Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co tramvajáci milují a co nenávidí v nové 15T For City

Řídí tramvaj už léta, přesto se ze zkušených řidičů najednou opět stávají žáci. Jezdí ulicemi Prahy s novou tramvají Škoda 15T For City s oranžovým písmenem L a učí se. Zvykají si například na chodce, kteří bezelstně vstoupí do dráhy "neslyšitelného" vozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Astaroth

pasivni pevnost tramvaji

Doslo ted ke srazce T6 a porschete a zatimco se T6 uplne prohla a salon byl odtrzen od podvozku, tak porsche vypada jen lehce naborene. Prece jen to nebude tak odflaknuta prace.

0/0
19.9.2011 10:25

jfb

Re: pasivni pevnost tramvaji

No i když to nevydá, tak je prý porrsche na odpis. Jinak jí dost pomohly ty harmoniky.

0/0
21.9.2011 21:22

danny47

Až na ten nadpis....

vcelku kvalitní článek (tedy na server, na kterém je umístěn)...   ;-)   Ale nějak jsem tam nikde nenašel tu avizovanou "nenávist"!!

0/0
16.9.2011 10:16

Patrik33

Re: Až na ten nadpis....

To zase titulkář v redakci nečetl pořádně článek, ke kterému napsal titulek...:-)

0/0
16.9.2011 16:03

Allah ho ma malyho

Laska

Tramvajaci maji nejradeji jine tramvajaky ;-)

0/0
16.9.2011 8:44

bebíčko

Re: Laska

Tramvajačky..;-D

0/0
19.10.2011 8:28

harkonnen

Sedadla - tragédie

Dřevěná sedadla - jedním slovem tragédie. Jsou VYPOUKLÁ, takže na nich člověk sedí jak vosa na bombonu. Jet na nich víc jak 10 minut je za trest. Navíc při každém brždění a rozjíždění člověk div nespadne, fakt super ve 21. století. Slovo ergonomie asi ve slovníku jejich konstruktéra nebylo.

Obávám se že bezdomovce to stejně neodradí - si tam dotáhnou nějaký smradlavý hardy v zimě na vypodložení zadku, takže to bude ještě větší chuťovka ... :-(

0/0
15.9.2011 17:27

Mychal.B.

Re: Sedadla - tragédie

Tak ještě je tu možnost, že v anketě, na základě které byla dřevěná sedadla vybrána, přehlasoval škodolibý zbytek republiky Pražáky ;-)

0/0
16.9.2011 11:10

jfb

Re: Sedadla - tragédie

No Pražáci po zkušenostech logicky nechtěli polstrované. A dřevěné na fotografiích vypdají nejlépe, ale zkusit zadkem jsem si to nemohli.

0/0
16.9.2011 14:00

demon3

Re: Sedadla - tragédie

Drobnej problém vidim v tom, že v několika anketách zvítězila polstrovaná sedadla, pak plastová a až poslední skončila dřevěná, takže škodolibým zbytkem republiky to asi nebude.

0/0
16.9.2011 21:43

marzena

Re: Sedadla - tragédie

nevím, v jaké ose by ta vypouklost měla vadit. Pokud jsou vypouklá při bočním pohledu, pak je to normální a zaplaťpámbu za to. Naopak sedadla v rekonstruovaných vezech metra (ty coo jezdí na A a B) mají opěrku rovnou jako pravítko, na tom nevydržím opřený ani 10 sekund.. Rv

0/0
16.9.2011 15:59

eQuido

Re: Sedadla - tragédie

Nejde o opěrku, ale o sedák.

0/0
17.9.2011 0:09

bebíčko

Re: Sedadla - tragédie

Přestaňte hodnotit tramvaj a učte se raději česky.

