Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italští vědci jsou před soudem, protože nevarovali před zemětřesením

Italští seizmologové čelí před soudem obvinění ze zabití. Nevarovali prý před zemětřesením v městě L'Aquila před dvěma lety. Obhájci a kolegové obžalovaných to označují za nesmysl. Seizmologové dnes zemětřesení předpovídat nedokážou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HrubesaMares

Igor Nemec

taky rikal ze se nic nestane...a vida, povysili ho ;-)

0/0
8.6.2011 15:14

Já, Claudius

Důsledek tohoto procesu bude ten,

že seismologové vždy na příští den předpovědí velké zemětřesení. Když se nic nestane, Ok, když na to dojde, jsou z obliga.

0/0
7.6.2011 18:50

Host

Nesouhlas

Když vim h*vno, řeknu: "Vim h*vno". Když se pak něco semele, jsem v pohodě.

Když ale vim h*vno, řeknu: "Vše je ok, žadnej problém tu nebude. Žádnou paniku!" A po týdnu to zabije spoustu lidí, tak patřím do kriminálu.

A může se mě zastávat třeba milion vědců...  

0/0
7.6.2011 0:36

Host

Re: Nesouhlas

V tomto pripade budou rikat kazdej den - dnes muze  byt velke zemetreseni !!!

0/0
7.6.2011 13:25

svarak_z_krabicaku_reborned

Re: Nesouhlas

Jenže kdo by jim pak tu šaškárnu platil?

0/0
7.6.2011 16:10

Host

Re: Nesouhlas

Vyzkum zemetreseni je dulezity i pro jine ucely.

0/0
7.6.2011 16:48

jarekz

Re: Nesouhlas

Je zde ještě jedna byť pro některé těžko zvládnutelná alternatíva:

Když nevím, říci nevím.

0/0
8.6.2011 17:13

Host

Lidé, sto let za opicema. Zemětřesení poznají i zvířátka.

Bych se divil kdyby nedocházelo k nějakým změnám elektrické aktivity již několik dnů předtím... Myslím že by to šlo monitorovat i z družice, ale nejjednoduší by asi bylo sledovat zvířata kolem sebe. Domácí mazlíčky bych radši vynechal, se mi zdá že už nejsou moc spolehliví a začínají trpět stejnými problémy jako jejich páničkové. Myslím, že třeba ptáky hodně opomíjíme, přitom je možné že to vědí vědí první, možná i mají narušenou orientaci.

0/0
6.6.2011 18:36

Host

Re: Lidé, sto let za opicema. Zemětřesení poznají i zvířátka.

http://www.youtube.com/watch?v=HQvmUdrHWys&feature=related

0/0
6.6.2011 18:43

Host

Aby nam tak treba jeste jednou nezavreli Dagmar Honzovou

!! :-/

0/0
6.6.2011 13:15

Host

poplašná zpráva

Vtipné je, že pár týdnů před zemětřesením v Aquile varoval jistý technik právě podle zvýšených úniků radonu ze země před možným zemětřesením v oblasti. A byl za to obžalován z šíření poplašné zprávy a uvěznen. Po zemětřesení ho samozřejmě pustili.

0/0
6.6.2011 11:25

Seeker-M

Re: poplašná zpráva

"Jistý technik"? Zdroj by nebyl?

0/0
6.6.2011 11:48

_Warapeidza

Re: poplašná zpráva

http://zpravy.idnes.cz/italsky-vedec-se-snazil-varovat-pred-zemetresenim-urady-ho-umlcely-1pa-/zahranicni.aspx?c=A090406_183549_zahranicni_stf

0/0
6.6.2011 13:14

Seeker-M

Re: poplašná zpráva

Díky.

0/0
6.6.2011 13:34

Host

Re: poplašná zpráva

Asi proto, ze tento unik uz byl leckde zaznamenan a nic zvlastniho se pak nestalo.

Proste po kazdym uniku se dozvite o zemetreseni a az to uslysite po 20 - tak asi jiz reagovat nebudete.

0/0
6.6.2011 13:16

Host

Je tu jednoduchá rada.

