Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se rodí metro, které by v budoucnu mohlo jezdit i v Praze

Nahlédli jsme pod pokličku jindy tajného vývoje soupravy metra Inspiro. Jednou by mohla jezdit i v pražském podzemí, které bude potřebovat nové vozy pro plánovanou trasu D i náhradu za dosluhující vlaky na trasách A a B.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

LoL

http://signup.leagueoflegends.com/?ref=4d5f86f6b526d291306360

0/0
3.7.2011 16:40

Host

Hm,

a co tím chtěl básník říci? Oslavný článek co bude a ještě není? Rekonstrukce starých vozů po mechanické stránce vydrží klidně dalších 20 let. To jen dopravní podnik nechal vozy zrekonstruovat aniž se staral jak to bude dále s údržbou. Stejné jako v případě dodávek od Siemense. Prostě banánová republika. A teď dopravní podniky platí za údržbu Śkodovce a Siemensu jako mourovaté. Zpackaná dodávka a nikdo za nic nemůže. Když si město pořídí vozy pro Metro, tak se jinde stará jak je to s údržbou. Ale Praha je na tom jinak. A když vozy a firmy na Technetu  pane Jančar nebudete opěvovat, tak žádné informace nebudete mít a  ani si už neškrtnete.

0/0
27.6.2011 21:19

Host

Re: Hm,

"o jen dopravní podnik nechal vozy zrekonstruovat aniž se staral jak to bude dále s údržbou. "

Kazdy vuz ma proste svuj pocet km do generalni rekonstrukce a pak musi byt podle nezavisleho drazniho uradu bud provedena generalni oprava ci rovnou uz modernizace a nebo je proste vyzaren.

Az tomu zajizdy uleti kolo a proto vykoleji se smrtelnymi urazy - tak takovy chytraci jako vy by meli jit do vezeni rovnou za vrazdu - oni proster vedeli jakou to ma POVOLENOU ZIVOTNOST a umyslne to riskovali.

"Stejné jako v případě dodávek od Siemense. "

Zde se pocita s jednou GO ci spise modernizaci - pro planovanou 30 letou zivotnost.

0/0
28.6.2011 0:24

Host

Re: Hm,

Tak to se vážený pletete. Při chvalování drážní úřad bere na vědomí pouze garantovanou životnost udávanou výrobcem. Je to prostě drážní vozidlo a kdybyste se rozlédl kolem, sebe, tak uvidíte na dráze staré lokomotivy, ve městech staré ztramvaje. A jezdí spolehlivě.A žádný drážní úřad vám neurčuje, zda mohou jezdit nebo ne. Mechanická část trakčních vozidel je konstruována hodně robustně s ohledem na bezpečnost a spolehlivost. Přispěvovatel měl patrně na mysli skutečnost, že si DP objednal nové a nebo rekonstruované vozy a následně poté až řešil, jak bude prováděna údržba. V tom případě s ním s kritikou tohoto diletanského rozhodnutí souhlasím. Jasné pane Škodo nebo Siemensi?

0/0
28.6.2011 9:49

Host

Re: Hm,

"ásledně poté až řešil, jak bude prováděna údržba"

Je otazka nakolik ma dobre informace jek je udrzba nevyhodna - kolikrat dopravnim podnikem a jeho nemakacenky byl drazsi nez udrzba najatou extereni firmou a to se tem nemakacenkum jiste nelibi.

0/0
28.6.2011 13:35

Host

Re: Hm,

"dále s údržbou."

Ma ji zajistenou - po celou dobu planovane zivotnosti povolene drazdnim uradem - zde se neporuji zkrakta narizeni jako u autobusu v dezolatnim stavu, ktere casto jsou - ty tech soukromych dopravcu predvsim.

0/0
28.6.2011 0:27

Host

bohužel tohle u nás nikdy jezdit nebude

Bohužel tohle u nás nikdy jezdit nebude,protože to sem naši šmelináři nepustěj! Radši budeme jezdit předraženejma zastaralejma křápama s jízdníma vlastnostma žebřiňáku a kulturou cestování jak v Indii, než moderní technikou západního standardu, že? Je to známka že ČR patří do Střední Evropy pouze geograficky-politicky patří spíše někam do Afriky!

