Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Microsoft ukázal Windows 8. Bude to největší změna od Windows 95

Microsoft poprvé oficiálně předvedl uživatelské rozhraní Windows 8. Je přestavěné a mnohem lépe přizpůsobené pro tablety a samozřejmě i PC. Microsoft je zpátky, shodují se v reakcích návštěvníci prezentace na konferenci D9 v kalifornském Palos Verdes. Přesto řada otázek zůstává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Proboha

co je na tom libiveho? Mimoto dofam, ze tyo pujde prepnout do klasickeho zobrazeni i kdyz si to bude myslet uzivatel a ne pouze vyrobce....

0/0
7.6.2011 15:58

Host

Re: Proboha

mno, me se to libive zda. Ten design je cisty a prehledny. Lepsi nez nejake XP:) Prakticke se to zda byt take, treba to rozdelovani obrazovek, to ze mate na plose z kazdeho programu udelany plugin... zkratka me se to libi.

samosrejme to jak to bude skutecne prakticke prokaze cas. nicmene chvalim MS ze inovuje. A prepnout do klasickeho zobrazeni kdykoli, tj natvrdo vypnout to nove, nejspis pujde, to by si ms asi neriskl...

0/0
26.6.2011 19:36

Host

Impérium vrací úder

Když to nechápou ani redaktoři, že rozšíření desktopových windows na ARM je opravdu celkem změna a zajímavý tah, jak by to mohli pochopit uživatelé? Jiné GUI, to je jen taková pěna na vodě.

Uvidíme jak daleko to půjde, tipuji že se objeví např. netbooky založené na ARMech, kde bude fungovat např. MS Office. W8 by taky mohlo dostat Office do mobilů.

Je to zajímavé i v souvislosti s tím, že MS koupil Skype a začal spolupracovat s Nokií. Výsledkem by mohly být velice zajímavé produkty, jako PC s ultranízkou spotřebou, ultralevné netbooky, netbook v mobilu, atp. Pokud to MS zvládne.

0/0
6.6.2011 10:37

Host

Re: Impérium vrací úder

Vůbec nechápete, co je Windows za bordel. Jinak vypadáte na inteligentního a optimistického člověka. Zkuste se prosím zamyslet nad stavbou tohoto operačního systému a jeho vztahem k uživateli - doporučuji viz. níže

Jak zabít krtka ve stylu Windows

0/0
6.6.2011 10:44

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Impérium vrací úder

Nechápeme, mohl byste nám to zde zábavnou formou hezky vysvětlit? Mě by zajímala zejména ta stavba a jestli byste mohl blíže rozvést ten vztah k uživateli. Předem děkuji...

0/0
6.6.2011 16:03

Host

Re: Impérium vrací úder

No ono napriklady ty office na ARM = komplet je cele prepsat (a kdyz rikam komplet tak myslim komplet) a to se tyce tak 80% vsech win aplikaci. K tomu si pripoctemez neoddiskutovatelne nizsi vykon (=> kazdej bastl kterej na x86 jakz takz slape se na tom bude sotva plazit) .... a historickou zkusenost s podporou vice platforem (ano i to uz tu v podani widli bylo) ... a vidim to tak, ze M$ nema absolutne zadnou sanci a tohle je jen krok ze zoufalstvi.

Navic spousta managoru (kteri o nakupech rozhoduji) uz mela tu cest s win 7 mobile, a vsichni co znam, si nasledne poridili bud IOs nebo Androida. Ot toho neni tak daleko k rozhodnuti "kdyz mi to funguje na mobilu, proc by nemelo na desktopu" a to je neco, z ceho ma M$ naprostou hruzu.

0/0
6.6.2011 17:25

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Impérium vrací úder

No moc jste toho nevysvětlil, spíš mám pocit, že přání je otcem myšlenky. Jsou to takové povídačky z hospody. Já znám zase spoustu manažerů, kteří mají Windows Phone 7 (Windows 7 Mobile neexistuje) a jsou spokojení. Hrůzu si myslím fakt u MS nemají. Něco jiného je svět mobilních zařízení a úplně jiný je svět podniků. Uvidíme, jak se bude vyvíjet situace tam. Nechme se překvapit.

