Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čínská vesmírná stanice bude ve vesmíru do deseti let

Mezinárodní kosmická stanice ISS dostane kolem roku 2020 na oběžné dráze konkurenci z Číny. Asijský stát představil svůj vlastní vesmírný obytný komplex.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Stíhací bombardér Karel 6

plány jsou jedna věc

realita druhá, až jim praskne realitní bublina, peníze na stanici už nebudou

0/0
29.4.2011 12:01

Host

smola

2012 je konec sveta

0/0
28.4.2011 16:18

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: smola

To je tak trapný...těch konců světa už bylo...btw, jaké datuma rok si vyberete 22.12.2012? (Doufám, že něco po roce 9999, aby byl chvíli klid)

0/0
28.4.2011 22:17

Host

Re: smola

po tom bude v jako další konec světa 2036 (průlet asteroidu Aphopis mezi Měsícem a Zemí) :D

0/0
30.4.2011 19:46

Lobo - krotitel nanotermitů

To chci teda vidět...

:-P

0/0
28.4.2011 13:33

chekov

Jaké jsou plány vesmírného programu?

- do deseti let vesmírná stanice s trvalou posádkou

- do patnácti let přistání na měsíci

- do dvaceti let stanice s trvalou posádkou na měsíci

-do třiceti let každý své vlastní boty...

0/0
28.4.2011 13:06

Host

Ok

Stavět vesmírnou stanici je dobře. Samozřejmě souhlas s tím níže, zlepšit životní podmínky v odlehlejších autonomních oblastech musí být absolutní priorita.

Se soudobým Kuomintangem to dál nepujde, je třeba aby zemi řídili poctiví soudruzi a ne kapitalisté napojení na Západ.

0/0
28.4.2011 12:41

Host

Re: Ok

.. no spíše jsem měl namysli .. investovat peních do jiných vědních oborů než je "promachrovat" ve stanici, může mít paradoxně velký a možná zásadní vliv na komonautiku jako takovou ... 

0/0
28.4.2011 13:04

Host

Re: Ok

.. jsem velký fanda do kosmonautiky .. a tak se rád bych se rád nechal přesvědčit o skutečném důležitem vědeckém výzmamu stanice ku na ni vynaložených prostředků ... 

Víte .. je to hezké .. stanice .. vesmír .. kosmonauti .. hi-tech ...  výzkum ..... dívat se na záběry vzašejících se kosmonautů posílajích pozdravy na zem s vědomím že jsou tam někde vysoko na váma letící mohokrát rychleji než vystřelená kulka .... a pocit pokroku a vyspělosti .. ano umí me to .......

...... a lidi toto mají rádi ... proto stanice ......

0/0
28.4.2011 13:11

Host

Re: Ok

Je to jistě fajn být velký fanda do kosmonautiky, ovšem na druhou stranu by neškodilo si občas o tom i trochu přečíst a dozvědět se více. Rozhodně nelítají kosmonauti (nebo astronauti) do vesmíru proto, aby odud mohli posílat  pozdravy, svědčí o tom třeba to, že  když si vezmeme raketoplány, tak většinu posádky tvoří (pokud už by nemělo být vhodnější používat minulý čas) vědci a nikoliv piloti. Vědecký (a dokonce i praktický) přínos je třeba v tom, že v podmínkách mikrogravitace se materiály chovají jinak a je možné provádět biologické, chemické a metalurgické experimenty, které nelze v pozemských podmínkách uskutečnit a materiály získávají jiné vlastnosti. Nehledě na to, že vzhledem k nemalým částkám investovaným do vesmírého průmyslu se i v praktickém životě používají věci, o kterých byste si nemyslel že mají souvislost s vesmírným programem, viz třeba suchý zip...

0/0
28.4.2011 14:14

Host

Re: Ok

.. jistě máte samozřejmě pravdu ... a nepopírám nic z toho co říkáte ...

Otázka je zda přínos, který tyto experimenty mají odpovídají ceně .... a jestli tyto prostředky investované na zemi by neměli přínos větší ... to je to čím si nejsem vůbec jist ...

