Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firmy lákají školáky na vědeckou kariéru, nabízejí roboty a praxi

Žáci se nezajímají o přírodovědné obory a České republice hrozí nedostatek odborníků. Projekt "Věda má budoucnost" chce studentům základních a středních škol ukázat smysl informatiky, matematiky, fyziky nebo chemie. Se školami na něm spolupracují velké firmy IBM a Bayer nebo sdružení ASIS.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

o

Tohle je sice skvělý, ale vztah k přírodním vědám se formuje na školách. Pokud máte otravnýho učitele bižule, co do vás horem dolem futruje našprtat měňavky a řasy a málem se na konci ani nedostanete k savcům, ani tisíc akcí to nezachrání :-( Firmy by spíš měly navázat spolupráce přímo se školama, klidně i gymnázii, a pokud mají rozumný odborníky (co umí věci srozumitelně a hlavně ZAJÍMAVĚ vysvětlit a ukázat, PROČ stojí za to se o to zajímat), poslat je do škol místo učitelek, co tam bez zájmu vykládaj. Člověk (zejména ten dospívající) začne mít pořádnou motivaci, až když vidí, že mu to k něčemu může být. Osobní zkušenost s výukou přírodních věd. Rv:-/

0/0
17.5.2011 10:50

certik_bertik

a

na co tohle budou lidi v montovně potřebovat? Stát nemá peníze na vzdělání, musíme holt vystačit s tím co je

0/0
14.5.2011 8:50

Host

Re: a

Ale ma - stredoskolske i vysokoskolske vzdelani je mnohonasobne dostupnejsi nez pred rokem 1989 - vim o cem mluvim - dobu si proste osobne pamatuji.

0/0
14.5.2011 13:22

certik_bertik

Re: a

tak je dostupnější, ale na co to lidem bude když budou stejně dělat někde v montovně nebo tak nějak?

0/0
14.5.2011 13:42

Host

Re: a

Zde nejsou jen montovny - ale uplne jine firmy jen o nich nevite a neni jich malo.

0/0
14.5.2011 21:28

certik_bertik

Re: a

ale dost málo na to aby to táhlo naši ekonomiku

0/0
15.5.2011 12:15

Host

Re: a

Cast populace nama na nic jineho nez na ty montovny - oni jsour adi a kdyz nejaky uspesny podle nich je kazdy takovy jen podvodnik - treba byl okraden - tam tak hned jasali radosti - jak skvele byl tak potrestan.

0/0
15.5.2011 14:54

certik_bertik

Re: a

a kdy se naposled nějaká taková věc stala?

0/0
15.5.2011 16:51

Host

Re: a

To ze nekomu ukradnou drahe auto a nebo vykradou jeho luxusni byt se bohatym lidem stava dle mne velmi casto - tedy kazdou chvili nekomu z nich.

A obvam se ze i unos a likvidace ditete bohace dle jejich meritek by dle vseho tez oslavovali - viz pripad nedavno vseobecne znamy.

0/0
16.5.2011 1:10

certik_bertik

Re: a

nepamatuji se že by tohle někdo oslavoval, alespoň veřejně tedy

0/0
16.5.2011 10:18

Host

Re: a

Tam to byla proste dila lidi s 2 ucebnim oborem a jediny spravny a spravedlivy prijem byl ten jejich  a nestesti temer kazdeho trochu bohatsiho - ne tedy jen prumerny zamestanec oslavovali a spominam si ze se radovali i ze suroveho napadeni dite nejakeho podnikatele.

0/0
17.5.2011 1:03

Host

Re: a

Oprava: Dilna, kde pracovali prakticky jen lide s 2 letym ucebnim oborem - starsi zeny a cast i duchodoveho veku nejspis.

0/0
17.5.2011 1:13

certik_bertik

Re: a

tak tihle lidé aspoň jsou pro ekonomiku nějaký přínos na rozdíl od všech těch VŠ s maturitou

0/0
17.5.2011 16:12

certik_bertik

Re: a

to byly asi spíš nějaké drby

0/0
17.5.2011 16:13

Host

Re: a

No to nevim nakolik to byl drb - psalo se o tom bezne v novinach a bylo to dite surove zmlaceno v ramci snad vydirani toho podnikatele.

0/0
17.5.2011 16:20

certik_bertik

Re: a

mám pocit že tohle se nedá brát obecně na všechny lidi

0/0
17.5.2011 16:22

Host

Re: a

Z tech znamych osobnosti - viz prepadnuti a smrtelne zraneni Kaplickeho.

