Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Airbus Air France padal do oceánu 3,5 minuty. Nedal se ovládat

Kvůli zkreslujícím zprávám a zájmu médií se vyšetřovatelé pádu letadla společnosti Air France rozhodli podrobně informovat o průběhu šetření. Jejich stránky kvůli zájmu kolabují.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

3. 6. 2011 8:00
Já myslím že je to jednoduché k pochopení

V obavě že letadlo spadne,  ho nasměrovali nahoru. Jenže když letadlo nasměrují příliš nahoru a je malá rychlost tak letadlo naopak začně klesat dolu.

0 0
možnosti

Host

3. 6. 2011 8:39
Re: Já myslím že je to jednoduché k pochopení

Vy musíte být koumák, všechna čest! ;-D;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti

pteryx

2. 6. 2011 15:29
GPS

Jestli měli informace z výškoměru a fungoval horizont, tak je opravdu podivné, že to nevybrali ... Já nerozumím fyzice a řízení velkého letadla, ale pár věcí je dost podivných. Je možné, že ve velké výšce je rozpětí letové rychlosti nízké a dá se to snadno "urvat", ale v menších výškách by to mělo být v pohodě. Pokud bylo letadlo i piloti v pořádku, tak je nadále nepochopitelné, co se stalo. Že byl tah motorů před pádem jen 55 procent, to prostě nedává smysl, to je úplně proti přirozenosti. Vypadá to, že piloti danou situaci psychicky nezvládli.

0 0
možnosti

pteryx

2. 6. 2011 15:44
Re: GPS

Když nad tím přemýšlím, tak pokud jim ukazoval výškoměr správné údaje, tak to nedává vůbec smysl. Podle informací to nevypadá, že by letadlo bylo poškozené, zřejmě jen nefungoval rychloměr. Připadá mi, že ta data co vypustili vzbuzují více otázek, než když se nevědělo nic.

Někdo to tu už psal, že pilotům možná mohla pomoct GPS. Je sice pravda, že GPS nezohlední rychlost vzduchu, ale na druhou stranu je lepší mít nepřesné informace, než žádné.

0 0
možnosti

Host

1. 6. 2011 11:34
asi neco jako

rek bych neco podobnyho co se stalo rumunovi v parizi, ale ten mel vic stesti, svetlo a zem k alespon nejaky orientaci

http://www.youtube.com/watch?v=VqmrRFeYzBI

http://www.youtube.com/watch?v=JlMdMTy8JLg

0 0
možnosti

Host

1. 6. 2011 11:17
Obyčejné budíky.

Každé dopravní  letadlo by mělo mít oddělený  záložní systém řízení s vlastními čidly a  kromě "skleněného kokpitu" i nezávisle fungující obyčejné "budíky" s rychloměrem, výškoměrem, umělým horizontem a možnost přepnutí na přímé ovládání řízení. Letové vlastnosti by měly být takové, aby se dalo uřídit i  "ručně". Piloti by měli být piloty vycvičenými i pro let se základními přístroji  a ne jen  pilotními operátory. Pak by se nestalo co se stalo. Jsem sice laik, ale jestliže ve třiceti tisících stopách mi automat začne zvedat předek, ztrácím rychlost i přes to, že motory běží na vyšší výkon než je obvyklé, ztrácím vztlak a jdu do pádu, nenechám  to dál rvát nahoru, ale  přepnu na manuál, potlačím až cítím, že začíná reagovat na řízení, otáčky motorů podle zkušenosti nastavím na běžnou provozní hodnotu pro danou výšku (sakra, měla by na to být nějaká tabulka), 

0 0
možnosti

Host

1. 6. 2011 11:17
srovnám horizont,

pomalu vystoupám do šesti tisíc stop, držím horizont řízením ve střední poloze a otáčkami motorů a pak se zabývám  v čem je problém a jak to řešit. Nevím jak Airbus, ale snad každé letadlo svým chování nějak dává najevo, že se blíží k pádové rychlosti. Ten za kniplem by to měl poznat  a mít to "v zadku" a vědět, že když se éro klepe jako ratlík, předek zvednutej, motory naplno, rychlost jde dolů nebo měřák ukazuje hausnumera a není signalizovaná závada na mechanice křídel, tak se má spolehnout na to, že platí fyzikální zákony a vzpomenout si, že je pilot, že dřepí v letadle, které má nějaké vlastnosti udržující ho ve vzduchu.

