Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko má po 40 letech nové větší letadlo. V pátek poprvé letělo

Dvoumotorový letoun EV-55M Outback s kapacitou pro až devět osob vzlétl poprvé v pátek. Stroj vyrobila společnost Evektor z Kunovic. Prodávat se bude především v rozvojových zemích. Předtím jej ale čekají náročné zkoušky a certifikace pro provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

krakra

L 410

Tak větší než L 410 je, ale kapacitně je větší stále L 410. L 410 uveze 15 pasažérů, todle jenom 9.

0/0
29.6.2011 8:29

Host

Odkoupit prodanou Waltrovku a poskytnout

dotace na vyvoj motoru. Nebo aspon licence na motory co uziva armada.

0/0
28.6.2011 17:27

Host

Má vůbec autor znalost historie letectví?

Řekl bych, že L610 je záležitost stará tak 25 let, takže by si autor mohl přečíst něco z historie československého letectví a pak teprve něco psát. Možná by to vyznělo lépe než tahle laciná reklama na modernizovanou L-410, s použitím dostupných a laciných komponent. Skutečně nový a nově vyvynutý stroj vy nemohl být nasazován do segnentu levných dopravních letadel protože by se tam prostě nezaplatil.

0/0
28.6.2011 10:41

Host

Re: Má vůbec autor znalost historie letectví?

Přesně tak, aje velmi ajímavé jak jsou novodobí odborníci tendenčně zaměřeni k hanění minulosti jakýmkoliv způsobem a nesmyslně obhajovat vše co tzv. postotalitní i když je to naprostý nesmysl. Kdyby Havel nezastavil zbrojní výrobu a lidé jako Klausnenechali vytunelovat a duševně vykrást (Letov, Aero, Tatra apod.) fungující české podniky, možná bychom zde četli o nějakém opravdu super letounu ve své kategorii. takhle tu jenom jakýsi rádoby odborník opěvuje fakt, že ve vytunelované domácí firmě bude někdo vydělávat na původním československém vývoji.

0/0
28.6.2011 10:51

soc01

Re: Má vůbec autor znalost historie letectví?

vite o tom vubec neco? Vyznate se v letadlech? Ne. Tak se k tomu radeji ani nevyjadrujte.

0/0
28.6.2011 12:34

Host

Re: Má vůbec autor znalost historie letectví?

;-DRv

0/0
29.6.2011 20:54

Host

Re: Má vůbec autor znalost historie letectví?

" Tatra"

Pekne zastarala a to bylo vse.

A pro zbrojni vyrobu je treba mit kupce a ty jsem jiz proste tez nemeli.

0/0
28.6.2011 13:42

Host

Re: Má vůbec autor znalost historie letectví?

"Aero,"

Kdoby asi nasi leteckou techniku kupoval - kdyz to jiz SSSR nebyl.

0/0
28.6.2011 13:44

Host

Re: Má vůbec autor znalost historie letectví?

Evektor nemá s L410 vůbec nic společného, snad kromě podobného tvaru. L410 se stále vyrábí a její další modernizace běží, ale je to jiná firma a jiný projekt.

0/0
28.6.2011 10:56

Host

gratulace

Pěkné a šikovné letadlo, snad se konečně na trhu chytí.

0/0
28.6.2011 9:48

Dr_Ban

může mi někdo vysvětlit

Co znamená "s málo rovinatou dopravní infrastrukturou" ?

0/0
27.6.2011 23:42

Host

Re: může mi někdo vysvětlit

Autor článku propadl u maturity z češtiny ?

0/0
28.6.2011 9:45

Host

Re: může mi někdo vysvětlit

R^

0/0
29.6.2011 20:52

Host

správně. Česko žádné nová letadlo nemá. Morava.

[>-]

0/0
27.6.2011 23:23

Host

Re: správně. Česko žádné nová letadlo nemá. Morava.

Morava je soucast Ceska ;)

0/0
27.6.2011 23:52

Host

Re: správně. Česko žádné nová letadlo nemá. Morava.

není

0/0
29.6.2011 20:51

Host

Re: správně. Česko žádné nová letadlo nemá. Morava.

Hele ty Moravane, vyskoč na koníčka, zatoč šabličků nad hlavičků a koukej jít dobít zpátky Kladsko :-).

0/0
28.6.2011 9:47

Host

Re: správně. Česko žádné nová letadlo nemá. Morava.

Morava a Slezsko není žádný Česko. ;-)

0/0
29.6.2011 20:52

Host

a pustí je letecká mafie na trh ? Ta zlikvidovala i LET Kuno

vice. [>-]

0/0
27.6.2011 23:19

Host

ja bych si z nej

zkusebne chtel skocit...:)

0/0
27.6.2011 22:37

Host

Přeju jim hodně prodaných strojů

a nalétaných hodin bez nehod. V tomhle je budoucnost našeho průmyslu a exportu.