0/0
16.5.2011 1:13

certik_bertik

Re: a

a kdo tohle oslavoval?

0/0
16.5.2011 10:17

Host

Re: a

Zacatkem 90.let (91 i 92) jsem byl brgigadne na jedne dilne delsi dobu - byl v novinach clanek o padu bezneho civiliniho letadla - a hned si rikali kolik je tam mrtvych - pry neco pres 100 lidi - a hned jasali radosti - nejmene 100 bohacu je po smrti - jak krasna je to zprava  - 100 bohacu kteri maji na letenku je tak zcela spravedlive potrestano.

A mam pocit ze se tam radovali kdyz zemer nekdo i v te dobe vyznamy - kazdy uspesny byl podle nich jen pouhy zlodej a smrt nejlepe nasilnou si jen zslouzil.

0/0
17.5.2011 1:01

Host

Re: a

Tedy ne Kaplicky - ale podle mne i nekdo jemu podobny.

0/0
17.5.2011 1:05

interstellar wind

hlavne ze budeme mit pravniky a ekonomy a danove poradce

z jejich prace se vsichni uzivime, nebot ti produji nesmirne hodnoty.

0/0
13.5.2011 21:13

Host

věda má budoucnost

ale ne v našich končinách

tady má budoucnost jen zlodějna a korupce což je způsobeno zejména existencí ODS

0/0
13.5.2011 21:04

radaumacher

Re: věda má budoucnost

Politika v této formě sem nepatří... Proč jen existuje někde na idnes ten skvělý statut "Host"

0/0
14.5.2011 1:15

Host

Re: věda má budoucnost

Protoze sesbirat 1000 dukatu na to abych psal do diskuzi - na to se jim dost lidi vybodne a ziva diskuze proste zvysuje navstevnost.

0/0
14.5.2011 13:24

Host

Re: věda má budoucnost

Haha - zvalste CSSD - pro jejihc volice je bezne kazdy uspesny podnikatel a to i vez vyzkumu - jen podvodnik a zlodej.

0/0
14.5.2011 13:25

blebleson

A já myslel, že stačí, když všichni budou s něčím kšeftovat,

budou umět všechno okecat, budou se umět vzájemně okrádat a šidit, budou umět vymýšlet novou byrokacii, pod.... a všichni se budou mít dobře.:-)

0/0
13.5.2011 19:50

Host

Jsou to kecy, nikdo je nezaměstná

žádná střední ani vysoká vám dneska nepomůže

0/0
13.5.2011 18:21

Host

Re: Jsou to kecy, nikdo je nezaměstná

:) mam 55 hrubeho v technickem oboru, joudo

0/0
14.5.2011 18:06

Daun

Chteji odborniky, ale uz nikdo nerekne, za jaky plat.

Mam za sebou chemii. Diplom z katedry biochemie, ale spis jsem delal molekularni biologii nebo genove inzenyrstvi. Delal jsem 3 roky PhD. Za skvelych 12-15 tis. hrubeho mesicne. 15k v 27 letech!

Po trech letech jsem musel skoncit s PhD, protoze i muj sef uznal, ze kdyz jsem se ho dva roky snazil presvedcit, ze neco nejde, tak to skutecne nejde a neni to mou neschopnosti.

A tohle je v prirodnich vedach mozna ne casty, ale zaroven ne zcela ridky pripad. Sef mi navrhl, abych zkusil nejake jine tema. No ale jak vyzit z 8k mesicne, protoze po 3 letech konci stypko, ve 27 letech? Cela veda je dnes postavena na publikovani fragmentu praci, protoze kazdy potrebuje mit co nejvic publikaci a proto misto toho, aby opublikoval nejakou komplexni vec, rozdrobi ji na nekolik ruznych clanku. A to nemluvim o tom, ze zreprodukovat nejaky clanek byva v mnoha pripadech neresitelny problem. A to nemluvim o grantech, jejichz rozdelovani take urcitym faktem ovlivnuji znamosti.

0/0
13.5.2011 12:29

Daun

Re: Chteji odborniky, ale uz nikdo nerekne, za jaky plat.

