Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hádka o radioaktivitu: moderátorce šířící paniku se vzepřel rosnička

Zprávy o úniku radioaktivity děsí veřejnost po celém světě. Média pak tento strach, úmyslně či bezděky, zbytečně přiživují. Naštěstí jsou tu i způsoby, jak se mediálním panikám bránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lolek77

Seriozní informace v češtině jsou například na

http://www.osel.cz/index.php?clanek=5627, http://www.osel.cz/index.php?clanek=5634, nebo http://www.osel.cz/index.php?clanek=5640 a samozřejmě http://www.sujb.cz/

0/0
6.4.2011 17:48

Host

Objektivni

Clanek me prijemne prekvapil, opravdu vzacny pripad publikovani objektivnich informaci.

Jinak, k tomu strachu z radiace - ani v Cernobylu to jiz nevypada tak spatne, jak je videt i z tehle reportaze:

http://www.boinc.sk/clanky/moja-navsteva-cernobylu

0/0
2.4.2011 22:33

Host

Pekny cteni

Pekne napsany R^ - jeste to prosim jdete vysvetlit tem imbecilum do vedlejsi kancelare kteri pisou zpravodajstvi na hlavni stranu

0/0
1.4.2011 14:06

Host

Re: Pekny cteni

LOL.. presne to jsem si rikal

0/0
2.4.2011 10:21

Host

Re: Pekny cteni

:-)R^

0/0
4.4.2011 11:12

lokutus

Sebekritika na iDnes?

Tomu říkám řádná sebekritika a jakože omluva čtenářům.

Jen si ještě pamatuji doby, kdy kromě negativního vlivu státu v kontrole médií, existoval i pozitivní vliv, a to je - nevyvolávat zbytečně paniku. Dnes je problém spíše opačný. Lidé jsou tak otupělí, že by reálnou hrozbu ani nebrali vážně. A to díky našim úžasně zpovykaným novinářům.

0/0
1.4.2011 13:53

Host

Hrozba!

Jaderná energie je výhodná jen pro majitele jaderných elektráren, avšak pro daňové poplatníky je to past do budoucnosti! Bezpečnost u jádra neexistuje a nikdy nebude existovat, stojí nám za to?! ˇČernobyl, Fukušima, ......,která další???!!

0/0
1.4.2011 13:01

Stoura

Re: Hrozba!

A existuje něco bezpečnějšího? Co třeba Vajont, Malpasset, Banquiao  - a která další ?

0/0
1.4.2011 13:11

Host

Re: Hrozba!

Každému jako jste vy by měla být odpojena elektřina.

Chovejte se férově - nechcete elektřinu vyrábět, pak ji tedy nepoužívejte. Jaderné elektrárny jsou jediným zdrojem, který je schopen zajistit její dostatek.

0/0
2.4.2011 16:03

Jan Borovička

Tady:

http://borovicka.blog.idnes.cz/c/184525/Radioaktivita-kolem-nas-a-v-nas.html

:-)

0/0
1.4.2011 12:57

pteryx

protavení jádra reaktoru 2

Před dvěma dny se začalo uvažovat o tom, že zvýšená radiace v budovách elektrárny by mohla znamenat, že mohlo dojít k protavení jádra reaktoru 2 kontejnmentem. Není to Černobyl, ale zatím jen sledujeme jak se situace zhoršuje a jak s tím nejsme nic schopní dělat. TO NENÍ DOBRÉ. A média na to kašlou, protože je to "stará zpráva".

0/0
1.4.2011 12:38

Stoura

Re: protavení jádra reaktoru 2

Odkud je ta informace o zvýšené aktivitě? Já prošel řadu zdrojů, a vypadá to spíše na všeobecný pokles. Celkem dobré shrnutí mnoha zdrojů je zde: http://fleep.com/earthquake/ , ale i po projití jiných informačních kanálů to vypadá podobně.