A také bylo-li by skutečně potřeba dělat experimenty ve stabu beztíže (v mikrogravitaci chcete-li) lze je udělat levněji ... a to bez lidí ... nicméně, ony ty experimenty jsou taková jakoby trochu znouze cnost ... jakoby ... prostě když už tam ta stanice je tak ... (tři tečky)

A jak jsem řekl ... prostě je to spíše morální, hodnotová a symbolická záležitost .... stanice s lidma .. nikoli kosmický průmysl ...

Nicméně, fotky a online přenosy z raketoplánů a ISS sleduji rád a často ... je to hezké .... ale s tou vědou to nepřehánějme .. jakkoli je tam přítomna ...

0/0
28.4.2011 16:12

Host

Re: Ok

.. ano .. a to je to o čem mluvím ...

Lidé tu stanici prostě chtějí .. a netouží si připustit, že by stanice měla mít jiný význam než čistě nepostradatelně vědecký ... je to hrost lidstva .. naší civiliza .. pýcha toho jak jsme dobří ...

Ano umí me to ... ale máme mnohem navíc než na jednu stanici s cca 6 lidmi ... jen a to je to co říkám stále dokola .. to moc přímos nemá, a tak se prostě státům do toho nechtějí lít peníze ...

Ono kdyby se chtělo ... mohlo by na orbitě toho být mnohem více ... ale není důvod, není vůle ... to co je dnes ke svému učelu stačí ... morálnímu, hodnotovému a sybolickému .....

0/0
28.4.2011 16:39

Host

Re: Ok

"mít paradoxně velký a možná zásadní vliv na komonautiku jako takovou "

Bez ISS se nikam k Marsu nepodivaji - testuje se system zabezpeceni zivotnich podminek a reakce tel kosmonautu na stav beztize.

0/0
28.4.2011 18:24

Host

Re: Ok

.. to také netvrdím ...

Pokud však v základním výzkumu naleznete úplně nový princip pohonu, nebo úplně nový způsob "cestování" tak pak to na kosmonatiku může mít ZCELA zasadní vliv ... nebo ne?

A taky ... se současným pohomen, ať už chemickým nebo iontovým sejně daleko nedoletíte ... a s lidma na palubě to platí dvojnásob .... a co s lidma na Marsu nebo na asteroidech ... ? Je to jen lidský triumf ... vzorky horniny lze odeslat na zem na zlomek ceny co s lidma ....

0/0
29.4.2011 8:00

Host

Re: Ok

.. ale je to hezké a fandím tomu ... proč ne .. je to vzrušující sledovat lidi chodící po měsíci potažmo na marsku ...

Je do důležité pro nás jako lidi .. že jsme to dokázali ... a lidi to baví, chtějí to .. a politici jim to slibujou ...  ale pro výzkum vesmíru jako takový to zase tak důležité není .. a to si je třeba říci ... nic víc .. nic míň ... ;-)

0/0
29.4.2011 8:04

Host

Re: Ok

"vesmíru jako takový to zase tak důležité není "

Ale je - na Marsu je totiz 1/3 gravitace a bez pritomnosti cloveka nejlepe ktery se zaroven bude starat i o pokusne zvirata a zkouset alespon v ramci experimentu v trechto podminkach gravitace neco pestovat - tak nikdo nerekne nakolik je mozne na Marsu dlouhodobe prezit - jiste je ze navrat na Zem po delsi dobe bez intezivniho cviceni nebude proste mozny.

Proste 1/3 gravitaci Marsu narozdil od zmeny ovzdusi napriklad proste realne nezvetsime.

0/0
29.4.2011 18:35

Host

Re: Ok

"vzorky horniny lze odeslat na zem na zlomek ceny "

Vazeni o robotice lecos vim a tak se podivejte na  moznosti a potize lopaticky na sonde Phoenix.

Proste clovek vyvrta diru bezproblemu, odsune - klidne ve dvou lidech tezky balvan, aby mohl vzit ty nezvetrale.

A vzorky rozrizne jeste na Marsu a privezi ty nejdulezitejsi. A provede i nejdriv jejich predbezny rozbor.

