Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

NASA jako ČR? Raketoplán veze přístroj vzniklý bez výběrového řízení

Na palubě raketoplánu Endevaour se s roztomilým hmyzožravcem českého původu podívá také jedna vědecká obluda: spektrometr AMS, který se počítá mezi nesložitější přístroje na oběžné dráze. A také nejdražší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

SUPERpolární liška

Přitom kdyby udělali šikovné výběrové řízení,

mohla to dostat nějaká schopná firma, která byla k tomuto účelu založena týden před ním a bylo to košer R^

0/0
1.5.2011 21:33

Host

manazerske rizeni v organizaci s prilis mnoho manazery.

kalsicka situace ostatne jako v kterekoliv organizaci s prilis mnoho manazery a omezenymi zdroji.

ony omezene zdroje vyhraje ten nejpodhodnocenejsi projekt ktery naslibuje nejvice muziky za nejmene penez a ostatni nedostanou premie, protoze budou koukat do stropu a v pripade pozdejsi zmeny zamestnavatele nebudou mit ani co zajimaveho uvest do CV. dokonceni toho projektu vidim jako selhani nadrizenych, jejichz prace je toho vedce vyhodit pro neschopnost odhadnout ten projekt.

0/0
1.5.2011 19:48

Host

Re: manazerske rizeni v organizaci s prilis mnoho manazery.

"vedce vyhodit pro neschopnost odhadnout ten projekt"

To je vyzkum a tam je vetsina praci neuspesnych - i komercni vyzkum je casto neuspesny jen to nikdo nezverejnuje aby nedaval zdarma navod konkurenci jak to nema zkouset udelat.

0/0
1.5.2011 22:32

Host

Re: manazerske rizeni v organizaci s prilis mnoho manazery.

Ono jedna z krasnych veci u vyvoje a vyzkumu je ze muze absolutne drahy vyzkum skoncit ve slepe ulicce...ta moznost se da omezit, ale nikdy ne zcela eliminovat. Holt nekdo obcas vytahne Cerneho Petra.

0/0
1.6.2011 10:23

Íčko Ivan L.

Jsem rad, ze to neplatim

Osobne jsem rad, ze s tim "vyzkumem" nema CR nic spolecneho a nemusim to platit Rv

0/0
30.4.2011 15:07

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

Zpatky na stromy!

0/0
30.4.2011 15:12

Íčko Ivan L.

Re: Jsem rad, ze to neplatim

A co je mi po nejake temne hmote? Co to prinese delnictvu a rolnictvu? Je to dobre pro zahalcivou inteligenci: nakoupi drahe pocitace, na kterych napisi novou zadost o grant, ten dostanou, kooupi novejsi pocitac, napiasi si o dalsi grant ... a takhle to jde stale dokola - neco jako akademicke perpetum mobile ... Rv

0/0
30.4.2011 16:59

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

Ty si taky dobrej komouskej ritopich co

0/0
30.4.2011 18:46

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

Ty jsi take moc inteligence nepobral. To sproste nadavas kazdemu, kdo ma odlisny nazor od tveho? Rv

0/0
30.4.2011 23:19

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

Odlišný názor..........?????

-

Ale kde je hranice odlišného názoru a čirého plkání (nazvu-li ty Íčkovy výblitky slušně)? ;-(

0/0
1.5.2011 0:58

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

A jak si myslite ze vznikl web - vedci hledali zpusob jak lepe zpracovat svoji informace a prisli na hypertext a z toho se jiz dnesni web vyvinul.

A DVD jste asi nikdy tez nepouzil - CD tez ne - laser ktery je pro cteni nezbytny - vznikl z tech vyzkumu - je to kvantovy zesilovac svetla.

0/0
1.5.2011 18:46

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

Ano, co je nam po vyzkumu, kdyz muzeme zit v jeskynich a zivit se lovem.

0/0
30.4.2011 20:04

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

Hm, otázka ale je, nakolik je náš současný život lepší a šťastnější než lovce mamutů.

0/0
30.4.2011 20:49

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

Uz proto ze zde nas 6 miliard a predtim do prumyslove revoluce zde zila jen 1 miliarda lidi - hlad z neuraody a nemoci jejich pocty spolehlive redukovali.

