Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První reklamní kampaň pro opice. Nachytají se na sex, stejně jako lidé?

Reklamní odborníci ve spolupráci s biology chtějí připravit první reklamní kampaň pro jiný druh než člověka. Výzkum by měl pomoci při hledání odlišností mezi lidskou a zvířecí myslí. A možná i lidské ekonomice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

zásadně protestuju

proti zneužívání těch roztomilých opiček hnusnými reklamními agenturami. Greenpeace či Děti Země by měly zasáhnout a důrazně protestovat, případně se někde přivázat - co když se ukáže, že jsme opicím podobnější víc, než si myslíme? Ha?

0/0
14.7.2011 14:38

Host

sex v reklame pre opice stále :D

nie každá "opica" reaguje rovnako. Napr angličania by za odhalený členok v 15.st. upaľovali. Ich súčasní potomkovia v USA majú v mnohých štátoch zákony zakazujúce inú polohu ako "misionársku", ale stále snívajú o "úžasnom sexe". Kde si ho vyskúšali? Alebo je to súčasťou kampane? Do reklamy na zlý jogurt dám sex - pár dementov sa isto chytí, no to či ostanú verní len kvôli reklame je sporné. Zvieratká, nezaoberajúce sa sexom ako úžasnou zábavou a témou pre všetky spoločenské aktivity, ale len ako rozmnožovacím aktom, asi reklama neohúri. A silno pochybujem, že im bude chutiť niečo s reklamou, keď majú lepší čuch aj chuť. Zas sa prejavuje ľudské ego, hodnotiace na základe svojich pokrivených hodnôt okolité deje. Kedysi dávno S. Freud povedal, že onanovanie je prirodzené, lebo ľudské končatiny v uvoľnenom stave smerujú ku genitáliám...  ...ale opiciam až po kolená...  (mimochodom to bol človek trpiaci viacerými sexuálnymi úchylkami a asi práve preto je stále tak "moderné" jeho myslenie).

0/0
14.7.2011 12:21

jirkastrasil

Re: sex v reklame pre opice stále :D

K tomu ani nemám co dodat. Naprostý souhlas.

0/0
18.7.2011 19:36

Host

Ach-uch-ich, seš dobrej...

Já na ty jazýčky reaguji, i když už jsem viděl a řekl bych že i zažil lepší polibek.

Momentálně se však chci vyjádřit k tomu, že pokud by zvířata na sex měli lákat milující se živí lidé, což by podle mne také fungovalo, nesmí se zapomenout na dokonalejší čich a možná i mimosmyslové vnímání těchto tvorů...

Prostě, když by jen nějaká, sebekrásnější holka, pouze vzdychala a kroutila se tak, že by ho ani nemohla v sobě udržet, tak by z toho měli spíše a jen legraci, oprávněnou.

0/0
14.7.2011 11:25

Host

Re: Ach-uch-ich, seš dobrej...

Jsou to dva chlapi

0/0
14.7.2011 12:07

Host

Lidi se nikdy NEROZHODUJI RACIONALNE!

Lidi se nikdy nerozhodují racionálně! Pracoval jsem dlouhé roky v marketingu a nyní mám vlastní obchodní korporaci - pokud někdo propaguje výhodnost a cenu, která se vyplatí, tak buď zkrachuje nebo se drží nad vodou tak tak. Pokud ovšem někdo propaguje naprosto iracionální důvody, tak vydělává jako blázen :-) Nedávno jsem to vyzkoušel v praxi při školení nové marketingové konzultantky, protože ve škole jí řekli "něco jiného" - propagoval jsem produkt a používal racionální důvody, byl to absolutní propadák, nezaplatily se ani náklady na propagaci :-(. Pak jsem ten produkt o 20% zdražil, nepoužil jsem ANI JEDEN racionální důvod a nahradil je iracionálními a vizuálními materiály evokujícími sex - během DVOU DNŮ bylo totálně vyprodáno a dokonce někteří zákazníci byli ochotni zaplatit 3x tolik, když jim prodám produkt místo někomu jinému :-). Takže asi toliko k lidské racionalitě. Skutečně racionálně uvažují promile populace - není náhodou, že 1% lidstva vlastní 97% veškerého majetku!

