Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Havárie neskončí před rokem 2065. Černobyl polyká tuny vody a miliardy eur

Ukrajinská jaderná havárie podle oficiálních údajů stále neskončila. Jen vstoupila do jiné, klidnější fáze. V té zůstane ještě desítky let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dehtak

novej sarkofak by meli zaplatit hlavne rusaci

Ti to zpusobily

0/0
29.4.2011 13:59

Host

jsem jenom zvědav

jak se bude za 25 let psát o Japonsku.Ale už teď je jasnémže o tom Rusku to musí být s nádechem všeho negativního a o tom Japonsku to bude zase vše pozitivní.Inu k propagandě se hodí vše.:-P

0/0
29.4.2011 7:53

Host

Re: jsem jenom zvědav

Zadna propaganda - v Japonsku to neni vubec tak zavazne jak byste nam radi namluvil.

A mluvit se o Japonsku bude dle i toho co se tam bude jeste dit.

0/0
29.4.2011 13:13

Qíteček

Re: jsem jenom zvědav

Takže nejspíš vůbec.

0/0
29.4.2011 18:47

Host

Re: jsem jenom zvědav

Vám komunistům přijde, že když lžete vy, tak nutně lžou i všichni ostatní.

0/0
29.4.2011 23:43

Host

Jak se skladováním vyhořelého paliva?

Proč tedy nelikvidujeme vyhořelé jaderné palivo do nevyžitých existujících štol 2 km pod zem? Podzemní voda tam není, radiace na povrch neprozáří a když to nebude v seismicky aktivním pásmu, tak by to přece neměl být problém. Musí to mít nějaký háček, páč by se to jinak už dávno praktikovalo. Pomíjím fakt, že i vyhořelé palivo se dá použít v nově chystaných reaktorech IV. generace.

0/0
28.4.2011 23:44

Host

Re: Jak se skladováním vyhořelého paliva?

Podzemni voda tam vzdy je a toto musi byt v geologicky stabilni oblasti.

0/0
29.4.2011 13:15

Qíteček

Re: Jak se skladováním vyhořelého paliva?

No právě, kdo by se s tím z tý hloubky pak tahal.

Když si koupím 2kg brambor, taky s nima hned neletím do sklepa.

0/0
29.4.2011 18:48

Host

:-)

Tuny vody zní zajisté novinářsky lépe než pár kubíků, že?

0/0
28.4.2011 22:57

Host

Re: :-)

R^:-)

0/0
28.4.2011 23:10

Toicem

zajímavé fotky

http://www.artificialowl.net/2008/10/radiation-contaminated-vehicles_07.html

0/0
28.4.2011 22:16

Qíteček

Zajímavý článek, díky.

R^R^R^

0/0
28.4.2011 20:56

Host

jo

jo

0/0
28.4.2011 17:51

Host

Myslim,

že Ukrajina v Pripjati časem vybuduje obří skladiště vyhořelého paliva a za těžké prachy tam bude uskladňovat vyhořelé palivo z celé Evropy, kterému se "ekologove" tak strašně brání. Tam jim to už může být celkem jedno a obyvatelstvo, které by se proti takovému projektu bouřilo je už 25 let vystěhované kilometry daleko.

No a za 100 let to budou zase prodávat, jako strategickou surovinu...

0/0
28.4.2011 15:42

Host

Černobyl

A to za Černobyl čiastočne môže uhelná elektráreň.

