Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klimatizace v nových tramvajích v Praze nebude, brzdily by pomaleji

Klimatizované tramvaje, které by cestující v parných dnech uvítali, po Praze hned tak jezdit nebudou. Dopravce tedy aspoň slibuje, že se zlepší odvětrávání nejnovějších vozů ForCity. Jen v anketě iDNES.cz se vyjádřilo přes 700 lidí, že klimatizaci ve vozech chtějí. Necelá stovka řekla ne a sedmdesáti je to jedno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

macek79

DP si dela kozy, neee???

Je mi spatne. DP neustale zvysuje jizdne a to takovym zpusobem, ze uz je skoro vyhodnejsi jezdit autem, ale pohodli pro nas to ne, jen z nas tahat penize, autority v Ceske Republice jsou jen banda zlodeju a korupcniku!!! Prej by brzdila pomaleji....kdyz na Zapade muzou dopravni prostredky tu klimacku mit leta letouci a pritom brzdeni o.k , tak nevidim duvod proc by u nas nove vozy tu klimacku take nemohli mit. Prachy, v tom to je!!! Nejake odvetravani je na h....o, to je nic jineho nez vetrak nebo fen, to znamena sice mozna cerstvy vzduch ale teplota zustane stejna, nesnizi se, bude tam porad tech 30 stupnu, neskutecne, je mi na bliti!!!!;-€

0/0
5.8.2011 20:28

rezerva

hm, a řidiči do kabiny

by se nevešla? Jako že by tam u něj byla ta bedýnka, klimatizovala by samozřejmě celý vůz.

0/0
22.7.2011 15:02

tokumara

Re: hm, a řidiči do kabiny

Řidič klimatizovanou kabinu má...

0/0
22.7.2011 23:41

Antonín, topič

Je to prosté.

Brzdy se poštelujou i u těch šalin, co maj motory místo klimy. Tudíž budou brzdit všecky stejně (míň).

0/0
22.7.2011 11:01

Matifuck

Klima v tramvaji je zhýralost

U něčeho, co každou minutu až dvě otevře 3 dveře, mi přijde klimatizace jako dost prožraná záležitost. Navíc extrémní vedra jsou tak 2-3 týdny v roce. Bohatě by stačilo mít větší otevírvá okénka, než jsou u některých typů ty miniaturní výklopky. No vzhledem k tomu jakej shit je z (hlediska cestujícího) porsche, tak ten novej škopek snad už horší být nemůže.

0/0
22.7.2011 7:56

rezerva

Re: Klima v tramvaji je zhýralost

To je ale optimální situace, kdy se ty dveře otevírají každé dvě až tři minuty. Nezřídka se ale stane, že během veder v odpoledních špičkách jsou ty intervaly mnohem delší. Když je zácpa a tak. Ale i tak se do té tramvaje narve lidí až k prasknutí, že.. V tom případě by ta větší okénka asi nebyla na škodu... Škoda. No jo, škoda. Navíc když mohou staré tramvaje, kterým hlavně netěsní dveře, které netěsní vůbec, které nemají tlačítko na dveře, v zimě topit, proč by nemohly mít tydlencty superšaliny forcity klima? Ne? Je teda navíc zvláštní, že DP HMP chtěl provoňovat autobusy, dávat klimatizaci do tramvají, pak zdražil jízdné a ... Skutek jaksi utek

0/0
22.7.2011 17:31

computer

Hm,

a že to blbě větrá zjistili u objednávky za miliardy až teď? Nejdříve zprzněná hnusná Porsche a nyní i ForCity. Všchny manažery z DP bych vypráskal bičem a hnal před tramvají.

0/0
21.7.2011 21:45

Zirkon

ale to měřerní teploty si šéfové DO uměli zadat

Už jste někdy viděli, aby  bylo venku  33 a ve  skleníku  32 stupňů !?

Ve  skleníku  bude  vždy  o několik stupňú tepleji ať větráte jak větráte !