A jak jsem dopadl? Misto toho, abych pracoval v oboru, ktery jsem vystudoval a ktery me bavi, tak delam jakehosi managera, delam administrativni praci. Ale bohuzel za velke prachy.  Bohuzel ve smyslu, ze nejak se zivit musim a musim vzit v potaz, o kolik jsem prisel behem 8 let studii na VS, zatimco jini, kteri zacali pracovat po stredni, tak jsou uz nejakym zpusobem aspon trochu zabezpeceni a muzou si dovolit rodinu.

Lidi s nejvyssim vzdelanim vyjdou v28-30 letech z VS a maji skoro holy zadek, protoze fakt dobrych laborek, kde se da celkem dobre pracovat, je malo a pretlak na praci v nich je obrovsky.

0/0
13.5.2011 12:33

Host

Re: Chteji odborniky, ale uz nikdo nerekne, za jaky plat.

Tak pod tohle se ti podepisu. Prave zitra mam prijimacky v Budejovicich, kde se hlasim na prirodovedu, doufam, ze budu po VS pracovat v oboru.

0/0
13.5.2011 16:06

Host

Re: Chteji odborniky, ale uz nikdo nerekne, za jaky plat.

Taktéž dělám biochemii a nezbývá mi než doufat a prchnout za vědou do zahraničí, protože tady se to nedá. A propaganda jim nepomůže dokud nezvednou platy a úroveň.

0/0
13.5.2011 18:43

Host

Re: Chteji odborniky, ale uz nikdo nerekne, za jaky plat.

No a co bys chtěl mít jiného po výlezu z VŠ, než holou prdel? Ještě si nic světu neukázal a už bys chtěl být jako šikovný středoškolák, který už splatit za pár let hypotéku? ;-D

0/0
14.5.2011 13:03

Host

Re: Chteji odborniky, ale uz nikdo nerekne, za jaky plat.

Vazeni - kdyz ja si ted hledam praci vzdy radeji daji prednost vysokoskolaku jen s minimalni praci narozdil od mne jako stredoskolaku s praci rozsahlou.

0/0
14.5.2011 13:27

Host

Re: Chteji odborniky, ale uz nikdo nerekne, za jaky plat.

Taky bych asi dal prednost odbornikovi bez zkusenosti, ale ktery vi, jaky je rozdil mezi praci a praxi.

0/0
15.5.2011 0:26

Host

Re: Chteji odborniky, ale uz nikdo nerekne, za jaky plat.

No ujelo mi to - vsiml jsem si to az po napsani a odeslani prispevku - vim ze se jedna o praxi.

0/0
15.5.2011 14:56

špekoun

matika je všechno jen ne zábavná

;-D;-D O tom "jak je matika" zábavná se naverbovaní žáci přesvědčí na vysoké škole a budou své verbíře do smrti proklínat;-D

0/0
13.5.2011 11:31

Host

Re: matika je všechno jen ne zábavná

matematika je skutečnou zábavou, zapojující většinu mozkových závitů v nádherných abstraktních konstrukcích - masová zábava je pouze program systému pro permanentní ohlupování těch, kteří se nechají a jichž je dnes drtivá většina populace ... jak je bohužel vidět i na Vašem příkladě :-/

0/0
13.5.2011 11:46

špekoun

Re: matika je všechno jen ne zábavná

Já myslím, že je to vidět spíš na tvém případě.

0/0
13.5.2011 11:49

Host

Re: matika je všechno jen ne zábavná

Ser na nej, nevyplati se na takove lidi reagovat.

0/0
13.5.2011 16:08

Host

Re: matika je všechno jen ne zábavná

Proč? Matematika nemusí být pro každého nutně zábava, ale je to jediný spolehlivý nástroj, který máme pro pochopení světa. Lidé, kteří si neumí pomalu ani spočítat vrácené peníze v obchodě sice mohou být úspěšní třeba jako zpěváci nebo malíři, ale kolik takových společnost potřebuje, Zbytek skončí našpatně placených místech a bude ze své bídy vinit stát, politiky, společnost a proklínat všechny, kdo jsou úspěšnější než on. Matematika, přírodní vědy a základy ekonomiky jsou naprostá nutnost pro porozumění světu v němž žijete. A od jednoduchého 1+1 k řešení diferenciálních rovnic, maticím, spektrální analýze nebo statistickému modelování je sice dlouhá cesta a nemusí to být vždy pro každého zábava, ale to záleží jen na výkladu, na přístupu studenta a jeho motivaci, jestli si to užije nebo ne. Ten, kdo chápe co počítá si v tom opravdu může snadno najít potěšení.

