Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Modernizace ruských vozů metra skončila. Poslední vlak pojede do Motola

Poslední souprava ruských vozů pražského metra prošla modernizací a bude nasazena v Praze na prodloužené trase A. Je poskládaná z vozů čtyř různých vlaků. Dva čelní vznikly dokonce rekonstrukcí původně obyčejných vložených vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

osvetleni

ve vozech je dost silene. Zatimco v M1 jsou pekne zaluzie, aby svetla nepalila do oci, v techto vozech je hezka pekna velka plocha ve vysce kousek nad hlavou. Supr. Neco jao v City Elephantu. Tak k zbliti. Herdek, vzdyt ty zaluzie stoji par kacek, prostor osvetli a nepali do oci.

0/0
8.4.2011 9:06

Host

Re: osvetleni

co chcete -vždyť je to Škoda, ne? Vrchol jejího umu byla Škoda 120, vrak zastaralý v době svého vzniku o 20 let.

Ať už tady konečně jezdí vozidla zahraniční provenience-tyhle šroty, to se nedá..

0/0
11.4.2011 13:35

Host

Proč chybí diskuse pod článkem...

0/0
7.4.2011 15:23

miropiro

Re: Proč chybí diskuse pod článkem...

Pokud vidím, nechybí.

0/0
8.4.2011 7:23

Host

Re: Proč chybí diskuse pod článkem...

To je nedokončené. Původní (celá) verze se zabývala tím, proč není diskuse pod článkem o mladém Bémovi. Ale nelíbila se a byla smazána, včetně vlákna...

0/0
8.4.2011 12:18

politicky nekorektní trolejbus

Tak mně napadá

proč se vlastně vozy metra vozí z Plzně na železničním podvalu?

Rozchod mají stejný jako vlaky, stačilo by na přední spřáhlo přidat klasickou železniční šroubovku ( takový bazmek už existuje pro Pendolina, která nemají klasická spřáhla ) a odtáhnout to do Prahy jako nákladní vlak lokomotivou...

0/0
7.4.2011 11:50

Host

Re: Tak mně napadá

a kde ten podval vidis? samozrejme ze to jezdilo rovnou po kolejich...

0/0
7.4.2011 12:05

politicky nekorektní trolejbus

Re: Tak mně napadá

byl jsem u toho, když v devadasátých letech přivezli první várku reko a potom i těch nových M1ček.

V obou případech přijeli naloženy na plošinových vagónech a skládali je jeřábem

0/0
7.4.2011 12:32

Host

Re: Tak mně napadá

No, tos viděl dost špatně!!! Rekonstrukce vždy jezdily po svých, M1 se přetahovaly po krátké spojce mezi ČKD, později Siemens Kolejová Vozidla přímo do depa Zličín na trase B. Na kamionu jely M1 jen do Berlína na výstavu Innotrans.

0/0
7.4.2011 13:22

Host

Re: Tak mně napadá

Proste rekonstrukce se vzdy vozi primo po kolejich:

http://www.metroweb.cz/metro/zajimavosti/plzen.htm

Zde si to muzete sami na fotkach prohlednout.

0/0
7.4.2011 17:16

Host

Re: Tak mně napadá

no, odborník nejsem, ale možná nejsou ty podvozky metra stavěné na ty ne uplně kvalitní české železniční spodky/svršky. Jaká je tam třeba výška pod vagonem?

0/0
7.4.2011 12:06

Host

Re: Tak mně napadá

http://www.zelpage.cz/clanky/metro-na-kolejich-pristi-stanice-plzen

0/0
7.4.2011 12:11

Host

Re: Tak mně napadá

nebo zde:

http://www.metroweb.cz/metro/zajimavosti/plzen.htm

0/0
7.4.2011 17:18

Host

Re: Tak mně napadá

asi aby mělo více lidí práci, někdo musí obsluhovat ten jeřáb a pak ještě X dalších pomocníků;-);-D

0/0
7.4.2011 12:55

Host

Je to jinak nane Jančar!!

