Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha dostala poslední soupravu metra M1 pro trasu C

Poslední soupravu metra typu M1 převzalo do užívání pražské metro od firmy Siemens. Celkový počet souprav v pražském podzemí trasy C tak stoupl na 53.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

8 osob/m2

To bych chtěl vidět těch 8 osob na 1 metru čtverečním, to i sardinky mají více prostoru.:-)

0/0
22.6.2011 21:09

Host

tlačítka na otevírání dveří

Když už se MHD v Praze nazývá "Pražská Integrovaná doprava", měl by někdo přemýšlet o integraci sjednocením. Tlačítka na otevírání dveří jsou jasným příkladem zabedněnosti. Proč v metru znamená "zhasnuté tlačítko" automatické otevření dveří a "zeleně svítící" že se dveře neotevřou, když v tramvaji je to je přesně obráceně? U autobusů jsem to zatím ještě nepochopil. Navíc metro ještě přidává stav "zeleně blikající" (=to samé, co zhasnuté) a "červeně svítící" (k čemu to, snad neví ani ten, co to navrhl)... Omlouvám se, jestli jsem něco

Každý den vidím jak jsou z toho lidi zmatení... Já se jim nedivím. Tak debilní systém, aby ve světě pohledal. V Rakousku mají na dveřích kliku (což lidi zvládají bravurně), v Londýně zase tlačítko se svítícím nápisem "open", které stačí zmačknout. Pouze u nás je v tom guláš.

0/0
22.6.2011 9:44

Host

Re: tlačítka na otevírání dveří

Nevíte někdo kteří ňoumové navrhli systém tlačítek pro tramvaje, autobusy a metro? Proč to navrhli tak blbě, svědčí o jejich úrovni přemýšlení a ochotě podívat se, jak je to u sousedních zemí. Proč to ale neudělali jednotně nad tím mi zůstává rozum stát?!

0/0
22.6.2011 9:44

Host

Re: tlačítka na otevírání dveří

Tramvaj vec vyrobce jak to narhl i jinym a nechteli to nechat predelavat.

0/0
22.6.2011 13:46

censorKiller

Re: tlačítka na otevírání dveří

A ze se jim chtelo predelavat strojky na listky taky tam mohli nechat system z jineho mesta...

0/0
24.6.2011 10:07

Host

Re: tlačítka na otevírání dveří

Ten tam mozna instaluje az DP - na univerzalni prichytnou listu nejspis.

0/0
25.6.2011 2:18

Host

Re: tlačítka na otevírání dveří

nesvítí = dveře nelze uživatelsky ovládat

svítí zeleně = lze stisknout a vyžádat si tak otevření na nejbližší další stanici

bliká zeleně = stisk byl zaznamenán, dveře se otevřou na nejbližší stanici

svítí červeně = dveře se otevírají

...přijde mi to jednoduchý. Akorát jsem si všim, že některým lidem pořád ještě nedošlo, že to tlačítko lze zmáčknout dopředu, ještě před stanicí.

0/0
22.6.2011 11:16

Jan Motůrek

Re: tlačítka na otevírání dveří

upřímně řečeno já též nikde potíž nevidím.... žádné problémy jsem neviděl. Snad jen, že cestující dvě vteřiny čučel, proč se dveře neotevírají a tak zmáčkl tlačítko a bylo, dveře se otevřely.

Teda já nevím, ale mám se cítit nějak sebevědoměji, když mi to problém nedělá? :-)

0/0
22.6.2011 11:54

paliič

Re: tlačítka na otevírání dveří

Je to velice jednoduché. Ovšem někteří lidé mají místo mozku z piva kostku a tak ani po letech provozu ještě nepochopili.

0/0
22.6.2011 12:00

censorKiller

Re: tlačítka na otevírání dveří

Ale to plati jen pro metro v tramvaji nasviti = dverese neotevrou, sviti dvere se otevrou... je to dementni melo by to byt jednotne !!