0/0
1.4.2011 12:52

Host

nejsem poplasen, ale nejsem v pohode

Clanek je napsany s sebejistym nadhledem, ktery nas ma posadit do role tulpase. Zemetreseni zajiste bylo hruzne, co do poctu obeti si svou dan vybralo. Je to jev, kteremu zatim nemuzeme zabranit. Nicmene nuklearni elektrarna je produktem lidskym se vsemi nedostatky, ktere z nasledku zemetreseni vyplavali na povrch nasi technicke domyslivosti. Havarie neni jeste u konce, to ceho se obavame nejvice, muze nastat. Zatim jsou obeti radiace minimalni co do poctu umrti. Jaderne tyce se uz tavi a pokud protavi obal reaktoru, coz je v progresu, nastane vybuch a unik radiace. Tentokrat ve velkem meritku. Nebudu opakovat zpravy tisku, jedno je vsak zarazejici. Je v elektrarne a okoli elektrarny, zarizeni na mereni radiace? Urcite je. Proc zijeme v dohadech? Verejnost ma pravo na presne informace a to se nedeje. Muze to znamenat, ze je vse v chaosu, nebo je situace vazna a zamerne zamlcovana. Jake budou nasledky dlouhodobe zatim nevime. Zkusenosti uz ale mame, Cernobyl, Hirosima, Nagasaki.

0/0
1.4.2011 9:31

Host

Re: nejsem poplasen, ale nejsem v pohode

Radioaktivni tyce uz se tavi. No to hovori za vse, ze.

Kdyz vas tak zajimaji hodnoty, tak není problem je zjistit. A to i v cestine na www SUJB.

0/0
1.4.2011 11:27

Host

Re: nejsem poplasen, ale nejsem v pohode

"Jaderne tyce", ale to je celkem uz jedno.

0/0
1.4.2011 11:54

Stoura

Re: nejsem poplasen, ale nejsem v pohode

Pokud Vás zajímají hodnoty, zkuste třeba tyhle grafy radiace v Japonsku:

http://fleep.com/earthquake/

0/0
1.4.2011 11:36

Host

Re: nejsem poplasen, ale nejsem v pohode

Radioaktivní tyče už se taví?.....ty budeš předpokládám jaderný fyzik :-)

0/0
1.4.2011 11:50

Host

Re: nejsem poplasen, ale nejsem v pohode

"Jake budou nasledky dlouhodobe zatim nevime. Zkusenosti uz ale mame, Cernobyl, Hirosima, Nagasaki. "

No prave s temi zkusenostmi a srovnanim rozsahu udalosti (nebo vybuch jaderne bomby povazujete za neco podobneho Fukusime?) tedy dlouhodobe asi zadne.

Cernobyl - divoka priroda po odchodu lidi prosperuje

Hirosima - nyni pres milion obyvatel (po bombardovani 1945 - 137 000 obyvatel)

Nagasaki - nyni pul milionu obyvatel (po bombardovani 1945 - 160 000 obyvatel)

0/0
1.4.2011 11:53

Host

zrušme

zrušme radioaktivní lázně např. Jáchymov. Příjde radioaktivní mrak, radioaktivita zadarmo a stát ušetří za léčení. U lidí, kteří léčení nepotřebují, ti zaplatí daně za nadstandart! Co vy na to pane ministře zdravotnictví?:-);-D;-)R^!!V

0/0
1.4.2011 8:40

Host

poplašné zpráva

kdy byl někdo potrestán za šíření poplašné zprávy - těchto zpráv jsou plné noviny, televize, rádio - tak určitě k takovým zprávám docházet nebude. Třeba naše vláda, parlament, senát a další pravdoláskové. Přeji příjemný den.;-D;-)!R^

0/0
1.4.2011 8:33

pteryx

Ještě jsme nepřeskočili

Na velká ramena a sebevědomé poplácávání se po ramenech "jak jsme to zvládli" je ještě nejméně měsíc čas. Myslíte, že IAEA.org jsou panikáři? Co tam nacházím mne zatím příliš neuklidňuje.

