Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OSN: přístup k internetu je lidské právo, vlády jej nesmějí omezovat

Připojení k internetu je důležitým předpokladem pro svobodné vyjadřování názorů, říká zpráva OSN. Jeho omezení je závažným krokem proti lidským právům a lze se k němu uchýlit jen výjimečně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

a po kom ho mám vymáhat?

to své právo ;-D;-D;-DRv

0/0
8.6.2011 21:12

Host

[EU][EU][EU][EU][EU][EU][EU][EU][EU][EU]

EUEUEUEUEUEUEUEUEUEU

0/0
7.6.2011 7:17

Host

jinymi slovy

podle OSN jsou Francie a Anglie nedemokraticke staty branici se obcanum svobodne vyjadrovat a prijimat svobodne informace z internetu. Myslim, ze by bylo vhodne zavest ekonomickou blokadu techto dvou statu, dokud nedojde k naprave. !R^R^R^

0/0
6.6.2011 20:58

Host

Re: jinymi slovy

No, ještě se podle článku chová nedemokraticky Čína, Egypt a USA, ale jinak máš naprostou pravdu. R^R^R^

0/0
7.6.2011 9:02

Johnny006

tak to budou mít teď v USA těžké

:-)

0/0
6.6.2011 18:50

Host

Re: tak to budou mít teď v USA těžké

USA (a i MS a Google) si pravidelně zálohují "celý" obsah internetu! To taky o něčem svědčí.

0/0
7.6.2011 9:04

Host

TO JE HNUS

Odmítám takovéhle nesmyslné rozšiřování lidských práv, neboli jak to Klaus jednou nazval, "humanrightismus". Lidských práv je jenom několik a právo na internet nebo lékařskou péči mezi ně rozhodně nepatří. Tohle zavání extrémním levičáctvím.Rv

0/0
6.6.2011 18:43

Host

Re: TO JE HNUS

vzpamatuj se !! Co je levicoveho nad tim, ze mas mit svobodny pristup k informacim ?8-o Myslim, ze naopak pravice je definovana pravem cloveka rozhodovat o sobe sam a nikdo jiny nema co ti zakazovat internet !!!

0/0
6.6.2011 21:00

z-VV-na-bliti

Re: TO JE HNUS

Vzpamatuj se sam, nebyt v necem omezovan a mit na neco (garantovane?) pravo je rozdil. Treba mam moznost udelat si zbrojak, tezko je ale pravo porizeni zbrojaku stejne nezadatelne, jako pravo volebni. I kdyz by se mi to libilo.

0/0
7.6.2011 1:41

Host

Re: TO JE HNUS

Všeobecná deklarace lidských práv, článek 25 říká, že každý má (mimo jiné) právo na lékařskou péči. Přijata byla v roce 1948, pro hlasovaly  Afghánistán, Argentina, Barma, Belgie, Bolívie, Brazílie, Čína, Dánsko, Dominikánská republika, Ekvádor, Egypt, Etiopie, Filipíny, Francie, Guatemala, Haiti, Island, Indie, Irák, Írán, Chile, Kanada, Kolumbie, Kostarika, Kuba, Libanon, Libérie, Lucembursko, Mexiko, Nikaragua, Nizozemsko, Nový Zéland, Norsko, Pákistán, Panama, Paraguay, Peru, Rakousko, Řecko, Salvador, Siam, Spojené království, Spojené státy americké, Sýrie, Švédsko, Turecko, Uruguay a Venezuela. Československo se zdrželo hlasování.

Moderní čeští pseudopravičáci samozřejmě uznávají jen jedno právo: právo silnějšího.

0/0
7.6.2011 8:02

Host

Re: TO JE HNUS

No ono to právo silnějšího je totiž jako jediné vymahatelné za každých podmínek a zároveň také jediné přirozené právo. Všechna ostatní práva jsou jen umělý výplod "civilizace".

0/0
7.6.2011 10:39

Host

Re: TO JE HNUS

R^ souhlasím - timhle uvažováním budeme muset mít právo i na to si uprdnout, protože se člověku pak vždycky uleví...

0/0
8.6.2011 15:07

Host

yeah !

hranici to uz s new world order

http://www.youtube.com/watch?v=WtPbdqbxpNo

0/0
6.6.2011 18:41

FiS95

Takže máme svěřit svobodu slova organizaci.

Která nepodléhá státu a tedy ani volbám??? WTF? Cenzura je prostě neospravedlnitelá a dost!!! Je možné využít obsah k vypátrání viníka např u dětské pornografie ale jinak ne!

0/0
6.6.2011 18:28

Vrah

Re: Takže máme svěřit svobodu slova organizaci.

Pokud ovšem tou dětskou pornografií není něco jako obal alba Virgin Killer od Scorpions, aneb jak Británie blokovala Wikipedii: http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=624302

0/0
6.6.2011 18:37

Host

Re: Takže máme svěřit svobodu slova organizaci.

http://www.youtube.com/watch?v=HQvmUdrHWys&feature=related

0/0
6.6.2011 18:43

Vrah

Re: Takže máme svěřit svobodu slova organizaci.

