než pantograf jsem to neslyšel nikoho nazvat, takže ne pouze v čechách...

0/0
25.3.2011 17:22

Host

Re: Co je to pantograf?

Přesně tak.

0/0
26.3.2011 14:22

panzic

Re: Co je to pantograf?

já su ze zlína a nám tu jezdí šukafony :-)

0/0
27.3.2011 10:40

poznamka

Všechno umíme, jen kdyby to hajzlíci politici neprodali.

0/0
23.3.2011 14:10

Host

Re: Všechno umíme, jen kdyby to hajzlíci politici neprodali.

Tak by to samovolne zkrachovalo - produkce spousty podniku byla zcela nekokurenceschopna ve svete a po rozpadu trhu v SSSR proste nemalo to kam dodavat  tem jedinym ta nase produkce stacila.

0/0
23.3.2011 16:42

Host

Re: Všechno umíme, jen kdyby to hajzlíci politici neprodali.

Kdyby to samovolně krachlo, tak by to bylo ještě v pohodě. Horší by bylo, kdybychom to živili z daní, včetně ohromného množství zaměstnanců, kteří si ještě nevšimli, že socialismus skončil - tak skončily České dráhy a Česká pošta.

0/0
24.3.2011 20:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.