Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, co dělá letadlo rumunského diktátora s naší redaktorkou

Táhne mu na čtyřicet, ale v rukou Milana Mikuleckého, šéfpilota Historické letky, dokáže akrobatické divy. Zlín 526, který na začátku sedmdesátých let vyrobili pro armádu rumunského diktátora Ceauşesca, nyní svezl i naši redaktorku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bar.bu.do

Zdá se, že yHojte musí politikou zahnojit každý článek ...

0/0
20.8.2011 16:43

Host

divné hláskování

romeo kill romeo - to je asi nějáká novinářská fabulace ne? ;-) si myslím, že pilot hláskoval standartní ROMEO KILO ROMEO spíš....

0/0
20.6.2011 8:06

osk

Re: divné hláskování

No tak to asi bude ale to by v článku nevyznělo

0/0
20.8.2011 13:24

Host

lepsi nez sex?

:-P

s tim sexem nesouhlasim... asi jeste poradny nezazila.

0/0
26.5.2011 8:04

Host

"vyspělost"

pro všechny níže píšící , kteří řeší " vyspělost" našeho leteckého průmyslu: nic proti, ale v řadě případů se jedná o prachsprosté zkopírování zahraničních vzorů- turboprop M601 je zkopírovaná PT6, písťáky Minor a následovníci jsou zase německé Argusy, delfíňácký M701 je zase Rolls-Royce Nene atd.

A dalo by se pokračovat- Tramvaje T3 jsou kopie amerických PCC tramvají, Jawy pérák jsou kopie německých DKW atd..

potom se nedivte, že tady všechno zkrachovalo. Na západ od Rozvadova si to nikdo nekoupí, protože tam jsou o 50 let vpředu než my a na východě nemají peníze.

0/0
17.5.2011 15:35

Host

Re: "vyspělost"

Kecale, koukám že máš odevšeho klíče a všemu rozumíš. Když se věšeli PT-6 na "ačkový" verze turboletů, tak už dávno makaly klony M601 v mob.elektrocentrálách. U těch šrotů Rolls-R.. mi už na C-172 zůstal 2x viset ventil u zadního špatně chlazeného zadního válce a došlo k poškození motoru.I když byl motor ochlazen až pod předepsanou teplotu. Když začali  bouchat waltrováci pro němce véčkový Argusy (1939-45), tak už dělal dělal Walter  invertní motory.

0/0
17.5.2011 17:39

Host

Re: "vyspělost"

nic proti, ale Cessna C 172 nepoužívá Rollse, ale Lycomingy:-) letecký motory rolls royce jsou dnes všechno turbíny,které logicky válce nemají! Koukám, že tomu taky "rozumíte"-jak pes pastvě;-D

0/0
17.5.2011 17:45

modrá straka kradačka

Re: "vyspělost"

No tak v tomto případě nemáš pravdu!! Dokonce létá na čs. imatrikulaci a je to pístový Rolls.!! S tím Lycomingem samozřejmě souhlas.

0/0
17.5.2011 18:37

modrá straka kradačka

Re: "vyspělost"

A ještě to doplním, byla původně německým majitelem dovezena z USA v kontejneru!

0/0
17.5.2011 18:39

Antiblb

Re: "vyspělost"

Vás asi taky nakopírovali, nebo jste se vyskytl ze vzduchu. Nezaměňujte kopírování s inspirací. Zní to hloupě a jste za klasického českého pepu hňupa.

0/0
17.5.2011 17:45

Host

Re: "vyspělost"

Hned je vidět, že "víš o čem hovoříš":

M-601 je pro laika podobný PT-6: má podobné rozměry, hmotnost a výkon. Ale tam také veškerá podoba končí. Ostatně ono nezáleží na tom, co si myslí jouda, jako jsi ty. Podstatné je, co si myslí výrobce PT-6. Ten, na rozdíl od tebe - joudy, M-601 za kopii nepovažuje. Jinak by nedovolil prodávat tyto motory v Evropě a na Americkém kontinentu.