A to - rozhodně nikdy neuklidňovat veřejnost, že velké zemětřesení nemůže přijít, když to rozhodně nevím ani náhodou!! Trest by měli dostat za to, že poplašené lidi uklidňovali bez znalosti věci, ne za to, že nepoznali příchozí zěemětřesení.

0/0
6.6.2011 11:10

Host

Re: Je tu jednoduchá rada.

V tomto priapade to budou rikat kazdej den - dens muze  byt velke zemetreseni !!!

0/0
6.6.2011 13:17

lost

nejdůležitější je, aby zemětřesení někdo ods ral

;-)

0/0
6.6.2011 10:22

Host

Re: nejdůležitější je, aby zemětřesení někdo ods ral

přesně tak... :-/

0/0
6.6.2011 12:37

hinny

magoři

naprosto jasné jaká je úroveň vzdělání na právních fakultách - znalost matematiky fyziky a přírodní věd u absolventůch práv je na úrovni dementního jedince - no ostatně se říká když nechápeš výše uvedené ve škole, tak buď běž k lopatě nebo na práva ;-D (doplnění: pokud ani ty práva neuděláš tak vždy můžeš být novinářem)

0/0
6.6.2011 8:37

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: magoři

Znalost seismologie je mezi lidmi obecně nízká, stejně jako každého jiného oboru. Proto by zrovna odborníci neměli tvrdit něco, co není pravda. Meterologové také neřeknou zítra nebude bouřka, ale očekáváme slunečno.

0/0
6.6.2011 8:49

Tomáš Řepil

Re: magoři

A vy si myslíte, že právníci dělají něco pro spravedlnost? Ne. Právníka nezajímá pravda, právníka zajímá pooue rozsudek.

0/0
6.6.2011 10:35

hinny

Re: magoři

soudce je také právník - bohužel :-(

0/0
6.6.2011 11:41

HrubesaMares

Re: magoři

pravo a spravedlnost jsou dve ruzne veci s mizivou mirou korelace

0/0
8.6.2011 15:15

pingl

Vědci

No tak princip je hlavně v tom, že pokud vědec nedokáže na 100 procent říci, že se něco stane, tak naopak nemůže tvrdit na 100 procent, že se nic nestane.

.

Ony vůbec tyhle předpovědi čehokoli jsou vlastně předpovědi ve stylu hádání z křišťálové koule. Pak už je to jen o drzosti nebo neznalosti příslušného "vědce", jak vehementně bude své tvrzení prosazovat.

.

Viz předpovědi počasí meteorologů, různé předpovědi nebo predikce ekonomů, sociologů, výzkumníků veřejného mínění a pod., předpovědi lékařů o vývoji zdravotního stavu atd.atd. Vždy je to pouze s jistou pravděpodobností - čili k praktickým účelům omězeně použitelné. To jen moderní člověk má pocit, že věda pokročila již natolik, že na všechny jaho otázky se najde odborník s přesnou odpovědí.

0/0
6.6.2011 8:35

zpj

Re: Vědci

R^

0/0
6.6.2011 8:38

shevek

Re: Vědci

A pokud tento soud obstojí, stane se nebezpečným precedentem pro všechny další stavy. A tak příště raději vědec řekne, že zemětřesení může nastat. A dojde to do stadia, o kterém jsem mluvil – až lidi těmto varováním přestanou věřit a ono pak opravdu něco přijde.

0/0
6.6.2011 8:39

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Vědci

A jak se to budel išit od současného stavu, kdy vědci tvrdí před zemětřesením, že žádné nebude? Bude to to samé naruby.

0/0
6.6.2011 8:43

Host

Re: Vědci

Vědci nic takového neřekli, přečti si pozorně článek. Řekl to nějaký týpek, který mluvil s vědci, ale vědci mu tuto formulaci neřekli, musel si ji laicky (a zřejmě špatně) odvodit.

0/0
6.6.2011 9:19

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Vědci

V článku není, žem u to neřekli, ale že mu to zřejmě neřekli, soud bude a pak bude snad jasno, jak k informačnímu šumu došlo.