Nic než oslavný článek na rekonstrukce. Ale pravda je jiná. Ale celá rekonstrukce byla zpožděná, vozy trpěly poruchami a dokončení projektu mělo několikaleté zpoždění. Škodovka si za peníze dopravního podniku vývoj prováděla na zkušebích tratích metra a vozy stále nejezdily. Celá rekontrukce je předražený projekt. Místo prodloužení životnosti a opravy je celá souprava prakticky nová s nesmyslně složitou a zbytečnou elektronikou. To celý projekt prodražilo a životnost techto souprav je stejně nejistá.  Po podávkách prvních vozů stály soupravy přikryté plachtou rok v hostivařském depu, protože něměly zabezpečovací zařízení. Záruční doby k radosti výrobce proběhly, aniž soupravy ujely jediný kilometr.

0/0
7.4.2011 10:23

Leinad

Re: Je to jinak nane Jančar!!

R^

0/0
7.4.2011 14:41

Host

Re: Je to jinak nane Jančar!!

"Celá rekontrukce je předražený projekt. Místo prodloužení životnosti a opravy je celá souprava prakticky nová s nesmyslně složitou a zbytečnou elektronikou. "

Neni vubec draha - je proste usporana narozdil od Ruske regulaci proudu odpory.

To ze Ruske vozy musely po 6 hodinach jit na prohlidku - to jste jiz zamcel jako nezadouci !!!

O nedodrzeni norem u Rsukech soupravch - ohen se mohl z podvozku rozsirit do kabiny cestujich tez zamcel !!

Toto je odstraneni zavaznych nevyhod puvodnich Ruskych souprav.

0/0
9.4.2011 1:13

Host

Re: Je to jinak nane Jančar!!

Vzhledem k ceně nové soupravy na světovém trhu obvyklé, která už ovšem je úplně jinak uspořádaná (např. má lepší průchody pro případ nouze) a hlavně má skříň s poloviční hmotností svařenou z hliníku, i vzhledem k předpokládané skutečné i morální životnosti, je ta celková rekonstrukce starých ruských souprav opravdu zbytečná.

0/0
10.4.2011 0:43

Host

Re: Je to jinak nane Jančar!!

"vzhledem k předpokládané skutečné i morální životnosti"

15 let - to je proste zivotnost i M1 a na nove proste tolik penez nebylo a ono stacilo jak se Praha i tak zadluzovala.

Zbytecna proto nebyla - bylo to dobre reseni z tech jinych horsich.

0/0
11.4.2011 1:55

Host

Re: Je to jinak nane Jančar!!

15 let ma zivotnost i M1 do planovane GO ci rekonstrukce, kde dosud nikdo netusi jak bude draha.

0/0
11.4.2011 2:00

Host

Re: Je to jinak nane Jančar!!

Jenže není generálka jako generálka. U těch nových pořád i po celkové GO zbyde kvalitní skříň z hliníkových panelů, kvalitní podvozky a koncepce se snadno vyměnitelnými celky. To u těch starých nebude ani po pěti celkových rekonstrukcích.

0/0
11.4.2011 13:36

Host

Re: Je to jinak nane Jančar!!

"nesmyslně složitou a zbytečnou elektronikou"

Mozna tak pro vas - ktery o rekuperaci modernich souprav nic netusi a taky takne pomecel o neustalem zasekani dveri Ruskych souprav - v novych je mechanicka ovladane motorem - coz je spolehlive !!!

0/0
9.4.2011 1:15

Host

Kdo zlikvidoval ČKD DS

...ktery ovsem vyrabel zcela zastarale a mimo SSSR a dalsi zcela neprodejne tramvaje ve srovnanani se svetem... proste ztratil pouze odbyt a tak skoncil..."

Tohle není tak úplně pravda. Dopravní systémy, patřící pod kdysi slavnou značku ČKD, zlikvidoval jistý pan Maroušek, tedy tehdejší privatizátor ČKD.

