Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Novinka Fujifilmu. Plochý kompakt s dotykovým displejem točí v HD

Stylový, tenký, kompaktní, s jednoduchým ovládáním přes dotykový displej a s širokoúhlým snímáním. Takový je nový digitální fotoaparát Fujifilm FinePix Z900EXR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

nikdy viac fuji

nedavno som kupil hs10 a som z neho sklamany. predtym som mal dva canony a odvykol som od zlych farieb. najblizsie si kupim opat canon. ten ma farebnu vernost perfektnu aj pri lacnejsich modeloch.

0/0
27.4.2011 19:03

Nahlas se ti směju 2

Re: nikdy viac fuji

Nemá. I profi DSLR Canon mají problém s AWB při umělém osvětlení. Notoricky známá věc.

0/0
28.4.2011 7:23

Host

iPhone 4

Kedy už niekto vyrobí použitelný fotoaparát ako má iPhone 4? Všetko nepodarené kópie.

0/0
27.4.2011 14:27

Host

Re: iPhone 4

Haha, haha, haha... ;-D

0/0
27.4.2011 15:26

Host

Re: iPhone 4

a to má Apple patent na tlačítko spouště, takže teď bude soudit všechny firmy vyrábějící foťáky, které po zmáčknutí tlačítka udělají fotku

0/0
27.4.2011 18:45

Host

Re: iPhone 4

Tak ten byl dobrej! R^

Jojo, jak jsem neverici tak pambu nas ochranuj pred Apple!

0/0
28.4.2011 7:32

Host

dobré kompakty

Dobré kompakty: Lumix LX5, Canon S95, Samsung EX1 a Olympus XZ-1. Cenově by se měly pohybovat od 8500 do 11 tisíc. Pak je tu ještě Canon G12 (12 tisíc). S přimhouřením očka i malé superzoomy řady Lumix TZ (objektiv Leica, od 25 mm ohniska). Tohle Fuji bych dal tak akorát do tomboly.

0/0
27.4.2011 13:27

Host

Ty jsi mimoň.

Co zůstat ve stejné cenové kategorii, to tě nenapadlo?

Takhle je to stejný jako by jsi lidem se Škodovkama, Fordama, Toyotama, Mazdama, atd., říkal "Dobrý jsou Porsche a Ferrari a ještě tak MB, BMW a Audi, ostatní tak pro děti na ježdění po poli.

0/0
27.4.2011 18:43

Host

Re: Ty jsi mimoň.

No, táta mi vždycky říkával: nejseš tak bohatej, aby sis kupoval laciný věci. To radši nic. Nebo jinak: levnej foťák si člověk koupí dvakrát, třikrát, atd., čímž se náklady srovnají s kvalitnějším.

Kdo si koupí foťák za 4900, může se mu stát, že těch 4900 vyhodí oknem, protože z něj nedostane slušné obrázky. Kdysi, před 18 lety, jsem si koupil zesilovač a bedny. Hrají perfektně dodnes. Ti, kdo si tehdy koupili levnější věž (šunt), už mají dneska třetí. Utratili víc než já. Tak kdo je tady "mimoň"?

0/0
27.4.2011 23:46

Host

Re: Ty jsi mimoň.

Je mi líto,ale mimoň jste vy - už jen tím,že srovnáváte jablka s hruškami.V různých oborech jde vývoj různým tempem kupředu ... jen porovnejte co se za 18 let změnilo u reprobeden a jak se za 8 let změnily digitální foťáky.Mé 15 let staré bedny Wharfedale se dělají beze změny dodnes ... můj první digitál(2002) měl 2 Mpix,prodlevu 0,5 s,pekelné vyvážení bílé,vydržel necelých 50 snímků a stál 17 tisíc.Fotky z něj dnes překoná slušnější mobil.

0/0
28.4.2011 1:45

Host

Re: Ty jsi mimoň.

R^!R^

0/0
11.5.2011 9:16

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

To by mě zajímalo

jestli když si připlatím 5000 za lepší mobil, tak o kolik hůř/lépe bude fotit.

0/0
27.4.2011 11:56

Host

Re: To by mě zajímalo

Digitální focení je o objektivu a snímači.Do mobilu se slušný objektiv a snímač prostě nedá nacpat,stejně jako stabilizace obrazu.

0/0
27.4.2011 14:27

Host

Re: To by mě zajímalo

Technologie jednoho dne všechno vyřeší a milimetrový čip bude mít snímací kvalitu profesionální zrcadlovky. R^

0/0
27.4.2011 18:36

Andee in Red Book

Re: To by mě zajímalo

Humorný názor. Fyziku ale techlogií neoblbneš ;-DRv

0/0
28.4.2011 19:11

wrah

Re: To by mě zajímalo

Nacpat do mobilu slušné focení je problém, ale proč nejde do foťáku narvat mobil? Spousta foťáčků má dotykovýá displej, takže problém klávesnice mobilu je vyřešena, paměť mají, procesor mají, mikrofon a nějaký reproduktor mají, baterii mají.. Hodiny, přehrávání zvuku, detekci polohy atd atd, nqaprostou většinu toho ten foťák už má.  Chybí jen GSM modul, což je tuším hodnota asi 10 dolarů. A bude z Canon foťáku i Canon mobil. Mobilující na úrovni, fotící lépe jak XXX mpix fotomobil. Nebo SONY, jejich kompakty jsou už tak mrňavé, ať netvrdí, že přidání gsm komunikace by je zvětšilo o víc jak pár mm. A navíc, třeba právě u Sony nebo Samsung, kteří již ten GSM komunikační čip mají a zabírá asi 2 gramy a pár milimetrů krychlových by to byl nesmírně snadný upgrade. Ale není k němu vůle.

