Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo, které filmaři milují. Létalo pro Hitchcocka i v Pearl Harboru

Luxusní létaní na čerstvém vzduchu v klasickém balení, přesně to nabízí dvojplošník Boeing Stearman Kaydet. Pamětník druhé světové války rozhodně ještě nepatří do starého železa, jak se můžete sami přesvědčit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

chtel bych se zeptat...

ta reklama tam nikoho nevytaci?

0/0
21.6.2011 0:59

Host

AVIE BH 114 byl tuším nejrychlejší 2 plošník stíhač,

nikoliv však emerický [>-]

0/0
20.6.2011 23:10

Host

Dokonce to střílelo kanonem hřídelí vrtule ! Jiný kafe

Avia B.534 byl poslední Čs. stíhací letoun vyráběný před II.sv.válkou ve větší sérii (asi 570 ks.).Byl to krásný dvojplošník s dobrými vlastostmi a výzbrojí,který vznikl podle návrhu šéfa konstrukce Avie F.Novotného.V květnu 1933 vzlétl první prototyp.Po menších změnách,byl představen 10.9.1934 na leteckém dni v Kbelích.Při zkouškách 2.prototypu 5.9.1933, na něm zkušební pilot V.Kočí,překonal národní rychlostní rekord rychlostí:365,740Km/h.Bylo vyrobeno 455ks.ve čtyřech modelech s motorem HS-12Ydrs a 121ks.Bk.534 s motorem HS-12Yers s palubním kanonem vedeným hřídelí vrtule.B.534 byla standardní stíhačka Čs.voj.letectva před II.sv. válkou od r.1935 do okupace r.1939,kdy [>-]

0/0
20.6.2011 23:15

Host

Re: Dokonce to střílelo kanonem hřídelí vrtule ! Jiný kafe

všechny stroje zabavila německá armáda.Byly používány i Četnickými leteckými hlídkami.Za II.sv.války používalo B.534 převážně Bulharské,Slovenské a Německé letectvo.Německá Luftwaffe použila dvě letky B.534 v roce 1939 při útoku na Polsko.Jinak tyto stroje sloužily v Luftwaffe

[>-]

0/0
20.6.2011 23:15

dudlop

Re: Dokonce to střílelo kanonem hřídelí vrtule ! Jiný kafe

Jinak povstalecká (SNP) Avie B-534 má na kontě poslední sestřel dvouplošníkem během 2.sv.války. Sundala tuším Ju-52. Já to vidím jako souboj "dinosaurů" - oba stroje byly v té době notně zastaralé.:-)

0/0
21.6.2011 0:52

Host

Re: Dvojplošníky

No posledním doopravdy výkonným dvojplošníkem v druhé světové byl Polikarpov I-153, se kterým zkušení piloti uměli zatopit i nesrovnatelně modernějším Messerschmittům Bf-109 verzí E a F. Jak I-153, tak jednoplošné I-16 se totiž dokázaly otočit doslova na pětníku a proto se s nimiNěmci nepouštěli do manévrových soubojů a radši útočili se sluncem v zádech z výškové převahy, pustili to ze všech zbraní a pak zase mizeli v mracích.

Jinak I-153 i po konci jejich stíhací role odváděly medvědí službu jako stíhací bombardéry (dokud se dostatečně nerozšířily Šturmoviky, neboť v době útoku na SSSR bylo Il-2 ve službě jen velmi málo)

0/0
21.6.2011 1:23

dudlop

Re: Dvojplošníky

Neříkali jim "Ratte"? Těch dvouplošníků během války bylo víc-třeba slavný Polikarpov Po-2 "Kukuruznik"

0/0
21.6.2011 1:33

jfb

Re: Dvojplošníky

Raty - krysy byly jednoplošné I-16. Jinak Po-2 byl lehký spojovací stroj a rušivý noční bombardér, v této roli se používal ve válce Koreji.

0/0
21.6.2011 11:37

dudlop

Re: Dokonce to střílelo kanonem hřídelí vrtule ! Jiný kafe

Slovenské letectvo používalo B-534 při tažení v Polsku a Rusku. Pak dostali nějaké mezky od "přátel ve zbrani" ;-D

0/0
21.6.2011 1:36

dudlop

Krásné éro

tuším hrál i v Kozorohu 1:-)

0/0
20.6.2011 23:06

Host

Beoing Stearman Kaydet

Boeing Stearman Kaydet - kdopak si to po sobě nepřečetl.Otočte si v první větě e - o ve jménu letadla.

0/0
20.6.2011 8:52

Host

Re: Beoing Stearman Kaydet

Čti :  bíííoouyng  :-)))

0/0
20.6.2011 9:11

Jan Kužník - Technet.cz

Re: Beoing Stearman Kaydet

Díky za upozornění.

0/0
20.6.2011 9:23

Host

Re: Beoing Stearman Kaydet

Beoing... Já si říkal, zase nějaká čínská kopie...;-D

0/0
20.6.2011 11:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.