DS v té době dostaly velice lukrativní zakázku na vybudování celé tramvajové sítě ve filipínské Manile. Tam nejezdí tramvaje v ulicích, jako u nás, ale budovaly se tam nové trasy povětšinou nad zemí. ČKD tehdy mělo obrovský náskok před konkurencí hlavně díky kvalitní tyristorové regulaci, kterou zase tolik firem ve světě v té době neumělo. Z východního bloku jsme byli prakticky jediná země s touto úrovní technologie. Díky způsobu výstavby tratí v Manile zase nebylo třeba dodávat nízkopodlažní tramvaje. Takže ČKD mohlo plně využít všeho, co mělo k dispozici, a jakožto v té době stále ještě největší výrobce tramvají na světě se odpíchnout ke zcela novým, nízkopodlažním typům.

...

0/0
7.4.2011 10:04

Host

Kdo zlikvidoval ČKD DS (2)

...

V té době se také podařilo získat zakázku na výrobu pražského metra a souprav rychlovlaků pro ČD. Na to byla nakoupena zcela nová technologie svařování z velkoplošných hliníkových profilů. Tohle mohla být i cesta k výrobě těch nových tramvají.

Nicméně nové vedení ČKD se ukázalo jako partička diletantů. Nedbali na upozornění renomovaných odborníků a ve své paranoie je považovalo div ne za škůdce. Takže vývoj nové soupravy metra novou technologií se jim zvládnout nepodařilo. První prototyp se po svaření celý zkroutil, u dalších se projevily zase jiné problémy. To samé s vlakovými soupravami. Oba projekty nabraly zpoždění a začaly celou firmu neúměrně zatěžovat. Na nové tramvaje se vůbec nedostalo. Vedení ČKD ještě "udalo" starší hranaté typy pro Prahu, ale tam šlo evidentně cestou nějakého úplatku, protože soudná radnice by v té době již natvrdo vyžadovala kvalitní nízkopodlažní soupravy.

...

0/0
7.4.2011 10:13

Host

Kdo zlikvidoval ČKD DS (3)

...

Ještě podotknu, že ty stříbrné tramvaje z Plzně, co se jim říká Porsche podle designérského studia, se mi technicky ani prostorově vůbec nezamlouvají a do Prahy se vůbec nehodí. Asi by se Dopravní podnik měl porozhlédnout po světě a nakoupit něco třeba od Siemense, třeba to, co jezdí ve Vídni a nedávno o tom byl pěkný článek de na Technetu.

0/0
7.4.2011 10:13

zlababa.dvur

Re: Kdo zlikvidoval ČKD DS (3)

proto se taky tyto tramvaje dál nevyvíjely, ale pro nové forcity je použita úplně jiná koncepce, která jmenovanými neduhy netrpí. Bohužel použité dřevěné sedačky nejsou kdovíjak pohodlné, a kvůli úplně rovnému sedáku a kluzkému tvrdému povrchu na nich člověku v ostřejších zatáčkách "ujíždí zadek" do strany.

0/0
7.4.2011 10:22

Host

Re: Kdo zlikvidoval ČKD DS (3)

Dřevěné - lepší než látkové. Tedy v reálných podmínkách.

Ovšem staré dobré laminátové - byly stejně nejpohodlnější. Jenom jsem se vždycky bál na ně posadit dítě, protože ta kovová rukojeť sedačky vpředu byla přesně ve výši jeho zubů......

0/0
7.4.2011 10:39

Damik

Re: Kdo zlikvidoval ČKD DS (3)

Zase čim kluzčí a rovnější povch tím míň bude znát, že tam předtím seděl nějaký homelessák.  

0/0
7.4.2011 10:40

Damik

Re: Kdo zlikvidoval ČKD DS

Zas je potřeba uznat, že ČKD ležela na špatném místě. Není třeba aby takový továrna ležela uprostřed Prahy, náklady na pracovní sílu jsou taky v Praze úplně jinde než ve zbytku republiky a další komplikace. Dřív nebo později by konkurenční nevýhody oproti plzeňské škodovce ČKD položila tak jako tak. Škodovka má díky autům zaručenou reklamu, leží v místech s nižšímy platovými požadavky, je součástí většího koncernu, má lépe vyřešenou dopravní obslužnost.  V tak malé zemi holt může být jenom jeden výrobce elektrických dopravních prostředků. ČKD je určitě škoda, ale tramvaje si víceméně vyrábíme pořád sami, což je taky dobře.