A lovce mamute dene lovili drave selmy - kdykoliv mohl prijit o zivot a neboutrbpet tezke zraneni - coz bylo tehda bezne = smrti jen pomale a bolestive.

0/0
1.5.2011 18:48

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

Na pokrok nam staci vynalezci typu bratrancu Veverkova - ty na ruchadlo taky nepotrebovali cely ustav ;-D

0/0
30.4.2011 23:21

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

Na ty novejsi jiz ano - tahal byste ho rucne a nebo dobytkem - ktery by to delal jen velmi neochotne cely den.

0/0
1.5.2011 18:49

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

Zahalciva inteligence? To, ze pracuji ve vyzkumu, je vysledek jejich schopnosti a dovednosti. Ty umis jenom kritizovat, ale oni to nekam dotahli!

0/0
30.4.2011 20:05

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

Prosim Te a co si myslis, ze v tech vyzkumacich jako "delaji"? Surfuju po internetum stahuji porno a soulozi mlade doktorandky. Alespon to tak chodi  v tom nasem. NENI VYJIMKOU, ZE SE NEKDO TREBA 14 DNI NEUKAZE !!Rv

0/0
30.4.2011 23:23

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

To máte dokonce čtrnáctidenní vycházky, jo.....? :-)

0/0
1.5.2011 0:59

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

"Co to prinese delnictvu a rolnictvu"

A co GPS - ta vyuziva celou radu docela novych teoretickych poznatku - je serizovna podle specialni teorie relativity aby mohla byt tak presna.

0/0
1.5.2011 18:51

Brouk Pytlík654

Re: Jsem rad, ze to neplatim

Proč by měla být GPS seřizována podle nějaké teorie?

 

Já si hodinky seřizuji již léta podle rozhlasu a přesné jsou dostatečně dost!

0/0
2.5.2011 10:32

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

Protoze bez ni - specialni teorie realtiviti a podle ni serizovani zcela  absolutne presnych atomovych hodin (ovsem jen na jednom miste na povrchu Zeme maji takovou presnost sami o sobe a ne v druzici) - jejich zmena v dusledku zmen rychlosti a gravitace (ciste z duvodu prave teto specialni teorile relativiti) - by nemela takovou presnost jako ma dnes.

Je to totiz poloha urcena na zaklade zpozdeni radioveho signalu - ktery se siri rychlosti 300 000 km/s a tak si asi dokazete predstavit s jakou presnosti se musi tato doba urcit na presnost polohy 10 m a to prave na zaklade zcela presneho casu vyslani signalu z druzice.

Jen proste nic o tom nevite !!

0/0
2.5.2011 18:42

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

Asi tak, i kdyz on si nejspis delal srandu ;-D

0/0
3.5.2011 18:55

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

Samozrejme- nikde zadne diskuze, zadne pociatce - rano na pole a vecer domu.

A jednou tydne by mozna do mistniho kina privezli film - TV by prece nikdo nevynalezal a na vedecke vypocty salove pocitace s tranzistoru stacily.

V bankach - ucty se zpracovavaly rucne a samozrjme neexistovali platebni karty - jen ty bohatsi mona meli a pouzivali seky. 

0/0
1.5.2011 18:53

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

Film je docela high-tech. A když ho poprvé promítali, lidé zděšeně prchali z kina :-)

0/0
2.5.2011 3:38

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

Tak prave jsem psal o dobe zacatku stoleti - kdyz zacinal i film - i tak pocitace byli az v 50. letech (USA samozrejme myslim).

0/0
2.5.2011 18:44

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

Na přelomu čtyřicátých a padesátých let stál nejdokonalejší počítač na světě v Praze. Ale málokdo to ví, páč soudruzi to stopli. Jeho autor se jmenoval Antonín Svoboda, pozdější profesor tuším na UCLA nebo CalTech, ale rozhodně učitel Billa Gatese a Steva Jobse R^

0/0
2.5.2011 23:25

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

"čtyřicátých a padesátých let stál nejdokonalejší počítač na světě v Praze."