0/0
27.6.2011 20:09

Host

Re: bohužel tohle u nás nikdy jezdit nebude

"předraženejma"

Mozna tak ve vasi hlave.

0/0
28.6.2011 0:30

Aqua

To ty 81-71M

teda moc nevydržej... když šlo jednou celkem dobře využít jejich skříň a podvozky, proč by to časem nešlo znova a tentokrát pořádně? :)

0/0
27.6.2011 18:46

Host

Re: To ty 81-71M

Protoze i ten podvozek ma svoji zivotnost a pak by se musel prinejmensim vyrobit novy - a provoz vlaku kontroluje drazdni urad.

0/0
28.6.2011 0:29

Host

Re: To ty 81-71M

"teda moc nevydržej"

15 let je planovana a odsouhlasena zivotnost  !!!!

0/0
28.6.2011 0:29

Host

Jak přčekvapivé....

že v Polsku veřejnou zakázku vyhrála zahraniční firma v konsorciu s polskou firmou.. 8-o . to by se u nás stát nemohlo...

0/0
27.6.2011 18:21

pteryx

Siemens

No doufejme že neudělají kola z příliš tvrdé oceli, aby to nedopadlo jak ty jejich ic-čka. Upřímně řečeno, ten jejich "úžasný" design se mi vůbec nelíbí, to byl asi někdo pořádně zfetovanej ...

0/0
27.6.2011 16:46

Host

Celkový nadhled

Techet přinesl velmi zajímavý článek o pražském metru. Já se přidám a doplním zde odkaz, kde si člověk udělá lepší přehled o tom, jak se v podzemí jezdí ve světe.

Vystřihnu i pár perliček:

Nejdelší perón se nachází v Chicagu. Nástupiště stanice podzemní dráhy State Street Center v obchodním centru Chicaga »The Stop« je dlouhé 1066 metrů.

Co se týče počtu stanic, pomyslný žebříček vede metro v New Yorku. Tamější podzemní dráha jich má celkem 469.

Nejvytíženějším metrem světa je tokijská podzemní dráha, která ročně přepraví 3,2 miliardy lidí, pražské ´jen´ 531 milionů lidí.

0/0
27.6.2011 15:42

Host

Re: Celkový nadhled

http://21stoleti.cz/blog/2011/06/22/jak-zrychlit-dopravu-schovat-ji-pod-zem/

0/0
27.6.2011 15:42

schima

Škoda

Nechci obhajovat Škoda Transport. ale v oné soutěži jejich nabídka špatná nebyla. Pokud bych měl vzít jejich návrh pro Prahu, šel bych do toho

0/0
27.6.2011 15:31

Host

Siemens - to bude "paráda"

Ti chudáci si koupí první vlak za slušnou cenu a následně každý další šroubek "s certifikátem" za cenu "méně obvyklou". Nakonec budou přispívat na chod tohoto molochu částkou, ze které se jim protočí panenky - vše s řádnými razítky, certifikáty a tunami zbytečné dokumentace - inu uživit takovou firmu něco stojí.

0/0
27.6.2011 14:48

Host

Re: Siemens - to bude "paráda"

Tak tohle tvrzení nemá žádné opodstatnění - protože nemáte žádné srovnání! Za posledních deset let tady neproběhl žádný poctivý tendr na drážní vozidla ( ať už městská nebo vlaky ). Naše v obou smyslech slova drahá Škoda Transportation potažmo neviditelná ruka vlastníků z Appian Group už má zdejší trh a jeho parodie na výběrová řízení dobře "zmáknuté." Z logiky věci vyplývá, že monopolista asi nebude v dané oblasti cenově nejpříznivější, že...

0/0
18.7.2011 10:30

AsistentprofParkinsona

Vlak bez mašinfíry ????

jak maj kluci ošetřený sebevrahy ??Rv

0/0
27.6.2011 14:04

Host

Re: Vlak bez mašinfíry ????

napriklad tak, ze na nastupisti je stena, v ni jsou dvere ktere presne odpovidaji dverim metra a otviraji se jen kdyz je vlak ve stanici.

