- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V obavě že letadlo spadne, ho nasměrovali nahoru. Jenže když letadlo nasměrují příliš nahoru a je malá rychlost tak letadlo naopak začně klesat dolu.
Vy musíte být koumák, všechna čest!
Jestli měli informace z výškoměru a fungoval horizont, tak je opravdu podivné, že to nevybrali ... Já nerozumím fyzice a řízení velkého letadla, ale pár věcí je dost podivných. Je možné, že ve velké výšce je rozpětí letové rychlosti nízké a dá se to snadno "urvat", ale v menších výškách by to mělo být v pohodě. Pokud bylo letadlo i piloti v pořádku, tak je nadále nepochopitelné, co se stalo. Že byl tah motorů před pádem jen 55 procent, to prostě nedává smysl, to je úplně proti přirozenosti. Vypadá to, že piloti danou situaci psychicky nezvládli.
Když nad tím přemýšlím, tak pokud jim ukazoval výškoměr správné údaje, tak to nedává vůbec smysl. Podle informací to nevypadá, že by letadlo bylo poškozené, zřejmě jen nefungoval rychloměr. Připadá mi, že ta data co vypustili vzbuzují více otázek, než když se nevědělo nic.
Někdo to tu už psal, že pilotům možná mohla pomoct GPS. Je sice pravda, že GPS nezohlední rychlost vzduchu, ale na druhou stranu je lepší mít nepřesné informace, než žádné.
rek bych neco podobnyho co se stalo rumunovi v parizi, ale ten mel vic stesti, svetlo a zem k alespon nejaky orientaci
Každé dopravní letadlo by mělo mít oddělený záložní systém řízení s vlastními čidly a kromě "skleněného kokpitu" i nezávisle fungující obyčejné "budíky" s rychloměrem, výškoměrem, umělým horizontem a možnost přepnutí na přímé ovládání řízení. Letové vlastnosti by měly být takové, aby se dalo uřídit i "ručně". Piloti by měli být piloty vycvičenými i pro let se základními přístroji a ne jen pilotními operátory. Pak by se nestalo co se stalo. Jsem sice laik, ale jestliže ve třiceti tisících stopách mi automat začne zvedat předek, ztrácím rychlost i přes to, že motory běží na vyšší výkon než je obvyklé, ztrácím vztlak a jdu do pádu, nenechám to dál rvát nahoru, ale přepnu na manuál, potlačím až cítím, že začíná reagovat na řízení, otáčky motorů podle zkušenosti nastavím na běžnou provozní hodnotu pro danou výšku (sakra, měla by na to být nějaká tabulka),
pomalu vystoupám do šesti tisíc stop, držím horizont řízením ve střední poloze a otáčkami motorů a pak se zabývám v čem je problém a jak to řešit. Nevím jak Airbus, ale snad každé letadlo svým chování nějak dává najevo, že se blíží k pádové rychlosti. Ten za kniplem by to měl poznat a mít to "v zadku" a vědět, že když se éro klepe jako ratlík, předek zvednutej, motory naplno, rychlost jde dolů nebo měřák ukazuje hausnumera a není signalizovaná závada na mechanice křídel, tak se má spolehnout na to, že platí fyzikální zákony a vzpomenout si, že je pilot, že dřepí v letadle, které má nějaké vlastnosti udržující ho ve vzduchu.
létám od 1975, ale takovou horu nesmyslů jsem neslyšl ani od laiků. I kdyby začalo letadlo při stoupání padat, což jsme měli ve Svazarmu jako běžný výcvik, nic se neděje. Pád nastane, čumák klesne pod horizont a letí se dál, stačí povolit knipl.
I když je to tzv.ostrý pád, ostře k nebi, zas se nic nestane, jen čumák spane skoro kolmo k zemi, ale jak nebere rychlost, zas se srovná. Ztráta výšky i u dopraváků, které jsou stabilní ažaž, je malá.
Další možnost je vývrtka, prý ji dopraváci nenacvičují, což nechápu. Kdo neumí vybrat vývrtku, nepatří do éra!! Ale srovnat vývrtku také nic není.
V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ ALE NENÍ MOŽNÉ PADAT 10 KM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
To je trestný čin ŠÍŘENÍ POPLAŠNÉ ZPRÁVY!!!!
spíš si myslím, že jako v případě éra spadlého do města v USA pilot tak dupnul na směrovku, že ji urval a pak se dá jen katapultovat, nic jiného nefunguje
Však také se našla směrovka urvaná na hladině. tak prosté milý Watsone! Ostatně v min.debatě to tu odborníci také řešili...
takže když selže indikace rychlosti, tak jsou piloti nahraní a nevědí, co dělat? Neexistuje nějaký postup, jak rychlost vůči vzduchu odhadnout z výšky (hustoty) a tahu motorů? Ve smyslu jsi-li v 10000 a tah je tolik %, rychlost vůči vzduchu se ustálí asi na tolika km/h?
Kdyby se jezdilo osobnimi lodemi, nebylo by kam spadnout a vsichni by dopluli v poradku. Pryc s letouny a automobily, jezdeme lodmi a zeleznici!
jasně třeba Titanik http://lizatkoo.blog.cz/0710/6-nejdesivejsich-lodnich-katastrof
kdyby pán Bůh chtěl, abychom lítali dá nám křídla, kdyby chtěl abychom plavali, dá nám ploutve a kdyby chtěl abychom jezdili, dá nám kola... dostali jsme jen dvě nohy tak choďte
že si to pasažéři na palubě užili do sytosti :D :D :D
Mě se to teda legrační nezdá. Ty lidé letěli domů a někdo tam na ně čekal. Je třeba najít chyby a pokusit se jejich opakování zamezit. Ostatně to už je ale v letectví standardní postup.
http://www.bea.aero/fr/enquetes/vol.af.447/point.enquete.af447.27mai2011.en.pdf
Pokud to chapu, tak meli moc cumak nahoru a tim padem nedostatecny vztlak pri nizke rychlosti a diky tomu jakoby ztraceli vysku a nevedeli o tom, ze padaji? Tzn. kdyby meli spravne udaje, mohli natocit cumak dolu, klidne i klesat, zvysit rychlost a pak z toho vymanevrovat?