Pochopitelne ze nikoliv - pouze v socialistickem bloku nejlespi mozna !!!

0/0
3.5.2011 13:38

Host

Re: Jsem rad, ze to neplatim

Nepřesně jsem se vyjádřil, omlouvám se.

Počítač Antonína Svobody byl první na světě, který plně využíval von Neumannovy teorie, hlavně co se týče sebeopravování kódu apod. V tom měl být unikátní. To, že to nakonec dopadlo jak dopadlo (zprovozněn s křížkem po funuse) ale už nebyla ani zdaleka Svobodova chyba ;-(

0/0
4.5.2011 10:23

Host

pakatel

Dvě miliardy dolarů? Za vlády ČSSD to byl čtvrtletní schodek rozpočtu ČR. Ročně jsme mohli mít takové spektrometry čtyři.

0/0
30.4.2011 14:58

Host

Re: pakatel

;-D

0/0
30.4.2011 15:18

petrph

což spíše odpovídá manažerskému způsobu řízení

Neboli, není skutečně důvod, aby se nějaký vrcholový manažer schovával za výsledky nějakého výběrového řízení.Je plně v jeho kompetencích,a měl by na to mít kvalifikaci,aby sám posoudil poměr cena/kvalita nabízených přístrojů určitého typu na  trhu  a rovnou vybral ten  nejlepší.(Popřípadě si zaplatit nějakého poradce co mu poradí).

Protože, obvykle víc peněz na ten jednotlivý přístroj seshora nedostane. Dostane peníze na celkový projekt a když ty peníze vyhází na něco předraženého, tak mu budou chybět jinde. A samozřejmě si ho může kdykoliv předvolat nějaký vrcholový orgán (dozorčí rada),hrabat se v papírech a klást nepříjemné otázky.A když na ně nedokáže zodpovědět, tak ho taky můžou z fleku vyhodit....

0/0
30.4.2011 14:00

Host

Re: což spíše odpovídá manažerskému způsobu řízení

"přístrojů určitého typu na  trhu  a rovnou vybral ten  nejlepší"

Az na to ze vetsina klicovych zarizeni byla vyvijena primo pro toto zarizeni a tak je to vzdy otazka - hlavne reference tymu rozhoduji a tak ty proverene maji vetsi sanci a tudiz vetsinou i ty drazsi.

Zacinajici firme taky vetsinou nesveri vysoce dulezity projekt - kdyz nema takove zkusenosti.

0/0
30.4.2011 20:35

petrph

Re: což spíše odpovídá manažerskému způsobu řízení

Proč ne,i to   je právě  v kompetenci toho manažera aby si to zodpověděl, jak v rozpočtu tak třeba při kontrole nějaké té komise..

0/0
1.5.2011 9:39

Host

Re: což spíše odpovídá manažerskému způsobu řízení

Nikdy jste ve vyzkumu nepracoval a to je proste jen bezny nezdar - proste vykum novych pristroju = experiment a kdyz nejaky tym to ma podlozeny a opomentni posudek to schvali ze to je mozne - tak se to zkusi - praxe ukaze jetsli to jde.

Komercni vyzkum ma stejne potize - jen proste sve neuspechy nezverejnuje, aby neposkytl konkurenci pouceni zdarma jak to nema ona zkouset udelat.

0/0
1.5.2011 19:01

TI59

Proč bez výběrového řízení ???

Jednak není moc firem které toto zařízení umí vyrobit, které jsou bezpečnostně způsobilé toto vyrobit, a takové výběrové řízení mohlo způsobit zpoždění instalace na oběžné dráze o dalších mnoho let ...

0/0
30.4.2011 10:04

Host

Re: Proč bez výběrového řízení ???

Presne. Clanek je spise o tom, ze na iDnes potrebovali za kazdou cenu nejakou senzaci.

Jinak text plny blabolu, protoze samotna absence vyberoveho rizeni by jim stacila na dve tri vety.