Minor.... nebyly podobné žádnému Argusu. Nejblíže podobný Německý ekvivalent byl Hirth 504 pro řtyřválec. Pro šestiválec žádný podobný vůbec neexistuje. Jinak Minor pochází ze stejné doby, jako Hirth 504, a spousta dalších řadových invertních víveválců z Francie, Británie atd.

M-701 není podobný ničemu. RR Nene je licenčním vzorem, ne kopií, pro ne náš M701, ale pro sovětský RD-45. A což je obzvláště trapné: zde ani nelovíš v vodách stejné hmotnostní a výkonové kategorie. RR Nene je oproti M-701 cca 2,5x výkonější, hňupe.

To pro ukázku stačí. Nemá smysl pokračovat.

0/0
18.5.2011 21:37

Hnev lidu

Re: "vyspělost"

Jen mi nejde do hlavy, že pérák byl po válce světovým hitem a všechny fabriky se jím inspirovaly :-P Proč si nekoupili tvůj údajný originál DKW ? :-P Pokud jde o tramvaje, PCC je koncepce hlavně pokud se týká podvozku (dva dvounápravové otočné). ČKD získalo licenci na tuto koncepci, ale skříň a další části si navrhli sami.

0/0
19.5.2011 8:25

Host

Vetsi pridel gecek pro neskoleneho

I takhle to muze vypadat: http://www.youtube.com/watch?v=KNDpjV43oVc

0/0
17.5.2011 15:24

Host

No páni

pí. redaktorková má pevný prsy

0/0
17.5.2011 13:01

fsp

No, i s příďákem se při sedání dají dělat věci :)

Přistávání na tři body se myslím už dost přeceňuje, většina letišť je upravená, srovnaná a tak je docela umění zapíchnout se vrtulí do země. Ale je fakt, že vypadá elegantně.

0/0
17.5.2011 12:26

Host

Re: No, i s příďákem se při sedání dají dělat věci :)

I s příďákem se přistává podobně, rozdíl je v ovladatelnosti na zemi, ostruhové kolo je málokdy říditelné.

0/0
17.5.2011 13:37

modrá straka kradačka

Re: No, i s příďákem se při sedání dají dělat věci :)

Ale notak! Většina "dospělých" letadel má slušně řiditelné i ostruhové kolečko. Když má správně seřízenou aretaci...!

0/0
17.5.2011 14:13

Schmouddle

Re: No, i s příďákem se při sedání dají dělat věci :)

Tak jsem asi zatím létal jen na nedospělých letadlech...:)

0/0
20.5.2011 11:17

Host

Re: No, i s příďákem se při sedání dají dělat věci :)

Sice s příďovým podvozkem přistane každej blbec, ale já bych se při tom viděl dost nerad...

0/0
18.5.2011 14:30

Host

jojo

uměli jsme stavět letadla, ale to už je dávno

0/0
17.5.2011 12:22

fsp

Re: jojo

To víš, v padesátých letech se ještě dalo čerpalo z výdobytků kapitalismu, pak už to bohužel bolševici pohřbili totálně.

0/0
17.5.2011 12:28

Host

Re: jojo

No jasně, milé dítě.

Faktem je, že toto letadlo z let 70-tých, s tím původním nemá prakticky nic společného. Kovovou kostru, namísto převážně dřevěné u původního Z-26. Zatahovací podvozek. Z motoru 6-III zůstal  u M-137/337 jen upravený blok a písty /nový kompresor. Vše ostatní  jen konstrukčně i výrobně nové. Všechny instalace, zejména olejová, kompresor, vrtule kompletně zcela nová, stavitelná. Radiovybavení.

Zároveň byla na počátku 70-tých let řada Z-x26 nahrazena zcela novým typem Z-x4x a Z-50.

Zatímco dnes, 22 let po převratu... Dožívá výroba toho, co bylo vymyšleno do roku 1989. Nic nového. A to s zcela jinými možnostmi: dostupné komponenty a materiály z celého světa, otevřený trh celého světa.

Bídné vysvědčení. Takhle jsem si budoucnost po převratu nepředstavoval. Zatímco rudí soudruzi (zcela pochopitelně) navázali na předchozí, to byli schopni vylepšovat, a později i vyvíjet zcela nové, modří soudruzi nedokázali vytvořit nic, než rozprodat a zavřít to, co převzali oni.