0/0
24.6.2011 10:00

Host

Re: tlačítka na otevírání dveří

hehe, systém v metru snad chápe každý. Pro mě je to takový malý test inteligence spolucestujících, bohužel jich docela dost neprojde:-P

0/0
22.6.2011 12:57

Host

Re: tlačítka na otevírání dveří

Často se bavím tím, když nějaký jouza zuřivě mačká zhasnuté tlačítko ;-D

0/0
23.6.2011 14:04

censorKiller

Re: tlačítka na otevírání dveří

inteligente a tebe nenapadlo ze treba tim metrem jedou poprve a jsou zvykli treba z tramvaje ze tio funguje jinak? na to tva inteligence nestaci co?Rv

0/0
24.6.2011 10:03

Jan Motůrek

sedačky - ble!

Jo, a nejlepší jsou ty hnusné prochcan. sedačky! A v téhle soupravě na trase C je to nejhorší, ještě že jezdím na trase A.

Nechápu, jak můžou dělat tyhle sedačky a hlavně jak se čistí, když totálně všechno se od bezdomovců (a jiných) do nich pěkně vsákne a páchne to už navždy.

0/0
22.6.2011 7:50

Host

Re: sedačky - ble!

Ty polstare se cele vyndaji, daji se ciste a stare se davaji cistit.

0/0
22.6.2011 10:28

Jan Motůrek

Re: sedačky - ble!

Opravdu? No alespoň že tak.

0/0
22.6.2011 11:54

Host

Re: sedačky - ble!

Je tomu tak i v jinych metropolich sveta - tazke zadny nas vynalez.

0/0
22.6.2011 13:47

Host

názor

tak hlavně aby se nechalo lacině zasouložit R^

0/0
22.6.2011 7:32

Dusan321

Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

1. proc kdyz je to souprava, tak je to ve skutecnosti sestava vagonu. Z hlediska prepravni kapacity je mnohem vyhodnejsi mit opravdovou soupravu otevrenou po cele delce. Takhle jsou mezi kazdym vagonem skoro dva prazdne metry bez lidi, zcela zbytecne.

2. opravdu by byl takovy problem do metra za 200.000.000 kacek dat do kazdeho vagonu dve CCTV kamery, aby si dementi rozmysleli demolovat interier? Vzdyt to ma snad kazde zahranicni metro uz skoro dvacet let.

3. ktereho blba napadlo dat do metra tlacitka na otevirani dveri?

0/0
21.6.2011 22:02

Host

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

"ktereho blba napadlo dat do metra tlacitka na otevirani dveri?"

Bezny mezinarodni standart - strojvudce ma tak na mete vytizenych stanich - treba i nocnich  (vecernich) hodinach lepsi prehled kde se vystupuje a nastupuje  to je z duvodu zvyseni bezpecnosti provozu.

0/0
21.6.2011 22:40

Dusan321

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

V Metru? Kde predek vidi a zadek ma snimany kamerou na konci nastupiste? Jinak otevirani dveri tlacitkem v metru jsem nevidel nikde jinde a cizinci na to evidentne koukaji dost vyjevene.

0/0
22.6.2011 0:00

asp76

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

Napr. Pariz, Washington, Londyn...tusim, ze Viden take. Nechtejte po mne ale linky, to fakt uz nevim. V Parizi maji dokonce packy misto tlacitek. Ve svete bezna vec. To co mne treba na Parizskem metru prekvapilo je, ze nektere linky nemaji koleje. Metro tam jezdi na pneumatikach. A vzhledem k absenci klimatizace... smradek a teploucko.

0/0
22.6.2011 7:55

Host

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

Třeba metro v Mnichově se otevírá na kliku; zlaté tlačítko ;-D

0/0
22.6.2011 13:28

Host

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

Je to jako start/stop v aute. Proste usetreni energie na otevreni/zavreni dveri. Co vam na tom vadi ze kdyz chci vystoupit tak stisknu tlacitko? V aute taky musite jeste dnes vetsinou otevrit dvere rukou a nikomu to nevadi.

0/0
22.6.2011 1:01

Host

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

"proc kdyz je to souprava, tak je to ve skutecnosti sestava vagonu."

Nikoliv - vagony nejsou stejne - jen na zacatku a konci je ridici vuz a rozpojovani u M1 - je velmi slozite co vim.

"Takhle jsou mezi kazdym vagonem skoro dva prazdne metry bez lidi, zcela zbytecne."

Z duvodu zataceni - asi jednodusi nez haromika a takto je dimenzovano prazske metro od sameho pocatku jeho provozu.