Pro příznivce i odpůrce doporučuji tyto skvělé weby:

http://iaea.org/

http://en.wikipedia.org/wiki/Fukushima_I_nuclear_accidents

P.S.Koupil jsem si mořskou sůl (protože hrozí její zamoření) a Vincentku (kvůli jódu). Doporučuji totéž i ostatním, tím nemůžete nic zkazit.

0/0
31.3.2011 19:00

Host

Re: Ještě jsme nepřeskočili

ad ps. - Ok, ale je to naprosto zbytečné :)

0/0
1.4.2011 9:24

Host

Prilis bagatelizovano 2

Jak vycistit krajinu od raidoaktivity?Jaky vliv to bude mit na export z Japonska? Kdo bude chtit produkty (ketere opravnene nebo neopravnene) jsou podezirane z radioaktivity? Nemylsim si, ze nam nebo svetu obecne hrozi nebezpeci kvuli mraku z Japonska, ale nelibi se mi bagatelizace nehody ,ktera cini relativne velkou oblast na desetileti neobyvatelnou, pripadne spojenou s vysokym nebezpecim predcasneho umrti na rakovinu.

0/0
31.3.2011 9:32

MiroTR

Re: Prilis bagatelizovano 2

Jak ?  No, nijak.  Ve Fukušimě se dostaly mimo elektrárnu jen izotopy s krátkou dobou rozpadu (dny).  Takže za měsíc, za dva nenaměříte nic.  Ale "katastrofisti" budou řvát, ale už jim nevadí, že zelí z jejich zahrádky září víc, než to japonské. ;-)

0/0
31.3.2011 15:08

Host

Re: Prilis bagatelizovano 2

no ted bagatelizujete vy nebo neznate vsechny informace ... http://ecocentric.blogs.time.com/2011/03/28/fukushima-plutonium-escapes-but-thats-the-least-of-the-problems/

0/0
31.3.2011 15:17

MiroTR

Re: Prilis bagatelizovano 2

Psal jsem "mimo elektrárnu".  A tam podle oficiálních údajů plutonium není.  Nemá se tam jak dostat.  Při vypouštění páry vzniká kontaminace rozpustnými izotopy.  A ty mají poločas rozpadu krátký.

0/0
31.3.2011 15:42

Host

Prilis bagatelizovano

Samozrejme, ze mi vadi senzacechtivost medii, ktere se snazi divaka videsit, aby ho prilakali k obrazovkam. Ale jelikoz ziju v Nemecku, muzu srovnaavat s nemeckymi medii. Zde i znacne konzervativni media jak Frankfurter Allgemeine Zeitung, ktere nelze podezirat z prilisne senzacechtivosti nebo nadrzovani ekologickym fanatikum, informuji o Fukushime mnohem vice a v kriticteji nez MfDnes. Nechci zachazet tak daleko a tvrdit, ze CEZ vyviji vliv na mfDnes, aby tuto katastrofu bagatelizovalo. Ale je napadne jak proatomove se mfdnes chova- s vyjimkou jedineho prispevku od Greenpace. Fakt je, ze spousta radiace unikla a ze v blizkosti elektrarny stoupne dramaticky pravdepodobnost rakoviny. O dlouhodobem vlivu "mensiho" mnozstvi zareni se vi tak malo. 100 miliSivert je umela hranice,radioaktivni Cesium, Iod se dostana do tela a do obheu a jak ho dostanete pryc.?

0/0
31.3.2011 9:31

Stoura

Re: Prilis bagatelizovano

Cesium je problém. Jód ale přestane být problémem už za několik měsíců.  Pro porovnání by to asi chtělo projít studie z Nevady, kde na začátku 60. let bylo zamoření mnohem větší.

