Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do vesmíru na stojáka. Odstartovala raketa, ve které pilot stojí

Z Baltického moře úspěšně odstartovala malá, amatéry postavená raketa. Stroj za zhruba milion korun by měl brzy vynést člověka do vesmíru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

a lítá to na slivovicu...

;-DR^

0/0
21.6.2011 19:55

Host

Kráva na Měsíci

Raketa postavená z fénu.. Jak mi to připomíná ten legendární film Kráva na Měsíci!

http://www.youtube.com/watch?v=KMR4TxkiCnM

0/0
15.6.2011 7:53

visa

Nový způsob zbavit se nepohodlných lidí

a ještě si za to nechat zaplatit;-D

0/0
12.6.2011 8:44

Host

Že stojí?

Tak to mu v tý raketě před startem museli pouštět péčko, ale proč ne, vono je to taky možná to poslední co v životě uvidí:-(

0/0
8.6.2011 19:04

Host

Kamuflas

To je jen zasterka.Ve svycarsku se zbavili minaretu referendem a v dansku je budou odpalovat na stojaka i s muezzinem.R^;-D

0/0
7.6.2011 1:27

Host

Re: Kamuflas

joó

0/0
8.6.2011 10:07

mlčanlivý boban

Severský adrenalín?

Ešte lacnejšie by to bolo s obrovskou trampolínou. Len pred posledným skokom sa treba poriadne nadýchnuť!;-D;-D;-D;-D

0/0
6.6.2011 20:50

Host

RyanAir hadr....

:-P:-PRv

0/0
6.6.2011 20:32

Host

Spousta much na tom bude určitě,

viděl jsem to už v tom animáku cesta na měsíc nebo jak se to jmenovalo ;-D

0/0
6.6.2011 19:52

Inkvizitor Johny

Re: Spousta much na tom bude určitě,

;-D http://www.csfd.cz/film/47384-cesta-na-mesic/

0/0
6.6.2011 19:59

Host

Re: Spousta much na tom bude určitě,

Jsem měl na mysli spíš tenhle: http://www.csfd.cz/film/243119-cesta-na-mesic-3d/

0/0
6.6.2011 20:04

Inkvizitor Johny

Erekce

Mě tak napadá ještě, že ten blázen, co do toho vleze, bude mít asi fakt slušnou erekci ;-D

0/0
6.6.2011 19:43

Host

co radiace ?

Nejsem expert, ale pocita se s tim :-) ?

0/0
6.6.2011 19:02

Inkvizitor Johny

Re: co radiace ?

S radiací se počítá vždycky. Něco ve stylu "áno, je tam radiace a co my s tím?";-D

0/0
6.6.2011 19:43

Host

Re: co radiace ?

Steny modulu ji dokazci zmensit a stale se meri kolik ji tam dostavaji - radiace do urcite hodnoty ma i prirozene pozadi Zeme.

0/0
6.6.2011 20:47

Inkvizitor Johny

Re: co radiace ?

Však takle jsem to myslel. Každopádně, existují na to nějaká měření, kolik toho dostanou na ISS? Určitě ano.

0/0
6.6.2011 20:58

Host

Re: co radiace ?

jiste. Staci trivialni dotaz do vyhledavace

0/0
7.6.2011 22:34

Host

Re: co radiace ?

To se pořeší podobně jako to přetížení, vyfasuješ na cestu tablety z kvasnic živených selenem.

0/0
6.6.2011 19:53

Host

Re: co radiace ?

Jedna se o kratky balisticky let a pak i na obezne draze do urcite vysky z radiaci zasadni problem neni - steny modulu je ochranit celkem spolehlive dokazi.

0/0
6.6.2011 20:33

rafol

Neverim

ze se zrychlenim 4G po dobu 20 sekund se muze dostat vyse, nez desitky km. Zkuste to nekdo spocitat. Nechce se mi po letech vracet do opakovani fyziky.

0/0
6.6.2011 18:30

Sípomat

Re: Neverim

Pochopil jsem to jako dobu,po kterou bude trvat maximální přetížení,ne celou dobu tahu.

