Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Google a Facebook ve Francii nechtějí dávat vládě hesla uživatelů

Nový francouzský zákon nařizuje provozovatelům uchovávat soukromá data o uživatelích. Více než 20 velkých firem, včetně Googlu, Facebooku nebo eBay, napadá toto pravidlo u soudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

praktiky Univerzity Karlovy

Asi takhle, nejlepe se smiruje v univerzitni sfere. Chcete-li, byt napr. jako uklizecka, ziskat misto napr. na nekterych fakultach Univerzity Karlovy, MUSITE podepsat lejstro - ze na 100% souhlasite s veskerym monitorovanim veskere sve cinnosti tykajicich se e-mailu, pocitacu, mobilu na pude jednotlivych fakult ... - Proste ackoliv jde o zdanlive svobodne akademicke prostredi - jde o tvrde smirovani. Kdyz nepodepisete, nedostanete ani misto instalatera.

Nejdale je v tom jista Matematicko-fyzikalni fakulta zamestnavajici desitky profesionalnich "informatiku" (rozumnej fizlu) a tzv. Pocitacove centrum Univerzity Karlovy (zrizene snad opravdu jen za ucelem fizlovani) RvRvRv

0/0
13.4.2011 19:41

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: praktiky Univerzity Karlovy

A co děláte na univerzitním počítači, že to nemohou vidět ostatní? Nechápu.

0/0
15.4.2011 15:24

Host

technická negramotnost

Ukládání nehašovaných hesel je prasárna. Kromě toho je to v podstatě neřešitelný technický problém a bezpečnostní díra, posílat nehašované heslo po webu.

Frantící prostě nechtějí, aby strejda Gůgl viděl, koho šmírují. Tenhle strejc není zas tak nepřejícný, že by jim na požádání nedal data uživatele. Ale chce všechno vědět, včetně toho, kdo koho šmířuje ... ;-D

0/0
11.4.2011 13:17

Host

Re: technická negramotnost

Neresitelny problem? Slysel jsi nekdy o TLS/SSL?

0/0
11.4.2011 23:04

Sucipej Roznec

Re: technická negramotnost

Neresitelny problem? Slysel jsi nekdy o TLS/SSL?

0/0
12.4.2011 1:13

Sucipej Roznec

Re: technická negramotnost

pardon... stara znama chyba redakcniho systemu idnes

0/0
12.4.2011 1:14

Host

Ztrátová komprese?

Božéééé. Jaká ztrátová komprese? To se autor chtěl převést že zná cizí slova? Hash přece vůbec není komprese. A tudíž není ani ztrátová komprese.

0/0
10.4.2011 22:03

Host

Re: Ztrátová komprese?

Netvrdím že je to dobře vysvětlené, zřejmě to byl pokus jak vysvětlit uživatelům, že se ukládá něco úplně nepodobného heslu, z čeho původní heslo prostě nedostanete.

0/0
11.4.2011 13:00

Host

Re: Ztrátová komprese?

Mimochodem, není to úplně hloupý nápad, zkusit použít pro hašování ztrátovou kompresi ...

0/0
11.4.2011 13:18

Host

Re: Ztrátová komprese?

Me to jako docela hloupy napad prijde, protoze hashovani(pro ucely kontroly hesel) a komprese maji zcela protichudne cile.

0/0
11.4.2011 23:04

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Ztrátová komprese?

Šlo o zjednodušení pro čtenáře, kteří termín "hash" neznají. Nehledejte v tom útok na vaše vidění světa a vše, co je vám drahé.

0/0
15.4.2011 15:25

Ludek_III

Ta Francie je už jako Itálie.

Taky jim vládne malej, ukřičenej despota. Navíc přivandrovalec z maďarské salaše. A taková to byla země vtipu, elegance a módy.

0/0
10.4.2011 20:02

Host

kozel zahradníkem

Tak to dopadá, když někdo chce rozhodovat o věcech, o kterých ví leda tak něco z novin.

0/0
10.4.2011 13:04

Sucipej Roznec

informacni totalita se blizi

Ve francii se nesmi hashovat hesla, v britanii vas zavrou za nevydani hesla a casem tohle nejaky vychcanek prosadi pro celou EU. 1984 prichazi trochu opozdene, ale jde najisto.

0/0
9.4.2011 22:38

Mumrli (ještě monokulturnější)

Re: informacni totalita se blizi

V klidu, dokud budou existovat i země jako je Rusko, kam EU nedosáhne, o bezpečné připojení bych se nebál.