0/0
30.4.2011 15:18

Rubik1

Velmi lákavé vysvětlení bez temné hmoty a temné energie

Spíše než stálé přidávání hypotetických entit jako jsou temná hmota a temná energie, se přikláním k existenci nějakého jednoduššího vysvětlení naměřených hodnot. Například zpřesnění nějaké zásadní formule, jako je v této práci:

http://inventing-solutions.com/new-universe.htm

0/0
30.4.2011 7:46

Host

Re: Velmi lákavé vysvětlení bez temné hmoty a temné energie

Ano, to je jedna z moznost vysvetleni - priznat, ze vsechno je spatne, ale do toho se pochopitelne nikomu nechce;-)

0/0
30.4.2011 15:16

Rubik1

Re: Velmi lákavé vysvětlení bez temné hmoty a temné energie

Přes veškeré snažení (s googlem samozřejmě) se mi nepodařilo najít žádné argumenty, na základě kterých bychom mohli říct, že Sol Aisenberg nemůže mít pravdu. Chtělo by to jeho hypotézu o gravitační konstantě závislé na vzdálenosti buď vyvrátit nebo začít brát vážně. Napsal knihu "The Misunderstood Universe" a prodává se za na Amazonu za příjemných 21 USD.

0/0
30.4.2011 15:44

Host

Re: Velmi lákavé vysvětlení bez temné hmoty a temné energie

Vzdyt to take nikdo nevyvraci ;-)

Je to jedna z hypotez, ktere by nam to mely pomoct vysvetlit.

0/0
30.4.2011 21:56

Host

Re: Velmi lákavé vysvětlení bez temné hmoty a temné energie

Pokud si dobře vzpomínám, tak zatím všechny alternativní teorie, či spíše hypotézy, byly v poslední době víceméně vyvráceny.

0/0
30.4.2011 23:14

Host

A co když je to jinak?

Co když je celý náš pozorovaný vesmír jen malým ostrůvkem hmoty, plovoucím ve velké prázdné bublině uvnitř antihmoty? A díky gravitaci se velmi pomalu pohybuje k okraji té bubliny...

0/0
29.4.2011 16:01

bjehna

Re: A co když je to jinak?

...a je podpíraný čtyřmi slony stojící na jedné velké želvě?

0/0
29.4.2011 17:03

Rubik1

Re: A co když je to jinak?

Ano, to nemusí být blbost, alespoň na první pohled. Ale protože věřím, že tohle už někoho napadlo a spočítal, kolik by tam té antihmoty muselo být, asi to nějak nehraje. Kdyby to sedělo, tak bychom o této hypotéze asi slyšeli více. Ví někdo, jestli tahle hypotéza už byla spolehlivě vyvrácena? Vzhledem k tomu, že ani inflační fáze vesmíru zatím nenašla zdůvodnění, a přitom bez ní vznik vesmíru Big Bangem nelze vysvětlit, tak je tam pořád hodně neznámého, co čeká na objevení.

0/0
30.4.2011 7:20

Host

Re: A co když je to jinak?

To si asi ponekud pletete, "pouze" si neumime vysvetlit, proc se inflace vesmiru zrychluje.

Zjednodusene, po BB se zacal vesmir rozpinat, diky tomu se ochlazuje, z kvark-gluonoveho plazmatu postupne nukleony, atomova jadra, 380k let po BB byla teplota vesmiru uz ponekud nizka, oddelilo se zareni od hmoty (dnes toto zareni pozorujeme jako reliktni), vznikaji atomy...

Bez inflace po BB by nas vesmir nikdy nebyl.

0/0
30.4.2011 15:11

Host

Temná energie

co to vůbec je? Je to jen něco co by mělo být, aby vědcům fungovaly výpočty 8-o 

0/0
29.4.2011 15:48

Host

Re: Temná energie

Je to neco, o cem presne nevime, co to je ;-D

Vysvetlujeme si ji napr. zrychlenou expanzi vesmiru.

Mame nekolik teorii, co to muze byt, napriklad energie vakua.

0/0
29.4.2011 15:55

Host

Re: Temná energie

Hmmm... to by šlo ZPM do každé domácnosti ;-D

0/0
29.4.2011 16:08

Host

Re: Temná energie

" napriklad energie vakua"

Energie vakua to neni - nebot vakuum - nema zadne castice a tudiz ani energii.

0/0
29.4.2011 18:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.