Diskuze
Vedro na kolejích. Proč musí cestující v nových tramvajích trpět
Děkujeme za pochopení.
Host
Nízkopodlažní
Proč musí být všechno nízkopodlažní? Kvůli pár nepohyblivým jedincům ohrožujeme na zdraví i ty dosud zdravé? Samozřejmě souhlasím, aby jezdily nízkopodlažní tramvaje, proč musí být ale nízkopodlažní v celé délce? Nestačil by prostředek? už jste někdo viděl vozíčkáře nebo nepohyblivou osobu, jak prochází tramvají? Už jste viděli někoho nepohyblivého, jak si sedá na sedačky na půlmetrovém schodu nad koly? Škoda "Porsche" kvůli nízkopodlažní obsesi má sedačky s nohama do uličky a bez prostoru pod nima, jen proto, že "jeden schod" zní marketingově líp, než "dva schody".
Host
Re: Nízkopodlažní
A ty zakázaná výsuvná okénka - kvůli nějakýmu ožralýmu magorovi, který vystrkuje palici z tramvaje, až mu přes ní něco klepne, teď nemůžu mít výsuvná okénka já. Místo toho tam jsou vyklápěcí a navíc oblepená cedulkami, že se mohou otvírat jen za madlo, jinak přijdu o prst. Proč to tedy nejde vyřešit stejnou cedulkou i u těch výsuvných?
TigerM
klima-standard
Výsuvná okénka jsou lepší. Zakazuje je norma...to se mi libi, proto nekteri dopravci kupuji solarisy s velkymi posuvnymi okny, napr. linka 375,... i vnitrni prostor busu je lepe reseny a sedacky pohodlnejsi, i kdyz zadne terno to taky neni... takze norma je asi jen pro nekoho...
Nechapu proc alespon polovinu tramvaji nekoupi s klimou, vsichni ji kupuji, Wroclaw, Warszava, Riga, vsechno severneji nez Praha...
PS: ty vysuvna okna museji byt doplnena stresnim vetranim, nejlepe takovym co vzduch nabira, to tramvaj vyvetra spolehlive, proto je T3 nejlepsi... ale u LF tramvaji to nejde, vhodne resena klima je idealni, je v kazdym obchodaku, dost casto restauracich, autech, kancelarich a dokonce uz i doma, ... na zapad a brzo i na vychod od nas to bude standard a my se budem varit v 40-50st. (pokud tram popojizdi na slunci), abychom usetrili a stejne bude jizdny drazsi a drazsi...
Host
To se tak stava a
je nutne se s tim smirit. V hlubokem podzemi metra je zase v zime zima, v novem terminalu2 za spoustu miliard je zase horko a pache to tam jako by se zabyvali prevazne dopravou tchoru.
Host
Re: To se tak stava a
Topi tam odpadni teplo uvolnujici se ze souprav - i moderni spouprava ma jen urcitou uciinost. A rekuperace jde jen tehdy kdyz je odber jinym vlakem metra v useku napajenem ze stejne menirny - jinak nastupuji zas instalovane odporniky v nem.
G4Danny
citujeme experta
Doplňme, že citovaný pan Martin Leso je ing. a Ph.D. Nepracuje na FS jako vrátný ani uklízeč, jak by se ze jména bez titulů mohlo zdát. ;-)
Host
Re: citujeme experta
Ale no tak. Všude v civilizovaných zemích je zvykem z titulů nedělat velkou hlavu. Já mám kromě bakaláře MA a LLM a taky si to nikam nepíšu - ani na občanku ne. Moje tituly zajímají jen mého zaměstnavatele a když už pak jsem na pozici, která ty tituly vyžaduje, je blbost to tam psát, ne?
houba_
Marketa Diviskova
je mozna znalec, ale me kdyby se nekdo zeptal v tak hloupe ankete, tak nerozlisim T3, T6, T48 , T602 .
G4Danny
Re: Marketa Diviskova
Správně. Já bych třeba klidně hlasoval, aby mě vozil po Praze T-72... (http://cs.wikipedia.org/wiki/T-72).