0/0
13.5.2011 12:24

petrph

Re: matika je všechno jen ne zábavná

Matematika není zábavná, zábavné (zajímavé) mohou být různé technické či přírodovědné experimenty,které se dají na bázi matematických vypočtů provádět. Teď jde o to,jak ty mladé přesvědčit,aby kvůli tomu zajímavému výsledku taky zabejčili,něco se z té matematiky nadřeli a ty pokusy si jak teoreticky naplánovali, tak prakticky připravili a provedli. Protože jinak, ono je i bez těžkýho študování na světě srandy kopec. Nevaž se odvaž se, na zábavné vědecké experimenty se můžou dívat v bedně a pro prachy na fet na sociálku...

0/0
13.5.2011 13:06

Host

Re: matika je všechno jen ne zábavná

To není pravda. Matematika může být zábavná sama o sobě.

0/0
13.5.2011 15:50

Host

Re: matika je všechno jen ne zábavná

Ano, pro 0,00078% populace muze.

0/0
13.5.2011 16:09

Host

Re: matika je všechno jen ne zábavná

Bohužel máte naprostou pravdu :-(......

0/0
17.5.2011 10:26

1888

Astronoma Kopala

zijiciho v USA se zeptali jaky zajem je o jeho univerzitni prednasky. Odpovedel ze zajem je velky.  v poslucharne ma tak dve ste studentu diky tomu ze si pletou astronomii s astrologii. Situace je podobna jako v dobe Keplera. Tvrdil ze astrologie je nehodna dcera bez ktere by jeji ctihodna matka astronomie  zemrela hlady.

0/0
13.5.2011 10:57

Host

Nedostatek odborníků

Je zajímavé, že jsem nikdy neviděla žádný inzerát na volnou pracovní pozici od firmy Bayer, na jejich stránkách není o práci ani zmínka a na globální stránce ve vyhledávání volných pozic není ani ČR uvedená jako možnost. Mám vystudovanou biotechnologii a praxi v molekulární genetice a za poslední rok jsem o práci v oboru ani nezavadila. Jediný, kdo pravidelně inzeruje je Zentiva. Když člověk pošle do firmy životopis, tak se většinou žádné odpovědi ani nedočká. Takže kde je ten nedostatek odborníků? Bývalí spolužáci mají většinou podobný problém. Je pravda, že ostatní, co utekli z PhD, pokud si sehnali práci v oboru, tak to bylo přes soukromé kontakty, prostě jim někdo něco dohodil. Jinak je nabídka mizivá.

0/0
13.5.2011 10:52

špekoun

Re: Nedostatek odborníků

naprostý souhlas. Dnes to jde, stejně jako za komančů, přes kontakty. Jinak nabídka je oproti prohlášením o nedostatku lidí naprosto tristní. A to buď ráda, že máš praxi, protože jako absolvent bez praxe se už vůbec nechytáš.

0/0
13.5.2011 11:34

Host

Re: Nedostatek odborníků

I na IT technolgie je dost lidi na vyber a pokud nejste spickovy odbornika tez mate potize s prijetim.

0/0
13.5.2011 13:45

Host

Re: Nedostatek odborníků

Tak to jsem si teda nevšiml. Možná jak kde a jakou IT profesi, ale v Praze je po alespoň trochu schopných programátorech docela hlad. Když jsem měnil firmu, navštívil jsem šest potenciálních zaměstnavatelů a jen na jednom místě mě odmítli. Mohl jsem si vybírat a nemyslím, že bych byl zrovna programátosrké eso.

 Na druhou stranu si vzpomínám, jak jsme v minulé firmě přijímali programátory a o to místo se chodili ucházet lidi, kteří neuměli ani základy. Tudíž jsme odmítli asi dvě třetiny uchazečů. Nejlepší byl jeden kluk, kterému jsme dali na zkoušku napsat jednoduchoučkou aplikaci - cca na dvacet minut práce. Seděl nad tím tři hodiny a pak prohlásil, že už musí jít. Protože předtím na teoretické otázky odpovídal přijatelně, říkal jsem si, že to možná děla jen stres a tak jsem mu navrhnul, ať to dodělá doma a pošle řešení. Načež překvapil, protože vyslovil názor, že celý tenhle konkurz je podvod, jelikož potřebujeme napsat takovýhle "komplikovaný" program a nechceme zaplatit vývoj :-)

0/0
13.5.2011 14:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.