0/0
29.4.2011 18:31

Host

... hm ... kdyby raději ty prachy ..

... nalili do smysluplnějších věcí ...... tahle za mnoho miliard pomachrujou a to je vše ........

0/0
28.4.2011 11:59

Host

Re: ... hm ... kdyby raději ty prachy ..

Prachy investované do rozumného (realistického) výzkumu vesmíru jsou jedny z nejlépe investovaných, jaké si lze vůbec představit.

0/0
28.4.2011 12:23

Host

Re: ... hm ... kdyby raději ty prachy ..

Jenže jsou lidi, kterým to nevysvětlíš.

0/0
28.4.2011 12:29

Host

Re: ... hm ... kdyby raději ty prachy ..

.. máš naprostou pravdu .. jen ta vesmírná stanice do doho moc nezapadá .... bohužel ... ;-(

0/0
28.4.2011 12:44

Host

Re: ... hm ... kdyby raději ty prachy ..

.. přítomost lidí ve vesmíru je extrémně drahá a složitá .... a vlastně zbytečná věc.

Neříkám že bych se tam rád nepodíval ... určitě ano .. ale to nemá s rozumně investovanými penězi do výzkumu vesmíru co dělat.

Přítomonst živých lidí na vesmírné stanici pro výzkum vesmíru není potřeba

Samozřejmě při konstrukci a uržování stanice se jistě vyvine spousta nových a užitečných řešení ... ale prosím, neříkejme tomu výzkum vesmíru ...... ;-)

0/0
28.4.2011 12:51

Host

Re: ... hm ... kdyby raději ty prachy ..

.. většina experimentů se stejně řídí ze země tak jako stanice samotná .....

Prostě vesmírná stanice má spíše morální než vědecký charakter .... Čína je na tom stejně ...

0/0
28.4.2011 12:54

Host

Re: ... hm ... kdyby raději ty prachy ..

.. dnes jediný způsob jak učinit skutečný pokrok v kosmonautice je základní výzkum ...

S chemickým a potažmo i iontovým pohonem se daleko nedostaneme ... je třeba najít něco ... něco úplně nového ...

0/0
28.4.2011 12:58

chekov

Re: ... hm ... kdyby raději ty prachy ..

extrémě velký prak...

0/0
28.4.2011 13:07

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: ... hm ... kdyby raději ty prachy ..

základní výzkum je důležitý, ale k ničemu, když nedáš miliardy na "zbytečné" vesmírné stanice a návštěvy Marsu...tam totiž přetavíš výsledky základního výzkumu v technologie a nové aplikace, které paradoxně nepomohou jen kosmonautice, ale zlevní chleba.

0/0
28.4.2011 14:03

Host

Re: ... hm ... kdyby raději ty prachy ..

.. ano .. jsou to v podstatě otřepané fráze ...

Ale jak jsem řekl .. se současnou technologií pohonů toho už moc nové neprozkoumáme ... jsou sice místa v dosahu kde jsme ještě nebyli (asteroidy myslí že rusové se chystají, pluto kde letí New Horizons, nějaké komety a měsíce) anebo byli s né moc vyspělou technikou a proto je tam třeba letět znovu (Messenger nedávno u Merkuru, nebo by se mohl někdo ještě jedou pokusit o přistání na Venuši)  ...

Ale to je zhruba vše ... sice je možno toho zkoumat spoustu, ale k nejbližší hvězdě (Proxima Centauri) je to asi 4,23 světelných let ... což ikdyby jste dosáhl 10% rychlostí světla (tj. vzdálenost země - měsíc za 10 sekund !!! ) tak tam prostě poletíte 42 let (!!) pokud zanetbám zrychlení, zpomalení apod ...

Takže vlatně je třeba nalézt nový způsob pohonu .... aby se pak mohli ty miliardy nalít to těch nových, raket, stanic ...

Ale i tak .. asi bude lepší vesmír pozorovat ze země nebo její blízkosti .. velmi se třeba těším na Webbův teleskop .

0/0
28.4.2011 16:28

Host

Re: ... hm ... kdyby raději ty prachy ..