0/0
27.4.2011 20:04

Host

Re: To by mě zajímalo

Spíš není zájem zákazníků - marketing cpe miliony do průzkumů trhu,hledá cílové skupiny pro ten který výrobek a firmy jsou schopny vyrobit téměř cokoli pokud vědí,že najdou kupce.Máte pravdu,že technicky se jedná o maličkost ... ale třeba Sony už má jistě spolehlivě zjištěno kolik by stál vývoj a kolik kusů by se prodalo.

Osobně bych si mobil o váze a tloušťce compactu nekoupil.

0/0
28.4.2011 1:52

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: To by mě zajímalo

No já se obávám, že tenhle kompakt není o mnoho lepší...

0/0
27.4.2011 22:45

Kam vítr, tam plášť

na co tak vysoké rozlišení

na tak malý objektiv, proč nedáte ukázku natočeného videa v HD rozlišení, asi tuším že to bude pěkná mazanice hrající všemi barvami

0/0
27.4.2011 11:18

Host

Ovce

Tragická světelnost, zcela zbytečně 16 MPix když by bohatě stačilo 8, fantasmagorický dotykový display, ale hlavně že to umí natáčet HD video. Proto věřím že si to koupí celé stádo ovcí ;-D

0/0
27.4.2011 10:57

Host

HD

No to je toho, můj Samsung Wave umí taky natáčet videa v HD kvalitě. A troufl bych si říct, že fotí lépe, než některé podobné levné kompakty.

0/0
27.4.2011 10:37

Host

Kvalita

Je s podivem, že ačkoliv je trh prakticky přesycen podobnými věcmi, lidi se nechají neustále lákat na vysoká čísla o rozlišení a ISO. Nikdo už neřekne, že světelnost f3,9 (jak tu někdo napsal) je mizérie a ISO bude použitelné maximálně do ISO400. HD video už umí každý lepší mobil, troufám si tvrdit, že v podobné kvalitě. Když si uvědomím, že ještě před pár lety měly běžně foťáky světelnost f2,8, nestačím se divit těm dnešním hodnotám. A dotykový displej? U foťáku podle mého k ničemu. Akorát se tím umaže a na slunci se pak ty otisky budou tak lesknout, že zahlédnout tam něco kloudného se bude rovnat eskamotérskému číslu. Prostě děkuji, nechci.

0/0
27.4.2011 10:11

Host

Re: Kvalita

Souhlasím, ale od takového levného kompaktu nikdo nečeká zázraky. Jak jsem psal výše, HD video zvládá i můj Samsung Wave :-) Dotykový displej je podle mého fajn, na kompaktech mi někdy vadí podivné ovládání, kdy třeba není jasné, jestli volbu potvrzuji nebo ruším. Záleží ovšem na kvalitě toho displeje. Na sluníčku bude vidět kulový..

0/0
27.4.2011 10:41

wrah

Re: Kvalita

Ono třeba objektiv od zrvadlovky má světelnost f4-f5,6 ale to při desetinásobném průměru čočky, než má fotomobil. Světelnost totiž pouze uává, kolik světla projde objektivem, v poměru s dopadajícím světlem. Jaksi neřeší, že lepší světelnost u mnohem menšího průměru čočky neznamená víc prošlých fotonů. Nemluvě o maličkosti, mini čočka je mnohem náchylnější na optické vady, třebas vinou špatného výbrusu.

0/0
27.4.2011 20:10

Uphillman

velikost CMOS

Taky jste mohli napsat jak je ten čip velký... A světelnost 3,9 je mizérie.

0/0
27.4.2011 10:03

mikes.sevcu.z.hrusic@seznam.cz

Re: velikost CMOS

1/1,3", v lepším případě 1/1,26", víc to nebude. S ohledem na světelnost, aby to bylo těch 1/1,3

0/0
27.4.2011 10:41

kocourek Nácíček Mikešů

Re: velikost CMOS

uvádí se 1/2", ale to se mi nezdá, asi jim vypadlo 1/1,2" Ale je to na více webech.

0/0
27.4.2011 10:49

kocourek Nácíček Mikešů

Re: velikost CMOS

Myslím to kvůli tomu, že uvádí rozsah 28 - 140mm (přepočtený). To by u půlpalcového snímače (i když se jedná o nepřesný údaj a úhlpříčka je mnohem menší) musel být pořádný teleobjektiv.

0/0
27.4.2011 10:53

Host

CENA

Bude to opravdu za tuto cenu? To by bylo SUPER.R^ Kde se mohu dozvědět více? Díky

0/0
27.4.2011 9:46

Host

Re: CENA

Třeba na internetu??? To je zajímavé, nejste líný napsat zbytečný příspěvek do diskuze, ale nezvládnete jednoduše zkopírovat název přístroje a zadat ho do lišty. Kdybyste to býval udělal, našel byste toto: http://www.google.cz/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=Fujifilm+FinePix+Z900EXR

Ale chápu, že je to pro vás asi příliš velké myšlenkové vypětí

0/0
27.4.2011 10:44

Host

ODKAZ

Škoda, že když člověk klikne na odkaz katalogu, tak se mu zobrazí SAMSUNG. :-(

0/0
27.4.2011 9:45

Host

Nový kontakt?

nebo kompakt? :-)

0/0
27.4.2011 9:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.