Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nedejte na reklamu, deset nejlepších programů vybrali naši čtenáři

Hlasováním v našich tematických přehledech o programech jste vybrali ty nejlepší z nich. Který internetový prohlížeč, PDF prohlížeč, pakovací program, aplikace pro zálohování dat, on-line ukládání dat či defragmentaci disku jsou vámi ty nejžádanější?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Znate nejaky dobry program na ripovani DVDcek ?

Dekuji.

0/0
1.4.2011 5:14

Host

imunizace

Co je to imunizace? Spybot používám ale princip imunizace mi jasný není. Je to k něčemu? Jak to skutečně chodí? To že slouží k preventivní ochraně si přečíst umím, napište prosím kdo o principu imunizace ve Spybot skutečně něco víte. Díky.

0/0
30.3.2011 17:53

Bubulus Extremus

Re: imunizace

To je složitější, protože preventivní ochrana má hodně částí a vysvětlení je na celou stránku.

V jednoduchosti, pokud je spuštěná rezidentní ochrana (SDHelper programu), pak zachytí nebezpečné objekty na základě obsahu své databáze a neumožní jim aktivitu. Zablokuje také přístup k hosts souboru, a tím i k možnému zmanipulování překladu domain name na IP, kontroluje BHO (typy interaktivních doplňků IE). Start malware zase kontroluje rezidentní TeaTimer. Při spuštěné imunizaci se vám čistě teoreticky nestane, že následný malware scan něco najde (záleží na aktualizaci).

Problém tohoto řešení je, že program musí běžet, a spotřebuje hodně systémových prostředků, v podstatě je to v obecné rovině antivirus, takže kombinace s antivirovými programy nemusí být na úrovni rezidentní ochrany bezproblémová.

Osobně používám (kromě Spybot v režimu on demand - na požádání) SpywareBlaster, který toho zdaleka tolik neumí, ale v nebezpečných prohlížečích (IE a FF) blokuje přístup se známých malware adres

0/0
31.3.2011 8:59

Host

TeamViewer – podporuje linux i mobilní zařízení.

Dobrý den,

chtěl bych jen upozornit, že tento program lze využívat i na počítačích s OS GNU/Linux a Mobilních zařízeních s OS Android, iPad a iPhone.

A ještě drobná poznámka na závěr. Je pěkné vidět, že většina programů, které čtenáři vybrali jsou dostupné nejen pro Windows, ale i pro ostatní operační systémy.

0/0
30.3.2011 12:58

Host

Prosím o vysvětlení

To hlasování mám chápat tak, že k němu vždycky vybízela ta věta na konci článku "s jakým programem děláte to a to, podělte se v diskusi" - a pak to někdo prolítnul a sečetl, kolikrát bylo napsáno např. 7-Zip nebo Acrobat? Nebo byla nějaká skutečná anketa, která mi unikla?

0/0
29.3.2011 18:59

Host

Re: Prosím o vysvětlení

Ne. Autor si programy vybral sám a řekl, že je vybrali čtenáři :-)

0/0
30.3.2011 20:17

Host

Re: Prosím o vysvětlení

Ale houby, samozřejmě tam bývaly ankety.

0/0
31.3.2011 7:13

Host

PR článek

Toto je další neuznačený PR článek sloužící jako reklama na web Slunečnice.cz!

0/0
29.3.2011 17:29

Host

Re: PR článek

napsal panacek ze serveru stahuj.cz  :D

0/0
30.3.2011 10:45

Host

Antivirus

A co antivirus? Jedna z nejpodstatnějších součástí pro běžné uživatele - chybí. (Antispyware není antivir, to se na mě nezlobte.)

0/0
29.3.2011 16:14

Host

Re: Antivirus

používám Aviru, MS spíše hlídá cracky než že by fungoval jako antivir, AVG,AVAST jsem používal dříve nemůžu hodnotit dnes, ale ve w7 fungoval výborně Norton. to že chybí v článku je jasné, nezaplatil nikdo za reklamu :-(

0/0
29.3.2011 19:00

Danny_Kay

Re: Antivirus

...dobre delas...Avira se mi osvedcila ze vsech nejlip.