Když přitvrdí, holt zařídím VPN tunel, to prostě neuhlídají.

0/0
9.4.2011 22:43

Sucipej Roznec

Re: informacni totalita se blizi

Jen aby nezakazali i VPNky. Tusim, ze nekde na Slovensku uz takovy navrh padl.

0/0
9.4.2011 22:59

Mumrli (ještě monokulturnější)

Re: informacni totalita se blizi

Říkám, to nemají jak uhlídat. Nejde to. VPNky navíc zakázat nemůžou už kvůli firemní sféře.

0/0
9.4.2011 23:04

Sucipej Roznec

Re: informacni totalita se blizi

Jasneze jde. Proste budou sledovat provoz a jak zjisti, ze nekde bezi sifrovane spojeni, tak ti vyrazi dvere zasahovka. Ze je sifrovane spojeni potreba je asi bez diskuze, ale to se da zaridit treba tak, ze k veskere komunikaci bude mit vlada privatni klice. To mas stejne jako tu povinnost vydat klic k sifrovanym datum v UK.

0/0
9.4.2011 23:19

Mumrli (ještě monokulturnější)

Re: informacni totalita se blizi

Jo, o to pazákonu v UK vím, a osobně bych se radši nechal zavřít, než vydat klíč byť jen k seznamu nákupu do sámošky.

No, a ještě je tu možnost satelitního připojení - i když tam to chce pořešit upstream, obousměrné spojení je poněkud drahé.

0/0
9.4.2011 23:27

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: informacni totalita se blizi

Jako byli dřív (a ještě dnes jsou) radioamatéři, tak bude "soukromý" pirátský internet přes wi-fi, kam se vláda nedostane...no přinejhorším občas někoho zavřou za poskytování nezákonného šiforvaného spojení...

0/0
9.4.2011 23:30

Mumrli (ještě monokulturnější)

Re: informacni totalita se blizi

Je fakt že já jsem vlastně taky "poskytovatel" - kapacitu připojení mám dostatečnou, a bydlím v místě kde je pár stálých obyvatel, a to ještě počítačově negramotných. Přes léto kempaři, vodáci a jiní turisti - a u těch případné připojení nějakým smartphonem neřeším.

A proč mám WiFi otevřenou? Protože v případě že se někomu nebude líbit můj traffic na torrentu, bude mít o trochu složitější dokázat že je skutečně můj.

0/0
9.4.2011 23:37

Sucipej Roznec

Re: informacni totalita se blizi

Mit nezabezpecenou wifi je uz v nekterych statech taky nelegalni(u nas tusim zatim ne).

0/0
9.4.2011 23:39

Mumrli (ještě monokulturnější)

Re: informacni totalita se blizi

Já jsem jenom úplně blbej, koupil jsem v Electroworldu takovou krabičku, prodavač mi řek, že kostičku co mám na drátu který čouhá ze zdi mám zapojit tady do tý díry, a bude to fungovat ;-)

0/0
9.4.2011 23:42

Host

Re: informacni totalita se blizi

Kvůli takovým jako ty budou brzo na ty krabičky lepit následující varování:

"CZ Pozor! Obsahuje elektromagnetické vlny. Pozor! SK Obsahuje elektromagnetické vlny. GB Warning! Contains electromagnetic waves. DE Achtung! Beinhaltet die Elektromagnetische Welle. PL Uwaga! Znajduje sie w tom welna elektromagnetyczna. ES Aviso! Contaňa ondas electromagnéticas. ..."

0/0
9.4.2011 23:56

Mumrli (ještě monokulturnější)

Re: informacni totalita se blizi

;-D

Tak ať lepí, už si ani nepamatuju kdy jsem svůj router vlastně viděl naposled

0/0
10.4.2011 0:01

Mumrli (ještě monokulturnější)

Re: informacni totalita se blizi

Jinak, oni mají teď starostí dost, aby jim nelehlo euro, takže myslím že dají pokoj. No a pak euro lehne, budou mít zase jiné starosti, a nakonec se snad EU v téhle podobě rozpadne...takže bych se bál spíš toho, co se zrodí v hlavách té naší polodementní dvěstěhlavé saně :-)

0/0
9.4.2011 23:45

Host

Re: informacni totalita se blizi

Mit nezabezpecenou wifi je uz v nekterych statech taky nelegalni(u nas tusim zatim ne).