0/0
6.6.2011 17:48

1888

Lidi se jednou nauci rozlisovat

operacni system jako dulezitou konvenci - prehravac uzivatelskych programu a jeho sluzebni programy na ktere  troubi na obrazovce

0/0
4.6.2011 22:58

Host

Re: Lidi se jednou nauci rozlisovat

Například zničení krta ve stylu Windows.

Vezmu si s sebou dělostřelectvo, 5 divizí pěchoty, několik tankových sborů, raketové vojsko a vše podporuji bitevním letectvem a prestože se jedná o suchozemskou akci, nesmím zapomínat na ponorkové loďstvo, které beru pro jistotu s sebou taky včetně mateřské letadlové lodi a několika minonosek. Všichni velitelé velí všem a kdo je zrovna na špici, ten to vede. Navíc vám mezi armádami pobíhají záškodníci a špioni, kteří dávají vojskům falešné rozkazy a vyhazují do vzduchu jejich muniční sklady. Některé jednotky jsou paralyzovány vlastními chybami, jiné akcemi záškodníků, jiné neschopností svého důstojnického aparátu.

Na zahradu s krtkem přitáhnete s celým tímto ansámblem a JDETE NA TOOOOOOOOOOOOOOOOOO - tedy efektivně, moderně, s moderními vývojovými prosředky. Windows 8 k tomu dodává nejmodernější komunikační techniky a nezbytný úřednický aparát, který maximálně zefektivní celý proces - konečně v tom bude "pořádek".

0/0
6.6.2011 10:40

Host

Tak všechno je jinak

Dneska mi volal zákazník, vypli proud a chcíla mu UPSka - baterky. Počítadla lehly a už se nerozjely.

Odešly ložiska v HDD. Chudák dostal zabrat, byl zapnut tak někdy před deseti patnácti lety a od té doby jel v kuse. Nechápu že to vydržel zdroj. Je to monitorovací soft, možná to jednou 2x vypnuli při nějaké údržbe nebo malování.

Zlatá 386ka + DOS 6.22. Kam se hrabe XP nebo Linux.

0/0
3.6.2011 23:28

Host

Re: Tak všechno je jinak

A co jako? Že je ten zákazník trouba? Nebo co jsi chtěl říct?

0/0
4.6.2011 1:04

Host

Re: Tak všechno je jinak

Proc takovy utocny komentar?

0/0
4.6.2011 18:42

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Tak všechno je jinak

Tak to jo, to je fakt všechno úplně jinak... Dneska už se třiosmšestky opravdu neprodávají... Ale někde v bazáči by mohla být nějaká čtyřiosmšestka na 66 MHz, s 1MB paměti a se Seagate diskem 40MB - na tom by mu ten DOS měl supr běhat... Přeji dobré ráno... ;-D

0/0
4.6.2011 9:01

Host

Re: Tak všechno je jinak

Prostě účel světí prostředky a pokud nejste schopni pochopit, co tím chtěl říci, tak se běžte opájet barevnými obrázky - na vaše mozečky je to tak akorát.

0/0
4.6.2011 18:32

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Tak všechno je jinak

A co všechno je teda jinak? ;-)

0/0
4.6.2011 18:44

dolch

Re: Tak všechno je jinak

Já nedávno vyhodil celý funkční Pentium I nebo snad dokonce II. I Linux se na něm rozjel, ale smysluplné využití už jsem pro něj nenašel :-)

0/0
4.6.2011 21:38

Lvy

Multitasking po dvaceti letech?

Před dvaceti lety na směšně jednoduchém procesoru multitasking normálně pracoval, M$ s tím dodnes zápasí a pořád dokolečka tvrdí, že už to skutečně multitasking bude. Já už jim ale po těch letech nevěřím a myslím si, že to bude zase klasická zdechlina o ničem jako tomu bylo i dříve.

0/0
3.6.2011 12:10

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

tak si to ze sebe dostal a hned je ti lip, no ne?

0/0
3.6.2011 12:19

Lvy

Re: Multitasking po dvaceti letech?

Líp mi není, bohužel na tom musím dnes a denně pracovat. :-/

0/0
3.6.2011 12:28

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

OK, a co Vám konkrétně nejde? ;-)

0/0
3.6.2011 14:07

Antonín, topič

Re: Multitasking po dvaceti letech?