0/0
29.3.2011 21:43

Host

Re: Antivirus

Sranda, já jsem měl (ohledně cracků) problém právě s Avirou, která je nechvalně proslulá takovými "false positives". Ale další dva antiviry (Eset a Avast) tomu souboru shodně daly zelenou, tak jsem věřil jim (a samozřejmě, žádné problémy nebyly).

0/0
30.3.2011 23:33

Host

Re: Antivirus

S doporučením Aviry souhlasím.

Ale s komentářem "nezaplatili za reklamu" jste myslím tentokrát vyjímečně vedle. Většina doporučených věcí z článku je free a ta Avira taky, takže tentokrát to myslím tak jednoduché vysvětlení nebude :-).

0/0
31.3.2011 20:41

Titan no.1

Re: Antivirus

Nezlobte se, ale já jedu už měsíce bez antiviru - podezřelou aktivitu hlídá firewall a pokud stáhnu načichlý soubor, tak ho proskenuji na Virustotal.com - mnohem lepší, než jeden paranoidní antivirus je výsledek 43 antivirů.

Bez firewallu ani ránu, ale antivirus mi připadá zbytečný, a to nemám počítač jako konzolu k Facebooku, to opravdu ne...

0/0
30.3.2011 9:12

Host

Re: Antivirus

Zbytečně rizikové chováníRv

0/0
31.3.2011 2:14

Host

Re: Antivirus

Já sice antivir mám a mít hodlám i nadále, ale když se snažím vzpomenout si, kdy mi naposled k něčemu byl (nevzpomenu si .. :-) ), tak docela chápu lidi, co se spokojí s firewallem.

Spíš mi přijde neuvážené, spoléhat při řešení bezpečnosti na nějaký cizí web, kde neznám provozovatele, jeho motivaci k činnosti, neumím nijak odhadnout spolehlivost a důvěryhodnost takové služby, .. Posílat takhle svoje stahované soubory neznámo komu ke kontrole mi přijde samo o sobě spíš jako riziko navíc.

0/0
31.3.2011 20:47

Host

Re: Antivirus

To, že jsi měl štěstí, ještě neznamená, že ho musí mít i ostatní. Fungovat bez antiviru je riziko - firewall tě neochrání, pokud se sám rozhodneš spustit nějaký zavirovaný soubor.

Souhlas, to posílání souborů se mi taky moc nezdá.

0/0
1.4.2011 1:52

Titan no.1

Re: Antivirus

Vaše soubory přece nikoho nezajímají. Vir (malware) je výkonný program či skript, čili vy autorem asi nebudete. Virustotal je jaksi dosti renomovaná služba a navíc dává krásnou představu o kvalitách různých antivirů. Třeba ten váš tam má zrovna hluché místo - takže - kdo je na tom lépe?

Myslím, že jako profík poznám aktivitu malware z firewallu naprosto spolehlivě, nepotřebuji, aby disk neustále ojížděla antivirová služba...

A které soubory mohou být načichlé vím zcela bezpečně, stejně, jako vím o antivirech, které hystericky řvou a práce s nimi je neštěstí...

0/0
3.4.2011 18:15

Host

Re: Antivirus

Používám Avast, protože je kvalitní a na rozdíl od mnohých jiných (třeba zmíněné Aviře) má i antispywarový modul. Navíc je český. Jednou za čas projedu počítač i Avirou a Eset online scannerem (mám je v druhém systému) - nikdy se nenašlo nic, co by Avast přehlédlR^

0/0
30.3.2011 23:31

Host

Re: Antivirus

Dobra firewall je dulezita. Pred par lety jsem pouzival jen Avast + Win firewall a chytil vira. Od te doby pouzivam Comodo firewall + Nod 32 a jsem v klidu ;-)

0/0
31.3.2011 20:10

Fido

Browser

Nevim ale mozna by jako browser mohla byt vybrana i opera. Je taktez multiplatformni ale na rozdil od firefoxu ji najdeme i na mobilnich telefonech a dalsich zarizenich.