0/0
28.4.2011 15:31

to-mi-ho-vyndej

černobyl jako by nebyl

za 20 let tam pro turisty postaví radiaktivní lázně :-P

0/0
28.4.2011 12:54

Vanguard

Výstavba elektrárny

Pokud vím, v současné době se v Evropě staví (dostavuje) jaderná elektrárna pouze ve Finsku (3. blok v Olkiluoto).  Zde je několik prostých faktů: stavět se začalo v roce 2000, dokončena měla být v květnu 2009.  V květnu 2009 zjistili, že stavba je cca 3,5 roku zpožděná proti plánu a dražší proti rozpočtu o 50%. Podle dnešních odhadů bude elektrárna snad dokončena v roce 2013. Investor, finská energetická společnost TVO a dodavatel, konsorcium Areva-Siemens se v současné době soudí o to, kdo zavinil zpoždění...

http://www.world-nuclear-news.org/NN-Startup_of_Finnish_EPR_pushed_back_to_2013-0806104.html

Jak to asi bude vypadat u nás, až se bude dostavovat Temelín...

0/0
28.4.2011 12:09

Host

Re: Výstavba elektrárny

pokud bude opět dodávat část technologie Westinghouse tak ani nechci vidět jak to bude vypadat .....

0/0
28.4.2011 12:46

error404_is_back

tohle se může stát jen v sovětském svazu:

"Na několika místech se našly pohřbené buldozery a nákladní vozy z dob stavby prvního sarkofágu" 8-o

0/0
28.4.2011 11:57

Host

Re: tohle se může stát jen v sovětském svazu:

Zrejme proto ze jsou uz tak radioaktivni, ze nema smysl je dal pouzivat ...

0/0
28.4.2011 12:00

politicky nekorektní trolejbus

Re: tohle se může stát jen v sovětském svazu:

Co se ti na tom nezdá ?

Ta technika byla silně zamořena, tak bylo lacinější ji zahrabat, než jí velmi složitě odmořovat.V Černobylu jsou stovky buldozerů, aut a další techniky, která tak svítí, že ji raději nechali v zóně.

0/0
28.4.2011 12:00

Host

Re: tohle se může stát jen v sovětském svazu:

Vacsinu dekontaminaciu v Cernobyle robili vazni.Sa im podarilo vycistic jednu Mi-26.Druhu uz nie a ju zakopali rovno.

Vacsinu techniky v Cernobyle rovno zakopali.Boli na velke mnozstvo radiaktivne prachu.Vazni co cistili zomreli za par rokov na to.Co sa podarilo vycisti techniku ciastocne je blizko Cernobylu a strazia to tam.

To je dan za Atomovu energiu lacnu ale krutu ked ide do tuheho.Ale za vsetko sa v tomto Svete plati:Tvrdo, Kruto a hlavne Spravodlivo ...

0/0
28.4.2011 12:22

Host

Re: tohle se může stát jen v sovětském svazu:

Pořád i s těmito obětmi je platba za jadernou energii mnohonásobně menší, než za stejné množství energie z uhlí nebo vody.

0/0
28.4.2011 12:39

Host

Re: tohle se může stát jen v sovětském svazu:

Ale jen pokud platí jiní že ?? ;-D Až budeme muset platit my tak se nám to už líbit nebude...

0/0
28.4.2011 13:12

Host

Re: tohle se může stát jen v sovětském svazu:

Vy jste mimo,víte kolik lidí platí u nás ročně svým životem za ty uhelky které vypouští tuny humusu do vzduchu každý den? Dejte si obklad a pak knihu do ruky....To je stejná hloupost jako říct,že mrtví v letadle se nás netýkají dokud tam nebudeme sedět my,a co ti na zemi mrtví v autech? To se do dopravy nepočítá?

0/0
28.4.2011 13:35

Host

Re: tohle se může stát jen v sovětském svazu:

no nevím kdo z nás je dvou mimo ;-)

dělat závěry bychom mohli až kdyby se nedej bože u nás stala nějaká větší havárie v atomce..Pak nevím co byste si raději vybral. A jak to pak posuzoval...

0/0
28.4.2011 16:30

Host

Re: tohle se může stát jen v sovětském svazu:

Jaká "větší havárie"? Co tím máte na mysli?