Login.

0/0
3.6.2011 14:38

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Multitasking po dvaceti letech?

Tak to se pak ovšem vše vysvětluje... ;-)

0/0
3.6.2011 17:33

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

Jiste mate na mysli to, jak je operacni system Windows postaveny.

Bohuzel mate pravdu v tom, ze se nejedna o "klasicky " viceprocesovy operacni system. Chybi mu totiz jadro, ktere se zjednodusene receno stara o pridelovani casu procesum a spravu (strankovani) virtualni pameti a take ma plnou kontrolu nad pridelovanim systemovych prostredku.

Windows je z odborneho hlediska amaterske dilo, ktere se ujalo diky dobre obchodni politice a dostupnosti hardwaru - rozmnozilo se a niny jiz zije ze sve samotne podstaty.

Kod operacniho systemu je tak slozity a nesystematicky, ze v principu jej neni mozne ani pri nejlepsi vuli odladit, protoze v sobe dava prostor mnozstvi meziprocesovych hazardu. Toto chovani je navic podporeno temer neexistujici spravou pameti a pridelovani prostredku.

ing. S.K.

0/0
3.6.2011 13:56

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

jo, proste kupa sracek, ktere rozhodne nesmi ridit nic opravdu duleziteho - treba takovou kompresorovnu papirny ve Steti - ta kdyz lehne, je cela fabrika nekde - zkuste tam prijit s Windows a nenajdete dvere

0/0
3.6.2011 14:05

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

Papírna ve Štětí... ;-D

0/0
3.6.2011 14:09

Antonín, topič

Re: Multitasking po dvaceti letech?

No tak kompresorovna v papírně, to je určitě něco strašlivě složitýho.

Dřív se to řídilo třema stykačema, že?;-D

0/0
3.6.2011 14:39

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

Ty blbbe, ty ani nevis, co kompresorovna dela

0/0
3.6.2011 16:49

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Multitasking po dvaceti letech?

Stlačuje vzduch? ;-D

0/0
4.6.2011 8:46

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

správně... a spoustu dalších věcí.

0/0
4.6.2011 18:28

Antonín, topič

Re: Multitasking po dvaceti letech?

JJ, třeba kravál.;-D

0/0
6.6.2011 9:32

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Multitasking po dvaceti letech?

;-D

0/0
6.6.2011 11:38

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

Milý příteli, chápu, že tvé zaujetí pro svůj osobní názor může překračovat rozumnou mez, nisméně nemusíš se tady ztrapňovat. Děkuji za pochopení

0/0
3.6.2011 16:51

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

Tondo, Tondo... pochybuju i tom, ze jsi schopen se svoji inteligenci zvladnout i tu svoji praci topice - chudaci, kteri jsou na tebe odkazani. Zalez za ten svuj kotel a mezi lidi, kteri neco umi, se neser.

0/0
3.6.2011 16:55

Antonín, topič

Re: Multitasking po dvaceti letech?

No tak na rozdíl od tebe se aspoň umím podepsat, že.;-D

0/0
6.6.2011 9:33

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

Jen pro informaci - jedna se o ctyri sroubove kompresory CKD, dodane sem v 80 letech, ktere zajistuji staly tlak 5 atm pro veskere linky a technologie papirny. Jsou rizeny systemy Simatic a tento system hlida veskere jejich provozni stavy a zajistuje automaticke odlehcovani, zatezovani, start a odstavovani pri vetsi ci mensi spotrebe vzduchu, ridi susarnu vsduchu a stara se o automaticky nabeh rezervniho kompresoru v pripade, ze provozni hodnoty nektereho z bezicich vyboci z prednastavenych mezi - na toto relatka opravdu nestaci.

Pokles tlaku vzduchu pod 4 atm zpusobuje okamzity vypadek nekterych dulezitych technologii a kazda sekunda vypadku se vycisluje ve statisicich korunach

s pozdravem, technik

0/0
3.6.2011 17:02

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Multitasking po dvaceti letech?

No a v těch osmdesátých letech to bylo řízený těma stykačema... ;-)

s pozdravem, technik

0/0
3.6.2011 17:39

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

Samozřejmě, že spolehlivost relátek, stykačů a PLC systémů je mnohem vyšší než Windows - a toto tím chtěl říci - prostě Windows by to dlouhodobě (tj. v horizontu několika dní) nezvládly.