0/0
31.3.2011 11:42

Host

paniku šířící moderátorce se vzepřel rosnička

Dekuji, pekny clanek. Ale sami ste si navzdory kritice novinarskeho pristupu neodpustili prihlouplej, bulvární titulek :( takze za to palec dolu

0/0
30.3.2011 12:41

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: paniku šířící moderátorce se vzepřel rosnička

Souhlasím, titulek přesně odpovídá tomu, co v článku popisuji.

0/0
31.3.2011 10:35

Host

Re: paniku šířící moderátorce se vzepřel rosnička

Jo, tohle byl zbytečný kopanec. Idnes dělá spoustu bulvárních titulků, tenhle je ale z reality, sám jsem to viděl už v útery nebo pondělí a moc to dokazuje jaký porblém je mít v zemi přes 60% věřících... lidé dají raději na pověry a na to co si myslí, nežli by hledali fakta.

0/0
1.4.2011 9:26

FiS95

Konečně.

Jen by to ještě chtělo dodat, že mezi mikrosievertem a milisievertem je veliký rozdíl.

0/0
30.3.2011 10:55

Lanolin

Máte mé velké díky

Konečně rozumné vysvětlení toho co čteme, slyšíme a vidíme v médiích a proč tomu tak je. Jsou to prostě peníze (ty hledej vždy až v první řadě) a umělé zvýšení sledovanosti.

0/0
30.3.2011 8:49

Host

Poděkování

Perfektní, díky! Věra

0/0
30.3.2011 8:04

Host

Paní Drábová to fakt dobře vysvětluje!

Velice oceněníhodné je vystupování a naprosto věcné hodnocení paní Drábové. To je opravdu odborník na svém místě, vyniká i v tom, že dokáže pojmy dobře vysvětlit a umí mluvit ne jako velká část odborníků, kteří jsou sice chytří, ale s daleko horšími komunikativními schopnostmi. A dokonce česká media ji často zpovídají (přestože jim tu senzacechtivost dost kazí!), což je také pochváleníhodné. Paní Drábová je takový Tomio Okamura jaderné energie...

0/0
30.3.2011 3:43

Host

Re: Paní Drábová to fakt dobře vysvětluje!

Paní Drábová ve snaze neuškodit jaderné energetice neříká pravdu co se týče situace v Japonsku. Je ale pravdou, že na život v Evropě a USA nemá a ani nebude mít havárie ve Fukušimě žádný dopad.

0/0
31.3.2011 2:45

Host

j

Že si s tím děláte starosti letíme vesmírem několik tisíc km za hodinu na nestabilním kusu skály a bojite se radioaktivity .Podívejte se na to ne z globálního hlediska ale z pohledu universa a poznáte že radioaktivita není největší problém.

http://www.stream.cz/video/403549-projizdka-vesmirem

0/0
29.3.2011 21:16

Host

Data jsou dostupná

a ne že ne. Ale člověk nesmí být línej si je obstarat. Koneckonců, novináři by právě za tohle měli být placení. Měli by to být lidé znalí kontextu, nebo schopní ten kontext rychle dohledat.  V době internetu to opravdu není problém. Ale předpokládá to aspoň "absolutorium" fyziky, dejme tomu fyziku na úrovni gymplu.

Fukušima je nejvýznamnější jaderná havárie od dob Černobylu, mnohonásobek toho co se stalo v Three Miles Island, mnohonásobně méně než Černobyl. Otázka je, jaké by bylo srovnání např. s jadernými testy. V reaktoru 3 je 250 kg plutonia, pokud se něco uvolní, bude to zlomek tohoto množství. Před zákazem testů se do prostředí uvolnilo zřejmě celkem 6 tun.

Kdo by měl zasadit ty informace do kontextu, když ne novináři? Jak mají slepí, hluší, onáhubkovaní a tupí "psi" hlídat demokracii?

