Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český vynález: Otáčkoměr, který vás naučí šetřit motor

Kdybychom se na silnici měli orientovat jen podle dnes používaných přístrojů, ujeli bychom sotva pár metrů, tvrdí vynálezce Václav Heral. A proto si sám vyrobil otáčkoměr, který při řízení vnímá lidský zrak zcela intuitivně .

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

emery2008

Větší blbost se snad dá vidět jen

v soutěži technické tvořivosti mládeže pod hlavičkou SSM. Je-li ten pán vědec, pak je škoda dávat do české vědy třeba jen halíř, když její reprezentanti tvoří takové blbliny. Obecně se ví, že podobný světelný zdroj v zorném poli řidiče je v naprostém rozporu se zásadami bezpečnosti, protože bez ohledu na periferní vidění (jehož šíře vůbec není univerzální) působí krajně rušivě a v jistých situacích může být vysloveně nebezpečný, pokud mozek v krizové situaci vyhodnotí právě tenhle signál jako prioritní. A navíc ten šílený Orfanik patrně v životě neslyšel o tom, že jistá frekvence blikajícího světla může u predisponovaných osob vyvolat epileptický záchvat. Milá redakce, napište prosím, kudy ten inteligent bude jezdit - rád bych se trase ohrožené tímto vtipálkem obloukem vyhnul. Rv!!

0/0
16.3.2011 13:28

Host

Re: Větší blbost se snad dá vidět jen

To jsi hroznej chudák jestli chytneš záchvat od diod.Tak to asi ani nekoukáš na televizi ta výzařuje jak prase.Jsi hňup

0/0
18.3.2011 19:46

Host

ten pán

ja opravdový zaměstanenc výzkumného ústavu - vyřešil problém, který normálnímu člověku ani nenastane. vím o čem mluvím, máme to v rodině také

0/0
16.3.2011 9:40

Host

Re: ten pán

;-D;-D;-D

0/0
16.3.2011 12:58

Host

Takový práce to muselo dát

a přitom je to naprostá blbost....

0/0
15.3.2011 10:31

Host

Já si říkal

že když si člověk koupí Hundáje, že autům moc nerozumí a je trochu na hlavu. A  tendle týpek to jenom potvrzuje.

0/0
15.3.2011 10:25

Host

Patentovat, rychle!

Otáčkoměr je relativní a i když funguje skvěle, pro dnešní účely už začíná být trochu hloupý. Tím relativní myslím to, že 2500rpm je super na rovince ale nevhodné do kopce. Začátečníci všech pohlaví si to nespojí a snaží se prostě jenom udržet otáčky.

Vtip tohohle zařízení je, že se může ještě spoustu věcí "naučit". Může lidi naučit třeba brzdění motorem nebo naopak vymlátit z nováčků drahý zlozvyk nevyřazovat a raději přidávat plyn i z kopce.

Vynálezci fandím a věřím, že s odpovídající cenou nalezne skvělé odbytiště.

0/0
15.3.2011 9:28

Host

Re: Patentovat, rychle!

vyřazovat z kopce?????? Co to je za cypovinu???

0/0
15.3.2011 10:23

Host

Re: Patentovat, rychle!

Vy vyřazujete z kopce? A neuvažoval jste o vrácení řidičáku a odevzdání vaši Škody Felicia do muzea nebo na šroťák? 

0/0
15.3.2011 10:34

pteryx

Re: Patentovat, rychle!

To není žádná hloupost, vyřadit z mírného kopečka, protože udržet motor ve větších otáčkách stojí více  energie, není podstatné zda tu energii dodá benzín nebo ten kopec. Když je velký kopec, tak je samozřejmě z hlediska energie i opotřebenílepší brzdit motorem. Záleží na více věcech, např. na stavu brzdových destiček ;-)

0/0
15.3.2011 11:58

Host

Re: Patentovat, rychle!

Pane, vy asi jezdite se 120tkou, protože jízda z kopce = 0 spotřeba se zařazenou rychlostí:)

0/0
15.3.2011 21:03

Host

Re: Patentovat, rychle!

Jestli je v provozu víc takovejch ichtylů, tak se ani nedivím všem těm nehodám. Co to je za blbost vyřazovat??? To jako jedete 100, pak vyřadíte a necháte to do doplachtit na šedesátků a pak zase hurá to pomalu rozjet na kilo.  A myslíte že někoho baví za váma pořádt brzdit a zrychlovat? Takže pak nastává nutnost předjet takovýho pacienta a může vzniknout krize. Nicméně si zkuste zajet do Rakouska nebo Německa. Tam se mi nestává, že bych tak často předjížděl jako tady, prostě za městem na to všichni šlápnou a jedou 90-100 a pohoda,  (je fakt že maj nepoměrně lepší silnice) pěkná plynulá jízda.... 

