Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi jako jediní na světě vyrábí DVD disky, které vás dvakrát přežijí

Můžete je nechat na sluníčku, schovat do mrazáku, přežijí vytopení bytu. Data na nich vypálená si přehrají i vaši vnuci a možná i jejich vnuci. Speciální DTD disky vydrží nejméně 160 let. Podívejte se na celý proces výroby, v nenápadném domě v pražských Holešovicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aaida

ved

dvd zlaty emtec stoji 100korun a nema problem s napalovanim a 100 rokov vydrzi

0/0
29.6.2011 19:34

Host

Amateri

Zdarec amateri, uz nekdo z vas slysel neco o paskach?

0/0
12.6.2011 8:41

Host

Hmm, cena nic moc .-(

Potřebuji zálohovat stávajících 125G fotek (originál,upravené,zmenšené), to je přibližně 30ks DVD

Každý rok mám tak 2 DVD nových fotek.

S výhledem na 5 let je to celkem 40 DVD, to je 4000 Kč - to je 2T disk.

V případě zdvojení zálohy, které dělám od ztráty fotek za 3 roky, je to moc - prostě se vyplatí NAS s RAID1, popřípadě další záloha přímo v PC a mám vystaráno.

Pro šílence jako jsem já pak ještě externí disk 250G nebo více, který odnesu do práce, nebo někam do trezoru :-)

0/0
8.6.2011 14:53

Host

Re: Hmm, cena nic moc .-(

souhlasím, cena je se mi zdá taky vysoká, ale koupil jsem si nedávno jeden film a vypadl na mě slevový leták na tyto DVD platný do konce srpna na slevu 30%, stací na jejich e-shopu dat heslo "DTD", uz jsem si koupil 25cake a zvesela si archivuji rodinné fotočky a filmy R^

0/0
17.6.2011 14:27

Mickehu

"...kde z něj vznikne placka."

Tak sem si myslel, že je to odbornej článek, ale ta komentátorka...

No co Vám budu povídat, hláška "...kde z něj vznikne placka." mě fakt sundala za židle.

Tak ejoy bulvár;-D;-DV

0/0
5.6.2011 3:59

Host

A licenční práva???

Překvapuje mne, že tak věhlasná společnost nejspíš vyrábí "pirátské" disky, protože na výrobu DVD-R disků se stále ještě vztahují patentová práva společnosti Philips. Jenže tam neví nic o českém zázračném DVD-R disku. viz. https://www.lscdweb.com/services/index.php?module=EveLicensee&company_name=&country=203&agreement=0&search=Search . Docela jsem se o tuto problematiku zajímal a podle celního úřadu může dojít k vymáhání škody i po konečném uživateli. Je to prý stejné, jako s nepoctivými Vietnamskými obchodníky - nikdo nežaluje fabriky ve Vietnamu, ale všichni zabavují zboží stánkařům na tržnicích. A taková celní správa na zátahu např. v Electro Worldu, nebo na nějakém státním úřadu - to už by byla nepříjemná ostuda.

0/0
2.6.2011 7:58

Host

Re: A licenční práva???

patentová práva společnosti Philips jsou na DVD, V Praze se podle článku dělají DTD. A postup je jiný.

0/0
29.6.2011 0:20

Host

Nejsmutnější na tomto podvodu...

...je fakt, že se nedá nijak prokázat. Prokáže se až za pět let, kdy všichni majitelé tohoto nesmyslu zjistí, že jejich data jsou pryč. Stejně jako to zjistili u všech CD a DVD vyráběných dosud. Vypalovačka se zkrátka nehodí na zálohování, ale pouze na nějaké jednorázové přenosy dat, pokud na těch datech moc nezáleží. (Například u filmu pár ztracených framů nemusí vadit.)

0/0
1.6.2011 17:06

Host

Re: Nejsmutnější na tomto podvodu...