0/0
29.3.2011 15:54

Host

Re: Browser

Opera, i desktopová, je sice výborná, ale spousta lidí ji nemá moc ráda. Snad kvůli atypickému ovládání starších verzí, nebo nedostatku reklamy. Takež chápu, že tady chybí, i když já osobně jí dávám přednost.

0/0
31.3.2011 20:49

Host

Re: Browser

Opera je nejlepší, jen je špatná podpora od skupiny google (gmail a spol.) takže tady načítá pomaleji. Jinak narozdíl od FF4 funguje spolehlivě i po upgradech :) R^

0/0
1.4.2011 19:51

Obcas.mi.vynechava.klavesnice

No, chybi mi tu jeste Adblock.

Kdo se ma na ty reklamy od indesu divat?

0/0
29.3.2011 15:14

BobTheSinc

Re: No, chybi mi tu jeste Adblock.

jaky reklamy??? Zadny nevidim.... ;-);-)R^

0/0
29.3.2011 15:33

Host

Re: No, chybi mi tu jeste Adblock.

;-D;-DR^

0/0
29.3.2011 22:39

Host

Re: No, chybi mi tu jeste Adblock.

R^ Reklamy na Idnes? Chudáci IEčkáři  a spol.

0/0
29.3.2011 17:37

Host

Re: No, chybi mi tu jeste Adblock.

Mrkal byste na to jak dobře IE9 blokuje reklamy. Já tady v něm nevidím ani jednu. A na lzive.cz a ostatních webech zamořených reklamou ji taky nemám. Stačí zapnout ochranu před sledováním a filtrování ActiveX prvků.

0/0
29.3.2011 21:44

Dawemaster

Re: No, chybi mi tu jeste Adblock.

Reklama? Kde?

0/0
30.3.2011 19:57

socka namyslena

docela obstojna aplikace

Revo Uninstaller

nerikam ze je nejlepsi,nejak sem se extra nezajimal,ale vyhovuje mi,je freeware co sem se naposled koukal a hlavne odstrani drtivou vetsinu neporadku co za sebou "moderni" software necha pri odinstalaci

jde v nem individualne oznacit co chci smazat a co ne,i kdyz zpravidla mazu vsechno... a hlavne je to takovej krasnej prehled kolik toho po bezny aplikaci zustane za soubory i v registru

doporucuju spolu se SpyBotem pro lidi co nemaji radi neporadek v systemu

jestli nekdo objevil neco lepsiho tak nevahejte a postujte ;-D

0/0
29.3.2011 14:15

Host

Re: docela obstojna aplikace

Používám Total Uninstal. Sice stál pár korun, ale je to přesně to, co má odinstalační program dělat. Před odinstalací si sám proskenuje registry, Documents and Settings a adresář s programy. Vytvoří bod obnovení, zazálohuje odinstalovávaný program, spustí odinstalační soubor programu a na závěr smaže vše, co odinstalátor zapomněl. Výhoda je, že nemusí být trvale spuštěný, aby si zapisoval velké databáze vytvářené při instalacích, stačí až před odinstalací.

0/0
29.3.2011 19:19

Host

Re: docela obstojna aplikace

Revo ve fre verzi umí totéž. Který je tedy lepší by se asi těžko srovnávalo.

Revo má free verzi, ta placená navíc umí funkci "instalovat program s revo uninstallerem". Při té si revo zaznamená celý průběh instalace a následné odstranění programu je pak ještě spolehlivější.

0/0
31.3.2011 20:54

Rumcajs007

Sandboxie není freeware

Bylo by vhodné zapojit více redakční práce a alespoň zběžně kontrolovat pravdivost údajů. Sandboxie pro domácí (osobní) použití stojí 29 Jurů (doživotně, případně 13 Jurů na 1 rok) + daň. Při pokusné platbě to je téměř 890,- Kč.

