Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výroba tramvaje pro Prahu trvá půl roku. V každé jsou kilometry kabelů

Poslední model tramvaje pro Prahu se od cestujících dočkal vřelejšího přijetí než předchozí "Porsche". Potěšil především tichý provoz a praktičtější prvky interiéru. Podívejte se, jak v Plzni v továrně ŠKODA TRANSPORTATION neobyčejně tichý vůz vzniká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Johny_V

podvozky

umístění trakčních motorů, navíc chlazených vodou, na vnější části podvozků je geniální, neboť po každé i menší nehodě s autem na podvozek (těch je většina) se tramvaj stane nepojízdnou a vyžadující opravu (dřív se udělala další čárka na nárazník a jezdilo se dál).......

navíc dílny budou potřebovat jiné soustruhy na obrábění okolků, protože na klasickou travmaj se nápravy uchycují zvenku, kde jsou nově právě motory.....

0/0
2.12.2011 8:04

islandan

Re: podvozky

safra, safra, proč takoví odborníci neporadili výrobcům ještě před započetím výroby ? Asi bylo nejlepší vybrat připomínkové referendum ;-)

0/0
2.12.2011 8:44

Johny_V

Re: podvozky

připomínkové referendum je jistě nesmysl........ale po pevných podvozcích, které velice výrazně urychlily rozpad tratí, jsou to další fajnovosti od tohoto výrobce, které budou stát jen peníze. Zkuste se zamyslet nad tím, jak vzroste potřebná záloha, když i po menší ráně bude tramvaj potřebovat opravu. Samozřejmě opravu s výměnou dílů...to je min. několik dní, kdy za nabouraný vůz musí něco jezdit........v jiném DP v ČR se na náhradní díl od škodů čekalo i dva roky a kvůli tomu ten vůz nejezdil a musel jezdit jiný, který musel někdo koupit a udržovat se stavu. Už to chápeme?

0/0
2.12.2011 8:51

parkisparkis

Re: podvozky

Ono jaksi dát motor kamkoliv jinam není u 100% nízkopodlažní tramvaje možné.

0/0
2.12.2011 10:22

Johny_V

Re: podvozky

to jsem neposuzoval, jen jsem zhodnotil důsledky této koncepce umístění motorů a finanční rizika pro provozovatele. Pokud provozovateli taková tramvaj vyhovuje a je mu fuk, že to stojí jeho zřizovatele (a v důsledku i cestující a daňové poplatníky) peníze navíc, pak je asi všechno v pořádku a všichni (kromě těch cestujících a daňových poplatníků) jsou spokojení......nemyslím si ale, že takto to je správný systém.......možná, kdyby ve výběrovém řízení byly hodnoceny i další kritéria, jako např. vliv na tratě apod., doplado by jinak.......

0/0
2.12.2011 10:43

snopel1

Re: podvozky

Ale je. Asi před rokem a snad i tady na technetu, nebo možná jinde, byl článek o tramvaji, která nemá podvozky, ale má každé kolo zvlášť a pohon s odpružením je řešen na výšku. Vlastně to bylo do tý tramvaje zabudované na výšku, takže pod podlahou nic nebylo.

0/0
2.12.2011 13:20

MAČKA 1

Re: podvozky

jo máte pravdu - to tady někdy už bylo, myslím že sejednalo o tramvaje pro Vídeň

0/0
2.12.2011 15:56

1000101111010100

Re: podvozky

Nízkopodlažní dopravní prostředky a zejména celkově nízkopodlažní jsou jen další nesmysl, který přinesla moderní doba. Těžko se pak divit lidem, že v tom odmítají jezdit, kdykoli je to jen trošku možné a raději se opět vracet k autům.

0/0
4.12.2011 17:25

pletiplot

Re: podvozky

Stoprocentně nízkopodlažní tramvaj je kravina z principu. Kdo viděl invalidu, že by projížděl nebo procházel o berlích celou tramvaj na délku? Proč kvůli rušení omezení pro jedny vytvářet omezení pro druhé například tím, že se sníží kapacita vozu, sedačky jsou na půlmetrových schodech a nelze větrat ze střechy? Stačí nízkopodlažní prostor v centrálním oddílu, zbytek hezky nad zem jako klasické T3.

0/0
15.12.2011 13:25

TigerM

Re: podvozky

tramvaj ma 16 motoru, pokud neni poskozen podvozek, muze dojet i pouze s 8 motory vlastni silou, ... ano, poskozeny motor je drazsi zalezitost nez pouze plechy, ale reseni je to vhodne, ... to spise bude vetsi problem na aute nez na tramvaji...

0/0
3.12.2011 22:36

Profesionální neúplatný diskutér

Mě se v této tramvaji nelíbí

Mám pocit, že sedím na silnici, a v podstatě z ní ani není příliš vidět. Prostě už to není tramvaj.

0/0
1.12.2011 23:47

johny31

Re: Mě se v této tramvaji nelíbí

Ještě že nikdo nebere v úvahu váš názor, mě osobně nic na tramvaji nevadí... jsem rád, že se vyvíjí MHD, dle mého názoru i tím správným směrem...