Měl by jste se ale zamyslet, zda obyčejné dnešní DVD za 10Kč taky vydrží v mrazáku, na slunci, ve vařící vodě, o obyčejném poškrábání zaznamové vrstvy ani nemluvě. Myslím, že většina uživatelů z praxe ví, že s klasickým DVD musí jednat opatrně, aby jim vydrželo aspoň těch 5let(20let nevydrží ani náhodou). Takže vzhledem k tomu, že za 160 let budou úplně jiné záznamové zařízení o gigantických kapacitách a miniaturních rozměrech, tak stěžejní pro tento výrobek je hlavně to, že vydrží s o hodně větší pravděpodobností 5let a možná se dožije i těch 20-ti. A TO JE TO PODSTATNÉ pro mě jako potencionálního zákazníka.

0/0
14.6.2011 22:56

Pinocheat

Re: Nejsmutnější na tomto podvodu...

No já mám vypalovaná CDčka stará 15 let a ze všech jde v pohodě číst. Možná spíš záleží na způsobu zacházení s nimi.

0/0
15.7.2011 8:59

Host

Nejde na ně pálit !!!

Já jsem si koupil 5ks těchto DVD. Mám nový PC z minuleho leta a další PC 3 roky starý a ani na jdenom to nejde vypalit. Ted to budu muset nejak reklamovat. Už bych si to nekoupil. Vyhozený pětikilo. Má zkušenost je tedy špatná.

0/0
11.5.2011 9:06

Host

Re: Nejde na ně pálit !!!

Nejspíš nemáte podporovanou vypalovačku, viz http://datatresordisc.eu/technicka-podpora-dtd-tabulka-podporovanych-vypalovacich-mechanik.html

0/0
23.5.2011 13:14

Host

Re: Nejde na ně pálit !!!

No tak to budeš pěkněj šmudla, když nedokážeš vypálit v dnešní době ani DVD na rok starém počítači. Já už vypálit přes 50ks a bez problémů. Když už si pořídím takhle drahé DVD, tak se kouknu na web, kde jsou doporučené mechaniky a software a potom začnu něco podnikat, je vidět tenhle stát je plnej takovejch smudlu jako si ty.

0/0
6.6.2011 12:24

jan.banos

Testy v komorách při 80°C a 80% vlhkosti

Za oknem auta již teď v květnu není problém dosáhnout 70-80°C

0/0
11.5.2011 8:31

Homer _2

Kdo by se dnes srabil s nějakým DVD, BD, HDVD???

Nechápu...

0/0
8.5.2011 1:14

Host

Re: Kdo by se dnes srabil s nějakým DVD, BD, HDVD???

Velmi mnoho lidi !!!

I pevny disk ma proste jen omeznou zivotnost ci i FLASH disk udrzi data jen omezenou dobu.

0/0
8.5.2011 16:12

Host

Re: Kdo by se dnes srabil s nějakým DVD, BD, HDVD???

no jasně ...tak co má větší životnost ? HDD nebo nějaký usoplený poškrábný narychlo pálený DVD ?

0/0
10.5.2011 18:30

Host

Re: Kdo by se dnes srabil s nějakým DVD, BD, HDVD???

10 let a vice mam jiz znaznamy na CD a to si jiz nejsem z HD jistej.

0/0
10.5.2011 18:59

Host

Re: Kdo by se dnes srabil s nějakým DVD, BD, HDVD???

Mám tu disky 1,6GB i prehistorický 100MB a pořát drží data, jak jsou staré si můžete dohledat, u toho 100MB to těch 10+ roků bude a to byl převážnou část té doby v provozu, pochybuju že stejně namáhané CD by to vydrželo. Když budu HDD používat jen na zálohy (jako CD) vydrží prakticky neomezeně, samozřejmě těch HDD budu mít víc a střídat je (co kdyby odešla elektronika). Bezpečí-lepší nebo srovnatelné, pohodlí-nesrovnatelné(tudíž i lepší zálohovací morálka).