0/0
16.3.2011 6:33

Host

Re: Patentovat, rychle!

Pteryx má pravdu - v určitých situacích je lepší vyřadit a jet kopec dolů na neutrál. Pokud totiž nechám rychlost, spotřeba je sice nula, ale auto bez plnu brzdí..příklad = dojíždění semaforu, kde svítí červená

0/0
16.3.2011 14:34

Host

Re: Patentovat, rychle!

při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí dojde k zvýšení otáček motoru a počítač to vyhodnotí že jedete z kopce a neleje do motoru žádný benzín,.. takže vyřazením si zvýšíte spotřebu,...

0/0
16.3.2011 11:20

you.can

Re: Patentovat, rychle!

meleš tu nesmysli, je kopec a kopec voe. Z některýho to můžeš pustit tak, že se zařazenou rychlostí ti to jede  a někde ti to prostě dost zpomaluje a v těch případech kdy ti auto na rychlost zpomaluje ti na volnoběch prostě nezpomalí, asi tak.

0/0
2.4.2011 11:40

Host

nic na ně šmejdy nedejte, pane vynálezce

je to vynikající věc! Oběma nám to pomůže udržet optimální otáčky! Děkuji

http://www.youtube.com/watch?v=BHjBX1n8itE&feature=related

0/0
15.3.2011 0:35

Tojsmemy

Otáčkoměr to nenahradí

Je to sice zajímavý nápad, ale rozhodně to není lepší než otáčkoměr! Pak mi uniká pointa, co je za problém podívat se na otáčkoměr? Nemám s tím sebemenší problém a věřím, že ani ostatní řidiči nemají problém podívat se, kolik mám otáček, jakou jedu rychlostí, stav benzínu, teplotu vody a oleje... K tomu nejsou potřebný žádný periférně vizuální zlepšováky. Pokud řidič nezvládne kouknutí na otáčkoměr, pravděpodbně pak nezvládne daleko důležitější věci při řízení.

0/0
14.3.2011 23:02

Bagoun

Jéééžiš

co je to zas za Bédu Trávníčka Radioamatéroviče. Taková zhovadělost a jak pěkně sedí designově do toho jeho svazovýho Hundaje 8-o

0/0
14.3.2011 19:11

Host

Re: Jéééžiš

Je to Václav Heral pane Bagoun.

Radioamatéři se zabývají něčím jiným.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Radioamat%C3%A9rstv%C3%AD

Honza, OK1CJH

0/0
21.3.2011 19:41

Host

Re: Jéééžiš

pošuk jako pošuk, nerozlišuju

0/0
21.3.2011 19:54

Host

Já měl ve Warťasu

z LEDek uspořádaných do kruhu ukazatel spotřeby paliva, heč :-) A byl to originál z výroby DéDéeR :-P

0/0
14.3.2011 17:46

Host

Měl by to zkusit spíše

nabídnout autoškolám. Je docela jasné, že automobilky neměli zájem.

0/0
13.3.2011 14:44

pakostič

myslím,

že u stávajícího otáčkoměru stači rozlišit pásma otáček barevně, optimum třeba zeleně, atd. Řidič stejně většinou nevnímá absolutní hodnotu otáček ale sleduje, v jaké poloze ukazatel otáček je. Ať se na mě pan konstruktér nezlobí, jeho ozdobu bych ale v autě mít nechtěl, působí příliš amatérsky

0/0
13.3.2011 10:15

Host

??

"Kdybychom se na silnici měli orientovat jen podle dnes používaných přístrojů, ujeli bychom sotva pár metrů, tvrdí vynálezce Václav Heral." - Jak se zdá, silnice jsou plné géniú, kteří dokáží nemožné. Anebo jde o naprosto nesmyslné tvrzení. Vyberte si...

0/0
13.3.2011 7:52

Host

Re: ??

no anebo treti varianta, ze se mylis ty :) Tvrzeni je pravdive a silnice plne geniu nejsou. Podle pristroju v aute se fakt ridit neda. Narozdil od letadla, ktere lze uridit jen z palubovky. Ale nevim, v cem mi zrovna tenhle vyrobek pomuze. Aktualni rychlost, otackomer a aktualni spotreba paliva jsou pro me dostatecne ukazatele toho, co si mysli motor o jizde.

0/0
14.3.2011 12:22

Host

Opravdový profík

Jsem profesionál. Jezdím bez otáčkoměru, bez tachometru a někdy dokonce i bez auta :-P

0/0
13.3.2011 7:15

Host

fotky

odkaz na fotky mě hází na nějaká koťátka....