.. ale lidé ve stanici ... tomu moc nepomohou ...

Jako turistika ... to musí být baječné ......

0/0
28.4.2011 16:30

Host

Re: ... hm ... kdyby raději ty prachy ..

Pomohou - vzi niz testuje se system zabezpeceni zivitnich podminek - ona se ISS od planetoletu k Marsu v tomhle ohledu vpodstate nelysi.

0/0
28.4.2011 18:19

Host

Re: ... hm ... kdyby raději ty prachy ..

.. testování zabezpečení životních podmínek lze na ISS zkoumat bezpochyby .. ale jak to pomůže výzkumu vesmíru?

.. ano uspěšné přistání a návrat lidí z marsku je lidský triumf ... ale co se týče výzkumu vesmíru ...  jako vzorky horniny a potažmo další věci s tím spojené lze udělat i bez lidí ... a MNOHEM levněji ... skutečně MNOHEM levněji ...

0/0
29.4.2011 7:55

Host

Re: ... hm ... kdyby raději ty prachy ..

"MNOHEM levněji ... skutečně MNOHEM levněji ... "

Nikoliv robotika neni na takove urovni jak by bylo treba - duvodu spozdeni RADiOVEHO SIGNALU v radu 20 minut v jedne ceste, aby to bylo mozne !!!

0/0
29.4.2011 18:39

Host

Re: ... hm ... kdyby raději ty prachy ..

"

Takže vlatně je třeba nalézt nový způsob pohonu .... aby se pak mohli ty miliardy nalít to těch nových, raket, stanic ... "

Treba to proste a jednoduse nejde - jde pouze treba jen termojaderny pohon na 1/10 rychlosti svetla a to jeste bez brzdeni u cile.

A to nejdrive musime jaksi mit termojadernou fuzi funkcni plne na Zemi.

Takze byse pak nedelalo proste nic.

0/0
29.4.2011 18:41

Host

Re: ... hm ... kdyby raději ty prachy ..

"přítomost lidí ve vesmíru je extrémně drahá a složitá .... a vlastně zbytečná věc.

Neříkám že bych se tam rád nepodíval ... určitě ano .. ale to nemá s rozumně investovanými penězi do výzkumu vesmíru co dělat.

Přítomonst živých lidí na vesmírné stanici pro výzkum vesmíru není potřeba "

Bez vesmirne stanice je vyloucen let k Marsu s lidmi na palube - prave zabezpeceni zivotnich pominek a vyzkum chovni tel kosmonautu v beztiznem stavu delsi dobu je jeden z piliru vyzkumu - kosmonaut = pokusny objekt.

A jinak nez postupnym smontovanim  jako ISS planetolet k Marsu nepostavime a tak i testovani zpusobu montazi ve vesmiru.

0/0
28.4.2011 18:17

Host

Re: ... hm ... kdyby raději ty prachy ..

Ano proto aby jsme tam ty lidi dostali jsou ISS a věci kolem nezbytné a také netvrdím že nejsou ...

... ale ... položte si otázku .. čemu lidé na marsu nebo na asteroidech pomohou ... ?

Přinesou rádově vyšší prostředky proinvestované pobytem lidí řádově vyšší přinos ve výzkumu vesmíru?

Určitě je to hezké a fandím tomu ... ať tam ti lidi letí .. alespoň se ty prachy nějak alespoň trochu rozumě využijí, než +- jen tak nalít 700mld do bank .... za ty prachy by jsme na Marsu byli několikrát ... ale je to spíše o lidském triumfu ...

To co vykonají lidé na marsu z hlediska "výzkumu vesmíru" lze udělat i bez nich a levnějí bez rizika ohrožení lidských životů  ....

0/0
29.4.2011 8:30

Host

Re: ... hm ... kdyby raději ty prachy ..

"vesmíru" lze udělat i bez nich a levnějí"

Staci jen velmi mala chyba systemu a robot za miliardu vcetne startu tam je jen hromadka srotu.

Clovek si dokaze proste poradit mnohem lepe - treba lidska ruka stale neni a to zdaleka k dispozici v roboticke nahrade - jen o mechanice - o ridicim systemu ani nemluve.

