Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boeingy jdou na kontrolu. Praskliny se objevily i v dalších letadlech

Boeing varoval světové aerolinky před vadami v trupu letadel Boeing 737. Minulý týden se u jednoho za letu objevila téměř dvoumetrová díra. Letadel českých společností se problémy netýkají, kritická část trupu je u nich pevnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

737 patri mezi ty nejvice poruchove letadla...

Tohle letadlo 737 je snad nejporuchovejsi ze sech typu. Seznam ruznych poruch za poslednich par let je pekne dlouhej....

Neni rok, aby se neprislo na nejakou dalsi novou vadu, od konstrukce, podvozku, elektroniky, hydrauliky az po motory. Je to letajici vrak...:-/

0/0
9.4.2011 11:11

Vedoucí kolotoče bez koček

Re: 737 patri mezi ty nejvice poruchove letadla...

Je to tim, ze je to nejpouzivanejsi letadlo na svete pro civilni prepravu. Bylo jich postaveno uz temer 7,000 a na kratke a stredne dlouhe trate je to nejpouzivanejsi stroj na svete. Vyhody jsou bezkonkurencni: bezpecnost (pomer naletanych mil vsech stroju od pocatku vyroby prvniho modelu ku poctu havarii koncicich smrti alespon jednoho pasazera), cena provozu (usporne na udrzbu, bezkonkurencne nejlacinejsi servis a nahradni dily po celem svete, i v zapadlych statech Afriky ci Jizni Ameriky), snadna ovladatelnost a nizke naklady na trenink pilotu na tento stroj. Dalsi vyhodou je rozsahly trh pouzitych stroju, takze kdyz aerolinky opravuji vlastni stroj, neni problem si ten samy model koupit ci pujcit z druhe ruky od jakehokoliv jineho dopravce, protoze kazdy jich ma alespon nekolik. B737 je proste unikatni stroj, a to, ze dokaze bezpecne pristat i s utrzenou strechou, to je spis znamka robustni konstrukce stroje a spolehlivosti, nez neceho, co by ukazovalo na nekvalitu B737.

0/0
9.4.2011 17:54

Host

Proč

Proč krkolomně píšete "30 tis. startů a přistání" a ne jen "30 tis. startů "?

 Kontrolovat letadlo které má méně přistání než startů je přeci buď zbytečné nebo nemožné.

0/0
8.4.2011 23:10

luger.205

Re: Proč

;-DR^

0/0
9.4.2011 23:12

(db)

.

No nevím odborník na letadla nejsem ale mám dojem že CCA nebo jak se to teď jmenuje třístovky má... Takže si to opravte.

0/0
8.4.2011 18:28

Host

Tady je zase sranda,

proč se sakra nemůže z hlavní strany iDNESu přecházet rovnou do diskuse a musím nejdřív prolistovávat blbý článek?

0/0
8.4.2011 12:24

231

Re: Tady je zase sranda,

Asi se vychází z toho ke článku diskutuje ten kdo ho četl. Tzn., dostal se až nakonec.

0/0
11.4.2011 10:28

Host

V česku je všechno OK a nic se nemusí prověřovat !

Říkala to koneckonců i Drabová !!

0/0
8.4.2011 9:04

feese

Re: V česku je všechno OK a nic se nemusí prověřovat !

Říká to vždycky i Kalousek, že tady je ekonomická oáza Evropy, kam ani stín krize nedopadne. Takže můžeme být opravdu v pohodě.

0/0
8.4.2011 9:06

Host

Re: V česku je všechno OK a nic se nemusí prověřovat !

Oba dva jste ubožáci!

0/0
8.4.2011 9:16

TT777

Re: V česku je všechno OK a nic se nemusí prověřovat !

Drabova a Kalousek? souhlas

0/0
8.4.2011 9:42

Host

Re: V česku je všechno OK a nic se nemusí prověřovat !

No vy taky, pane frustráte! Když už jsme u tý politiky: nejste volič DSSSS? Inteligenci na to máte dostatečně nízkou....

0/0
8.4.2011 10:16

Host

Re: V česku je všechno OK a nic se nemusí prověřovat !