0/0
6.6.2011 18:41

Host

Re: Neverim

http://www.youtube.com/watch?v=HQvmUdrHWys&feature=related

0/0
6.6.2011 18:43

Host

Re: Neverim

kdyz poleti z 0m/s nahoru se zrychlenim 30ms-2, tak za 20s uleti 6km. Ale v clanku je, ze to je maximalni pretizeni, ne veskery pohon. Klidne muze prvni 2 minuty letet s mensim pretizenim. 

0/0
6.6.2011 18:54

TClovek

Re: Neverim

Jenze mensi pretizeni znamena pri stejne dosazene vysce delsi dobu letu a to vice spotrebovaneho paliva.

0/0
6.6.2011 21:14

Host

Re: Neverim

proto v raketach lezi a maji pretizeni vetsi, ale kdyz je pretizeni limit, tak to bude energeticky mene efektivni, ale evidentne to bude stat mene, nez mnohem vetsi modul, kde muzete lezet a letet s vetsim pretizenim.

0/0
7.6.2011 14:45

TClovek

Re: Neverim

Jestli to nebude levnejsi proste proto, ze to bude lehci a mit to mensi nosnost.

0/0
7.6.2011 23:18

ulkik

Re: Neverim

fyzikalne je lepsi mit co nejvetsi pretizeni na zactku letu, usetri se palivo ''zbytecne'' spotrebovane jen na to, aby raketa prekonala zemnskou pritazlivost. Proto vsechny rakety maji pretizeni pri startu co nejvetsi, v podtstate co clovek ci material snese.

0/0
6.6.2011 21:17

Inkvizitor Johny

Re: Neverim

To, co jste napsal je nesmysl. To není záměrné, ale je to vlastnost pohonu.

0/0
6.6.2011 21:59

Host

Re: Neverim

Obavam se ze tomu tak neni - je to spise presne naopak - jakmile totiz ubyva palivo - jeho hmotnost -  tak proste pri konstatnim tahu motoru raketa proste zrychluje za 1 s cim dal tim vic a vic.

Proste stale stejny tah motoru pri ubyvajici hmotnosti co nese (on nese proste i zbylou zasobu paliva)  ma zanasledke stale vetsi rychlovani v m/s (prirustek rychlosti za 1 s se proste stale zvetsuje) a tim i pretizeni.

Proto i raketoplan po dosazeni maximalni daneho pretizeni pro start - zacne snizovat vykon hlavnich motoru na vodik - kyslik, tak aby pretizeni i pres stale snizujici se hmotnost cele sestavy bylo pod timto maximalnim pretizenim.

0/0
7.6.2011 17:01

TClovek

Re: Neverim

Dalsi duvod je ten, ze u povrchu je nejhustsi atmosfera, proto je vyhodne vystoupat co nejrychleji a zbavit se odporu prostredi. Proto se taky startuje kolmo a ne treba jako letadlo.

0/0
7.6.2011 23:21

Labia Majora Zemanová

...

Originální ventil i s celou nádrží na kyslík autorům někdo ukradl. Ti "naši" se dostanou všude ;-D;-D;-D

0/0
6.6.2011 18:28

Rafaelou

držím palce....

Vždy jsem fandil všem těm kteří přes nesouhlas a opovržení jiných šli dál svou cestou přesvědčeni o tom,že je dovede k cílům co si dali.Jednou se to klukům dánským povede.Mají to co je k tomu nejvíc třeba...nadšení a víru.Držím palce.R^

0/0
6.6.2011 17:59

ivoš

Tak tedy já osobně

jim fandím. Technický pokrok vždycky posunovali vpřed blázni, snílci a individua jim na roveň postavená. A to i za cenu nejvyšší.R^Bez ohledu na to, že ten jejich pokus nemá bezprostřední vliv na pokrok.

0/0
6.6.2011 17:29

Host

Tady je zase odborníků...

0/0
6.6.2011 17:20

Host

Hmm

Pokud je možné postavit raketu za tak levný peníz, je dobré zauvažovat o podnikání v této věci i ve zdejších končinách. :-)

0/0
6.6.2011 16:55

Vit I.