Tedy, pokud  nemáte  klimu .

0/0
21.7.2011 15:01

Zirkon

Re: ale to měřerní teploty si šéfové DO uměli zadat

oprava : šéfové DP

0/0
21.7.2011 15:02

RAT

to mate za to ...

ze jezdite mastnou tyci! :-P

0/0
21.7.2011 14:33

martin2580

Re: to mate za to ...

Inteligentni prispevek...

0/0
22.7.2011 10:07

tokumara

Re: to mate za to ...

Rv

0/0
22.7.2011 23:41

MSG

každé druhé okno otvírací

"Zjistili jsme, že čerstvý vzduch, který do tramvaje proudí otevřenými okénky, se ztrácí ihned ven sousedním oknem.

A přiváděný vzduch ze stropní ventilace tak není účinný, jak bychom

chtěli. Uzavřením každého druhého okna zajistíme, aby se vzduch zvenku v

tramvaji udržel" - božíčku, neznali tohle už v třicátých letech všichni konstruktéři tramvají, vlaků i autobusů? ?;-D

+1/0
21.7.2011 14:30

zlababa.dvur

zajímavé

tak pražský dopravní podnik tvrdí, že je to technický problém. Přitom v prohlášení z Plzně stálo, že jejich tramvaje dodávané do jiných států klimatizaci namontovanou mají, a Praha si ji prostě neobjednala. Tak jak to je?

+1/0
21.7.2011 11:32

Xladi

Re: zajímavé

Samozřejmě že to jde a do ciziny se to s klimatizací dodává i do Polska které je více na severu ale prostě to neobjednali šéfům je jedno jak cestující cestují, je zajímá aby zaplatili za lístek a to jak se potí jim je jedno oni ve svém služebním voze klimatizaci mají tak o nic nejde. Měla by jim být odstřižena aby si to zkusili jaké to bez ní je.

0/0
21.7.2011 19:54

pravicový zloděj

V létě se potit a smrdět a v zimě mrznout, to bude úroveň.

Hlavně že to stojí miliardy.;-O RvRvRvRvRvRvRvRv

+1/0
21.7.2011 9:23

lynxxx

To se mi hrozně líbí

jak jedni a ti samí v jedné diskusi vykřikují, jak je to hrozné, že se zdražuje jízdné a na druhé diskusi se rozčilují, že tam není klimatizace.

Uvědomte si, že vám to platí z větší části ti, kteří veřejnou dopravou prakticky nejezdí - řidiči aut, venkovani, bohatí. Tak po nich laskavě nepožadujte další dotace ve formě chlazení na 5 horkých dnů v roce.

+1/0
21.7.2011 8:30

Martin Šubrt

Re: To se mi hrozně líbí

Ehm, no ona v součtu stojí individuální doprava těch řidičů aut, venkovanů a bohatých Prahu už pár let ročně o dost více, než doprava hromadná.... Což je maličko smutné, když třeba na Nuselském mostě je v autech denně 100 000 lidí a v metru 280 000 lidí a obecně je počet přepravených osob v MHD tak zhruba 2-4x vyšší než v dopravě individuální.

0/0
21.7.2011 19:51

romank3

Re: To se mi hrozně líbí

no ale je to stejne postaveny na hlavu.. kdyby tam ta klimatizace byla tak by to treba lidi pochopili a tolik by na zdrazeni nenadavali, jenze klima nikde a ceny jdou stejne nahoru :-)

0/0
23.7.2011 11:00

thonyk

bez klimatizace jsou tramvaje vyhozene penize!

doufal jsem ze se v roce 2011 doziju standardu cim klimatizace dnes je i v tramvaji a ono nic. bez ni jsou penize za tramvaje vyhozene.

navic jsou tramvaje z venku absolutne odporne a hyzdi prahu!!

0/0
21.7.2011 8:05

lynxxx

Re: bez klimatizace jsou tramvaje vyhozene penize!