Astaroth
vyklopne panely v T3
Ten vepredu co se otvira proti smeru vzdy nassaval ruzne vosy a hmyz, ktery se pak pustil do cestujicich
A to, ze ma nova T15 na strese elektrovyzbroj, neobstoji - slo by nad ni vyvest rouru jako na starych parnicich a tu zaustit do salonu.
Host
Re: vyklopne panely v T3
Jenze i vyvod roury potrebuje prostor a ta elektrovyzbroj topi, takze vyhnout se nasavani horkeho vzduchu z ni neni zrovna jednoduche, takova roura, nez by dosla na spravne misto by byla poradne dlouha a zabrala na strese moc mista. Myslim, ze tahani pasivniho vetrani ze strechy proste neni dobry napad...
Host
Vše se opakuje
tyto řeči se vedly už když začaly jako nové jezdit T3. Tenkrát ale T3 byla tou tramvají která nemá pořádná oka, je v ní vedro a nevětrá. Proti historickým tramvajím s otevíratelnými okny jak výkladní skříně a bez zavíracích dveří je to samozřejmě také pravda.
Host
Okno větrá nejlíp-nejjednodušeji
Pokud norma zakazuje jen vyklánění z okna, pak bych se přimlouval, za klasické šoupací okénka z T3 s mříží - ideální větrání + zamezí vyklánění. Problém je jen psychologie mříže(pletiva). To jde ale řešit barvou, tvarem atd... (Současná dírkovaná reklama nalepená na oknech autobusů není nic jiného než barevná mříž.)
- Dalším jednoduchým vylepšením by mohly být 2 vrstvy skla, které by se mohli vůči soubě pohyboval. Mám na mysly sklo s vertikálníma rýhama pevně zasazené v rámu. A na něm druhé sklo posuvné, taky s vertikálníma rýhama. Když jsou rýhy posuvného a pevného skla na sobě, tak vzniknou otvory, které větrají :-) "Rýhy" můžou být 2cm šíroké, takže se přes ně nikdo nevykloní a zároveň bude v celé tramvaji při jízdě průvan.
Klimatizace je šíleně složitý přístroj, který spotřebuje kotel elektřiny. Proč nevyužít rychlosti jízdy tramvaje k nahánění vzduchu dovnitř? Vyklápěcí stříška v T3 ideální. Čerstvý vzduch a průvan udělá vždy víc, než klimatizace v konzervě.
TigerM
Re: Okno větrá nejlíp-nejjednodušeji
a co pomale popojizdeni, pak uz jedine ventilatory jako ve starych americkych vozech...
_lu
...
počkat, tenhle článek musí bejt tak 20 let starej ne?:-D nevěřim tomu, že v roce 2011 řeší DP stále klimatizaci???:-D
Host
Kartáč
Té nové tramvaji říkám "kartáč". Má takové kartáče nad koly. A celkově vypadá jako nějaký smeták nebo kartáč.
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Námořníci USA propašovali před 100 lety na palubu bitevní lodi prostitutku
V dubnu 1924 zažilo americké námořnictvo obrovský skandál, který se dostal na titulní stránky...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Uvidíme v budoucnu na obloze druhý Měsíc? Příčinou může být neobvyklá hvězda
Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v 19. století náhle zjasnila a stala se druhou nejjasnější...
Skvělý filmový zvuk bez velké instalace. Test nejzajímavějších soundbarů
Položíte jej na polici před televizor, propojíte kabelem, zapojíte do zásuvky a během pár chvil se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Dawesův plán na čas stabilizoval Německo, ale nástup Hitlera neodvrátil
Německá vláda přijala před 100 lety, v dubnu 1924, Dawesův plán. Byl to americký projekt na...
Před 100 lety padl světový rekord v délce letu vrtulníkem
Duben 1924 přinesl další mírný progres lidských schopností v oblasti létání. Světový rekord v délce...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Lotyšská armáda je malá, materiálem nehýří, ale Ukrajině něco ze svého poslala
V roce 2004 vstoupilo Lotyšsko do NATO, přesto nemůže nechat svou případnou obranu pouze na bedrech...
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...