Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku bude superpočítač, který by dnes byl 12. nejrychlejší na světě

Ostrava je krůček od stavby superpočítače, který nemá v Česku ani střední Evropě obdoby. Podle současného žebříčku nejvýkonnějších počítačů by se mohl zařadit co do výkonu na 12. místo na světě. V okamžiku dokončení se ovšem očekává, že bude mezi první stovkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Červená_Karkulačka

super hyper...

...hw, jen aby zbyly korunky na pořádný SW. Protože jinak to bude nejrychlejší počítač na minesweeper či tetris...na světě;-D

0/0
13.7.2011 19:14

svalnatý komunista

Re: super hyper...

Neboj kdyby bylo nejhůř, zasponzoroval bych jim wokna a bylo by vymalováno.

0/0
14.7.2011 11:14

Host

Hry

A jaké hry to umí??? ;-D

0/0
1.7.2011 1:59

Lvy

Zakže kvůli počítače za 500 MEGA

se v ČR promr*á rovnou 2 miliardy??? To jsou vážně pěkné pakárny... Rv

0/0
28.6.2011 13:55

Host

Meli by do sveho superpocitace

nainstalovat Windows. To by byla svetova senzace. Vyrobci superpocitacu jsou absolutni hlupaci. Mezi prvnimi dvaceti superpocitaci sveta pouziva 19 Linux a jedn Aix. Linux jak vsichni dobre vime nestaci na slozitejsi ukoly.

0/0
27.6.2011 20:31

Červená_Karkulačka

Re: Meli by do sveho superpocitace

...myslíte tím instalování opravných záplat?

0/0
13.7.2011 19:16

Host

Rozumi tomu autor

Nebylo by lepší to dát na opsání někomu kdo totomu rozumí, jestli u vás někdo takový je?

Začněte třeba tím, že Tflop/s se píše Tflops. Žádné lomítko tam opravdu nemá co dělat.

0/0
27.6.2011 9:14

Host

Re: Rozumi tomu autor

Jak tady nekdo poznamenal" co muzete chtit od pisalku bulvaru, zeRv

0/0
27.6.2011 18:22

Host

Mužu si na tom zahrat dooma v nejlepsi kvalite?

?

0/0
27.6.2011 8:36

Host

DOTAZ NA AUTORA slintu

Mily pane autore: "Myslite to s vasim pravopisem vazne?"

Napsat "Pro České i Evropské výzkumy", tzn. velke Č a velkem E v pridavnem jmene ... - a jeste tecne.

No, mozna neznalost pravopisu vam staci na praci iDNES, ale u ctenari si o vas mysli sve Rv

0/0
26.6.2011 21:08

klimaskeptik

proc pocitac pro horniky?

No nevim, ale neni mi jasne, proc ma byt superpocitac na "Vysoke skole" banske? Vzdyt tato skole je neco jako anstavba pro horniky!!

Nevic mi neni vubec jasne, proc je na fotce zastareleho pocitace jakasi pani Radmila Brozkova, a to z ceskeho hydrometeorologickeho ustavu. Je vseobecne znamo, ze inherentni vlastnosti atmosfery nepredpoveditelnost na delsi obdobi,a to se v poslednich letech vubec nemeni.

Proste dalsi hracka pro nenasytne "vedce" Rv

0/0
26.6.2011 17:07

Host

Re: proc pocitac pro horniky?

No, tobe asi nebude jasnych vice veci :-)

0/0
26.6.2011 17:40

klimaskeptik

Re: proc pocitac pro horniky?

Ano, ja jsem cetl "Modrou planetu" pana prezident, takze mam v mnohem jasno !!

0/0
26.6.2011 17:48

Host

Re: proc pocitac pro horniky?

Co je moderniho na stem "nejrychlejsim" pocitaci?

0/0
26.6.2011 20:41

sincos

Re: proc pocitac pro horniky?

No jo, něco není v Praze, co? Ostrava si dovoluje být moderní, to se nedá skousnout.... Hloupé.

0/0
26.6.2011 20:18

Host

Re: proc pocitac pro horniky?

Ja jako prazak bych to radeji videl v Brne trebas.

0/0
12.7.2011 15:39

Host

Re: proc pocitac pro horniky?

Typicky "pražák"... opravdu si myslíte, že chytří lidi žijou ve velkých městech?? Vzpamatujte se :) inteligence opravdu nezáleží na tom v jakém městě žijete či studujete ;)

0/0
17.7.2011 15:22

Host

fanda

0/0
26.6.2011 15:09

Posel z Liptákova II.

"dnes by byl 12. nejrychlejší na světě"...