0/0
27.6.2011 21:45

Host

pěkný ero

[>-]R^

0/0
27.6.2011 19:29

rybizek7

?

Nejprve jsem si myslel, že někdo dal celolak na 40 let starou Cessnu. ;-D

0/0
27.6.2011 19:07

ooihojte

Re: ?

tos asi v životě neviděl Cessnu:-)

0/0
27.6.2011 22:35

Host

Pouze další v řadě.

L-610, Ae-270, Raven, Z-400, EV-55M pouze další v řadě. Letouny této kategorie se přehazují vidlemi. To si fakt Evektor myslí že uspějě?

0/0
27.6.2011 17:41

ivoš

Re: Pouze další v řadě.

Mohl by. Turbolety se prodávají pořád, málo, ale prodávají. Čtyřicet let po vzniku! Znamená to, že letoun téhle kategorie asi potřeba je, tak proč to nezkusit? Technologie od té doby pokročila, koncepce zůstává stejná, taky těžko vymýšlet něco jiného.

0/0
27.6.2011 17:47

soc01

Re: Pouze další v řadě.

L-610 výrazně větší a přetlakovaný, Ae-270 jednomotorák a přetlakovaný, Raven je taková krabice, Z-400 jednomotorák.... opravdu naprosto stejná kategorie a přehazují se vidlemi.

0/0
27.6.2011 17:58

Ardan

Re: Pouze další v řadě.

Mám na mysli kategorii do které míří EV-55M, ovšem u těch ostatních to platí taky. Navíc ty projekty ani nedošly do stadia jakés také sériové výroby, takže argumenty trochu mimo.

0/0
27.6.2011 18:14

Host

Re: Pouze další v řadě.

Prototypy L-610 a Ae-270 měly zásadní konstrukční nedostatky, například u Ae-270 by ovládání vztlakových klapek přes kladky a táhla neprošlo certifikací a způsobovalo to problémy u prototypu velmi často. Například si pamatuju, jak kvůli tomu asi před šesti nebo už osmi lety odletěla tahle mašina z předvádění, protože klapky zůstaly "viset". Přitom byl o ten stroj velký zájem, jen v USA měli tuším 84 předobjednávek už v roce 1992! Byla to promarněná příležitost. Ev-55 může uspět, když se nebudou s výviojem crcat a udělají dostatečně rychle certifikace. Letecký trh takováto letadla momentálně poptává v poměrně zajímavých množstvích, kdo se v tom pohybuje, ví to... :-)

0/0
27.6.2011 18:12

Ardan

Re: Pouze další v řadě.

Jo, a s Evektorem byly při vývoji neustále problémy, protože buď nestíhali nebo to udělali jinak, nebo si prostě hráli na svém písečku, o***vali Ae-270 kde to jen šlo.

0/0
27.6.2011 18:18

ivoš

Re: Pouze další v řadě.

Podle mého názoru L610 jen přišel do nevhodné doby, špatné to nebylo. (Viděl jsem ho na předvádění letět s oběma motory zastavenými, paráda!!) Ae-270 ve mně vzbuzoval rozpaky už po uvedení, nějak nevím, co s ním chtěli dělat. Ušlo mi, že by o něj byl v Americe zájem, letadel této kategorie je hafo. A Raven, to byl výbuch hned od začátku, letadlo navržené celkem zbytečně, na co? Na trhu neprůchodné.

0/0
27.6.2011 20:18

urostly sympatak Arnie J.

Re: Pouze další v řadě.

To je vtip? Ovladani vztlakovych klapek BY neproslo certifikaci? Tak jak to, ze 270 certifikaci dostala? Ze to ero zarizli manazeri z Penty, ac ta nejvetsi penezni palka a technicka prekazka - certifikace, byla hotova - to je vec druha... Mno, Pilatus ma na svoji PC 12 tusim 1000 objednavek, stavi druhou linku v Rusku (uz vite, proc to Ruska Penta zarizla?), ero je to velmi podobne, akorat o cca 1M USD drazsi. Vyvoj by se zaplatil nekolika desitkami kusu, 200 az 300 letadel by se prodalo urcite.

Ze by se pro dalsi serii kridlo nejspis predelavalo je vec dalsi. Ale certifikace byla hotova.

610 prisla do nevhodne doby, byla delana na vychodni trhy, ktery se pres noc rozpadly, a na zapad se jako traktor nehodila...

0/0
27.6.2011 21:51

soc01

Re: Pouze další v řadě.

A není to tak, že Ae-270 zařízli přímo taiwanci, protože po ukončení certifikace zjistili, že potřebují nové křídlo?