0/0
27.6.2011 14:28

Host

Re: Vlak bez mašinfíry ????

A jak je to ošetřené u vlaku s fírou? Když tam sebevrah skočí na poslední chvíli nebo zpoza nějaké překážky tak to taky neubrzdí.

0/0
27.6.2011 14:58

bitkar

Re: Vlak bez mašinfíry ????

sebevrahy netreba osetrovat :) ty jen zamest, vytrit, uklidit.

0/0
27.6.2011 15:30

opice_na_gume

kvalita

"Vjem byl natolik realistický, že jsem úplně zapomněl, že jde o virtuální realitu. Konstruktéři

se hrdě chválili, jak mohou v novém systému snadno a okamžitě měnit

cokoliv. " video odporne, to je snad primo z nejaky CAD programu, a FPS to ma kolik? 3? Nechapu jak se timhle firma s miliardovym obratem muze prezentovat Rv

+1/0
27.6.2011 12:46

pokas

Re: kvalita

Naprosto souhlasím, nic neříkající trapné, nudné a zmatené video.

0/0
27.6.2011 13:32

AsistentprofParkinsona

Re: kvalita

Metro po strance desighnu nic moc, ale ta "virtualizace", to je skvost. Pokud ji dělalo 6 lété dítě tak smekám klobouk.

0/0
27.6.2011 14:01

cenzore_zdar

Re: kvalita

Ono real time photorealism neco stoji - lucas-arts na to maji serverovnu s 570 grafickymi chipy od nvidia!

0/0
27.6.2011 21:07

coast

Pro idnes.

Pokuste se od Simense koupit jeden vůz z metra v Bruxelles.Tam už jezdí o dva řády lepší.Nebo zavolejte Hrnčířový z ČT ONE ať udělá reportá6.Nebo co třeba někde jinde v EU mimo východ?;-D;-D

0/0
27.6.2011 12:06

Host

Sedačky

Zase hrozně nepohodlný sedačky. Člověk má nějakým způsobem zakřivenou páteř a oni to udělají úplně obráceně. Hrůza.

0/0
27.6.2011 11:50

bitkar

to video

je ke zbliti... jak nekdo muze napsat, ze je vsechno naprosto verny. Jestli to fakt vypadalo jako to video v clanku, tak bych se tam na miste pozvracel. Delam uz leta 3D grafika a i pro realtime presentaci bych to udelal daleko realisticteji za pomoci DirecX realtime. Pak by to nebyl problem ani udelat stereoskopicky pres nejakou dobrou grafickou kartu a hybalo by se to i normalne plynule. Asi nejaka draha technologie, co tam predvedli, protoze to dneska uz neznam. Vypada to jakoby to delali pred 30ti lety.

0/0
27.6.2011 11:44

Host

Re: to video

Pán je na svých 2 megapixelech chytrej. Chci Vás vidět, jak týdny pipláte vizualici, když cílem neustále se měnícího projektu je něco úplně jiného.

0/0
27.6.2011 12:28

bitkar

Re: to video

cilem projektu vizualizace byla presentace a to byla zjevne spis ostuda... Osadit napr. 4 graficky karty do PC by nebyl pro firmu s takovym rozpoctem problem. Nebo snad ano? myslite,ze by to v lepsi grafice nemohlo jet plynuleji? zalezi na enginu. Tohle je vystup z kdoviceho. Bezne dostupny graficky karty spojeny do crossfire apod. nemaji problem vykreslovat obraz pres 3 fullHD monitory plynule. Veci jako surroundview nebo eyefinity uz existujou nejakou dobu. Nebyl by problem to udelal ve stejny kvalite jako jsou moderni PC hry. Tohle je opravdu na urovni grafiky pred mnoha lety.

0/0
27.6.2011 12:58

Host

Re: to video

Já myslel, že cílem projektu je navrhnout, vyrobit a dodat vůz metra. Ale asi jsem se spletl, omlouvám se.

0/0
27.6.2011 16:08

Host

Re: to video

Možná že by pak na tu prezentaci potřebovali mnohonásobně silnější počítač, který zároven bude umět vykreslit každý stín a ještě ve 120Hz.Už i na tom videu se jim to pěkně sekalo .