0/0
13.3.2011 1:21

Host

Toyota to má dávno

V Corrole 2010 mi to indikuje, kdy mám přeřadit nahoru nebo dolu zelenýma šipkama na palubovce. Myslím, že tam jsou i dva režimy,když šipku neposlechnu kolem 3000 ot. a točím motor dál tak šipka zhasne a někde nad 4500ot. se zase rozsvítí a když ji stejně neposlechnu, tak zase zhasne a můžu točit do omezovače. V zásadě je to dobrý pro economy drive a krásně periferně to vnímám,ale když se cčověk na to nesoustředí,tak ho to ani neruší. Myslím dobrá věc. Zřejmě určená pro pomaený amíky, co by si náhodou koupili manuál :-D

0/0
12.3.2011 19:40

Host

Re: Toyota to má dávno

bohuzel, tohle prekvapko s ukazujici sipeckou mne cekalo i u pujceneho hyundaie (nepatrajte proc zrovna toto auto na tom chi ukazat jen priklad). Na miste ktere ukazuje nic, max jen otevrene dvere se pri jizde objevuje trojuhelnicek. No mne teda ty sipky uplne s...y a po dni jizdy a jejich sledovani jsem na ne kaslal.. dolu ukazovala uplne blbe... ale prej to je nejaky vynalez EU (diktat ekologicke jizdy :-D) ... ze to do kopce neukaze na podrazeni a motor se trapil je jina vec, hlavne ze ta sipka prikazovalala zustat na "ekonomicke a asi i ekologicke" petce :-D no jak rikam, otackomer mi rekl vice co to auto dela a pak taky pocit a ne nejaky blikatko.

0/0
14.3.2011 22:09

Huckelberry Švédd 6

muhehe ....

kdo neumí jezdit "na uši" a potřebuje otáčkoměr,ať raději jezdí na kole :-/

0/0
12.3.2011 18:45

brzy budu člověk v tísni

a co buzola

bude tam taky?

0/0
12.3.2011 17:06

Host

KDY SE TO BUDE VYRÁBĚT?

Do svého Passata CC bych si to namontoval ihned. DSG převodovce a palubními  počítači moc nevěřím. To musí být úžasný pocit dobře vykonané práce udělat do přístrojovky díry a natáhnout kabeláž a přišroubovat takovou čulu.  Ale pokrok ničím nezastavíš.

0/0
12.3.2011 16:48

Host

Re: KDY SE TO BUDE VYRÁBĚT?

proč sis koupil takové nudné auto?8-o

0/0
13.3.2011 0:37

Host

Re: KDY SE TO BUDE VYRÁBĚT?

Aby ses měl čemu divit, blbe

0/0
13.3.2011 7:10

Host

Re: KDY SE TO BUDE VYRÁBĚT?

Passat CC je nádherný auto.

0/0
13.3.2011 12:47

Host

Re: KDY SE TO BUDE VYRÁBĚT?

Možná nudné, ale rozhodně nejlepší poměr cena / výkon / komfort a pohodlí. (tím myslím hlavně klasický passat...)

Kdo není přerostlý pubescent a potřebuje auto na delší cesty za rozumné peníze tak se určitě nesplete. Po třech letech a 75000km bych si ho pořídil zase.

0/0
14.3.2011 19:26

tudykudy

..

no manželka tomu dala taky na frak..

0/0
12.3.2011 13:20

Robert N.

V jednoduchosti je krása - geniální nápad

Tato diskuze je katastrofální. 90% diskutujících si asi nepřečeto článek. Pán netvrdí, že vynalezl otáčkoměr ať už analogový či digitální, jak se zde někteří odkazují na to, že to měli již v trabantu z NDR. Pán vynalezl způsob jak upozornit na optimální otáčky motoru, aniž bych musel koukat na palubovku. Je to pouze využití vlastnosti periferního vidění, které vnímá pohyb narozdíl od konstatního světla. Ano není to nic složitého, ale je to funční a dle mého geniální nápad v této oblasti. Ostatně žárovka také není složitá, ale kdo z Vás ji vynalezl.

Takže pokud chceme diskutovat, tak o tom, jesti pro funkčnost a spotřebu motoru jsou optimální tyto otáčky a nebo zda není jiný údaj v autě, který by měl být takto signalizován. Já osobně si třeba nemyslím, že otáčky jsou ideální v jedné hladině, ale neubírám tím tomuto vynálezu jeho princip. Možná by jen chtělo pracovat s více vstupy, jako je třeba nesešlápnutý plyn, kdy otáčky jsou sice nízké, ale motoru ani spotřebě nevadí.