...až na to slůvko "by" je to fantastický úspěch, takový typicky cimrmanovsky český. Jenže až se počítač skutečně postaví, bude nejmíň 138. na světě ;-D

0/0
26.6.2011 10:52

dino_na_idnes

Re: "dnes by byl 12. nejrychlejší na světě"...

To ještě nic není, před deseti lety by dokonce strčil do kapsy všechny ostatní superpočítače dohromady... R^

0/0
26.6.2011 18:27

fulcrum

"Pro České i Evropské výzkumy"

"Pro České i Evropské výzkumy"

 

Ve které třídě se probírají malá a velká písmenka? 8-o

0/0
25.6.2011 21:42

Host

Dnes

už se neřeší jednoduché věci - ty už byly vyřešeny. Zdrojem každého pokroku je tzv. základní výzkum, který často dlouhá léta nepřináší významné výsledky. Řada problémů z oblasti zákl. výzkumu se dnes může řešit jen na super-

počítačích. Soudě podle obsahu diskuze jsou tyto otázky většině naší společnosti šum a fuk a pak se nesmíme divit, že pokrok se koná někde úplně mimo nás a my v nejlepším případě sbíráme jen nepatrné drobečky ze společnného stolu. O tom mimo jiné svědčí počet Nobelových cen ve fyzice, lékařství a chemii. Záměrně neuvádím ceny za literaturu, ekonomii atd. - tam se jedná především o výsledky politických tlaků, což se skutečnou vědou má pramálo společného. Tak se chytněte za nos a přestaňte kecat o věcech, o krerých nemáte ani v nejdivočejších snech nárok na pochopení. ;-( Rv

0/0
25.6.2011 20:37

Posel z Liptákova II.

Re: Dnes

to je canc... 8-o

0/0
26.6.2011 10:51

Host

nejrychlejší je zčot o-o-o-.o.-o

!:-!

0/0
25.6.2011 1:57

Host

Citát z diskuse

"...ale jelikoz je takovych kompu na svete hafo a doposud se nikde nenapsalo, ze by OPRAVDU neco uzitecneho vyzkoumaly / necemu fakt pomohly, tak myslim, ze je to vicemene na frajerinu..."

-

Také vás podobné hlášky vždycky tak pobaví.....? ;-D;-D;-D

+1/0
24.6.2011 22:55

Host

Re: Citát z diskuse

me bavi, ze nejdriv probehne medii zprava, ze servery CHMU nestihaj posilat data na internet a o 14 dni pozdeji tohle ...

0/0
25.6.2011 17:12

Host

Re: Citát z diskuse

To je jen takovy balbol NOVY - kazdy webovy server se muze proste pretizit - a toto jsou data poskytovana pouze pro potrbu VEREJNOSTI a nikoliv odborniku.

Na vypocty maji uplne jine systemy - jenze to o tom musite alepson neco vedet.

0/0
26.6.2011 0:15

Host

Re: Citát z diskuse

no od Vas se to nejspis take nedozvim ...

0/0
26.6.2011 17:27

Host

Re: Citát z diskuse

Muzete si top precist i ve starsim clanku ze na technetu - a tak nezamenovat verejne Webove stranky s pocitacem ureceym pro vypocty pocasi:

http://technet.idnes.cz/zvrat-v-predvidani-pocasi-superpocitac-bude-varovat-cesko-pred-povodnemi-1r5-/tec_technika.aspx?c=A100122_132235_tec_technika_vse

0/0
26.6.2011 23:33

Host

Kdy to zprovozní ?

0/0
24.6.2011 19:11

Host

aha!

to bude příprava počítat nárust dtátního dluhu? :-/

0/0
24.6.2011 18:25

Host

Re: aha!

- KAZDY z nas zaplati FAKTICKY rocne 8000 jen na urocich statniho dluhu

- ZADNY z nas nevlastni jedinou korunu, kterou odevzdal na danich a nema ani sanci ji kontrolovat

- platime dan z prijmu, DPH, socialni davky, zdravotni pojisteni, spotrebni dan, televizni a rozhlasove poplatky, silnicni dan, poplatky a kolky za uredni vykony, dedickou dan, darovaci dan, poplatky ze psu a kocek

- penize ve zdravotnictvi vlastni zdravotni pojistovny a pacient i doktor je jen zatezi

- penize na penze nevlastni vubec nikdo a kdykoliv se muzou ztratit ve vydajich statniho rozpoctu, atd., atd.

0/0
24.6.2011 18:33

Host

Re: aha!

A pčesto se najde skupina mamlasů, kteří jsou ochotni vládní koalici za tohle všechno hulit.

0/0
24.6.2011 18:38

Host

Re: aha!