Mimochodem prohlásit, že by letoun potřeboval nové křídlo, ale že certifikace je hotová, je taky poměrně úsměvné.

0/0
27.6.2011 22:44

urostly sympatak Arnie J.

Re: Pouze další v řadě.

Ne. Letadlo litalo a mohlo se prodavat. Kridlo se predelat melo, ale nemuselo.

Major change je oproti certifikaci prochazkou ruzovou zahradou.

0/0
27.6.2011 22:48

krakra

L 410

Jak to mám chápat vedle L 410 ?

Todle je nástupce L 410 ?, nebo to je jeho konkurent od jiného výrobce ?

A nebo se jedná o letadlo jiné kategorie ? - od stejného/jiného výrobce ?

0/0
27.6.2011 17:18

Host

Re: L 410

Vše je zcela nové- jiné, od jiné firmy, přestože dost mozků ve firmě je ze starého Letu. Je to zgruntu nový vývoj. A že se podobá L410? No a co? Vždyť je aspoň vidět, jak byla čtyřistadesítka nadčasová. Tákže konkurenty jsou si hoodně vzdáleně. Řekl bych vůbec. EV55 je menší, moderní materiály, technologie....

0/0
27.6.2011 17:39

krakra

Re: L 410

A použitím ?

0/0
27.6.2011 17:40

Host

Re: L 410

řekl bych někde v Indii, J. Americe možná i severní. Jak píší v článku- nezpevněné kratší plochy- možná Afrika někde v buši??? Co ti vím? No a pro narkomafii, jak jinak...

0/0
27.6.2011 17:45

Host

Re: L 410

Ale to je silně krátkozraké konstatování, o taková éra je poptávka i v Evropě...

0/0
27.6.2011 18:13

Host

Re: L 410

EV 55 je kopie v Letu zastaveného projektu L-510.Pro Ty kteří nevěří-zkuste se podívat na netu.55 je zmenšená a upravenáL-510.Třeba 510ka měla mít přetlakový trup aj. Co se týká moderních materiálů tak podvozkové a motorové gondoly,čumák a koncové oblouky jsou uhlíková vlákna,jinak vše ostatní je starý dobrý dural.No dobře avionika taky moderní.Přeju si jen to ať tento projekt neskončí jako VLA,Raven,VUT-100...!!:-/

0/0
28.6.2011 18:44

Uphillman

Od kdy jsou Kunovice v Čechách, bando ignorantská?

0/0
27.6.2011 16:40

Host

Re: Od kdy jsou Kunovice v Čechách, bando ignorantská?

Takže v nadpisu mělo být napsáno: Morava má po 40 letech nové větší letadlo?

0/0
27.6.2011 16:54

Korektní Želva

Re: Od kdy jsou Kunovice v Čechách, bando ignorantská?

Je tam napsáno "Česko" a ne "Čechy".

"Česko" znamená česká republika a ne "čechy".

ps. su z Brna a sám sebe řadím mezi moravské patrioty.

+2/0
27.6.2011 17:29

Host

Re: Od kdy jsou Kunovice v Čechách, bando ignorantská?

Cesko je stejne ptakovina.  Ceske zeme je spravne, ale co se da delat.  Dalsi ceska specialita.

0/0
27.6.2011 17:45

Host

Re: Od kdy jsou Kunovice v Čechách, bando ignorantská?

Jiste. Proto je (bylo) Ceskoslovensko, Slovensko, Polsko, Nemecko, Rusko, Rakousko... Ale Cesko je spatne.

+1/0
27.6.2011 18:02

Host

Re: Od kdy jsou Kunovice v Čechách, bando ignorantská?

Česko není žádná česká specialita, jen plácáte. Česko je kodifikovaný jednoslovný ekvivalent spojení Česká Republika. Když už musíte chytračit, projděte si nejdříve ten nejzákladnější slovník, prosím, ať má diskuze úroveň.

0/0
27.6.2011 18:30

Sladek

Re: Od kdy jsou Kunovice v Čechách, bando ignorantská?

Historicky jsme byli oznacovani za Ceske zeme a tak jsme si i rikali.  Nemecky Bohmerland, anglicky Czech Lands.  Jenom jsem psal, ze je to novodoba ceska specialita a ptakovina si rikat "Cesko", ktera tu drive nebyla.

0/0
29.6.2011 0:48

ooihojte

Re: Od kdy jsou Kunovice v Čechách, bando ignorantská?

jo, a Nemecko je správně Německé země:-)

0/0
27.6.2011 22:38

Host

nové letadlo,

čím se liší od L410?

0/0
27.6.2011 16:37

bk89322

Re: nové letadlo,

Napr. je o dost mensi.

0/0
27.6.2011 16:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.