0/0
14.7.2011 10:03

Host

Re: Lidi se nikdy NEROZHODUJI RACIONALNE!

buď kecáš, nebo prodáváš parfémy;-);-D

0/0
14.7.2011 10:30

Host

Re: Lidi se nikdy NEROZHODUJI RACIONALNE!

Koukám, že už jste taky naťuklý podivným myšlením - založil jste korporaci ;-D.

Rozumný člověk by asi řekl, že založil společnost či firmu.

0/0
14.7.2011 10:47

Host

Re: Lidi se nikdy NEROZHODUJI RACIONALNE!

Korporace je odborný název nezaměnitelný s ostatními. Výraz "firma" záměrně nepoužívám, protože v ČR lidé označují jako "firmu" i živnostníka - jenom proto, že má IČO. I když rozdíl mezi živnostníkem a korporací je obrovský - daňově, právně i z hlediska pravomocí. Výraz "společnost" je taky nepřesný, protože "společnost" může být každé zájmové sdružení - např. Česká společnost ornitologická, Společnost přátel...(žehu, Vlasty Buriana, umění atd.).

Jinak rozumný člověk se nepozná podle toho, že se chová tak nebo onak a říká to nebo ono, ale rozumný člověk především zajišťuje vlastní prosperitu a kvalitní život. Vždycky se směju, když se někdo označuje za "inteligenta" a chodí si každý den ničit zdraví manuální prací do fabriky za směšnou almužnu a zároveň přední světové investory, kteří ovládají miliardová finanční impéria, žijí v luxusu, mají perfektní zdravotní péči a jejich rodina je zajištěná na desítky generací dopředu, tito lidé označují za "debily, kretény atd." :-DDD

0/0
14.7.2011 14:34

TClovek

Re: Lidi se nikdy NEROZHODUJI RACIONALNE!

A jak je definovaná korporace? Běžně se to používá pro hodně velkou firmu, takže pokud nemáš obrat alespoň miliardu dolarů ročně a pobočku v pěti zemích, tak bych tomu korporace neříkal.

0/0
14.7.2011 20:36

Host

Re: Lidi se nikdy NEROZHODUJI RACIONALNE!

počítám, že je to s.r.o., takže kdyby jsi napsal toto tak je to jasné

0/0
14.7.2011 21:56

Host

Re: Lidi se nikdy NEROZHODUJI RACIONALNE!

"rozumný člověk především zajišťuje vlastní prosperitu a kvalitní život"

Tak to jste tedy nedal, rozum nemá s osobním prospěchem nic společného.

Výraz "společnost s ručením omezeným" rozumný člověk chápe, ten druhý do toho tahá společnost přátel piva :-/

0/0
15.7.2011 1:23

Host

Re: Lidi se nikdy NEROZHODUJI RACIONALNE!

I ty brebto... mel by jsi nejspis vyhledat pomoc.Odbornou pomoc.

0/0
14.7.2011 10:59

vpro2

Re: Lidi se nikdy NEROZHODUJI RACIONALNE!

... heh ... nesmite verit tomu, ze vsichni kupuji jen podle reklamy ;-D ... pro mne jakakoli reklama znamena jedine ... NEKUPUJ TO! Kupuji jen to co dusledne prozkoumam a utvorim si vlastni obraz o ucelnosti a prakticnosti dane veci ... samozrejme co se tyce veci denni potreby je to jine ... tam jsem v podstate konzervativni a vybiram si jen to co mam vyzkousene, obcas zkusim neco noveho a pokud to vyhovuje, zaradim si to do sveho interniho "seznamu" ;-)

+1/0
14.7.2011 11:07

PájaZítra

Re: Lidi se nikdy NEROZHODUJI RACIONALNE!

ano, souhlas, u mě je to podobný - sice aktivně reklamy nesleduju, ale člověk se jim nevyhne, např. od obrazu TV se třeba odvrátím a nekoukám (to kvůli tomu případnýmu problikávání jednosnímkových ovládacích sdělení - vím, nejsou povolený, ale co kdyby...) ale zvuk neztlumuju, takže podvědomí dostane aspoň sluchový vjem

takže mám v hlavě jakýstakýs přehled reklamovaných produktů a pokud jdu nakupovat, tak jednoznačně vím, co konkrétně kupovat nemám a vyberu si buď mnou už vyzkoušené a nebo od konkurence, která neprodražuje výrobek jeho reklamou

čili pro mě to znamená totéž: má to reklamu? nekupuj to!