Způsob licencování je shareware, platba není striktně vyžadována, ale pokud program po zkušební lhůtě (30 dní) stále používáte, zaplatit byste měli.

0/0
29.3.2011 13:17

Host

jediné s čím se dá souhlasit

jediné s čím se dá souhlasit je 7-zip, ostatní je pouhý bordel! z prohlížečů bych uvedl operu, z vypalování Infra Recorder nebo Ashampo zdarma, XnView jako prohlížeč fotek, AIMP2 a jeho tools na muziku, Esmsku na posílání sms zdarma z netu, PeerBlock na blokování nežádoucího připojení k mému PC, PDF-XChange Viewer je moje volba na PDF, NetWorx na sledování příchozích a hlavně odchozích info z PC, z PC lidem odchází tolik info, že se divím, že si to Microsoft i Linux dovolí ! Přehrávače odesílají info jako divé např., Recuva pro obnovu dat, Auslogic defragler na HDD je asi nejbezpečnější kromě vlastního ve windows, z commanderů Double Commander, a DiskMax od KoshyJohn.com, který umí hezky pročistit, je ale v angl., ale je vynikající pomůcka a Malwarebytes'' Anti-Malware jako čistič na trojany etc, co nechytí antivir, používá se nejlépe v nouzovém režimu, ale stačí i rychlá kontrola . . . .

0/0
29.3.2011 13:15

Host

Re: jediné s čím se dá souhlasit

ostatní je pouhý bordel! z prohlížečů bych uvedl operu - prohlížeče jsou všechny na jedno brdo, Fx, Chrome, Safari nebo Opera, vsjo ravno.

0/0
29.3.2011 13:35

socka namyslena

Re: jediné s čím se dá souhlasit

konecne nekdo stejne paranoidni ohledne udrzby systemu jako ja !!;-D

PeerBlock je hrozne fajn vecicka,bezi mi vsude,problemy pusobi kdyz se chcete pripojit na urcity servery,ale pak staci najit prislisnej "allow list" a proste ho tam vlozit...

co se tyce odchozi komunikace.... zakazat co jen vsechno jde,kdyz se to nahodou slozi tak si pak muzete rozmyslet jestli to povolite... to plati obecne vsude

0/0
29.3.2011 14:19

Host

Re: jediné s čím se dá souhlasit

Operu bych já nikdy nenainstaloval za to jak si stěžovali u EK a poškodili tak trh. Chrome považuju za spyware.

0/0
29.3.2011 17:32

Host

Re: jediné s čím se dá souhlasit

Ano u Chrome bych se skutečně obával, co všechno Google sbírá za data... ostatně stejně jako u své služby gmail.

0/0
29.3.2011 18:00

Host

Re: jediné s čím se dá souhlasit

Paranoia kolem Googlu je mezi běžnými uživateli velmi rozšířená a mezi těmi, kdo se v prostředí pohybují velmi zábavná. Pokud už Google sbírá data (a on sice sbírá, ale není zdaleka sám, Microsoft je v určitých ohledech ještě drzejší), tak především při prohlížení stránek nedbaje na prohlížeč, neboť i průměrný internetový programátor dokáže sbírat data přímo "z webu", bez toho, aby k tomu potřeboval přístup do prohlížeče.

0/0
29.3.2011 21:12

Host

Re: jediné s čím se dá souhlasit

Můžete mi prosím vysvětlit, jak můžete sbírat data z "cizích" webů o chování uživatele, pokud nepůjdete cestou sběru přes samotný prohlížeč?

Sám připouštíte, že Google data sbírá (nikdo netvrdí, že to ostatní nedělají také) a zároveň jak se tím experti jen baví a že běžný uživatel je paranoidní. Právě, že experti bývají často paranoidní a běžnému uživateli je to jedno.

Ostatně, přečtěte si licenční ujednání u produktů od Google. Třeba Gmail, ať víte co mohou s vašimi zprávami v Googlu dělat...