To tuc tuc tuc tuc nějak souvisí s příspěvkem, na který reagujete, nebo jen tak spamujete.

0/0
6.6.2011 18:58

biggles

to zavání bezletovou zónou nad USA

za to co předvedli v případě WikiLeaks ...;-D ;-D

0/0
6.6.2011 18:03

Johnny006

Re: to zavání bezletovou zónou nad USA

R^R^R^

0/0
6.6.2011 18:50

Host

Cynický příspěvek

Až mi zas někdo bude tvrdit, že „všechna miminka jsou hezká“, odkážu ho na hlavní obrázek v tomhle článku :-D

0/0
6.6.2011 17:43

Brundi

Re: Cynický příspěvek

Ale no tak je alespon... rekneme... zajimave. ;-)

A silha jenom malicko.

0/0
6.6.2011 17:47

Host

Internet

Internet je jen spojení omezného počtu firem poskytující si navzájem data a využívající pro svá propojení zařízení, která spolu dokáží komunikovat (dle standardů a doporučení). Státní moc (resp. vláda) může maximálně zahájit regulaci (přijímat zákony) omezující podnikání v oblasti elektronických komunkací. A toto právo má každá legitimní vláda. OSN tímto prohlášením prakticky zasahuje do tvorby zákonů suveréních států.

A pokud vláda omezuje a řídí své vlastní státní firmy (tedy "státní Internet"), je to zálěžitostí samotných občánů tohoto státu (stát = občané). Pokud je vláda diktaturou, pak mají občané zpravidla větší problém, než samotný "Internet".

0/0
6.6.2011 17:24

Dzoudy

Je to fajn...

ale taky to musí být vymahatelné. Už vidím, jak někdo tlačí celý stát ke zdi, aby se něco dělalo. Všichni se budou veřejně pohoršovat, jako v případě Číny, ale za rohem si od nich budou dál půjčoval prachy a mastit kšefty, protože o to jde moci spíš než o práva.

0/0
6.6.2011 16:24

Host

OSN

Organizace Srandovních Názorů!

Jediný co dělají že mají akorát řeči, berou za to neskutečný peníze a přínos naprosto 0.

0/0
6.6.2011 16:05

Host

No dyť...

...omezení musí chránit práva či reputaci ostatních, nebo chránit národní bezpečnost nebo veřejný pořádek, nebo chránit zdraví či morálku (princip legitimity),

Tak do toho se schová úplně vše...

0/0
6.6.2011 14:20

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: No dyť...

Proto jde o kumulativní test, omezení tedy musí projít všemi podmínkami, tedy i tou třetí.

0/0
6.6.2011 16:04

Brundi

Re: No dyť...

To bohuzel nemusi. Prave proto, ze je to nevymahatelne. Jak ostatne sam pisete v diskuzi nize.

0/0
6.6.2011 17:46

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: No dyť...

"Musí" ve smyslu "aby splnilo test oprávněnosti". To, že ten test vůbec nemusí podstupovat, je něco jiného.

0/0
6.6.2011 20:54

Glock Mark XV

fajn, jdu volat svému providerovi

... že chci 50 % slevu, jinak to poženu až do Štrazburku.R^

0/0
6.6.2011 11:55

Host

Re: fajn, jdu volat svému providerovi

Právo na internet neznamená, že má někdo povinnost vám ho poskytnout nebo platit.

0/0
6.6.2011 14:41

petr____22

Re: fajn, jdu volat svému providerovi

Ale chtit za to platit - to prece omezuje pristup mene movite casti obyvatelstva ;-D

0/0
6.6.2011 15:16

Clarke

Re: fajn, jdu volat svému providerovi

můžeš jít do veřejné knihovny

0/0
6.6.2011 15:20

evajoska

Re: fajn, jdu volat svému providerovi

R^R^R^

0/0
6.6.2011 15:54

Host

Re: fajn, jdu volat svému providerovi

Právo není přístup. Právo je že můžeš vlastnit pole a nemá žádnou souvislost s tím, že za pole se platí.

0/0
6.6.2011 16:01

Host

Aby se vlk nažral a koza zstala celá

No to je super zpráva. Podle ní je třeba v Číně vše zcela v pořádku, protože tam jsou naplněny k omezování internetu kumulativně všechny 3 body podmínek. Stěžejní přitom je v bodu 2 "chránit národní bezpečnost nebo veřejný pořádek".

Jinak řečeno. Po této zprávě OSN se nemění vůbec nic.

0/0
6.6.2011 11:50

Host

Re: Aby se vlk nažral a koza zstala celá

Dáváte na srozuměnou, že zpráva OSN je podle vás k ničemu, protože její podmínky plní např. Čína. Čím podle vás zmiňovaná zprávy uznává naplnění podmínky 3?

0/0
6.6.2011 12:56

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Aby se vlk nažral a koza zstala celá

Četl jste tu zprávu? Jinak - četl jste článek? Čína je dávána za příklad země, kde filtrování obsahu z politických důvodů patří k nejsofistikovanějším na světě. Vv článku věnoval více místa novějším záležitostem, ale přišlo mi, že jasně píšu, že Čína tyto podmínky nedodržuje, viz. "Realita je jiná."