0/0
11.4.2011 23:02

Host

Re: informacni totalita se blizi

Naštěstí zákonodárci neumí psát zákony jako pravidla, ale jen trapně vyjmenovávají co je a není povoleno. Takže když zakážou vpn tak stačí přejmenovat a zákon je na pul roku na nic než ho aktualizujou. 

To je to samé jak eu chtěla zdanit emaily, odpověď odborníků tak to udělejte a do několika dní bude email nahrazen něčím jiným. A výsledek, email nezdanily.

0/0
10.4.2011 14:24

Jean-Luc Picard

no to je legrační

země (Francie) do které každý rok připluje pár tisíc nelegálních imigrantů z Afriky (tedy islámského a rizikového světa) a vlastní obyvatele špehuje a šikanuje.

0/0
9.4.2011 19:28

kapitan_karotka

Re: no to je legrační

To ze veskere udaje nahrane na FB se stavaji vlastnictvim FB a tudiz s nima mohou nakladat jak uznaji za vhodne to vam nevadi. Ale jakmile by vlada chtela ty same udaje pouzivat pri reseni trestne cinosti, tak to uz je ohen na strese. Divne

0/0
9.4.2011 19:34

Host

Re: no to je legrační

proč do toho taháš ty fejzbukový bezmozky, porád. Bavíme se o soukromí normálních slušných lidí. Jako třeba mě, kuwa!

0/0
9.4.2011 20:06

kapitan_karotka

Re: no to je legrační

treba protoze, se to tyka clanku?

0/0
9.4.2011 20:09

Host

Re: no to je legrační

dobrá, jsem ten s tím autem, postřílal jsem pár rusáků na flešgame, uklidnil se a můžu rozumě konverzovat dále. Hele, ono ten facebok je pouze jeden zlomek, pro mne navíc naprosto zanedbatelný, páč se hnojišti vyhýbám. Ale jde tu o všechny komunikační kanály.

0/0
9.4.2011 20:20

kapitan_karotka

Re: no to je legrační

No tak to si v prvni rade uvedomte, ze uz z principu na zadnem verejnem komunikacnim kanale nemate zarucenou bezpecnost. Osobne nesouhlasim s tim, co vymysleli frantici, ale na druhou stranu, pokud nekdo posila dulezite informace pez icq, skype, msn atd tak si rika o peknej pru..r. Proste dneska ma kazdej plnou pusu soukromi a pak jde ten clovek provadet sexualni hratky s pritelkyni prez skype. Jeste k tomu vetsinou na nezabezpecnene nebo spatne zabezpecne wifi. Dokonce se najdou lide, kteri se prez verejne wifi hlasi na ebanking....

0/0
9.4.2011 20:34

Host

Re: no to je legrační

ale i veřejné komunikační kanály, ano, kanály;-D budou ctít soukromí osob a ne-li, pak budou pouze odpadními stokamy s plno podvrženýma informacema pro švestkáče. Klidně na sebe stáhnu fyzicky jednoho chlapa pravidelnou hláškou v emailu- Má bin ladin všechno? Proti fašismu je třeba bojovat všemi prostředky. To mi zaručuje ústava. Mám právo na soukromí nejen psané komunikace, tak jakékoliv jiné. Takže budou šifry, šifry, šifry, hesla, hesla, hesla, a mužou mi políbit řiť.

A máš pravdu- je kouzelné, když mi banka posílá obsah bankovního tajemství, to je zůstatek konkrétního účtu nezašifrovaným mailem. To už je na hlavu postavené úplně všechno.

0/0
9.4.2011 20:49

Host

Re: no to je legrační

K tomu jsi ji ale musel dat souhlas, pokud vim, tak banky to touto cestou posilaji na zadost klienta... Takze se musis rozhodnout sam, jestli ano, nebo ne...

0/0
10.4.2011 11:03

Host

Re: no to je legrační

jasněže mne zajímají zůstatky. Že to maj tak dementně ošéfované mne pobavilo. Jsou to kreténi.Nedostanou víc jak 1,5 měsíční provoz běžného účtu.

0/0
10.4.2011 12:46

skejpa

Re: no to je legrační

ale tady se bavime i o googlu a tam je mail, kalendar a spousta dalsich normalnich veci. francie je v tomhle dost zpatecnicka.

0/0
9.4.2011 22:48

Host

Nevolníci?