0/0
14.7.2011 12:07

Host

Re: Lidi se nikdy NEROZHODUJI RACIONALNE!

Vsichni mozna ne ale naprosta vetsina ano. Nesmite verit tomu ze lide nejsou reklamou ovlivneni. jediny rozdile je ze nekteri si to uvedomuji a ti druzi ne.

Pokud o mem tvrzeni pochybujete, tak se staci podivat na jekekoliv studie porovnavajici vynalozene prostredky na marketing (a nebo pouze na reklamu) a dopad na prodej. 

Jen na okraj - aby jsi se vubec dozvedel o nejake veci kterou mozna potrebujes a chces se ujistit o jeji potrebnosti - i to se dozvis diky reklame/marketingu. At uz prime ci neprime.

0/0
15.7.2011 5:30

Host

Re: Lidi se nikdy NEROZHODUJI RACIONALNE!

... diky reklame se dozvim jestli neco potrebuji nebo ne? Ani nahodou ;-) ... napriklad takova konska mast ... tu jsem si zakoupil na doporuceni spoluhrace z volejbalu, no a asi za pul roku se objevila reklama s Bohdalkou ... jeste ze jsem si ji koupil pred ni, protoze ted uz bych o ni v lekarne nezavadil ani pohledem ;-D ... veci bud potrebuji a zjistim si od znamych co pouzivaji a s cim jsou spokojeni nebo si proctu reakce zakazniku ... JAKAKOLI reklama ve mne apriori vzbuzuje negativni postoj nebot vyrobek propagovany reklamou automaticky povazuji za predrazeny (hlavne diky te reklame) ... a hlavne veci bud potrebuji nebo nepotrebuji ... v tom mne zadna reklama neovlivni a nevnuti mi neco co vlastne ani nechci

0/0
15.7.2011 9:40

Host

Re: Lidi se nikdy NEROZHODUJI RACIONALNE!

R^ Naprosty souhlas! nechapu zaporne reakce, zrejme zavist, nema cenu se tim zabyvat.

Ovsem svatou a neoddiskutovatelnou pravdou je ze nejvice se vydela na lidske blbosti. 

Ze se najde par jedincu kteri se tak nechovaji je nevyznamna odchylka, vetsina stada fuguje podle tohoto principu.

0/0
15.7.2011 4:32

Host

Spoření na stáří a ještě na to reklama???Vrchol.

Zkoumají, proč lidi nespoří na stáří? Mě by spíš zajímalo, proč o to spoření někdo tak vehementně stojí. Řekla bych, že už teď si někdo mne ruce nad budoucími zisky z úspor ubožáků. Já do žádných pojišťoven rozhodně nejdu po tom, co mi předvedla Kooperativa se životním spořením. Její agent mě před asi 8 lety přesvědčoval, že mi zvýnosní peníze až na 400 tisíc. Mluvil mi o tom doma 2 hodiny, kreslil grafy a dělal výpočty. A taky že není problém kdykoli spoření pozastavit, když člověk přijde o práci. Po 8 letech jsem přišla o práci a skutečně neměla ani korunu na to dál přispívat.

0/0
14.7.2011 9:27

Host

Re: Spoření na stáří a ještě na to reklama???Vrchol.