0/0
6.6.2011 13:46

Host

Re: Aby se vlk nažral a koza zstala celá

Jistě že četl. Čína si ale bez problémů obhájí před celým světem, že podrývání její současné politiky je "útok proti národní bezpečnost a veřejnému pořádku". Ať se vám to totiž líbí nebo ne, současný vládnoucí autoritářský režim v Číně je jedinou silou v této zemi, která je schopna udržet pořádek a zabránit občanské válce.

Nezapomeňte, že v Čína je pře 50 národnostních menšin, 4 autonomní oblasti čekající na první příležitost, aby  vyhlásily samostatnost a pestrá směska náboženství. To celé zarámováno do propastných sociálních rozdílů.

Když si vzpomenete, jaký byl vývoj v bývalé Jugoslávii po pádu komunismu na začátku 90. let a vynásobíte masakr v Srebrenici tisíckrát, tak pak jistě pochopíte, že si tohle žádný politik na triko nevezme. A to je reálná hrozba, o které všichni významní politici dobře vědí. Pro masy je ale třeba téma lidských práv prezentovat trochu líbivěji.

Takže se udělá prohlášení které nikoho nic nestojí a jede se dál. Vlk (lid) se nažral a koza zůstala celá.

0/0
7.6.2011 0:26

Host

tak to si budu asi stěžovat...

na i.dnes , na permanentní censuru;-D

0/0
6.6.2011 11:43

jan.banos

Re: tak to si budu asi stěžovat...

R^

za to co si myslím, mě nemůže nikdo soudit.

0/0
6.6.2011 12:00

Stříhali dohola velikou holčičku

Re: tak to si budu asi stěžovat...

iDNES není provider.

A do Tuzexu, svého času, nemělo cenu emigrovat.

0/0
6.6.2011 12:03

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: tak to si budu asi stěžovat...

Já věděl, že se někdo najdě :-) Nechal byste kohokoli, aby si na nástěnku ve vaší ložnici vyvěsil, co chce? Nebo že by vás někdo nutil, abyste ze svého blogu nemazal spamové komentáře? Než řeknete, že je to něco jiného, zamyslete se nad tím.

0/0
6.6.2011 13:49

Host

Re: tak to si budu asi stěžovat...

Jistě, svoboda s sebou nese i odpovědnost. Pokud někomu dám možnost se vyjádřit, je v pořádku, pokud si vyhradím právo cenzury. Ovšem, použití tohoto práva s sebou přináší odpovědnost a dobrý sajt bude uplatňovat ně+co jako následující cenzurní pravidla:

- cenzura musí vyplývat z pravidel, která jsou veřejně dostupná (princip předvídatelnosti a transparence),

- cenzura musí chránit práva či reputaci ostatních, nebo chránit národní bezpečnost nebo veřejný pořádek, nebo chránit zdraví či morálku (princip legitimity),

- cenzura musí být prokazatelně nevyhnutelná, musí to být nejmenší možné redigování nutné k dosažení cíle (princip nutnosti a míry).

Velmi si vážím Technetu, jakožto dosud nejsvobodnější a nejméně redigované části zdejšího portálu. Chtěl bych jen připomenout, že i uplatnění cenzury, jakožto silového zásahu do svobodné diskuse, by mělo být předvídatelné. Nemělo by se stát, že není jasné, proč byly některé příspěvky smazány a jiné projdou.

0/0
6.6.2011 16:45

Host

Re: tak to si budu asi stěžovat...

skvělý příspěvek...respekt! R^

0/0
6.6.2011 18:37

Host

nesouhlasím

:-/

jakákoliv cenzura Rv

0/0
8.6.2011 21:01

Host

Presne jak pise nekdo dole internet je az hoodne daleko

za pravem na zivot , jidlem, lekarskou peci, ... To jsou celosvetove problemy, ktere ma OSN nejak resit a ne se starat o to zda si nejaky uhrovity pubertak stahne film a zda ho nejaky nadnarodni gauner ISP odpoji od netu

0/0
6.6.2011 11:39

Host

Re: Presne jak pise nekdo dole internet je az hoodne daleko

neexistuje žádné právo na život, jídlo, lékaře... to je jen fikce utopických humanistů. :-P

0/0
6.6.2011 12:00

Host

Re: Presne jak pise nekdo dole internet je az hoodne daleko

Jak to myslíte? Že ta práva neexistují a nikdy neexistovala, nebo existují, ale nerespektují se, nebo by neměla existovat, přestože se o nich jako o existujících mluví?

0/0
6.6.2011 12:47

Host

Re: Presne jak pise nekdo dole internet je az hoodne daleko

Že je to jenom společenská domluva. Jakmile dojde na lámání chleba, třeba expedice uvázne ve sněhu a musí čekat do jara, tak jdou nějaké domluvy stranou a situace se normalizuje zpět na právo silnějšího.

0/0
6.6.2011 13:30

Host

Re: Presne jak pise nekdo dole internet je az hoodne daleko

Stačilo npasat - existují, ale nerespektují se.

0/0
6.6.2011 13:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.