+2/0
1.12.2011 23:56

PrezdivkaJizExistuje

Re: Mě se v této tramvaji nelíbí

Videt je z ni lepe nez z T3. V T3 kdyz clovek stoji, tak vidi akorat tak reklamy.

+1/0
2.12.2011 0:02

semelik

A kolik jich Praha objedná? Jestli kolem stovky, bude výroba

(dosti logicky) trvat 50 let. No nazdar!

0/0
1.12.2011 21:01

semelik

a tichoučká je jako elektromobily - takže to s ní nakonec

dopadne stejně jako s těma autama v USA - bude muset povinně vydávat nějakej rachot, aby byla slyšet.

0/0
1.12.2011 21:03

brix

Re: a tichoučká je jako elektromobily - takže to s ní nakonec

No, to se taky bojím. Tramvajáci si prý stěžujou, že jim pod tramvaj lidi děsně skáčou, protože jí vůbec neslyšej, nejsou na to zvyklí. Já bych spíš doporučoval Darwinův výběr...

0/0
1.12.2011 22:28

Reeve

Re: a tichoučká je jako elektromobily - takže to s ní nakonec

Lidé si nakonec zvyknou, jako si zvykli například na Barrandově, kde je odhlučněná trať tak, že ani "klasické" tramvaje na ní nejsou téměř slyšet. Ano, stálo to jeden smrťák a pár otřesů mozku, ale nakonec se tam každý před přecházením tramvajové tratě rozhlíží a nespoléhá jen na sluch.

0/0
4.12.2011 19:09

Salada

Re: A kolik jich Praha objedná? Jestli kolem stovky, bude výroba

Zcela logicky, ne. Nikde není psáno, že na druhé tramvaji začnou pracovat až tu první dokončí.  Mají najednou rozpracovaných několik tramvají v různém stadiu.

0/0
1.12.2011 21:07

vládní úředník

Re: A kolik jich Praha objedná? Jestli kolem stovky, bude výroba

no mohli napsat , kolik tramvají vyrobí ročně

0/0
1.12.2011 21:45

brix

Re: A kolik jich Praha objedná? Jestli kolem stovky, bude výroba

to by redaktior musel umět počítat ...:-)

0/0
1.12.2011 22:24

demon3

Re: A kolik jich Praha objedná? Jestli kolem stovky, bude výroba

Objednáno jich bylo 250 kusů s rozložením dodávek na cca 35 ročně.

0/0
1.12.2011 22:05

venecek.nebo.rakvicku

Půl roku, kilometry kabelů, desítky milionů korun.....

.....a nemá to klimatizaci, v létě je v tom 50 stupňů bez možnosti větrání a místa polovina oproti tramvajím z 60. let. Bezva. Fakt bezva.

+3/0
1.12.2011 20:47

brix

Re: Půl roku, kilometry kabelů, desítky milionů korun.....

Ale klimošku to má, akorát ještě budou upravovat možnost větrání, nemůže se větrat a zároveň klimatizovat.

0/0
1.12.2011 22:24

:-)

Re: Půl roku, kilometry kabelů, desítky milionů korun.....

do tramvaje muže chtít klimatizaci jen tupec... dveře se otevírají každých pět minut...

možná pro nějake meziměstské spoje...

ono takhle kecaj stejne lidi co do tramvaje nevlezou:)[>-]

0/0
1.12.2011 22:29

odhodlany_vlastenec

Re: Půl roku, kilometry kabelů, desítky milionů korun.....

Tak tak. Souhlasím jenom s tím místem - je tam strašně moc sedaček. Já si v tramvaji klidně postojím, ale musím si mít kam stoupnout.

0/0
1.12.2011 22:58

Von der Tann

Re: Půl roku, kilometry kabelů, desítky milionů korun.....

ha ha pane chytrý, tak proč do Pobaltí - tuším Riga - jdou ty samé tram s A/C??

A všude jinde je klima samozřejmost

Podle vaší logiky, topení je taky zbytečné protože teplo utíká otevřenými dveřmi..;-D

0/0
1.12.2011 23:35

houba_

Re: Půl roku, kilometry kabelů, desítky milionů korun.....

ac se vsude dava, protoze je to moda a protoze ac je jaksy znak lepsi vybavy. to ale neznamena, ze je to neco moc dobreho - mluvime zde o prostredku mestske dopravy, nikoliv dalkove.

na stridacku lezt z veknu horka do klimatizovane tram, to je akorat o nemoc, nejhur na tom udou ti, kterym to bude foukat primo do hlavy nebo na nohy. kdo bude na druhem konci tram ani nezjisti, ze tam nejaka klima je s tim topenim - vlastne proc ne, stejne clovek je venku v zime obleceny a v tram se nesvleka, take zima taky nejak nehrozi

+1/0
2.12.2011 13:19

venecek.nebo.rakvicku

Re: Půl roku, kilometry kabelů, desítky milionů korun.....