0/0
21.6.2011 22:41

Dusan321

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

Konkurencni vyrobky take nejezdi po zcela rovnych kolejich a zatacek evidentne zvladaji. V ceskem metru, kde se o kazdy metr prostoru perou lidi je to docela vyhazovani mista oknem.

0/0
22.6.2011 0:01

Host

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

"kazdy metr prostoru perou lidi je to docela vyhazovani mista oknem"

Nikky tomu tak nebylo a mozna ze by byli o dost drzsi kvuli tomu a navic neustale prochazeni soupravou - spechajicimi lidmi by asi dost obtezovalo ty ostatni - proste vedi - ze kdyz vyjdou na Letnanech hned u ridice - tak budou hned jako prvni na chodech  a pokdu by jich tam bylo vice - byla by to klidne jeste vetsi tlacenice. 

0/0
22.6.2011 1:13

Host

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

A pokud zjistite ze jste byl okradem - mohli byste ihned pronasledovat utikajiciho kapsare pres celou soupravu - stylem uhni kdo muzes jinak za sebe nerucim a podobne by mozna prchal i on.

0/0
22.6.2011 1:19

kunta_kinte

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

Je to kvuli hasicum - z duvodu horsiho postupu pripadneho pozaru.

0/0
22.6.2011 7:45

Host

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

"kacek dat do kazdeho vagonu dve CCTV kamery, aby si dementi rozmysleli demolovat interier?"

Strojvudce na to cucet nemuze a nahravani je problem - krome povoleni uradu pri nahravani - si prectete jakoukoliv dikskuzi o kamerach a soukromi - pokud nehodlam si delat probelmy (jako vedouci) tak kontroverzni veci - pro mnoho jsou kamery velmi kontroverzni veci pokud nahravaji byt i ve smycce)  - navrhovat proste nebudu.

0/0
21.6.2011 22:45

Dusan321

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

A v tramvajich to problem neni? Tak kamery jsou a evidentne hodne dobre funguji (krome toho slepeho mista kolem leveho zadniho okna). Podle nasi legislativy kamera se zaznamem na verejne pristupnem miste neni problem, koneckoncu jich na nasich ulicich jsou tuny.

0/0
22.6.2011 0:00

Host

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

Ten ridic tam podle mne na to nekouka stale - spis je to kvuli nastupovani s kocarkem a podobne - podle mne na to nesmi cucet za jizdy - vyjma tech ktere funguji jen jako zpetna zrcatka.

0/0
22.6.2011 1:10

Host

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

1. Sestava vagonu je to proto ze i v metru jsou zatacky. 100m dlouhy vuz by nemohl projizdet vetsi polomery zatacek.

0/0
22.6.2011 1:04

Host

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

2. Kamerovy system byl zkousen nekdy v roce 2006-7 asi ve dvou vozech. Vim to protoze kolega v kancelari na tom pracoval. DPP to ale nikdy z nejakeho duvodu nikdy nenasadilo do celeho provozu.

0/0
22.6.2011 1:08

Host

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

:-DDD tys odbornik:-D

prosimte, kolik toho metra si ve svete videl? asi nic moc:-D mimochodem, pruchozi metro byla vec ojedinela, jako standard se zacina prosazovat az ted., M1 koncept z pocatku 90. Otvirani dveri,  temer nikde, v moderni souprave, se ti dvere neotviraji bezduvodne, ale tlacitkem - to je standard - uspora energie.

0/0
22.6.2011 5:46

Host

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

Nejde ani tak o úsporu energie, jako o šetření mechaniky dveří.

0/0
22.6.2011 8:48

Host

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

Kotas myslim navrhoval celopruchozi soupravy, ktery uz jezdej ve velkym napriklad v Berline. Je to vyborna vec, protoze vlak je prehlednej a zaroven se vyrovnava obsazenost vagonu, nejsou nektery precpany a jiny prazdny. Ale narazilo to na cesky pozarni normy, podle kterejch musi byt kazdy vagon samostatny pozarni usek. Takze byla zvolena jina koncepce.

0/0
22.6.2011 20:45

Host

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

"precpany a jiny prazdny"

Vec k zasmani nejspis - proste lide nelezou do vagonu kvuli pohodli - tedy spise jen mensina to dela - ale proste proto ze hned za ridicem jsou jako 1 na schodech a maji tak nejvetsi sanci chytit jeste autobus.