Re: Hmm

Zajímavé ;-)

A co tuhle raketu použít k dopravě ne do výšky, ale do dálky? A nad cílem vyskočit s padákem ;-D;-D

0/0
6.6.2011 17:11

Host

Re: Hmm

Taky jsem nad tím přemýšlel, prostě se třeba nechat vystřelit přes Atlantik ;-D

0/0
6.6.2011 18:38

Host

Re: Hmm

http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_driver

0/0
6.6.2011 18:58

Host

Re: Hmm

Na to abyste vyletel par desitek km a pak spadl zpet k Zemi zadnou zas tak extremne narocnou vybavu nepotrebujete.

0/0
6.6.2011 20:35

dzolendzo

To uz i raketách

0/0
6.6.2011 16:51

dzolendzo

Re: To uz i raketách

To už i v raketách se letí na stojáka???;-D;-D;-D

0/0
6.6.2011 16:52

Host

Já si počkám

Až je začne prodávat IKEA

0/0
6.6.2011 16:47

Labia Majora Zemanová

Re: Já si počkám

bude se to jmenovat RÄKETÄ SPÖDLA

0/0
6.6.2011 18:30

Host

Fiha

nieco z wikipedie

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Anikov%C3%A1_rychlost

Úniková rychlost, (u Země při povrchu mluvíme o 2. kosmické rychlosti) je rychlost, kterou se pohybuje po parabolické dráze kolem centrálního tělesa v dané výši těleso zanedbatelně malé hmotnosti. Je to nejnižší možná rychlost, při které těleso může definitivně opustit sféru gravitačního vlivu planety.

Velikost únikové rychlosti vu v daném místě závisí na hmotnosti centrálního tělesa M a na vzdálenosti r od středu tohoto tělesa podle vztahu

0/0
6.6.2011 16:32

pan.ivo

Re: Fiha

To je sice vsechno pravda, a taky jsem mel fyziku uz davno, ale tady jde preci o pretizeni, resp. zrychleni, tj zmenu rychlosti oproti prechozimu okamziku. Ne o rychlost samotnou. Takze pokud budou schopni jak rikaji, regulovat zrychleni motoru po delsi casovy okamzik bez ztraty tahu motoru, vidim to z meho laickeho pohledu jako realne...

0/0
6.6.2011 16:47

ivoš

Re: Fiha

On nepochopil že se nikdo nesnaží nikam uniknout.;-D

0/0
6.6.2011 17:27

ooihojte

Re: Fiha

kdo to nechápe tak doporučuji si to představit takto: létáte kolem planety nějakou rychlostí. Třeba jako na řetízkovém kolotoči. Pokud je menší než úniková, jste v pohodě, neodletíte omylem do vesmíru, řetězy drží. Pokud je větší než úniková, musíte si dávat bacha, protože pokud nebudete vhodně korigovat dráhu, tak prostě matičce Zemi ulítnete, řetěz se přetrhne a nazdar pápá. Toliko k oběžné (parabolická dráha) rychlosti. Pokud jde o rychlost ve směru od planety, tam je to jedno, pokud máte nějaký motor, který kontinuálně funguje (má nějakou účinnost a je schopen vás tedy posunovat vpřed) tak se do vesmíru dostanete i rychlostí pěší chůze.

0/0
6.6.2011 18:04

ooihojte

Re: Fiha

pokud chcete "jen" zůstat na oběžné dráze, a nechcete spadnout na zem ani odletět do vesmíru, musíte mít nějakou konkrétní oběžnou rychlost, při nižší byste spadli, př vyšší (kosmické) ulítli. Pokud chcete stát nad jedním místem na zemi (geostacionární družice), musíte mít takovou výšku, kde oběžná rychlost je stejná jako doba za kterou se otočí země. Pak sice lítáte (máte rychlost), ale jste furt na místě (vůči zemi).

0/0
6.6.2011 18:08

Host

Re: Fiha

jen doplnim (ono se to ve skole moc nerika a tak to spoustu lidi nenapadne), ze geostacionarni druzice MUSI byt jen a pouze nad rovnikem (ne nad libovolnym mistem na Zemi), ze jejich rychlost je 3.08km/s a vyska asi 35800km. Vsechny geostacionary jsou napasovane na teto jedne kruznici a behaji pekne vedle sebe.

0/0
6.6.2011 19:31

Host

Re: Fiha

To je samozřejmě nesmysl, viz GPS satelity.

V učebnicích se uvádí jen rovníková geostacionární dráha, mimo rovník je výška a rychlost trochu jiná...

0/0
7.6.2011 19:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.