0/0
7.4.2011 10:38

Host

Re: Kdo zlikvidoval ČKD DS

DS už v tu dobu dávno sídlily na Zličíně. Fabriku v centru výhodně prodaly jako pozemek.

0/0
7.4.2011 10:41

Host

Re: Kdo zlikvidoval ČKD DS

"díky kvalitní tyristorové regulaci"

Vazeni zapdni tramvaje meli mnohem lespi parametry i co se tyc hlucnosti.

A prave kvuli jezdicim "hromadam rachoticiho zeleza"  se dnes sepisuji proti stavbe tramvajovych trati petice !!!

0/0
7.4.2011 13:25

Host

Re: Kdo zlikvidoval ČKD DS

Jak souvisí regulace s hlučností tramvaje.......???

0/0
7.4.2011 14:20

Host

Re: Kdo zlikvidoval ČKD DS

Neslo jen prave o ni - celkove nizsi hlucnost + mali jiz rekuperaci zpet do troleje.

0/0
7.4.2011 17:23

Host

Re: Kdo zlikvidoval ČKD DS

Vždyť to píšu, že Siemens postavil pro Vídeň mnohem lepší tramvaj. Ale tenkrát ještě měli možnost tu mezeru dohnat.

Já polemizoval hlavně s názorem, že padly zakázky v CCCP a tím i Tatra Smíchov (ČKD DS). To prostě pravda není. Byl to pouhopouhý tunel spojený s totálním diletantstvím českých manažerů, bývalých "kádrových rezerv" ;-(

0/0
8.4.2011 11:20

Host

Re: Kdo zlikvidoval ČKD DS

A za co maj jako platit pracovaniky - kdzy puvodni zakanik vam neplati - nebot nema peznize.

Proste kdyz skonci prakticky vswichni vasi odberatele - tak rposte skoncite i vy - jednoduche !!

A ostani socialsitcke zeme si mohli dovezt lepsi tramvaje odjinud - nikdo jim jiz nakup nediktoval a tak to bylo u vetsiny podniku !!!

A jestli narazite na pozemky Tatry Smichov - tak o stehovani avystavbe noveho zavodu bylo rzohodnto davno rped rokem 1989 - tedy zmenou rezimu  a na Zlicine se prave jiz pred rokem 1989 zacala stavet nova fabrika.

Proste sthovani ze Smichova - kde to vemli skodilo zivotnimu prostredi - bylo rozhodnuto jiz dvano za socialismu - proste tehda i z duvodu zvyseni vyrobni kapcity pro uspokojeni poptavky cele RVHP.

0/0
9.4.2011 1:22

Host

Re: Kdo zlikvidoval ČKD DS

Vám asi nemá smysl znovu opakovat, to, co jsem již napsal výše? Vy prostě asi máte svou mantru, na pravdě se nezakládající, a tu budete prostě opakovat do zblbnutí..... :-/

0/0
10.4.2011 0:45

Host

Re: Kdo zlikvidoval ČKD DS

Ja pad zazil taky v takove ale jine firme  - proste prestalo mit SSSR na zaplaceni a tak hned nebylo komu prodavat - a tak dle mne je to nejpravdepodobnejsi.

0/0
11.4.2011 1:53

Host

Re: Kdo zlikvidoval ČKD DS

Ano, v jiné firmě. To bych zdůraznil.

Tatra Smíchov se velmi úspěsně přetransformovala na ČKD Dopravní systémy, které vyráběly tramvaje, metro i rychlovlaky. A pořád bylo přibližně v černých číslech. S pádem SSSR tohle nemělo nic společného, žádná jejich zakázka nebyla tímto směrem orientována. Jenom manažerský diletantismus a možná i tunel (tedy přinejmenším v závěru).

Chápu, že firmy, které pasivně čekaly, až jim CCCP zaplatí (případ, který zjevně popisujete), logicky musely lehnout. To ovšem byla chyba těch firem, nikoli vývoje okolo. A často to bylo i částečně řízené, protože na nemovitém majetku těchto firem se dalo tak krásně a hlavně hned teď vydělat. Ovšem přivést strojírenskou firmu k prosperitě je douhodobá mravenčí činnost, kterou "moderní český manažer" ještě nepochopil.