Tak jsem přestala platit, chodili mi ale upomínky, tak jsem tam došla a najdenou jsem zjistila, že nejsem pojištěná skoro na nic, na smrt, že se žádné výnosy nekonají, že mi dají přesně a jen tu částku, co jsem jim tam vložila a to jsou u nich ty peníze na 30 let. A to byli ještě natolik drzí, že mi začli cpát kvůli nevýhodnosti mé pojistky za 300,-Kč měsíčně (protože v národě žebráků na víc mít nikdy nebudu) ať platím 800,-Kč měsíčně. Napsala jsem na generální ředitelství, že nehodlám platit Kooperativě už ani korunu a žádám o redukci, což je takový mrtvý stav. Dostala jsem odpověď ve velmi arogantním tónu.

0/0
14.7.2011 9:28

Host

Re: Spoření na stáří a ještě na to reklama???Vrchol.

Ale tímto otravováním jsem dosáhla alespoň té redukce, takže nemusím vracet státu moje odečty z daní. Nevím, proč vůbec jsou ty odečty, když tím jen lidem koomplikují život. Apropó, fandím naprosto všem, kteří nikoho neženou do úvazků, kteří svoje výsledky prezentují hned a nejlépe veřejně a ne lhaním a kreslením nesmyslů, preferuji kredity, VŠECHNO, CO SI MŮŽE ČLOVĚK KONTROLOVAT KORUNU OD KORUNY a ne jako v Kooperativě, kdy jsem byla snad 10x na pobočce a tam nikdo neví, co má dělat. Děs.

0/0
14.7.2011 9:28

Host

Re: Spoření na stáří a ještě na to reklama???Vrchol.

Joo to bude sranda, až si opice budou uzavirat penzijko :))

0/0
14.7.2011 11:02

Host

ehm....

není něco špatně??? když lidi se musí omezovat kvůli hospodářské krizi ale vědci si dále zkoumají mravence a dělají reklamy pro opice z veřejných penez...z těch penez, které chybí např ve zdravotnictví penzích atd..... já chápu že růst nejde pořád a tohle zmrazení hopsodářství je běžné ale nemělo by se tomu přizpůsobit všechno a ne jen obyčejnej člověk???

0/0
14.7.2011 8:45

alkhazali

Re: ehm....

co, kdo? jaky obycejny clovek? co s tim maji spolecneho vedecke projekty Yaleovy univerzity? to si musi kverulanti stezovat na hroznou bidu, hlad a utrpeni opravdu vsude? opravdu tak strasne trpite a prizpusobujete se? jak pomuze zruseni tohoto projektu v USA nastartovat nase zdravotnictvi?

0/0
14.7.2011 9:24

Lupulin

Re: ehm....

vy asi moc neumíte myslet co?? nebo si ymslíte že v USA nemají problémy a nehledají peníze všude kde se dá... já si nestěžuju jás e mám dobře velice dobře..ale i tak mě tohle příjde velice, velice divné!!! nebo vám snad připadá normální aby se skoumali mravenci jak žijí a nebo dělali reklamy pro opice?? a to je pořád nějaké takové výzkumy na prd....kdyb raděj zkoumali něco dlležitého.....

0/0
14.7.2011 10:38

Host

HEJ !!!

Kde zmizla ta vyzivava opica ? Este raz som sa chcel na nej odbavit !!

0/0
14.7.2011 8:43

Host

Foto

Jsem zvědavý, jak dlouho tady vydrží to titulkové foto. Než to někoho děsně pobouří, bude si stěžovat až u vrátného v Mafře a redakce to bude muset vyměnit za něco jiného. Třeba pářící se malpy ;-D

0/0
14.7.2011 8:24

Host

Re: Foto

chceme viac - pariacich sa redaktorov technetu !

0/0
14.7.2011 8:45

Host

Re: Foto

no pardon, ale bi pipinky už jsou fakt okoukaný

0/0
14.7.2011 9:50

Host

Ekonomové..

Je zajímavé, že to má napomoci ekonomice.. :-D a že se v článku píše o racionálním uvažování člověka směrem k důchodu, financím atp... To je opravdu velmi....... 8-o8-o8-o

0/0
14.7.2011 8:21

Kei: místní od roku 2001

Určitá část američanů nepozná rozdíl

+1/0
14.7.2011 8:11

Host

Re: Určitá část američanů nepozná rozdíl

te je bezprecedentni utok na jejich hlavu statu !!