0 0
možnosti

Host

31. 5. 2011 12:22
ŠÍŘENÍ POPLAŠNÉ ZPRÁVY!!!!

létám od 1975, ale takovou horu nesmyslů jsem neslyšl ani od laiků. I kdyby začalo letadlo při stoupání padat, což jsme měli ve Svazarmu jako běžný výcvik, nic se neděje. Pád nastane, čumák klesne pod horizont a letí se dál, stačí povolit knipl.

I když je to tzv.ostrý pád, ostře k nebi, zas se nic nestane, jen čumák spane skoro kolmo k zemi, ale jak nebere rychlost, zas se srovná. Ztráta výšky i u dopraváků, které jsou stabilní ažaž, je malá.

Další možnost je vývrtka, prý ji dopraváci nenacvičují, což nechápu. Kdo neumí vybrat vývrtku, nepatří do éra!! Ale srovnat vývrtku také nic není.

V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ ALE NENÍ MOŽNÉ PADAT 10 KM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

To je trestný čin ŠÍŘENÍ POPLAŠNÉ ZPRÁVY!!!!

0 0
možnosti

Host

31. 5. 2011 12:30
Re: ŠÍŘENÍ POPLAŠNÉ ZPRÁVY!!!!

spíš si myslím, že jako v případě éra spadlého do města v USA pilot  tak dupnul na směrovku, že ji urval a pak se dá jen katapultovat, nic jiného nefunguje:-(

Však také se našla směrovka urvaná na hladině. tak prosté milý Watsone! Ostatně v min.debatě to tu odborníci také řešili...

0 0
možnosti

Antonín, topič

31. 5. 2011 8:27
Hmm,

takže když selže indikace rychlosti, tak jsou piloti nahraní a nevědí, co dělat? Neexistuje nějaký postup, jak rychlost vůči vzduchu odhadnout z výšky (hustoty) a tahu motorů? Ve smyslu jsi-li v 10000 a tah je tolik %, rychlost vůči vzduchu se ustálí asi na tolika km/h?

0 0
možnosti

Astaroth

30. 5. 2011 11:43
Lod

Kdyby se jezdilo osobnimi lodemi, nebylo by kam spadnout a vsichni by dopluli v poradku. Pryc s letouny a automobily, jezdeme lodmi a zeleznici!

0 0
možnosti

Host

30. 5. 2011 14:26
Re: Lod

jasně třeba Titanik ;-)  http://lizatkoo.blog.cz/0710/6-nejdesivejsich-lodnich-katastrof

kdyby pán Bůh chtěl, abychom lítali dá nám křídla, kdyby chtěl abychom plavali, dá nám ploutve a kdyby chtěl abychom jezdili, dá nám kola... dostali jsme jen dvě nohy tak choďte ;-D

0 0
možnosti

Tyčový Kluzák Tošihira Takedy

29. 5. 2011 22:06
Myslím,

že si to pasažéři na palubě užili do sytosti :D :D :D

0 0
možnosti

Host

30. 5. 2011 8:24
Re: Myslím,

Mě se to teda legrační nezdá. Ty lidé letěli domů a někdo tam na ně čekal. Je třeba najít chyby a pokusit se jejich opakování zamezit. Ostatně to už je ale v letectví standardní postup.

0 0
možnosti

Host

28. 5. 2011 9:55
Chaput to spravne?

Pokud to chapu, tak meli moc cumak nahoru a tim padem nedostatecny vztlak pri nizke rychlosti a diky tomu jakoby ztraceli vysku a nevedeli o tom, ze padaji? Tzn. kdyby meli spravne udaje, mohli natocit cumak dolu, klidne i klesat, zvysit rychlost a pak z toho vymanevrovat?

0 0
možnosti

Ludek_III

28. 5. 2011 10:59
Re: Chaput to spravne?

moc hraješ hry na počítači ;-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu

v diskusi je 171 příspěvků

23. dubna 2024  13:37

Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...

Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti

v diskusi je 29 příspěvků

21. dubna 2024

Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B

v diskusi je 51 příspěvků

19. dubna 2024

Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...

Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím

v diskusi je 16 příspěvků

20. dubna 2024

Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví

v diskusi je 17 příspěvků

22. dubna 2024

Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...

Učili jsme se od alpských záchranářů, líčí pilot počátky letecké záchranky

v diskusi jsou 3 příspěvky

26. dubna 2024

Exkluzivně Za kniplem vrtulníku strávil přes 9 250 hodin. Stál u zrodu letecké záchranné služby, létal s...

Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek

v diskusi je 16 příspěvků

25. dubna 2024

Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...

POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra

v diskusi jsou 4 příspěvky

24. dubna 2024  7:29

Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...

Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl

v diskusi jsou 3 příspěvky

24. dubna 2024

Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...