JInak bůhví co to bylo za prezentaci, možná se jednalo jenom o představení ovládacích prvků.Na to není potřeba grafika jak v avatarovi.

0/0
27.6.2011 12:37

bitkar

Re: to video

to je otazkou efektivity softwaru, jak dobre dokaze vyuzit hardware. I se stihama, texturama, bump mapama atd. to muze jet plynuleji nez 3fps. Na vsechno jsou hotove instrukce, ktere graficka karta zpracovava. Tady to spis vypada, jakoby to jelo ryze hardwarove (pres procesor).

0/0
27.6.2011 13:00

Beatrixe

Re: to video

softwarove

0/0
27.6.2011 14:08

bitkar

Re: to video

jasneze, diky ;)

0/0
27.6.2011 15:27

Host

Re: to video

Jako by procesor nebyl hardware...

0/0
27.6.2011 16:08

Beatrixe

Re: to video

rado stalo :-)

0/0
27.6.2011 17:56

cenzore_zdar

Re: to video

Neco jineho je delat 3D grafiku do filmu a neco jineho je renderovat 1 ku 1 vykres z CADu. Zkuste si to nekdy na obyc. PC. Rozdil v rychlosti renderovani je pri fotorealite obrovsky!

0/0
27.6.2011 21:12

kunta_kinte - padly u Bydzova

Akorat to celo

by to chtelo nejake hezci.

0/0
27.6.2011 11:28

Host

Siemens je holt Siemens

Siemens je holt Siemens-německá kvalita! Kam se na to hrabe škodovka s jejich zastaralou a notně předraženou technikou.

0/0
27.6.2011 10:35

.;palič:

Re: Siemens je holt Siemens

Přesně. Hlavně když to montuje pravej německej turek.

0/0
27.6.2011 10:49

Host

Re: Siemens je holt Siemens

na Zličíně.

0/0
27.6.2011 11:28

volic_plukovnik

Re: Siemens je holt Siemens

Siemens na Zličíně kvůli nenažranosti odborářů cca před třemi lety skončil, ne?

0/0
27.6.2011 11:39

Host

Re: Siemens je holt Siemens

R^

0/0
27.6.2011 11:58

Host

Re: Siemens je holt Siemens

Ten skončil na Zličíně protože měl Siemens nadbytečné výrobní kapacity v rámci koncernu, resp. divize Dopravy, jelikož se mu nedařilo uspět v tendrech střední a východní Evropy, ale hlavně v ČR, kde to má všechno podmáznuté Škodovka se svými předraženými ešusy. Za stejné peníze a snad i levněji nyní můžou České dráhy  koupit luxusní Siemens RailJet od rakouských drah. V tom jim fandím ať si konkurence žaluje jak cche. Takovou cenu by nenabídli, jakou si vybojovali rakušáci množstevní slevu za kterou bychom to mohli mít i my. I když by holt vlaky jezdily na mezinárodních linkách, radši bych je viděl místo Pendolín.

Odboráři na Zličíně již jen vybojovali ať se s nimi nezachází jak s námezdním póvlem a firma neskončí během ráz naráz jak si Němci přáli, ale až rok na to a taky vybojovali nadstandartní odstupné.

0/0
27.6.2011 12:43

Host

Re: Siemens je holt Siemens

Teď je v módě říkat to jinak.

Jenže vy máte pravdu. R^

0/0
27.6.2011 12:48

petr4770

Re: Siemens je holt Siemens

Aha "Křištálově čistý Siemens"...nenech se vysmát,v tomhle oboru mají všichni pěkně tvrdé lokty...

0/0
27.6.2011 18:39

Jan Pobořil

Bez strojvedoucího

Proč se už nepočítá s plně automatickými vozy? Proč by to měl řídit počítač, když to může dělat člověk, co?

0/0
27.6.2011 10:32

Host

Re: Bez strojvedoucího

Co bude do těch 70 let, než bude moct odejít do důchodu, dělat ten strojvedoucí, když bude všechno automatizované? Jinak plně automatické vozy umí stávkovat taky. Tobě počítač nikdy nestávkuje?

0/0
27.6.2011 10:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.