- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Elektrické kolo je podle Silničního zákona stále klasickým kolem, ale musí splňovat podmínky dané Vyhláškou Ministerstva dopravy 341/2002 Sb., jako jsou vybavení odrazkami, přední a zadní osvětlení kola pro jízdu za snížené viditelnosti, existence výrobního čísla a také musí splňovat podmínky Evropské normy (EPAC EN 15194), která omezuje jmenovitý výkon motoru do 250W, maximální rychlost 25 km/h s asistencí, a 6 km/h s akcelerátorem z klidového stavu, a maximální váhu elektrokola do 40 kg.
Myslím, že problém, o který v článku jde, je jen o tom, že v Číně žádná omezení (váhou, výkonem ani rychlostí) zatím nastavena legislativně nejsou, tudíž na jejich silnicích jezdí různé podomácku vyrobené paskvily, které mohou být nebezpečné. Tyto výrobky chtějí zakázat, ale rozhodně to neznamená, že chtějí zakázat elektrokola jako takové
Česká legislativa nezajímá ani Čechy, natož Číňany. Ale jako vložka off-topic se to dá skousnout.
64 lidí z 8 000 000 zahynulo za rok? díky elektrickému kolu. a z aut nula?
Jenze pri pomeru prepravy osob to klidne muze znamenat ze na 1000 0000 prepravenych osob je mnohonasobne vic mrtvych u techto kol.
U nas je jen male % silnych motorek ze vsech dopravnich prostredki - presto jelmi casto nejaky motorar po smrtelne havarii.
s praporkem, stejně jako to bylo na začátku minulého století před každým autem.
Ne člověk, ale jeden Zelený ekobuznolog......
v osmimilionovém městě za rok není tak hrozné. U nás na silnicích zahyne asi 700 lidí za rok.
Ještě by mě zajímalo kolik lidi za rok v tom městě popraví za to že nesmýšleli ideologicky :(
si to potvrdili, elektropohon není eko, je to špatná cesta. Co na to ESU?
Ale podstatou problému není ani tak elektropohon, jako samotní řidiči, kteří nemají řidičský průkaz, jezdí rychle a nedodržují žádné předpisy. To je ten důvod, proč jsou tak nebezpeční. Takže se vlastně jenom zavedlo omezení, které je tady v Evropě už dávno. Kdo chce víc, musí si udělat řidičský průkaz a dodržovat předpisy. Pak může jezdit na jakémkoli elektrokole či skůtru.
bude vrrrrrrrrrrrrrrr a nebude problém
Po vlastní zkušenosti musím říct, že je to možná dobrý krok. Pro nás Evropany je nepravděpodobné, že se v noci na Vás vyřítí pár elektrokolo cyklistů. Nejdou vůbec slyšet a nečekáte takovou rychlost přiblížení.
co je to nejdou slyšet? Snad nejsou slyšet.
Elektrická vozidla způsobí 16% nehod, něco chodci a cyklisté a ta naprostá většina je účast motorových vozidel, to by je pak měli taky zakázat když způsobí nejvíce nehod ne?
Ne. Je to docela prosté, homocyklisto, přestože elektropumpičkáři způsobili 16% nehod, neznamená to, že přepravili 16% osob.
To je nadpis skoro jak z Blesku. Jak jsem pochopil, ta jedno čínské město zakázalo elektrická kola. A autor si to trochu přibarvil. Trochu dost. To je jako kdyby elektrická kola zakázal Přerov, a článek by zněl "Česká republika zakázala ..." Ach jo
Nikoliv kola, ale skůtry. V evropské terminologii se elektrokolem míní zhruba to, co zůstalo povoleno.