Já si zase myslím, že klimatizaci tramvaj nepotřebuje a že jsou až příliš luxusní. Měly by být mnohem úspornější. Až na to nebudou třeba dotace a zaplatíte si to sami, tak požadujte třeba vodotrysk. Já když si do auta koupím klimatizaci, tak to draze zaplatím.

0/0
21.7.2011 8:24

romank3

Re: bez klimatizace jsou tramvaje vyhozene penize!

a ja si myslim ze ty tramvaji v lete moc nejezdis :-)

0/0
23.7.2011 11:05

tokumara

Re: bez klimatizace jsou tramvaje vyhozene penize!

Mně se líbí. :)

0/0
22.7.2011 23:43

petr.n_22

Zajímavé,

že v zahraničí je klimatizace běžná a nikoho ani nenapadne se o tom bavit.

0/0
21.7.2011 2:37

lynxxx

Re: Zajímavé,

Už je mi to jasné. Mají v tramvajích klimatizaci a tak mají velké dluhy - viz Italie, Španělsko. Dokud se to dotuje,žádná klimatizace není třeba.

0/0
21.7.2011 8:25

ombre12

Skoda transporation

A ze ma klimu tramvaj v nemecku, svedsku .....brzdi,chladi no probs.......kde udelali zase sudruzi chybu?

0/0
21.7.2011 2:08

xychteen

A aspoň malinkej bar by se tam nevešel?

:-)

Jsem pochopitelně staromilec a buran nechápající, co je pro cestující to nejdůležitější, ale osobně tu půlhodinku, během který se navíc několikrát otevřou všechny dveře, dokážu nějak přetrpět - rozhodně bych kvůli tomu nepožadoval předělání tramvaje (dokonce ani kdyby bylo zadarmo). Dobrou noc.

0/0
21.7.2011 0:18

petr.n_22

Re: A aspoň malinkej bar by se tam nevešel?

A nejste také jeden z těch, kuli kerým lidé otevírají okénka ?

0/0
21.7.2011 2:39

pravicový zloděj

Re: A aspoň malinkej bar by se tam nevešel?

;-D;-D;-D;-D;-DR^R^R^R^R^

0/0
21.7.2011 9:25

xychteen

Re: A aspoň malinkej bar by se tam nevešel?

Myslíte něco jako "sice smrdím, ale zase si poznám svoje věci?" :-) Možný to je, ale i kdyby, pochybuju, že by to vyřešila ta klimačka, možná by bylo lepší se umejt, oholit, zasypat a narexonit, ne?

0/0
22.7.2011 0:57

GLUM-II

Aspoň něco.

Tak mě napadá, proč s klimatizací nebylo počítáno v projektu  rovnou.  No ano  asi do tohoto roku nikdy léto a vedro nebylo.A  taky se už asi přišlo na to  že se žádné globální oteplování nekoná a konat nebude a že to byly účelové lži. Aspoň něco.

0/0
20.7.2011 20:05

werr

Re: Aspoň něco.

Pocitano s ni bylo, jak jsem psal nize tak ji vozy pro jine mesto maji pri zachovani vsech motoru. To jsem videl na vlastni oci. Zajimalo me to, protoze ziju v Praze ale tehdy jsem nevedel, ze uprava pro Prahu znamena mene motoru. Podvozky jsem videl i diky odkryte podlaze, klimatizaci ne, jen mi bylo uvedena ve vyctu a tak jsem se ptal jestli jsem se nepreslechl. Duvod proc ji Praha nema muj pruvodce nevedel, nebyl obchodnik a dal jsme se o ni nebavili.

Takze bud ma Praha na miste pro klimu neco jineho a ted se to bastli. V nekterem clanku byla zminka, ze se to tyka jen jiz dodanych vozu, nove by byly resene jinak.

0/0
20.7.2011 23:19

Martin Šubrt

Re: Aspoň něco.