0/0
11.5.2011 8:59

kostej_

Re: Kdo by se dnes srabil s nějakým DVD, BD, HDVD???

V poslední době mi odešly dva terabajtové hdd. CD je možné přeleštit a dřív nečitelná data jdou v pohodě znovu přečíst.

0/0
13.5.2011 3:07

Host

Re: Kdo by se dnes srabil s nějakým DVD, BD, HDVD???

No ono záleží jak se s nima zachází a taky na kvalitě kusu (což platí i pro CD/DVD). Nekupovat disky ze stejné serie, chladit, za provozu nepřemisťovat atd. Mě disky drží dloouhá léta za CD/DVD už bych nikdy neměnil, zálohu střídám rotací na 3 různá externí disky takže i kdyby nějaký odešel mám ještě dvě zálohy, vadný vyměním a jede se dál. Takhle to dělat s DVD tak nejen že jich mám plnou skříň ale ještě by to byl neskutečný opruz. Placky jsou už prostě out.

0/0
13.5.2011 10:19

Host

Re: Kdo by se dnes srabil s nějakým DVD, BD, HDVD???

To je nesmysl, ta zaznamova vrstva degraduje i bez poskrabani, mam to vyzkousene. Po peti letech odeslo cca 10% vsech cd a dvd medii, a to jsem je vypalil, zkontroloval, ulozil v krabickach do velke krabice a nesahal na ne. Po peti letech jsem je chtel dat na disk (protoze jsem si konecne koupil velkej) a nesly cist. Tyhle media jsou snad nejhorsi moznosti jak zalohovat co znam. Snad tyhle cesky budou lepsi.

0/0
1.6.2011 16:21

Host

Re: Kdo by se dnes srabil s nějakým DVD, BD, HDVD???

Já mám zas tucty CD a DVD, co po 5 letech byla zcela nečitelná.

0/0
2.6.2011 12:19

james.blond.007

Re: Kdo by se dnes srabil s nějakým DVD, BD, HDVD???

Třeba já. HDD odcházejí jeden za druhým, normální DVD taky... ještě kdyby tak byla větší kapacita

0/0
24.5.2011 11:23

Host

Za 160 let

Je to směšné. Dnešní CD mechaniky vydrží 5-10 let. DVD ještě méně. U BR to bude nejspíš podobné (ještě se to neví - jsou příliš krátce na trhu). BR je podle mého hranice této technologie a zde také končí cesta rotačních optických médií. Na trhu budou tyhle kotoučky živé nanejvýš tak ještě 10 let. Takže za 20 let nebude na čem disky přečíst. Podobně jako kdyby jste si dnes chtěli přehrát video z Betacamu, gramodesku s rychlostí otáček 78 nebo 51/4" disketu.

0/0
6.5.2011 16:13

R.Brož

Re: Za 160 let

Směšný je tvůj příspěvek. Mechaniky pro čtení nebo zápis na CD, DVD, BR (zpětně kompatibilní pro starší média) se budou vyrábět ještě hodně dlouho. Dodnes mi fungujou DVD-ROM mechaniky staré 8-11 roků (zatím neodešla ani jedna, používám je dost často pro čtení DVD z časopisu Chip). Navíc nic nebrání data překopírovat třeba na HDD ještě v době, kdy je budeš mít funkční.

Jinak souhlas s kolegou níže. Na DVD-RAM jsem v mechanikách Panasonic zapisoval od roku 2003 (i ve Windows 2000 nebo XP na zápis stačí Průzkumník apod.) a doteď jsem na nich neztratil ani bajt. Vynikající médium.

0/0
6.5.2011 17:13

Host

Re: Za 160 let

No vidíš já už vyhodil tolik optických mechanik, protože přestaly číst média, že to už ani nepočítám. Jestli myslíš, že se budou optické mechaniky ještě dlouho vyrábět, tak se hodně pleteš. Do řady notebooků se už přestaly montovat. Ve stolních PC je to už jen ze zvyku kvůli starým médiím. Já osobně už mám jen jednu externí DVD mechaniku přes USB a do počítačů to ani nemontuju. Zcela analogicky jako před časem s disketovou mechanikou.