0/0
29.3.2011 23:07

Host

Re: jediné s čím se dá souhlasit

Běžné je šmírování uživatelů pomocí cookies a skriptů, které jsou částí většiny www stránek a sledují váš pohyb a činnost na nich. To oboje nezávisí na typu prohlížeče.

Základem ochrany jsou věci které omezí skryté aktivity skriptů (google, facebook i spousta dalších si mapují chování lidí na www stránkách), zneší objem dat o vás v cookies, zablokovaná geolokace, .. To vše jde dobře zařídit v opeře i firefoxu, možnosti IE byly vždy horší, ale IE 9 v praxi neznám. U chrome je otázka, zda dostupné ochrany prohlížeče opravdu fungují a zda chrání před šmírováním od google. Třeba v opeře se nejsnáz před geolokací ochráním tak, že v konfiguračním souboru smažu adresu směrující na geolokační modul google, to by mi v chrome asi nešlo vůbec, nebo by to vydrželo jen do nejbližšího autoupdatu.

0/0
31.3.2011 21:19

Host

Re: jediné s čím se dá souhlasit

Kdy přesně naposledy Microsoft udával disidenty čínským komoušům výměnou za výnosný business? Buďte prosím konkrétní, děkuji.

0/0
29.3.2011 23:50

Host

Re: jediné s čím se dá souhlasit

Včera ?

0/0
31.3.2011 21:21

Host

Re: jediné s čím se dá souhlasit

Můžete upřesnit jak poškodili trh? Mám totiž zcela opačný pocit. Jen díky tlaku na MS máme dnes možnost volby, mnohem rozmanitější trh a do uvedení IE9 i mnohem lepší prohlížeče jako alternativu....

0/0
29.3.2011 23:41

Host

Re: jediné s čím se dá souhlasit

Možnost volby tu samozřejmě byla odjakživa a nemá s tou prasárnou Opery vůbec nic společného. Ten hloupý dialog pro výběr browserů samozřejmě vůbec nic neřeší vyjma otravnosti a je asi tak zhruba stejně úspěšný, jako je prodej EU verze Windows bez Media playeru.

.

Možnost volby dnes existuje naopak díky MS. Nevím jak ty, ale já si ještě pamatuji velmi dobře brutálně přebugovaný Netscape Navigator, který se snažili do poslední chvíle prodávat za těžké prachy, o jejich zprzněných serverových produktech nemluvě.

.

Tak trošku mi to připomíná historii firem, jako je ta, které se odjakživa přezdívalo No-Well. Také bezohledný monopolista, který nikomu nic nedaroval a poté, co mu MS vypráskal kožich a zpřístupnil sítě všem, máme z něj dnes svatouška horujícího za free/cool/open source... k zblití.

0/0
29.3.2011 23:56

Host

Re: jediné s čím se dá souhlasit

Všeobecně máš pravdu. Právě proto ale myslím, že operu odsuzuješ přehnaně, ničemu sice nepomohla, ale nechovala se při tom o nic hůř než ostatní "hráči na trhu" a taky myslím nic nepoškodila, krom své pověsti. Nanejvýš se možná přece jen pár lidí díky tomu opravdu hloupému dialogu dozvědělo o existenci alternativ.

A výrok, že možnost volby dnes existuje díky MS, to přece ani ty nemyslíš úplně vážně.

0/0
31.3.2011 21:27

Host

CDBurnerXP

při instalaci odesílá nějaká data na opencandy.com. NOD32 to blokuje. Tak teda nevím, co to má znamenat a raději jsem nepokračoval.

0/0
29.3.2011 12:51

Host

Re: CDBurnerXP

Zvykněte si při instalacích (a nejen při nich) koukat na to, co odklepáváte. Časem se přestanete divit mnoha záhadným činnostem programů...

0/0
29.3.2011 12:57

Host

Re: CDBurnerXP

Co jako odklepávat? Ta data se to pokouší odeslat okamžitě po spuštění instalátoru, bez ptaní a ještě předtím, než se objeví úvodní okno.

0/0
29.3.2011 13:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.