0/0
19.10.2011 8:30

homerjsimpson

Návrh na příští článek: Co Pražáci milují a co nenávidí na..

na pražské MHD. Tak já za sebe určitě některá paka na místě řidiče. Někteří řidiči jsou vážně psychicky nemocní jedinci, co nemají na místě řidiče co dělat. Třeba včera když jsem jel tramvají ráno do práce, tak náš řidič opomněl zastavit na červenou. Tímto velice děkuji řidiči autobusu, který jel napříč křižovatkou na zelenou, a když viděl toho blba tramvajáka, že se řítí 50, tak na to včas dupnul.

+2/0
15.9.2011 17:14

Nahlas se ti směju 2

Re: Návrh na příští článek: Co Pražáci milují a co nenávidí na..

Nebo jiný příklad: bus 125 na jižní spojce pravidelně 1-2 metry za osobákem v 80 km/h rychlosti...

0/0
15.9.2011 17:35

Leinad

Re: Návrh na příští článek: Co Pražáci milují a co nenávidí na..

To nepovažuji (já osobně) v současné přehnané byrokracii za problém DP. Řidičák a profesák většinou mají, proč jim nedat klíč? Proč nevěřit tomu, kdo řidiče zkoušel? Policie chtěla, pošle každý den DP fotoalbum s otázkou "kdo řídil?"

0/0
17.9.2011 12:45

Nahlas se ti směju 2

Re: Návrh na příští článek: Co Pražáci milují a co nenávidí na..

A já (nebo autor vlákna) snad mluvím o problému DP? He?

0/0
19.9.2011 19:04

Petr Tenzor

Re: Návrh na příští článek: Co Pražáci milují a co nenávidí na..

Tramvaj nezastavuje na cervenou, ma vlastni semafory se svetly bud vedle sebe (stuj) nebo nad sebou (volno). Takze jste si opravdu jisty, ze to treba nebylo tak, ze autobus naopak jel uz na cervenou? V Brne takhle jeden zpusobil smrtelnou nehodu, kdyz zkousel na posledni chvili projet s trolejbusem pred tramvaji.

0/0
16.9.2011 13:40

Grossak

Re: Návrh na příští článek: Co Pražáci milují a co nenávidí na..

Pro tramvaj červená neplatí. Na spoustě semaforů svítí pro auta červená a současně pro tramvaj volno. Či naopak.

0/0
17.9.2011 16:05

Antonín, topič

Mno,

použití uhláku v nové roli? Jakože před 15T se s ním nosilo uhlí? Určitě podvozky vybočují? To asi ne, že? Skluz hlídala už KT8, to je cca dvacet let starej stroj.

Ale jinak dobrý.

0/0
15.9.2011 16:42

TigerM

Re: Mno,

podvozky, hlavne ty krajni vybocuji pomerne hodne,...

0/0
17.9.2011 0:03

T vůj_stín opět opět zpět

Tramvaj?

Ne, děkuji. Před měsícem jsem to asi po sedmi letech zkusil a opravdu ne. Klimatizace nejspíš nefungovala a navíc spolucestující nelibě zapáchali. Byl to dost drsný zážitek.

0/0
15.9.2011 16:29

male_zvire

Re: Tramvaj?

Vítej v reálném světe...

0/0
15.9.2011 17:23

Nahlas se ti směju 2

Re: Tramvaj?

Přesně tyhle dva důvody jsou tím hlavním, proč v Praze MHD používám jen v opravdu výjimečných situacích. A je děs, jak jsou ti lidé, kteří jezdí denně, už rezignovaní.

0/0
15.9.2011 17:33

Trupman

Re: Tramvaj?

Klimatizace nefungovala, protože zatím v ČR žádná elektrika s klímou pro cestující nejezdí. ;-D

0/0
15.9.2011 18:08

T vůj_stín opět opět zpět

Re: Tramvaj?

A to je na tom to nejstrašnější.

0/0
15.9.2011 19:03

Grossak

Re: Tramvaj?

Jezdím denně. Možná mám víc štěstí. :)

0/0
17.9.2011 16:06

eig

A co klimatizace pro cestující?

