Diskuze

Letadlo budoucnosti bude na baterie. Za dvacet let

Evropské letecké konsorcium EADS představilo na pařížském aerosalonu koncept dalšího letounu budoucnosti. Po ekologicky šetrnějších elektromobilech nebo elektroplavidlech přišlo na řadu i "elektroletadlo" nazvané VoltAir. Vznést by se mohlo kolem roku 2035.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LP

Jeffy

4. 7. 2011 22:49
...

Vypadá to krásně a jsem rád, že lidé přemýšlí co budeme dělat v budoucnu - ropy ubývá, cena je stále vyšší, ale bateriové technologie jsou stále lepší a lepší a elektřina je imo pohon budoucnosti...

0 0
možnosti
MC

Milovnik cdROMU

5. 7. 2011 0:00
Re: ...

je tragédie, že lidé mají tak malé fyzikální znalosti. V neposlední řadě ropa stojí pořád více méně stejně, to jen dolar je sátle více  a více jen papír bez ceny, ale to jen tak na okraj.

Elektřina rozhodně není alternativa k  ropě, jednak se elektřina tak jako tak vyrábí spalováním fosilních paliv, ale především, počet elektráren by se musel z mnohansobit, aby tyto mohly nahradit energii, kterou spotřebováváme v ropě. K těm užasným bateriovým technoilogiim, i ty nejlepší baterie světa mají zhruba 60x nižší obsah energie v kg hmotnosti než má nafta. ;-D

0 0
možnosti
B

barb.udo

3. 7. 2011 20:55
Tak mne napadá, že redaktor asi neviděl hořet ...

... havarovanou lionku ...

0 0
možnosti

Host

3. 7. 2011 17:00
Jsem vam zavazan za poslech !

http://www.youtube.com/watch?v=ZikLi4CFxQA

0 0
možnosti
Y

ybes

3. 7. 2011 13:11
Bateriová fantasmagorie

Vzhledem k hustotě energie na kg hmotnosti baterie se jedná o naprostou fantasmagorii.

I o elektromobilech se sní roky a soušasná vozítka jsou použitelná jen jako PR ekologistické lobby.

0 0
možnosti

Host

3. 7. 2011 15:24
Re: Bateriová fantasmagorie

To už je daleko schůdnější pohon na LPG, nevím proč se neprosazuje více v automobilismu. Přitom LPG je o polovinu levnější než benzín.

0 0
možnosti

Host

2. 7. 2011 23:19
0 0
možnosti
D1

Datel 15

2. 7. 2011 22:57
-

V abíčku zase psali, že v roce 2000 bude sovětský svaz ocelářskou velmocí. ;-D

0 0
možnosti

Host

2. 7. 2011 21:44
K čemu supravodivý kabel?

Kolik asi mohou být ztráty mezi baterií a elektromotorem? Nebo pánové plánují použít zásuvku na letišti?8-o

0 0
možnosti

Host

2. 7. 2011 22:19
Re: K čemu supravodivý kabel?

To je tzv. uměle vytvořený háček, aby ropný magnáti a Kalousek moc neřvali.

;-D

0 0
možnosti

Host

2. 7. 2011 19:15
Bezva nápad

Jak pak asi budou topit, pohánět klimatizaci, osvětlení, ohřívání potravin, odmražovat... ? Na to seberou energiii kde? Z těch samých baterií jako na pohon? Nevím jestli s tím budou certifikační společnosti souhlasit..

0 0
možnosti

Host

2. 7. 2011 21:09
Re: Bezva nápad

Jedine z oddelenych s vyjimkou zrejeme odmrazovani a pak mozna i avioniky a hydrauliky - i tu pohanej primo motory - obsahuji i proste hydraulicke cerpadlo. Z duvodu nezbytnosti pro let.

S tim ze by mohla byt konverze - prevod energie -  z tech ostatnich do tech urcenych pro let - ci rposte na ne moznost pripojit i prave tyto dulezite systemy - jako dalsi zaloha energie pro pripad nouze.

0 0
možnosti

Host

2. 7. 2011 12:43
Aha

Podle titulku jsem čekal, že bude nová generace baterií... A on je to jenom nový nápad, kam strčit lionky. Takže jedinou ukázkou technologie příštích dvaceti let jsou na tom ty supravodivé dráty?

0 0
možnosti
HVJR

Hynek Vilém Jarmila reloaded

2. 7. 2011 12:05
provozní náklady skoro jako osobní auto ..

http://www.cartercopters.com/concepts.html

0 0
možnosti