0/0
10.5.2011 10:37

Host

Re: tohle se může stát jen v sovětském svazu:

Měl jsem na mysli platby ve formě mrtvých a postižených. Za uhlí platili obyvatelé severozápadu Čech po desítky let.

0/0
28.4.2011 14:28

error404_is_back

Re: tohle se může stát jen v sovětském svazu:

ok, nevšim jsem si že se jednalo o stavbu sarkofágu. myslel jsem že tam jsou od výstavby samotné elektrárny. tímto se všem sovětům omlouvám za ukvapené závěry :-)

0/0
28.4.2011 12:26

Host

Re: tohle se může stát jen v sovětském svazu:

Trikrat citat a raz pisat !

:-P;-)!R^

0/0
28.4.2011 12:32

Arnold De Ment

Většina diskutujících asi prošla lobotomií

Nevěřím svým očím, když se zde v diskuzi dozvídám, že jádro je v pohodě a vlastně jediný inteligentní zdroj energie.

To jste opravdu tak krátkozrací, nebo už vám všem průmyslová lobby vymyla mozek? Chcete mi tvrdit, že energie, po které vzniká takové množství nezpracovatelného odpadu a jsou při ní taková rizika zamoření je to na co by se mělo lidstvo soustředit? Uznávám, že současná fotovoltanika není na takové úrovni, aby dokázala pokrýt spotřebu kterou máme, ale již existují mnohem efektivnější způsoby jak získat energii ze slunce, jen si je drží USA Army pod pokličkou, protože člověk závislý je přeci ovcí co poslouchá. Pokud mi nevěříte koukněte se třeba sem: http://en.wikipedia.org/wiki/Nantenna nebo sem: http://www.nsti.org/Nanotech2009/abs.html?i=1615

Bohužel většina sofistikovanějších informací z netu byla stažena, ale možná vás aspoň toto donutí se zamyslet.

0/0
28.4.2011 11:01

janduben

Re: Většina diskutujících asi prošla lobotomií

ne, jaderna anergie je lepsi, napriklad problem fotovoltaiky neni jen ten ze ji je malo, ale ze je nestabilni

0/0
28.4.2011 11:03

janduben

Re: Většina diskutujících asi prošla lobotomií

jho a ta nantena, kdyy to drzi usaarmy pod poklickou, jaktoze si o tom cteme na wiki?

0/0
28.4.2011 11:05

Host

Re: Většina diskutujících asi prošla lobotomií

Přesně tak :) ... Hlavně ani nevytvoří tolik energie, kolik se do ní při výrobě vloží. Bez dotací je k ničemu, myšleno z hlediska energetiky, ne jako mobilní zdroj.

0/0
28.4.2011 11:07

Smradlavej čmoud z komína

Re: Většina diskutujících asi prošla lobotomií

nevim kde na to chodíte, to už dávno neplatí, za pár let provozu se energie vrátí, dotace jsou jen pro nenažraný lidi

0/0
28.4.2011 13:34

Arnold De Ment

Re: Většina diskutujících asi prošla lobotomií

přečetl jste si co jsem psal pořádně a kliknul si alespoň na jeden odkaz co jsem uvedl? Dle reakce soudím že ne. BTW: opravdu si myslíte že něco, co nedokážeme zpracovat a bude to ještě x generací zatěžovat jak přírodu tak ekonomiku je to nejlepší?

0/0
28.4.2011 11:07

Host

Re: Většina diskutujících asi prošla lobotomií

jiste, uz dnes se neuklada jaderne palivo do hlubinych ulozist protoze je to pro budoucnost cenny zdroj energie a neustale se vyvijeji technologie jak vyhorele palivo prepracovat, a ani dnes nijak prirodu nezatezuje, podivej na cernobyl, velka katastrofa a priroda se tam ma cile k svetu, co teprve palivo ulozene v arealu elektrarny nebo pod zemi, jak ji zatezuje?