Jak je možný, že tam není klimatizace. VKdyž je venku vedro, je tram naprosto nevěětratelná, raději jsem přestoupil do jiné ....Zajímavé, je, že v Poslku ten samý vůz klimu má...Proč nm to město nezaplatilo taky?

0/0
15.9.2011 15:22

harkonnen

Re: A co klimatizace pro cestující?

Protože Bém nalil prachy radši do Tunel B(L)anky. Hlavně volte ODS :-(

0/0
15.9.2011 17:21

Nahlas se ti směju 2

Re: A co klimatizace pro cestující?

Ano, nad tímhle zůstává rozum stát. Klimoška je v MHD běžná věc desítky let a hlavní město o ní jaksi neví...

0/0
15.9.2011 17:36

demon3

Re: A co klimatizace pro cestující?

Hmmm dobrý, až na to, že v Polsku tenhle typ vůbec nejezdí... ;-)

0/0
16.9.2011 21:41

TigerM

Re: A co klimatizace pro cestující?

no, ale klimu tam maji, tenhle typ jezdi v lotysske rize, rovnez s klimou...

0/0
17.9.2011 0:05

doktor_bota

Technická...

Ten omezovač je oddělen od tempomatu, nebo prostě řidič nastaví rychlost a elektronika se postará o vše ostatní? Ví to někdo?

0/0
15.9.2011 14:24

sonyak

Re: Technická...

Řidič jen nastaví rychlost a o zbytek se postará elektronika. Tempomat/omezovač není však schopen udržet rychlost, kterou vůz právě jede. Rychlost se nastavuje výběrem hodnot na displeji.

0/0
15.9.2011 15:09

Pavelap

Re: Technická...

Tempomat udržuje jakoukoliv rychlost, ale z kopce se to rozjíždí, nebrzdí. Omezovač i brzdí, ale zadávají se jen přednastavené hodnoty na displeji (po 5 km/h).

0/0
15.9.2011 16:40

Aqua

Sedadla

těšil jsem se, že se konečně dočkáme nových nepolstrovaných. Ano, to dřevo je krásně hladké a omývá se jistě dobře, jenže díky tvaru se při brždění musím chytat, abych nesjel pod sedadlo před sebou. Škoda, že nezvítězila třetí, plastová varianta, ta měla tvar podobně jako lamináty z původních T3...

0/0
15.9.2011 13:45

tarten

Re: Sedadla

Jenže s těmi původními měla tloustnoucí populace problém. A plastové nečistitelné chlupy bych nechtěl. Jepší by bylo ty dřevěné víc tvarovat.

0/0
15.9.2011 13:47

Aqua

Re: Sedadla

Tady jsou všechny tři varianty: http://mestskahromadnadoprava.wgz.cz/skoda-15t-for-city a snad by je napadlo, udělat tu žlutou umělohmotnou sedačku z dostatečně inteligentního materiálu (omyvatelný, ale neklouzající)... každopádně, už se o tom myslím neuvažuje....

0/0
15.9.2011 13:58

ww+

Re: Sedadla

a s temi soucasnymi ma i ne-tloustnouci populace :) v T3 byla po jednom, takze bylo jedno, kolik clovek "precuhuje", ale tadyhle se na dve vedle sebe dva normalni lidi nesednou. klouzani potvrzuji, nove tramvaje maji ucinnejsi brzdy a adrenalinovi ridici je radi uzivaji. vcetne rozjezdu.

0/0
15.9.2011 14:13

tarten

Re: Sedadla

Ono ale také jde o to, kdo se mezi ty postranice vejde nebo nevejde, víte? ;-)

0/0
15.9.2011 17:53

Nahlas se ti směju 2

Re: Sedadla

Řidiči využívají účinnější brzdy i při rozjezdu? Jak?