0/0
14.7.2011 10:01

Host

Zbrane tiez funguju

Takze je spravne zabijat ? ;-D

0/0
14.7.2011 7:01

username

bude fungovat

viděl jsem podobný test v mateřské školce, kde lze také jen těžko hovořit o nějakých historických sociálních návycích a fungovalo to výborně, tuším tehdy 25 z 25 dětí zvollilo propagovanou pochutinu oproti jiné a to včetně jedné holčičky, která tvrdila, že jí nechutná tolik jako ta druhá.

A náhodou jako markeťákovi mi tenhle test přijde velmi zajímavý - předpokládám že budou pokračovat A/B případně multivariate testy a pomůže to tak najít instinktivní preference prvků v reklamě (velikosti, barvy, tvary ...).

Ostatně to vychází už z prvních zkušeností dítěte, kdy rodič krmí dítě a naznačuje jaká je to dobrota, případně kdy dítě pozoruje rodiče jak a co jedí. Když se bude rodič nad něčím ofrňovat, tak to nepozře ani dítě a naopak (sám toho "zneužívám" u výchovy dcer, kdy správnými gesty a slovy dokážete z běžného jídla udělat božskou ambrózii).

Ovšem sexuální prvky k propagaci jídla tedy nepoužil, tady mám dojem trochu ulítávají (ostatně jako každý markeťák kdo používá sex k propagaci)

0/0
14.7.2011 2:36

Host

Re: bude fungovat

Reklamu vnímají už batolata a děti v mateřské školce jsou jí ovlivněné skrz naskrz. Ve vámi popisovaném testu bych se spíš velmi divil, kdyby se našlo alespoň jedno dítě, které by reklamě nepodlehlo. Jak je vidět, nenašlo se. Vymývání mozků tedy (bohužel) funguje.

Chystaný experiment s opicemi vypadá zajímavě, ale má jednu mylnou premisu: Předpokládá, že pro malpy je sex stejně důležitý jako pro člověka. Není. Sex jako forma sociální komunikace a pozitivní sociální stimulant je téměř výhradně lidským fenoménem (pravda, lidem se v tomto ohledu dosti blíží bonobové).

Různé sexuálně motivované projevy sice i u nižších primátů slouží jako komunikační rituály, ovšem jen jako vyjádření podřízeného a nadřízeného postavení v hierarchii society. Pochybuji, že "vyzývavý" postoj budou malpy vnímat stejně jako lidé. Na druhou stranu nepochybuji, že šikovná PR agentura bude výsledek experimentu interpretovat jako obrovský úspěch, ať už dopadne jakkoliv.

0/0
14.7.2011 5:04

Host

Re: bude fungovat

Mě spíš zajímá jiná věc, která v tomto bulváru uvedena není - do jaké míry malpy zajímají plakáty a do jaké míry dokáží vnímat / rozpoznat jejich statický obsah.

0/0
14.7.2011 10:09

PájaZítra

Re: bude fungovat

Ano, malé děti jsou dobře ovlivnitelné reklamou, protože jsou nezkušené, nemají ještě, takříkajíc, zdravý rozum, kterým by se uměly obrnit proti reklamám a rozhodnout se rozumově.

A stejně tak jsou dobře ovlivnitelní i takoví dospělí lidi, u kterých by se sice dala předpokládat už jistá zkušenost, ale jsou tzv. "rozumu mdlého". Ať už mají nízké IQ nebo postrádají obyčejný selský rozum, na takové prostě reklama funguje a propagační mašinérie s tím počítá. Jen se bojím, že takových "blahoslavených chudých duchem" je všude na světě drtivá většina.

0/0
14.7.2011 12:17

Conan z Cimmerie

To bude něco!

Jo, už se těšim na ty reklamy, kde prsatá dvacítka stojí před novym autem a pronáší slogan ve stylu "Je o 12 centimetrů delší než ten váš starý kus a projela jsem se přímo božsky", zatímco kamera zabírá její poprsí, či pozadí. ;-D;-D

0/0
14.7.2011 0:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.