0/0
17.5.2011 13:38

Host

Re: jojo

Naprostý souhlas.Jinak koukám že to tu je samej odborník.Třeba ten jak píše že se přistání na tři body přeceňuje.Asi neví že s pětsetdvacetšestkou se tak prostě přistává,protože je to metodicky správně.

0/0
17.5.2011 13:52

modrá straka kradačka

Re: jojo

Máš správně vymytý mozek! To máš z toho "Nového výkladu dějin na DVD" od Člověka v tísni???

0/0
17.5.2011 14:11

kajak v zakoně

Re: jojo

Rv

0/0
18.5.2011 23:09

Lev__-z-Rožmitálu

Re: jojo

žvaníš

to spíš za první republiky jsme v tomto ohledu byli 100 let za opicema

po válce byl částečně využit výzkum němců a dalších a hlavně tady vůbec všechno co souviselo s využitím ve vojenství soudruzi udržovali na špičkový úrovni

to že poněkud zynedbali kybernetiku a tím pádem po ropným šoku začali padat na hubu už je zase jiná věc

0/0
17.5.2011 22:58

Chudým bral, bohatým dával (7)

a co to je teda ten povel skáčeme ?

;-D

0/0
17.5.2011 11:30

Host

no to je zas titulek

kde na tohle choděj... 8-o

            nejspíš vod rána do večera chlastaj.... ;-D

0/0
17.5.2011 10:55

Host

A co Z 50 LS?

Myslím, že nejslavnější otrokovické letadlo je Z 50 LS. Petr Jirmus na něm získal několik titulů mistra světa.

Ale jinak nezbývá než souhlasit. Trenér byl skvělé éro. Stejně jako 42, 43 a ostatní Zlíny.

0/0
17.5.2011 10:00

fsp

Re: A co Z 50 LS?

Nejslavnější je Z-37 :)

0/0
17.5.2011 12:31

dj1

Re: A co Z 50 LS?

Čmelda je klasik :-)

0/0
17.5.2011 18:02

Host

Re: A co Z 50 LS?

Ani ne. Na Z-x26 těch titulů bylo získáno více.

Kromě toho ne všechno bylo na na LS, něco i na LA.

0/0
17.5.2011 13:43

Host

Re: A co Z 50 LS?

Jak v čem, Z 50 přinesla kýžené vavříny - ale na Trenérech se při výcviku akrobacie zapařilo mnoho později slavných zadků akrobatických pilotů z mnoha zemí, byť ti své tituly získali později v jiných strojích... Letoun nemusí být slavný jen díky vavřínům, stačí když je hodně používaný a oblíbený... ;-)

0/0
17.5.2011 17:30

Host

Kill Kilo

Anglofonní hláskovací abeceda není Romeo Kill Romeo, ale Romeo Kilo Romeo. Tohle je ale vtipná záměna ;-D

0/0
17.5.2011 9:52

PedroKV

Re: Kill Kilo

taky mě to napadlo.. :-)

0/0
17.5.2011 17:42

Host

Dostupnost a cena

Dobry den,

nevite nekdo, kde se daji domluvit pripadne "prolety" a co to tak zhruba stoji?

Dekuji

0/0
17.5.2011 9:51

Host

Re: Dostupnost a cena

Aeroweb.cz

0/0
17.5.2011 9:52

Host

Re: Dostupnost a cena

http://www.leteckaakrobacie.cz/

0/0
17.5.2011 13:26

modrá straka kradačka

Re: Dostupnost a cena

Cena za "vyhlídkový let", příp. s další osobou na palubě je cca " + -" 100 kč. za minutu letu. Záleží na typu éra a let.provozovateli.

0/0
17.5.2011 14:17

Host

Jaký 80let starý BH 5 ?!

pokud vím, tak si postavili sice dokonalou, ale přesto REPLIKU ! 80let starý letadlo u nás žádný nelítá, ani lítat nebude. Proč píšou články na iDnes lidi, co o tom vědí tak strašně málo ? ;-€

0/0
17.5.2011 9:41

Host

Re: Jaký 80let starý BH 5 ?!