0/0
4.6.2011 18:27

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Multitasking po dvaceti letech?

Toto tím rozhodně neřekl. Zkuste si přečíst jeho pasáž o relátkách... ;-)

0/0
4.6.2011 18:40

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

mam samozrejme na mysli puvodni prispevek ing. S.K., o ktery tu jde predevsim

0/0
4.6.2011 23:45

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

O ten tu už dávno nešlo, diskutuje se tu o Papírně Štětí a jejím řízení stykačema... Zkuste si přečíst celou diskuzi... ;-)

0/0
4.6.2011 23:54

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

A KDYZ TI REKNU? ZE JSI IDIOT? TAK TU BUDEME DISKUTOVAT O TOBE?

0/0
6.6.2011 11:00

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Multitasking po dvaceti letech?

Vy budete mít nějakou těžkou psychickou poruchu. Měl byste co nejdříve vyhledat odbornou pomoc... ;-)

0/0
6.6.2011 11:41

Antonín, topič

Re: Multitasking po dvaceti letech?

A to já si zase myslím, že s Windows Embedded by to takovej problém být nemusel.

Podstatné ale je, že na takovou primitivní úlohu nic tak výkonnýho nepotřebujete.

0/0
6.6.2011 9:32

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

Slovy Cimrmanologů:

Přátelé, jen abychom si ujasnili úroveň, na které se pohybujeme. Nemusím zde snad vysvětlovat rozdíl mezi slavistou a slávistou... (relátkem a stykačem)... ;-)

0/0
3.6.2011 17:46

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

Přirovnání ti kulhá na obě nohy. Stykač i relé dělají to samé - spínají/rozpínají nějaké kontakyty, relé k tomu využívá indukčnost, stykač může být ovládán různě - elektricky, mechanicky, vakuově, atd. Zjednodušeně řečeno, každé relé je stykač, ale každý stykač nemusí být relé. Tohle tvrzení na slavisty a slávisty aplikovat nelze ;-).

0/0
4.6.2011 20:44

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

Jen tak pro informaci.papírna se nemá čím chlubit. Postupné nabíhání dalších kompresprů v sestavě zbládne i tlakové čidlo na každém z nich - zapíná a vypíná při určitém přetlaku. Kaskáda je ale energeticky nevýhodná.Máte na mysli šroubové kompresory z Atmosu Chrást? Každý z nich to má.Slyšel jsteněkdy o frekvenčním měniči ? Sem tam to kompresor v lepší sestavě má(pokud nejde o pístový=klasický výrobek ČKD).Vyrovnává potřebný tlak bez výkyvů změnou otáček.Navíc,pokud má papírna velkou spotřebu stlačeného vzduchu(řekněme 1-2 tis m3/hod na sání),pak by z hlediska úspory energie a servisním nákladů měla mít už dávno turbokompresory. A pořád to zvládnou i řídící jednotky na strojích. Pokud to chcete stáhnout na komp jako výstup, pak si na něj klidně wokna dejte. ;-D

0/0
5.6.2011 11:19

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Multitasking po dvaceti letech?

Přesně tak, na to opravdu stačí ty stykače... ;-)

0/0
5.6.2011 23:09

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

AU

0/0
6.6.2011 11:01

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

Prosím vás,to byste to tam musel znát.Papírna již několikrát změnila majitele,a všichni se snaží z toho vytřískat co největší zisk pokud možno bez investic do nového zařízení.Mají štěstí,že tam mají hlavně šroubáky z ČKD,protože jiným výrobcům by ty stroje tak dlouho nevydrželi.

0/0
14.7.2011 22:46

Host

Re: Multitasking po dvaceti letech?

Ty ZK 320/204 jsem dělal v ČKD vlastníma rukama a pokud vím,tak dřív jim stačily k řízení PAKY a nebyly žádné PC a taky to chodilo.Určitě chodějí líp než ty stará dmychadla Holmes a Dresser,pokud je tam ještě mají.Něco jsem se tam na servis najezdil. 

Taky technik - důchodce:-P

0/0
14.7.2011 22:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.