0/0
11.4.2011 12:14

Host

Re: Kdo zlikvidoval ČKD DS

Tyristorová regulace je v kontejneru pohonu, tam můžou rachotit leda montážní dvířka, když je blbě zavřete. S hlukem od podvozku to nemá co dělat.

0/0
7.4.2011 15:27

Host

Re: Kdo zlikvidoval ČKD DS

Tyristorová regulace byla ve světě známá už 25let - slavné "světové" ČKD se nezmohlo na nic jiného než dělat do roku 1990 tramvaje z odporovou výzbrojí, která ani nebyla jejich dílem, ale byla to kopie americké koncepce z konce 30tých let-suma sumárum-"světové" ČKD bylo o 60 let pozadu oproti světu..

0/0
11.4.2011 13:38

Host

Re: Kdo zlikvidoval ČKD DS

Nesouhlasím. A vlastně jsem nehovořil ani o tyristorové regulaci přímo v tramvajích, ale o jejím vývoji u nás obecně. Opravdu jsme byli jediná zeme východního bloku a jedna z mála na světě, která její vývoj a výrobu zvládla. Bylo to díky spolupráci ČKD Polovodiče a ČVUT FEL. Pravda je, že DP Praha nikdy nic takového nepožadoval a tak bylo asi výhodnější dodávat stále tramvaje s odporovou regulací. Nicméně systém byl vyvinutý a stačilo ho aplikovat.

0/0
11.4.2011 15:26

Host

stará novinka

to je ale 2 měsíce stará zpráva, poslední souprava přijela 12.2. , tak jedině jestli neskončily nějaké ty testovací jízdy, rozhodně ale soupravy na Motol (=3,5 roku) čekat nebudou a zařadí se do provozu dříve..

0/0
7.4.2011 9:49

Host

Co si stěžujete?

Kdo jel Londýnským metrem, pochopí, co je klaustrofobie. Často zastaví v tunelu a vzduch je za pár minut vydýchaný. To pražský Metro je proti tomu luxus.

0/0
7.4.2011 9:34

Leinad

Re: Co si stěžujete?

Praha k tomuto stavu směřuje, občas naprosto neadresnými dotacemi, přebytkem úředníků (PID i DP), občas naprostým zmatkem.

0/0
7.4.2011 14:40

Host

Re: Co si stěžujete?

R^R^R^R^R^

0/0
7.4.2011 14:52

Host

Zkoušky od 01:00 do ukončení provozu?

"Zkoušky probíhaly v nočních hodinách, konkrétně od 01:00 do ukončení pravidelného provozu."

Tak nevím, probíhaly zkoušky BĚHEM pravidelného provozu (jen v pátek a sobotu, protože jindy po 01:00 je již noční pauza), nebo naopak probíhaly od 01:00 do ZAHÁJENÍ pravidelného provozu?

0/0
7.4.2011 6:44

joscer

To je mluva

"...narychlo obrací na plzeňské Škodovy závody ...".

To je jak vystřižené z článku z novin za první republiky.

0/0
7.4.2011 6:25

Rafaelou

co zůstalo s původního vozu?...

docela by mě zajímalo kolik toho zůstalo s původního vozu a zda nebylo lepší vyrobit prostě úplně nový místo jistě nákladné modernizaci.

0/0
7.4.2011 6:00

Lord Helma

Re: co zůstalo s původního vozu?...

Tady nejde ani tak o náklady, jako o to, že na starý "techničák" se vyrobí de facto nová souprava. Schvalování drážním úřadem je pak jednodušší a rychlejší. Stejně se to řeší třeba s tramvajemi "wana" Vario _LFR.E

0/0
7.4.2011 6:25

Host

Re: co zůstalo s původního vozu?...

Někde jsem četl že rekonstrukce stojí 100 milionů a cena nové soupravy je 200 milionů, takže když si vemete kolik je potřeba souprav na zabezpečení provozu na lince B a A tak magistrát touto rekonstrukcí ušetřil docela slušné peníze...které ovšem potom utopí u 2krát předražené stavby mostu v Troji, tunelu Blanka apod...škoda...

0/0
7.4.2011 7:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.