Neztratit ani bajt... Doporučuji vyzkoušet, jestli všechna data přečteš. To, že se ti v počítači po vložení disku objeví na médiu adresáře a názvy souborů ještě neznamená, že jsou data čitelná.

0/0
2.6.2011 12:31

R.Brož

Re: Za 160 let

Adresáře? ;-) Až taková počítačová lama zase nejsem. Na několika DVD-RAM zapsaných před mnoha lety jsem namátkově otvíral soubory různých typů (včetně instalace programů z těchto disků) a vše fungovalo.

Mechaniky občas přestanou číst média pouze z jediného důvodu: prachem zasviněná čočka laseru!Pozor, abys nevyhazoval zbytečně! V těchto případech stačí mechaniku rozebrat a čočku vyčistit.

0/0
4.6.2011 14:51

Host

Re: Za 160 let

ja chci byt take tak chytry a kazdeho tahat za slovo. jak se to dela?

0/0
6.6.2011 20:38

Hercules al Bunda

Re: Za 160 let

Jó, tak zkus strčit do PC kazetu s programy z Commodore 64 nebo třeba děrovanou pásku. Už před několika lety nebyly mechaniky, které by přečetly záznamy policie NDR. Kdo ví jaké budou technologie za 160 let.

0/0
8.6.2011 17:47

Host

Re: Za 160 let

Je to jednoduché. Jestli tvrdím, že budou po 100 letech, ne tak po 160(!) fungovat počítače na stejném principu, jako dnes, pak jsem kandidátem na Nobelovu cenu za blbost. Uvědomte si, jaký technický vývoj prošel od roku 1850 a to, že pokrok se stále zrychluje. Jsem přesvědčen, že s největší pravděpodobností budou pracovat na nějakých biologických principech podobně, jako živé organismy. S dnešní technologií při růstu výkonu velmi brzy narazíme na energetický, teplotní a technologický strop.

0/0
9.6.2011 13:12

Host

Re: Za 160 let

"51/4" disketu"

Takovouto funkcni mechaniku mam doma zapojenou v pocitaci - prave prekopirovam jinam sve "poklady" z tech disket. Opravdu ji i 3.5 samozrejme !!!

"Na trhu budou tyhle kotoučky živé nanejvýš tak ještě 10 let. Takže za 20 let nebude na čem disky přečíst. "

Vyroba specilani techniky po archivy je samozrejmosti jako tam maji i gramofony na 78 otacek a prohlizecky vsech formatu filmu co tam maji i tech nesjtarsich.

0/0
6.5.2011 18:59

Host

Re: Za 160 let

Blu-ray není technologickou hranicí, dá se generovat laser i o mnohem nižší vlnové délce, zatím je ta technologie ale velmi složitá a velmi drahá, médium s mnohem vyšší kapacitou ale lze vyrobit i existující, ekonomicky efektivní, technikou, viz HVD. http://en.wikipedia.org/wiki/Holographic_Versatile_Disc

0/0
5.6.2011 0:53

Host

Nejlepší

je vytisknout to v hexa. Scannery a OCR budou existovat vždycky.

0/0
6.5.2011 14:28

Host

Re: Nejlepší

Jo, já tuhle sháněl pergamen, nikde neměli a ještě se na mě divně koukali... taky mi za mých mladých let říkali, že bude vždycky.

0/0
8.5.2011 17:51

Mickehu

Re: Nejlepší

=DDD

luxus

/signed

0/0
5.6.2011 3:49

Host

Re: Nejlepší

Tisk hex je neusporny, lepsi bude paperbackup:

http://www.ollydbg.de/Paperbak/index.html

Je to open-source, takze zazalohujes i zdrojaky, ktere pak muzes kdykoliv zkompilovat pro zrovna soucasnou architekturu.