0/0
29.3.2011 17:27

Host

novinarske blaboly a limity

myslim ze v takovych extremnich pripadech by jim (novinarum) meli slapat na paty a zalovat je za zavadeni, dezinformaci, sireni falesnych poplasnych zprav a pod. To co nekdy napisou, je fakt sileny... A pak se divte, ze normalni laik nebo prumerny obcan se boji k smrti neceho, co vlastne neni, kdyz je dennodenne masirovan takovymahle pitomostma, pocinaje koncem sveta v 2012 a jakousi planetkou Nibiru a konce radioaktivnim mrakem, ktery ti zitra padne na hlavu a sezere te.

0/0
29.3.2011 16:12

Host

Rosnička

On je to spíš takový rosničák.

0/0
29.3.2011 15:46

Lvy

Pane Kasíku to se Vám vůbec nepovedlo...

V podstatě je to článek o tom jak se vylhat z toho, že většina místních článků byla spíš o šíření poplašné zprávy než o skutečné informaci. Prostě jste napsal článek o tom, že vlastně novinář za nic nemůže. A nebo se to taky dá napsat jinak, z pohledu člověka, který tomu trošku rozumí by byl závěr co novinář to blbec. Očekával bych spíš omluvný článek za nesmyslné články, ale ne článek, kterým chcete naznačit, že novináři vlastně nemůžou za to, že píšou nesmysly, že to vlastně žádá čtenář. Je to smutné, ale je to tak... Rv

0/0
29.3.2011 13:15

Beldor2

...

http://neviditelnypes.lidovky.cz/japonsko-zemetreseni-a-je-fukusima-2-dbs-/p_zahranici.asp?c=A110328_111618_p_zahranici_wag

0/0
29.3.2011 13:10

Host

Blahopreji!

Konecne se nekdo z novinaru odhodlal napsat pravdu o medialnim prumyslu a zbytecnem straseni lidi.

0/0
29.3.2011 12:42

Host

USA STFU

zde odkaz na jadernou střelnici poblíž Las Vegas: http://en.wikipedia.org/wiki/Nevada_National_Security_Site

0/0
29.3.2011 12:31

Host

Krásný příklad pokrytectví na idnes.cz

Velmi rád se dozvídám zprávy od vašeho serveru, ale nemyslíte že právě zde uvedený nadpis tohoto článku:" Hádka o radioaktivitu: paniku šířící moderátorce se vzepřel rosnička" je naprosto idální příklad mistifikace a snahy za každou cenu šokovat? (rozuměj: přitáhnout poroznost a udržet čtenáře). Vaš článek v rubrice Technet nemá pranic společného s jeho názvem a po jeho dočtení navíc budí (i přes pravdivost a závažnost tématu) velmi směšné dojmy. Takže dozvíme se něco o té "moderátorce", která děsila svět, které se postavil hrdina zvaný "rosnička"..asi nějaká pohádková postava z Žabího prince.

Velmi se těším na váš komentář...a držím palce jinak skvělé rubrice Technet.

0/0
29.3.2011 12:11

Host

Re: Krásný příklad pokrytectví na idnes.cz

Titulky a články na idnes nepíší stejní lidé, jinak není možné aby 80% článků mělo nadpisy naprosto nesouvisející s obsahem.

0/0
30.3.2011 11:18

iSikorskii

Skvěle!

Konečně relevantní a dobrý článek. Tleskám R^

0/0
29.3.2011 10:33

MirekK1

Bezva

Tak to je bezvadný popis novinářského přístupu k věci. Velmi objektivní, poučné i pro kolegy autora ;-). Díky.

0/0
29.3.2011 9:31

Zas ten Qíteček, cenzore

Re: Bezva

Jo, k díkům se připojuju, ale stejně si myslím, že autor zapoměl rozdělit média na bulvár a seriózní... Nebo nezapoměl, ale nechce přijít o práci.

0/0
29.3.2011 11:46

MaléPivo

novinářka

Mě pobavilo to video s tou neústupnou ženskou, jak jí vadí, že příjde sice jemně radioaktivní, ale ne nebezpečný mráček nad kalifornii :D Přitom jim tam za bukem 50 let testovali NUKE bomby jak na běžícím pásu :D

0/0
29.3.2011 9:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.