0/0
12.3.2011 12:06

Host

Re: V jednoduchosti je krása - geniální nápad

Když jsem měl první auto, moc mi vadilo že nemám otáčkoměr a ostatním jsem ho záviděl. Tak jsem dodělal otáčkoměr z LEDek a pořád na něj koukal. Měl žluté LED do 2000ot, zelené mezi 2000-3000ot a červené nad 3000ot. Byla to paráda, pořád jsem sledoval kde jsem s otáčkama. Jenže pak jsem se naučil pořádně jezdit a zjistil jsem, že otáčkoměr vůbec nepotřebuju, protože se řídím sluchem a taky reakcí motoru na stisknutí plynu. :-)

V každém dalším motoru jsem otáčkoměr měl, ale jen jako doplňkový přístroj. Tím chci říct, že kdo umí jezdit, tak takové zařízení nepotřebuje, že blikající LED na palubce odvádí akorát pozornost, hlavně když bliká mimo zorné pole řidiče. Myslím, že víc než sledování optimálních otáček má smysl indikátor okamžité spotřeby získávající údaje z ŘJ a ani ten nemluví o všem, protože okamžitá spotřeba není směrodatná pro celkovou spotřebu.

0/0
12.3.2011 22:37

Host

Re: V jednoduchosti je krása - geniální nápad

Problém je v tom, že všechny tyto doplňky odvádí pozornost řidiče od řízení. Kdo neumí jezdit a řadit podle sluchu, tak ať si koupí automat a kdo chce šetřit, ať si koupí Toyotu Prius.

0/0
12.3.2011 22:41

Host

Drajva

Člověk si musí vychytat krouťák motoru... řadit řadit a řadit. Od toho tam ten fofr klacek je. A kdo neslyší jak ten motor trpí, tak ať jezdí s koňma.

0/0
12.3.2011 12:03

Host

Re: Drajva

A nebude vidět, jak trpí koňský potah. ;-)

0/0
13.3.2011 16:58

Host

Nevim...

Podle popisu jsem teda pochop[il, že jedinej sledovanej parametr jesou otáčky motoru, jestli tomuu tak je, tak je to podle mě zbytečný zařízení a lepší je indikace "přeřaď nahoru/dolu", kterou mají už některá auta. Hlavně nízký otáčky - to pokud dojíždím ke křižovatce se bude točit kolečko doleva? Jestli jo tak je to zbytečný... Ale do auta pro autoškolu by to nemuselo bejt špatný, to zase ne :-)

0/0
12.3.2011 11:27

Host

Re: Nevim...

do auta pro autoskolu mi to prijde jako blby napad. Lidi maji co delat s tachometrem, natoz sledovat "optimalni" otacky. To by na to cumeli furt nebo vubec. A hlavne se nauci na neco, co potom v aute nenajde. Prerad nahoru/dolu mi prijde uzitecnejsi a intuitivnejsi. Ale beztak holduju spis automatum a je jen otazka casu, nez se masove rozsiri i v evrope.

0/0
14.3.2011 12:35

Host

popis

Mam dojem ze pan trosku zaspal dobu, Toyota indikaci ohledne otacek a tim doporuceni zda preradit/podradit ma ve sve standardni vybave.

0/0
11.3.2011 18:54

Host

Re: popis

Pozor, to je vynález pouze pro korejské šmejdy.

0/0
12.3.2011 16:50

Host

Re: popis

vedle, korejsky srot (hyundai) vim ze ma indikaci sipkama urcite taky, takze toto nepotrebuje.  verze Patriot co jsem mel pujcenou urcite mela a ty sipky sem si stejne do razeni kecat nenechal... pri jejich vyuziti bych do kopce musel stale na petku (sem to podeziral, ze to bere snad jen rychlost a ne otacky motoru)

0/0
14.3.2011 22:16

bla bla bla bla bla

Nápadů je spousta, ale realizace kulhá

Zajímavý nápad. Bohužel spousty dobrých nápadů zůstalo v šuplících, mnohdy z toho důvodu, že nadřízená složka obsahovala množinu ješitných, kteří nepřenesli přes srdce, že by někdo mohl být lepší, nápaditější, než oni, tak to zazdili..............;-(

0/0
11.3.2011 18:36

Host

Re: Nápadů je spousta, ale realizace kulhá

Ale toto neni tento pripad - opravdu tato vec neni zapotrebi.

0/0
11.3.2011 18:48

Keni

otacky

UZ vidim, jak toho sveho Hyundaie plne nalozenho pokud mozno s vozikem zene ekonomicky nekam do poradneho krpalu na 3000otacek. A hlavne nepodradit, protoze by to bylo neekonomicke.

U otackomeru ci zvuku motoru je nutne tusit, v jakem je rezimu a ne mit tri hodnoty malo\akorat\moc. Specilane s modernima EKO vozidly (do kopce nejedu a po dalnici za 13l\100km).

Jinak starej bus Mercedes O350 mel u ridice malej repracek, kterej dle otacek brumlal. Samo, ze mel i otackomer.

0/0
11.3.2011 12:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.