0/0
28.4.2011 11:15

Host

Re: Většina diskutujících asi prošla lobotomií

Máte na mysli radioaktivní popílek z tepelných elektráren?

0/0
28.4.2011 11:17

Host

Re: Většina diskutujících asi prošla lobotomií

"nedokazeme spracovat"???

Vyhorele palivo dokazeme uz davno spracovat, ale v sucasnosti je lacnejsie vytazit novy uran. Kazdopadne vyhorele palivo nie je odpad a v buducnosti to bude este strategicky zdroj energie.

0/0
28.4.2011 11:18

Host

Re: Většina diskutujících asi prošla lobotomií

Můžete prosím naznačit, jak jaderný odpad uzavřený v hermetických sudech uskladněných v bunkru stovky metrů pod povrchem země zatěžuje přírodu?

Mám dojem, že větší zátěž pro přírodu je, když si postavíte rodiný domek.

Pchopil jste, že radioaktivní záření je přirozená vlastnost některých prvků, které jsou součástí přírody kolem nás a ve své podstatě na něm není nic umělého a neekologického?

0/0
28.4.2011 15:27

Host

Re: Většina diskutujících asi prošla lobotomií

Copak to,ale výroba panelu a distribuce a stavba sežere tolik energie že to je v podstatě celoživotní návratnost panelu-tak kde je ta ekologie??

0/0
28.4.2011 13:18

Host

Re: Většina diskutujících asi prošla lobotomií

Jo a ještě všechny teroristické útoky provedli američané zapomněls napsat :-)

0/0
28.4.2011 11:05

Arnold De Ment

Re: Většina diskutujících asi prošla lobotomií

zkuste si problematiku trochu prostudovat, než se začnete vyjadřovat, nebudete pak ostatním k smíchu

0/0
28.4.2011 11:09

vita.nek

Re: Většina diskutujících asi prošla lobotomií

k smíchu jste tu pouze a jenom Vy

0/0
28.4.2011 11:11

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Většina diskutujících asi prošla lobotomií

Ano, US army je drží pod pokličkou a proto mají lodě na jaderný pohon, že?

0/0
28.4.2011 11:08

Host

Re: Většina diskutujících asi prošla lobotomií

Víš, že na Internetu může publikovat každý? Takže čekáme, kdy zveřejníš ty údajně stažené dokumenty :-P

0/0
28.4.2011 11:09

Arnold De Ment

Re: Většina diskutujících asi prošla lobotomií

http://www.utdallas.edu/~pxm017500/gap4s/Doc/Ref/Recten/00179902.pdf

0/0
28.4.2011 11:10

vishka

Re: Většina diskutujících asi prošla lobotomií

Priznam se ze jsem to necetl uplne cele, ale neni tohle zarizeni na prevod mikrovlne energie na elektrickou? Tj na zareni v radech GHz, svetlo je frekvencne nekde jinde...

0/0
28.4.2011 11:42

on3.

Re: Většina diskutujících asi prošla lobotomií

jakmile bude technolgie dostatecne vyvinuta a dostupna (+ vyresen problemem vykyvu v siti), tak adie jaderky. Zatim tomu tak neni, takze jsou na vyber jaderky, uhelky a nekde vodni elektrarny.

0/0
28.4.2011 11:11

politicky nekorektní trolejbus

Re: Většina diskutujících asi prošla lobotomií

a potom ještě musíte vyřešit, jak vyrobit na jednotku plochy tolik energie jako Temelín ( a to Temelín je relativně malá elektrárna).

FVE bude pro průmyslovou výrobu energie použitelná, až přijdeme na způsob, jak ji postavit ve vesmíru a jak energii posílat dolů na Zem. Do té doby bude využitelná leda tak ta obří solární elektrárna na Sahaře, teda pokuj na ní budou peníze a dokud ručníkáři ve jménu Alláha nepřeseknout ten tlustej kabel,co od ní půjde do Evropy :o(

0/0
28.4.2011 11:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.