0/0
6.6.2011 9:49

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Vědci

Jinak toho týpka neopravili, i když měli možnost, takže tak.

0/0
6.6.2011 9:50

Tomáš Řepil

Re: Vědci

Rv

0/0
6.6.2011 11:04

hinny

Re: Vědci

vzdělaný moderní člověk chápe že i moderní věda má své limity v předpovídání - to nevzdělaná lůza si vědce zaměňuje s věštcem nebo prorokem :-(

0/0
6.6.2011 9:07

Host

Re: Vědci

Však taky žádný vědec neřekl, že zemětřesení na 100 % nebude. Řekl to nějaký týpek, který mluvil s vědci, ale vědci mu tuto formulaci neřekli, musel si ji laicky (a zřejmě špatně) odvodit.

0/0
6.6.2011 9:21

zpj

:-/

tak v tom případě nepotřebuji takové vědce , teplé místečko si najdou i jinde ......

0/0
6.6.2011 8:20

Host

Re: :-/

a co vy ? neoběšel by se svět bez vás ? podle vašeho komentáře budete taková frustrovaná bezvýznamná existence:-P

0/0
6.6.2011 8:30

zpj

Re: :-/

určitě by se obešel ......stejně tak i bez Vás ..každý jsme nahraditelný a prosím nebudte osobní , také nejsem ...pouze to ukazuje jaký jste člověk.....

0/0
6.6.2011 8:38

hinny

Re: :-/

osobní jsem byl úmyslně ! Nemám rád stupiditu a závist jakou jste projevil ve svém původním příspěvku.

0/0
6.6.2011 9:02

wotomtoje.

Re: :-/

Závist - to''t oblíbený argument dnešní doby! ;-)

--

Někdy je jeho používání až trapné!

0/0
6.6.2011 9:09

zpj

Re: :-/

R^

0/0
6.6.2011 9:31

zpj

Re: :-/

podle sebeb soudím tebe , je mě z Vás do breku ;-(

0/0
6.6.2011 9:32

hinny

Re: :-/

tak brečte a nemelte hovadiny o teplých místečcích ;-D

0/0
6.6.2011 10:29

Host

:-/

tak v tom případě nepotřebuji takové vědce , teplé místečko si najdou i jinde ......

0/0
6.6.2011 8:15

shevek

Re: :-/

Pán je expert ;) V tom případě nepotřebujeme ani vědce snažící se najít nové léky, protože najít lék na nějakou nemoc se jim nedaří ze dne na den ;)

0/0
6.6.2011 8:19

zpj

Re: :-/

prosím nedávat hruška a jablka dohormady .........a máte pravdu , moc nechápu proč je těch center tolik a je to v každém státě , spíše bych to sloučil , něco v tom smyslu víc hlav víc ví......

0/0
6.6.2011 8:22

Dochy

Re: :-/

Riziko, ze se s toho stane kolos, kde nikdo nic nevi, nic neumi, pokud dojde k problemu, tak za to mohou ti ostatni, mne tady jen tatinek zajistil teple mistecko a dobry duchod, tak si mne nevsimejte...

0/0
6.6.2011 10:30

Host

Re: :-/

Zase soutez stimuluje vetsi snahu.

Bylo-li by jen jedno centrum, tak by to byl predevsim byrokraticky moloch. Vedci by koneckoncu meli taky sve jiste a v konecnem dusledku by nemuseli mit takovou motivaci neco noveho vybadat..

0/0
6.6.2011 20:44

Host

bullshit

zemetreseni se proste neda predpovedet. NEDA. da se jen predpovedet zvysene riziko, da se predpovedet oblast, ale neda se predpovedet kdy. ani kdyby se vedci snazili sebevic, proste to nejde.

0/0
6.6.2011 7:55

Host

stredovek

Tohle mi uz pripada jako hon na carodejnice... :(

0/0
6.6.2011 7:24

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Pokud neumí zemětřesení předvídat

neměli tvrdit, že ni nehrozí...

0/0
6.6.2011 7:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.