0/0
15.9.2011 17:54

Jardajar

Re: Sedadla

Motor má v tramvaji funkci brzdy.:-P

0/0
15.9.2011 19:09

JUDr. Lawyer

Nerozhlížející se paka

Tak ty vídám v Praze na každým rohu, není pro ně problém vlízt do slinice na červenou!! aniž by se rozhlídli. Skočit pod rozjetou trmvajem s omluvou, že jsem jí neslyšel - takových pitomců fakt není škoda.

0/0
15.9.2011 13:37

ww+

Re: Nerozhlížející se paka

nekdy to neni pitomost, ale nepozornost nebo roztrzitost.

0/0
15.9.2011 14:14

Leinad

Re: Nerozhlížející se paka

To je podobný.

Kvůli roztržitosti jsem zakopl v lese o kořen, kvůli roztržitosti nemůžu najít věc(kterou sem si před minutou dával na stůl)... ale když jsem ve městě, na chodníku/křižovatce/pěší zóně, dělám to tak, abych se bezpečně, plynule a pokud možno i rychle dostal do cíle. Mezi řízením auta a chůzí po chodníku nevidím moc rozdílů (dobře, párkrát jsem za chůze telefonoval nebo psal SMS, ale k nehodě ani vyzvonění/vytroubení nedošlo a na přechodu jsem psaní přerušil)

0/0
15.9.2011 14:40

Bob-an

Re: Nerozhlížející se paka

Nejde o to ze by clovek byl roztrzity porad. Ja si treba at uz jako chodec nebo jako ridic davam poradne bacha na prechodech a vzdycky pocitam s tim ze ten druhy o me nevi. Obcas se ale stane treba v jednom z 1000 pripadu ze ma clovek zkrat a bud se jako chodec nerozhlidne, nebo jako ridic prehlidne prechod - vetsinou to neni problem, protoze ten druhy si v tu chvili pozor dava, ale kdyz se nahodou stane ze v tu chvili maji zkrat oba tak to dopada spatne :-(

0/0
18.9.2011 2:21

Patrik33

Re: Nerozhlížející se paka

V Praze před tramvaj nelezu, bo se bojím. Ale stalo se mi ve Štrasburku na pěší zóně, že jsem si šel s kufříkem na kolečkách prostředkem zóny a za mnou se plížila potichu tramvaj, o jejíž existenci jsem neměl potuchy. Jak dlouho za mnou krokem jela nevím, ale když jsem se po hodně dlouhé chvíli otočil a za mnou housenka tramvaje jako UFO, byl jsem na mrtvici, jak jsem se lekl. Ale zase se ulevilo řidiči tramvaje, takže život to srovnal...:-)

+2/0
15.9.2011 14:21

regine

Re: Nerozhlížející se paka

Obdobnou bezhlučnost znám z tramvají z Rakouskéhu Gratz - balzám na uši.

Myslím, že truhlíci - sebevrazi by měli oprávněně vyhynout. Znám to z jízdy na kole. Nejnebezpečnější jsou chodci s mobilem u ucha, dobíhači na zastávkách MHD, v dešti "kapucáři" nebo nosiči deštníků  a MAMINKY s kočárky. Bez rozmyslu náhle vstupují do vozovky.:-/

0/0
16.9.2011 9:51

Patrik33

Re: Nerozhlížející se paka

A ještě mladí lidé se sluchátky na uších, ve kterých řve hudba. České maminky jsou vůbec divné, protože když chtějí přejít silnici, vystrčí nejdříve kočárek do jízdní dráhy jako znamení úmyslu přejít silnici. V cizině jsem viděl, že maminky právě naopak před přecházením silnice otočí kočár za sebe, vstupují do jízdní dráhy jako první a kočár táhnou za sebou. No, jiný kraj, jiný mrav.

+1/0
16.9.2011 16:09

MacLover

Re: Nerozhlížející se paka

Tohle mě bohužel taky nepřestává fascinovat... Kde berou tu zdrcující jistotu, že to každý ubrzdí?

0/0
20.9.2011 0:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.