A 20 minutove zpozdeni sugnalu je tresnicka k tomu navic.

0/0
29.4.2011 18:44

Host

Re: ... hm ... kdyby raději ty prachy ..

"rádově vyšší prostředky proinvestované pobytem lidí řádově vyšší přinos ve výzkumu vesmíru?"

Otazka zni tak ze proste nemate tak dokonale roboty a jejich vyvoj by predcil daleko naklady na vyslani lidi  !!!

Proste jen o tom nic nevite  a moc se divate na SciFi.

0/0
29.4.2011 18:45

Host

joke

Američané 10 let vyvíjeli psací pero, které by fungovalo v nulové gravitaci.

Rusové používají tužky.

0/0
28.4.2011 11:56

Host

Re: joke

 ... ale díky tomu můžeme psát kuličkovým perem ...... tužka je tady fajn, ale číňan je číňan ... ;-)

0/0
28.4.2011 12:00

Host

Re: joke

Vyvoj prisiel na 1 milionov Dolacov !

To v normalnej krajine Nevymyslis !

Uspech BIG Kapitalistov na dlhy vo Vesmire ...

;-D;-D;-D:-P;-)R^!!

0/0
28.4.2011 12:03

Danny_Kay

Re: joke

Slysel jsi nekdy pojem "urban legend"?;-)

0/0
28.4.2011 12:25

Host

Kruta Vesmirna Realita blue sudruhu na dlhy !

To nie je urban legend blue sudruhu uderniku predsedo na dlhy !

To je kruta Realita Vesmirna.Ked sa spojovalo Apollo a Sojuz vo vesmire.Sa na to prislo.Ked si vymienali kozmonauti veci.USralHell kozmonauti pera za milion dolacov.A Sovieti ceruzky !

0/0
28.4.2011 12:29

chekov

Re: Kruta Vesmirna Realita blue sudruhu na dlhy !

běžná uhlíková tužka má v nulové gravitaci také své nevýhody. Při psaní totiž vzniká uhlíkový (vodivý) prach, je potřeba ho ostřit (speciální ořezávátko musí zachytit všechen bordel) a text jde lehce rozmazat...

0/0
28.4.2011 13:32

Host

Re: joke

Vy trotlové ze Zvědavce jste stále k smíchu. To pero nevyvíjeli Američané, ale Němci, a nevyvíjeli jej na zakázku NASA, ale jako reklamní předmět.

0/0
28.4.2011 21:20

chekov

Re: joke

kuličkové pero bylo už předtim, ale nepsalo v nulové gravitaci... Vpodstatě jediný rozdíl mezi běžným kupičkovým perem a "space pen" je v tom, že má natlakovanou náplň a "tlačí" tedy inkoust na kuličku bez ohledu na polohu nebo gravitaci.

0/0
28.4.2011 13:29

Host

Re: joke

To je hlupost. Americania tiez pouzivali ceruzy. To pero sa pouzivalo az niekedy od polovice Gemini. Predava sa dodnes a firme ktora ho vyvijala zarobilo pekny balik. Tieto pera nakupovali aj Rusi.

0/0
28.4.2011 12:43

pivak

Takovej trochu vetsi Saljut, nebo Skylab.

0/0
28.4.2011 10:44

Host

Mne to pripomina Mir modulova kontruskticia modulov !

Cely Mir postaveny iba s raketami.Jednoduche a hlavne modulovatelne riesenia !

Darmo vo Vesmire sa hra na jednoduchost !

:-P;-)!R^

0/0
28.4.2011 10:38

tojsouveci

Kdo že?

"čínského astronauta"

Nebyl to spíše tchajkonaut? :-)

0/0
28.4.2011 9:13

Host

Re: Kdo že?

Asi by to bylo přesnější. Tchajkonaut je plavec po nebi, astronaut plavec po hvězdě.

0/0
28.4.2011 10:20

Host

Škaltule

Kromě toho vesmírného nadjména, které je pro čínskou (ne)kreativitu příhodné, mě dostává vybavení jak z dob Gagarina. :)

0/0
28.4.2011 8:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.