Proste by se jen mackali dopredu jeste vice.

0/0
22.6.2011 22:53

Host

Re: Tyhle soupravy jsem moc nepochopil

Ma to hned nekolik prednosti, predevsim financni. Prvni vec je uspora energie pri otevirani dveri, ale to je temer zanedbatelne, druha vec je ovsem uspora pri udrzbe dveri. Kazde dvere se za rok mohou otevrit a zavrit treba milionkrat, takze se jedna o system s dost vysokymi pozadavky na zivotnost. Penize stoji jak jejich nakup, tak udrzba, takze kazde zbytecne otevreni dveri muze mit v delsim obdobi zasadni dopad na zivotnost dveri i na spolehlivost provozu cele soupravy. Vemte si, ze v kazde souprave je 50 dveri a staci aby jedny nefungovaly a musite jet na opravu. Takze hlavni duvod jsou financni uspory.

0/0
22.6.2011 10:46

mafa_mafa

A hned

si muze nejaky dobytek dat nohy v botach na sedacku pred sebou, jak to tak ti lumpove delaji...

0/0
21.6.2011 21:40

Host

Lehké vozy

byly plánované již v 70. letech ale nakonec jsme z politických důvodů museli koupit ty sovětské těžkotonážní. Kvůli nim se pak musel zpevňovat nuselák. 

0/0
21.6.2011 21:32

Host

Re: Lehké vozy

Ono to nebylo s tou soupravou tak jednoduché jak to bylo v tom celkem tendenčním dokumentu ukázáno.Mnoho stěžejních částí bylo z laminátu a z toho vycházeli jisté bezpečností rizika jak pro pasažerý tak i pro metro samotné.Každopádně Nuselák byl poddimenzován a dříve nebo později by stejně tam tu vložku museli dát, tak je jenom dobře že hned na začátku.

0/0
21.6.2011 22:02

Host

nálepková móda

moc príma, 200Mega, je to hezký a pak to bandy blbečků polepujou blbě strahatelnejma miniplakátkama (bohužel lepidlo je kvalitní) a ještě jsou drzí a pro jistotu v partě 2-4 kdyby něco. úchvatný, od pochybnejch podniků přes koncerty, konče varováním před HIV (hmm, o tom dnes asi nikdo neslyšel...) a úžasný fotky rádoby výsledku běžných potratů.

Rv Taktika rychle dovnitř, naplácnout, rychle ven jim vychází. A za nima polepená okna, dveře, stěny. Krása...

0/0
21.6.2011 20:53

Host

8 osob/m2

8 osob/m2 ? To je slušná mačkanice :-)

0/0
21.6.2011 17:36

Vedoucí kolotoče bez koček

Re: 8 osob/m2

Jde o ctverec 3 - 2 - 3 osoby na metr, coz je lepsi komfort, nez jaky mely dobytcaky na odvoz lidi do koncentraku, kde byli naskladani na sobe jako tresky. Cili pokrok v komfortu. :-)

0/0
21.6.2011 18:09

Host

Re: 8 osob/m2

Ale to nebereš v potaz sousedící hrany, takže to zas taková výhra není :)

0/0
21.6.2011 18:11

Host

Re: 8 osob/m2

To tak možná odpovídá nějakejm školákům z prvního stupně, statný dospělák nebo dospělačka a je to tak 1 - 1,5 osoby na m2 :-)

0/0
21.6.2011 18:42

Xladi

Re: 8 osob/m2

Asi jste nejel v metru ráno ve špičce, občas to připomíná vlaky z Japonska kde mají nacpávače do vlaků. A v autobusu to taky bývá hutný a je to lepší když řidič pustí hlášku postupte si dále do vozu;-D. No když postoupí tak ti na konci vystoupí.

0/0
21.6.2011 19:30

Host

Re: 8 osob/m2

Mělo to být 8 osob/m3.

0/0
21.6.2011 18:33

Vedoucí kolotoče bez koček

Re: 8 osob/m2

To jo, takova kompaktni kostka... aerolinky by do toho sly hned, ta uspora nakladu a ta vyteznost... ;-D

0/0
21.6.2011 19:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.