Hele s tou politikou, daně z přijmu jsou u lidí co mají "průměrný příjem" 25 tisíc čistého nebo menší, okolo 50%, potom 19%DPH, ten průměrný příjem má 80% lidí v této zemi. Takže, jedná se ještě o demokratický stát nebo je to už jenom otrokářské řádění lupičů kteří vládnou zbraním?

0/0
8.4.2011 11:05

Host

Re: V česku je všechno OK a nic se nemusí prověřovat !

DPH 19% procent bylo naposledy v roce 2009 !! pod prumernym prijmem je 2/3 lidi

0/0
8.4.2011 11:17

Host

Re: V česku je všechno OK a nic se nemusí prověřovat !

nicméně to pořád znamená, že 2/3 lidí v této republice zaplatí na daních okolo 70% z peněz, co vydělají, to už je prostě jenom otrokářský řád

0/0
8.4.2011 16:01

Host

Re: V česku je všechno OK a nic se nemusí prověřovat !

"okolo 50%"

Tak to to jsou o dost mensi - a taky diky zdravotni pojisteni si lekare neplatite  zcela sami.

0/0
9.4.2011 0:39

vlabra

Re: V česku je všechno OK a nic se nemusí prověřovat !

Všechny české lety jsou OK :-)

0/0
8.4.2011 12:06

Host

Re: V česku je všechno OK a nic se nemusí prověřovat !

Jiny model letadla !!!

0/0
9.4.2011 0:40

Host

Nebyla náhoda?

"S kovy technika pracuje na vědecké úrovni už stovky let a o

jejich únavových vadách víme asi více než u jakéhokoliv jiného

materiálu." Na to se spoléháme u ocelí. Bohužel zrovna pro hliník to tak docela neplatí.

Nadpis "nebyla náhoda" je opak toho, co prohlásil pan Paul Richter od Boeingu - že statistika umožňuje, aby se taková věc stala..

0/0
8.4.2011 8:18

Host

Re: Nebyla náhoda?

tak to je spíš už hraní si se slovíčky .. matematicky LZE vyčíslit "náhodu" a tím pádem můžeme diskutovat o tom, zda to byla či nebyla náhoda, že se to skutečně stane ... ale jinak evidentně inženýři v Boeingu podcenili FMEA a patrně podhodnotili rizika, respektive možnou četnost ....

0/0
8.4.2011 8:31

Host

Re: Nebyla náhoda?

Nebo jim z té analýzy vylezly ještě jiné, daleko větší průsery, a tak tohle spadlo pod čáru řešených problémů :-).

0/0
8.4.2011 12:22

Host

Re: Nebyla náhoda?

U struktury se FMEA zpravidla neprovadi.

Takze ciste jen profil letu, hladiny zatezovani, cetnost hladin a potom vypocet zivotnosti.

Takze nejspis doslo prave k chybe pri stanovani typickeho profilu letu a cetnosti hladin zatizeni.

Nebo to proste nekdo podelal.....

0/0
8.4.2011 13:46

Folcwine

Re: Nebyla náhoda?

U oceli únavový lom proběhne takřka okamžitě. U duralu (slitina hliníku používaná zejména v letectví pro příznivý poměr pevnost/váha) únavový lom probíhá mnohem více retardovaně. Lze tak občasnými kontrolami odhalit únavovou prasklinu dříve než vznikne kompletní lom. O únavových lomech duralů se toho toho nazkoumalo více než u ocelí. Problém bych viděl spíše u kompozitů než u obyčejného duralu. Chce si to trochu osvěžit znalosti z únavové pevnosti nebo nekecat čemu nerozumíš .)

0/0
8.4.2011 9:35

Host

Re: Nebyla náhoda?

Chce si to trochu osvěžit znalosti z únavové pevnosti nebo nekecat čemu nerozumíš....

0/0
8.4.2011 11:01

Host

Re: Nebyla náhoda?

Také si po vašem příspěvku připadám trochu unavený, rozlámaný a retardovaný.

0/0
8.4.2011 11:26

Host

Re: Nebyla náhoda?

Zrovna náhodou pracuju v oboru. Napsal jsi to zhruba opačně, než to je.:-)

0/0
8.4.2011 12:33

Host

Re: Nebyla náhoda?

Jestli "náhodou" pracuje v oboru více lidí, pak není divu, že Boeingu upadávají panely... ;-)

0/0
8.4.2011 13:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.