"televizni a rozhlasove poplatky"

Jako kdo  ty nejsou povinne pokud dotycne zarizeni nevlastnite a patri prislunym oragnizacim.

"spotrebni dan"

Minimalne stejna castka se dava do udrzby a vystavby vsech silnic - jsou tam i ty silnice v majetku mest a obci - tyde vsechny mestske silnice a okruhy u vestich mest.

0/0
24.6.2011 18:40

Host

Re: aha!

" nevlastni vubec nikdo "

Je zakon o duchodech a jejich valorizacich - a tak proste duchodci maji sve duchody zaruceno a vypalci se dnes vice nez se na ne vybere.

0/0
24.6.2011 18:41

Host

Re: aha!

"poplatky ze psu"

Regulacni poplatek - je to jakesi odskodneni tech co by behani vsech psu po jakekoliv mestske silnici ihned zakazali jako naprosto nesmyslnou hovadinu znecistujci mesta.

0/0
24.6.2011 18:43

dino_na_idnes

Re: aha!

Odškodnění? No, upřímně, když šlápnu do psího lejna nebo mě nějaká štěkající krysa vzbudí v sobotu v osm ráno, tak mi je opravdu jedno, jaký poplatek majitel zaplatil...

0/0
26.6.2011 18:31

Host

Re: aha!

Jen diky tomuto polatku znacna cast lidi bez psu psy proste ve meste strpi.

0/0
26.6.2011 23:29

Host

Re: aha!

"zaplati FAKTICKY rocne 8000"

Je to podle toho kolik platite dani - a ne na hlavu - proste v % z vami zaplacenych vsech dani a ne na kazdeho !!!!

0/0
24.6.2011 18:45

Host

Re: aha!

řekl bych, že ten výpočet bude správně - 80 miliard / 10 milionu = 8 000 - a když ti to nevadí, spi dál ten svůj socanský sen o pravdě a lásce - pěkně drž hubu a krok, plať a mezi uvažující lidi se nepleť.

Kolega ještě zapomněl na dálniční známky, příspěvky na politiku zaměstnanosti a daň z nemovitostí, která pořád dokola zdaňuje již několikrát zdaněné peníze

0/0
24.6.2011 23:38

Host

Re: aha!

... na tohle neni pocitac potreba, ale mohl by spocitat, jestli  euro padne, kdyz se bude zachranovat Recko, Portugalsko, Irsko, Spanlesko, Italie... to by mohl byt fakt zajimavy a tezko spocitatelny matematicky problem

0/0
24.6.2011 18:34

Host

to je jednoduchý

papíru dost, elektronů víc a lidské blbosti úplně nejvíc ... přeci

0/0
24.6.2011 22:39

Host

...

Stejně je to blbost... Když je to velký jak tři obýváky, tak je superpočítačem každá větší serverovna, případně spousty vědeckých výpočetních clusterů. Fér by bylo srovnávat srovnatelný - nacpi co největší výkon do běžnýho miditoweru - to by byla teprve výzva. Takhle dokáže ten nejrychlejší počítač sestrojit de facto každý - i kdyby poskládaný z deset let starých Celeronů - stačí jen pozemek o velikosti menšího pole.

0/0
24.6.2011 18:06

Host

Re: ...

"nacpi co největší výkon do běžnýho miditoweru" - tahle soutěž samozřejmě běží také, je to ale jiná kategorie, ne?

Tohle je o mistrovi bez rozdílu vah. Kdo toho upočítá nejvíc za jednotku času, vyhrává. Velikost zaplněného prostoru nerozhoduje.

0/0
24.6.2011 18:13

spiq

Re: ...

Jo, a k tem celeronum postavi elektrarnu, ne?

0/0
25.6.2011 11:03

Host

ČHMÚ

má superpočítač, ale předpověď počasí je pořád stejně přesná jak za krále klacka ;-D

0/0
24.6.2011 17:59

Host

Re: ČHMÚ

Nesmysl - spolehlivost predpovedi pocasi se v poslednich letech vyrazne zlepsila - krtkodoba nekolikadenni predpoved.

0/0
24.6.2011 18:24

Host

Re: ČHMÚ

Naopak, spolehlivost předovědí rapidně klesla ! Nekoukáte se z okna ?

Asi jen pouze na monitor :-/

0/0
24.6.2011 18:28

Host

Re: ČHMÚ

Pisete nesmysly mozna tak podle jine predovedi nez podrobne na CT1 !!!

Vim to velmi dobre - proste jen hlouposti to jsou !!!

0/0
24.6.2011 18:46

Host

Re: ČHMÚ

Aha. Takže ne internet, ne jiné kanály, pouze ČT1 ví jak bude ? Rozumím tomu dobře ?

0/0
24.6.2011 18:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.