To se pletes, vyrobni stitek, nejake to kovani a motor je na BH5 original. "pouze" drevo a platno bylo nutne kompletne vymenit + jeste par drobnosti. ;-)

Ale i tak to je replika "lepsi kategorie". To co se delalo znovu je verna kopie a navic jsou tam ty original dily vcetne toho motrou.

 Milan

0/0
17.5.2011 9:56

Host

Re: Jaký 80let starý BH 5 ?!

Jasně. Je to stále ta samá sekyrka, v naší rodině používaná už 200 let. Jen za tu dobu bylo 8x vyměněno topůrko a 5x násada. Ale je to stále ta samá sekera.

Neděláš náhodou v autobazaru? Titaké  dokáží vyrobit originál, a ani ten výrobní štítek a jedny panty od dveří k tomu nepotřebují.

0/0
17.5.2011 13:46

děteněkam

Znám jednoho blbce,

ten nepřistane ani s příďovým podvozkem.

0/0
17.5.2011 9:32

Host

Chyba

První úspěšné sportovní a turistické letouny opouštěli její brány již za první republiky.

Letouny, jako hrady, opouštělY. Zajímavé je, že o odstavec níže to máte správně.

0/0
17.5.2011 8:59

Host

Re: Chyba

"Vy jste od novin?" "Kde?" "Ale ne, já myslel tak všeobecně, když jste řekl, že by to zajímalo vaši čtenářové" (Werich, Horníček, Forbíny, tuším z Těžké Barbory).

0/0
17.5.2011 9:54

Antiblb

Re: Chyba

"To tam napište, to je blbý, to se bude líbit". :) Škoda, že tací, jako Werich též museli na pravdu boží. "Ten člověk tady mohl být 350 let a pořád by měl co říct..."

0/0
17.5.2011 18:03

Host

Bejvávalo

Dokázali jsme stavět dobrý letadla. Bohužel díky 41+22 letům snahy různých "odborníků" (spíše odporníků), jejichž jedinou kvalifikací je stranická legitimace a jediné vzdělání jsou různé VUMLy(ať ty staré s titulem RSDr, nebo nové s titulem MBA) si bez zahraniční licence nedokážeme vyrobit ani toaletní papír.

Tak mám pocit, že v tom hrobě v jedné zlínské aleji musí nebožtík švec Tomáš Baťa rotovat jak vrtule.

0/0
17.5.2011 8:57

Host

Re: Bejvávalo

Problém není v tom, že bychom to neuměli, problém je naprosto příšerné byrokratické zatížení firem, které chtějí stavět letadla dle norem EASA, což značně prodražuje vývoj, dále stagnující stav trhů, na kterých se nejsou schopni uživit ani zavedení výrobci (Cirrus, Cessna)

Naopak, ve výrobě ultralightů a LSA (americká 600kg forma UL) jsme světovou velmocí, zhruba 1/3 všech ULL a LSA na světě létajících byla vyrobena v ČR.

0/0
17.5.2011 9:27

Host

Re: Bejvávalo

Těch 41 roků do toho nepočítej,protože za právě za socíku byla zkonstruována a vyrobena naše nejslavnější letadla.

0/0
17.5.2011 10:22

Host

Re: Bejvávalo

To je sice pravda, ale konstruovali je lidé, co pamatovali ještě Franz Josefa a studovali za Rakousko-Uherska nebo za První republiky.(Zdeněk Rublič,ing. Karel Tomáš,)a navazovali na prvorepublikové konstruktéry Novotného, Beneše s Hajnem ,Husníka, Šmolíka a jiné..

Od konce šedesátých let to ale pomalu spělo do kytek( nejen letadla, ale i motorky-viz silniční mašiny Jawa a Čz).

právě těch 41 let socialismu zanechalo po sobě potopu, protože když zemřeli ti výše jmenovaní konstruktéři, nenašla se adekvátní náhrada a tak se neustále upravovaly stávající konstrukce.

No a těch 22 let po plyšovém tyjátru to dorazilo uplně. Technické školství v troskách, školy produkují jen samé "manažery" a makléře..

0/0
17.5.2011 12:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.