Fakt nechápu, copak jsme všichni nevolníci? Politici mají¨plnou hubu demokracie, ale zavádí totalitu. Nemáš stejné číslo bot - do plynu! Neuděláš "striptýz" na vyzvání - do plynu! Hnus! Kašleme jim na to, lidi. Je čas se na všechny zákony směle vybodnout a používat selský rozum. Když tito šašci chtějí, ať si nalajnují o frekvenci vyprazdňování a pak si dávají tresty za nedodržení normy. My, se zdravým rozumem, jim na to serme!

0/0
9.4.2011 19:18

kapitan_karotka

Re: Nevolníci?

osobne si nedokazi predstavit, co by vlada s loginama na FB chtela delat. Cela situace mi prijde naprosto vtipna. Uzivatele FB se naprosto vzdavaji soukromi. Cokoli na FB napisete, se stava vlastnictvim FB a s temito udaji si muze FB nakladat jak chce. To vam nevadi?

0/0
9.4.2011 19:36

Mumrli (ještě monokulturnější)

Re: Nevolníci?

Ani ne.

S tím "jděte do * s facebookem" co mám na profilu já si vážně můžou dělat co chtějí. No a víc informací tam (kromě jednoho z nicků) nemám.

0/0
9.4.2011 22:30

Mumrli (ještě monokulturnější)

Tak to je síla,

koukám že Francie se přibližuje Číně mílovými kroky.

K dokonalosti chybí už jen to, aby měl každý uživatel povinně nainstalovaný keylogger, jehož log by měsíčně zasílal státu ke kontrole jestli nepíše něco podvratného.

Zrovna na eBay se pomocí vpn v nějaké bezpečné zemi jako je třeba Rusko funguje dost špatně, když stejně potřebují fyzickou adresu.

0/0
9.4.2011 18:29

kapitan_karotka

Re: Tak to je síla,

Co prosim myslite fyzickou adresou? Adresu prvni vrstvy? Tedy mac adresu? Nebo IP adresu? Nebo strojovy prepis IP adresy? On vam nekdo brani vytvorit si sifrovany VPN tunel? Nebo celou komunikaci skrze nezabezpecenou sit sifrovat vlastnim klicem?

0/0
9.4.2011 19:38

Mumrli (ještě monokulturnější)

Re: Tak to je síla,

Fyzickou adresou myslím adresu kam mají prodejci posílat to, co si kupujete. Ulice, číslo, město...a tak :-)

Jasně, obejít to jde taky, ale je to podstatně náročnější než pouhé zařízení anonymního přístupu na internet.

0/0
9.4.2011 22:28

Host

Re: Tak to je síla,

Myslí tím své fyzické dělostřelecké koordináty pro poštu. Jak jinak mu má zboží z eBay poslat? Emailem na to ještě naše největší mozky nepřišly.

0/0
9.4.2011 22:28

yndes

Re: Tak to je síla,

NIcméně třeba Němci už jsou na dobré cestě: DHL Packstation.

0/0
10.4.2011 9:03

Host

Google, Facebook s Francií před soudem za ochranu soukromí

http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=en&u=http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5gcIROpaIgngw8P1fO7BXywMIhe5Q&ei=PWegTeTHCdGJhQfzhO2PBQ

.

Další zajímavé odkazy dole pod zprávou.

0/0
9.4.2011 16:09

Host

je třeba zakázat takovéto novinářské výplachy

vašich dutolebečních prostoru, páč jinak si nedovedu představit, že se necháme krmit takovými konstrukcemi-

příznivci krajně pravicové Dělnické strany sociální spravedlnosti;-D;-D;-D

Ne, opravdu, mozek nehledám ani 10 metrů od nejvěrohodnějšího novináře.

0/0
9.4.2011 15:45

Host

hmm

Pro mafii idealni. Za par let dostane kazdej pri narozeni pridelenou svou virtualni identitu aby o jeho cinnosti mela fasisticka EU veskere informace. Na to vznikne cerny trh lidi kteri budou identity vyrabet , prodavat ,crackovat. Kyberpunk se blizi:-P No nic treba driv prijde nejaka WW3 a zarazi to...

0/0
9.4.2011 14:07

Host

Re: hmm

Psát tě naučili, číst ne, myslet se už nenaučíš. V článku se jasně píše, že s tím EU nemá nic společného a je to krok žabožroutů.

0/0
9.4.2011 14:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.