0/0
27.5.2011 9:03

Host

Re: Nejlepší

Jak naznačuje kolega níže (pergamen) je problém, na co to vytisknout. Scannery a OCR možná budou, ale na běžném kancelářském papíru možná nebude po pár desítkách let co číst.

0/0
29.6.2011 6:44

Host

PR humbuk

[>-]kolem disků, na které podle autorů jde jen obtížně něco vypálit! Což vzpomenout DVD-RAM, zlatý povrch, doživotní záruka dat, cena jakkde 30 - 80 Kč, kapacita 4,7 GB, obostranné dvojnásobek.  A spolehlivě je lze pálit a číst na běžných mechanikách dostupných na trhu (Panasonic, Sony, Samsung, LG, .......).

0/0
6.5.2011 11:04

Host

Re: PR humbuk

......."oboustranné"........

0/0
6.5.2011 11:05

Host

:)

Jako reklamni trik dobry, ale zaprve, jestli to byla pravda by zjistili mozna az ti vnuci a ti to nebudou mit na cem prehrat a zadruhe placky jsou zcela jiste na ustupu, ja osobne vyjma audio CD uz zadne nepouzivam...

0/0
6.5.2011 9:32

Host

Re: :)

V archivech maji specialni tecniku pro preharavni jeste mnohem starsich zaznamu.

0/0
6.5.2011 19:02

Ludek_III

jenom 160 let ?

Sumerské hliněné destičky s klínovým písmem mají několik TISÍC let. Stejně jako egyptské papyrové svitky. Přečtete si to i dneska.

0/0
6.5.2011 0:33

Host

Re: jenom 160 let ?

Ponekud mensi kapacita a i my pro zcela specialni ucely to snad zatavujem vypalene texty do kristaloveho skla.

0/0
6.5.2011 1:26

Host

Re: jenom 160 let ?

Tož hono z dinosora i desitky milionu, chlape.

0/0
6.5.2011 7:49

Brloch

Re: jenom 160 let ?

O tom se ve škole neučí, ale hliněné destičky se běžně nevypalovaly, jen se nechávaly uschnout. Ty, které se zachovaly, byly vypáleny z důvodu důležitosti textu (těch je menšina) a nebo prošly požárem a vypálily se nedopatřením během neštěstí. Takže data sice přežila, ale uživatel často ne.

0/0
6.5.2011 14:17

dino_na_idnes

Re: jenom 160 let ?

No nevím, když si vezmu, kolik tak těch destiček asi bylo a kolik se dochovalo, jaká je reálná pravděpodobnost uchování záznamu těch několik tisíc let?  Dávat si data, jež by tuto dobu měla přečkat, na takhle "spolehlivé" médium bych si radši pořádně rozmyslel... :-P

0/0
8.5.2011 23:04

Ludek_III

Re: jenom 160 let ?

Chamurapiho zákoník se dochoval do dnešních dnů. Egypstské papyrové svitky se dochovaly do dnešních dnů. O fotky z pět let staré dovolené jsem přišel. Takže asi tak. ;-)

0/0
9.5.2011 13:46

Host

Re: jenom 160 let ?

sorry, ale zvlášť papyrus je na tom velmi bídně, svikty se zachovaly prakticky jen na poušti na místech chráněných před případnou vlhostí (na většině pouští jednou za čas prší - třeba pár dní za 5-10 let).

0/0
14.5.2011 11:21

Host

Rádio Jerevan

Připomíná mi to zprávy z Rádia Jerevan. Jde o firmu EXIMPO, výrobce DVD s názvem Multidisc. Vyznačovaly se tím, že do 2 měsíců byly opět čisté jako slovo boží. Také se o nich tvrdilo, že vydrží 20 let. Nevydržely.

0/0
5.5.2011 17:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.