- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nechce se mi věřit, že by pouhých 60kg rozhodlo o tom, zda sojuz k ISS doletí nebo ne. To omezení bude spíš objemové než hmotnostní..
Čtěte pozorně" těch 60 kg je to, co může Sojuz odvézt dolů na Zemi a ce se vejde do návartového modulu, kde skutečně není dost místa. Při letu nahoru může vézt až 150 kg.
Ale pro dopravu na stanici slouží Progressy (cca 2500 kg), evrospké ATV (8 až 9 tun) a japonnské HTV (7 až 8 tun). Ale dolu ani deko! Shoří totiž v atmosféře.
Pan Vítek je bez diskuze odborník, ale tady zaměňuje očividně evakuaci a pozměněný letový plán. Sojuz umí lítat bezpilotně včetně automatického spojení se stanicí. Přičemž jeden Sojuz je stále připravený do foroty jako hotovostní a jestli se nepletu může startovat za méně než 24 hodin (ještě v dobách SSSR bylo vcelku běžné, že startovali 2 Sojuzy s rozestupem několika dnů).
Tedy v případě nouzové evakuace by dokázali dostat na zem 6 lidí hned (aktuální posádka ISS), další 3 lidi do jednoho dne no a ten poslední? Buď by se obětoval nebo vecpal do jednoho ze sojuzů (což by vyžadovalo použít lehké skafandry a notnou dávku prostorové magie :-) Případně počkal na dalšího Sojuza, ale hádám, že pokud by byla třeba jednodenní evakuace, tak by 3 týdny nepřežil (za tu dobu to zhruba smontují).
10 měsíců je "evakuace" změnou letového plánu, kdy na každou rotaci odstraní jednoho kosmonauta a tím uvolní místo (což odpovídá běžné frekvenci startů).
Prodavačka z hypermarketu si tohoto lapsu nevšimne, myslící lidi si o redaktorovi myslí své....