Bohužel vaše logika je chybná. Jinde ve světě je klimatizace naprosto běžná. Dokonce už i pobaltské státy nás předběhly. Otevírání dveří s tím nemá co dělat, je-li klimatizace dobře udělaná. Mimochodem....tramvají jezdím docela často. Nejprve si o problematice něco zjistěte.

0/0
2.12.2011 6:10

slon75

Re: Půl roku, kilometry kabelů, desítky milionů korun.....

Takže o vhodnosti / nevhodnosti nějaké věci nerozhoduje odborné posouzení, ale to, že jí mají i jinde?

0/0
21.12.2011 18:03

profitness

A jak

dlouho trvá výroba tramvaje pro Pardubice, Plzeń, Brno, Olomouc či Ostravu?

+1/0
1.12.2011 20:39

semelik

Zase pozdě - přesně to mě taky napadlo. Díky

0/0
1.12.2011 21:00

vládní úředník

Re: A jak

Ostrava má vlastní výrobu  tramvají.

0/0
1.12.2011 21:43

Lord Helma

Re: A jak

Vario, to je paráda, rychlé, pohodlné. Denně tím najedu 22km.

0/0
1.12.2011 23:43

odhodlany_vlastenec

Re: A jak

V Pardubicích jezdí jen tykadláři, ne?

0/0
1.12.2011 22:57

profitness

Re: A jak

Asi máte pravdu.

0/0
3.12.2011 13:31

Pruitt Igoe V.

Design je strašnej...

...nejhorší na karoserii jsou ty plechy, zakrývající podvozky (proč???) a v interiéru ne moc povedený tvar sedaček a hlavně ty vidlácká plastová madla. Celá tramvaj na první pohled prozrazuje svůj původ ve východním bloku :-P

0/0
1.12.2011 19:12

brix

Re: Design je strašnej...

proč vidlácká plastová? Chcete snad ty kovové, lakované a zase postaru jezdit "mastnou tyčí" ?

0/0
1.12.2011 22:26

odhodlany_vlastenec

Re: Design je strašnej...

Nechci se hádat, ale plastová madla jsou ve starých tramvajích. Ve For City a Porsche jsou kovová.

0/0
1.12.2011 23:00

Lord Helma

Re: Design je strašnej...

Seš vedle jak ta jedle, T3 je měla kovové, smaltované...

0/0
1.12.2011 23:34

Pruitt Igoe V.

Re: Design je strašnej...

bavíme se o madlech na sedačkách ;-)

0/0
1.12.2011 23:36

slapr

desítky kilometrů kabelů?

to asi počítají i vinutí na motorech!8-o

+1/0
1.12.2011 17:45

k.lara

Pražané a pražané

Vím, že jsem hnidopich, ale myslím, že pražané (husité pražského křídla) jezdí tramvají méně často než Pražané (obyvatelé Prahy).;-)

0/0
1.12.2011 17:39

brix

Tohle

je opravdu zatím nejlepší tramvaj, co v Praze jezdila. Za největší plus považuju úplně geniální vyřešení vnitřího prostoru a tím i bezbariérovost celé tramvaje - ve všech jiných se musíte na většinu sedadel sápat někam na schod. A samozřejmě výrazně tichý chod, který uvítají všichni kdo bydlí poblíž tramvajové trati. Jenom jsem se pořád bál, aby to nevyhrála nakonec nějaká jiná zpotvořená varianta. T-15 FoCity v Praze chci. R^

+1/0
1.12.2011 17:30

Thalos

Re: Tohle

ja k ni jednu, ale zato podstatenou vyhradu mam. ta tramvaj piska. lide s vekem prestavaji slyset vysoke tony, mno tohle vypada jak 12 kHz u nas ve studiu. dlouhodobe je to k nevydrzeni. nemaji to vsechny, ale kdyz uz na to natrefim, tak vystupuju a cekam na dalsi. zamrzi to ted v zime. ale jinak sou fajn R^

0/0
1.12.2011 18:52

Chytry.Levicak

vidíte,co dokážou naši elektrikáři?

a pak,že v česku nejsou zlaté ruce

0/0
1.12.2011 16:54

mgs

Re: vidíte,co dokážou naši elektrikáři?

No tak natahnout a zapojit kabel dle dokumentace snad dokaze kazdy pokud neni uplny de..l.

0/0
1.12.2011 20:21

islandan

Re: vidíte,co dokážou naši elektrikáři?

ty víš nohov co je v delipr měkkýho, že?

0/0
2.12.2011 8:35

Korektní Želva

...

Ty dřevěný sedadla, to je vtip nebo co? ;-D

0/0
1.12.2011 16:47

Jardajar

Re: ...

Asi se to dobře čistí, ale je to neskutečně nepohodlný. V týhle tramvaji nikdy nesedím, ale vzadu se dobře stojí.

0/0
1.12.2011 17:44

bkv

Re: ...

Výběr DP

0/0
1.12.2011 18:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.