Praha jí nemá, protože jí striktně DP nechtěl, do výběrového řízení jí nenapsal a nejevil žádnou snahu si jí tedy objednat. Začal se zajímat až po dodání 26 tramvají a pravděpodobně z důvodu, aby na této starosti a technickém řešení získal čas a další vozy pak dostával pomaleji a nemusel najednou tolik platit, bo v době poBémovské nemá Praha ani korunu a DP si mimo jiné i na tramvaje už tak musí půjčovat 6 miliard.

0/0
21.7.2011 19:56

Host

Marečku, podejte mi pero

Secí stroj šlape pěkně. Ale neseje. Aneb - větrání a okénko - síla v maličkostech.

0/0
20.7.2011 16:29

Martin Šubrt

Re: Marečku, podejte mi pero

Síla v maličkostech:-) Vídeň, tramvaj ULF...tam si poradit umí http://www.tramfoto.cz/displayimage.php?pid=1349

+1/0
21.7.2011 20:03

Host

Kritozovat umí každej

Jojo, kafrat, kritizovat a nadávat na všechno, to některým jde dobře. A zajímavý je, že jsou to často jedinci, kteří jsou sami leví jak turecká šavle. Ať si každej zamete nejdřív před svým prahem. Ty nový tramvaje jsou náhodou super.

0/0
20.7.2011 13:04

Host

Re: Kritozovat umí každej

No jistě, klasika v našich krajích, když nemám argumenty, tak osočím všechny kritiky plzeňského zázrakuRv

0/0
20.7.2011 15:50

Host

Re: Kritozovat umí každej

Na té tramvaji je spousta dobře odvedené práce, to se považuje za samozřejmost, ale jak je příležitost, tak si každej plivne. Vypíchne se, co je špatně nebo co není ideální, ale chybí tomu objektivita. Zajímalo by mě, jestli jsou ti kritici takto kritičtí i ke své práci, nebo jen k práci druhých.

0/0
20.7.2011 17:06

Host

Re: Kritozovat umí každej

Na té tramvaji je jistě spousta dobře odvedené práce. Nerozpadá se, například. Ale ten zbytek, ten je sakramentsky odfláknutej. A pokud někdo neustojí kritiku své práce, nemá tu práci dělat. Já třeba jsem ke své práci kritický dost, jsem perfekcionista.

V kapitalismu je holt důležité nedělat dokonalé věci, aby se dalo vydělávat na prodávaní nových dokonalejších (ale stále zcela nedokonalých) verzí téže věci. Udělat svou práci pořádně, to dneska nikoho nezajímá. A pak mě taky zaráží mudrlanti jako Vy, kteří říkají přibližně něco jako "nemáte právo kritizovat" (přitom sami vlastně kritizují ty, kteří kritizují a já to teď dělám taky - kritizuju ty, kteří kritizují ty, kteří kritizují). Ale my to právo máme. Každý je má. Nebo je snad demokracie založená na tom, že si od všech a od všeho necháme sr*t na hlavu?

(Netvrdím, že jiné režimy jsou lepší, jen využívám svého práva kritizovat.)

0/0
20.7.2011 19:25

werr

Re: Kritozovat umí každej

A muzete napsat co na te tramvaji je odflaknute? Kdyz Skoda stavela a hlavne zprovoznovala nove haly tak jsem tam jako technik jednoho z dodavatelu technologii stravil az moc casu. Tehdy se vyrabela T14 a dokocoval vyvoj lokomotivy 109e a tramvaje T15. Videl jsem dost a mluvil jsem z dost lidma i z vyvoje a mohu rici, ze tam odflaknute neni temer nic. To ze prazska T14 nema baterie na dojezd a krakovska ano neni vina Skody ale Prahy, ze si je na rozdil od Krakova neobjednala. Nejsem si jist ale myslim, ze tramvaje pro Polaky mely klimatizaci. Stejne tak jsem tam loni pred vanoci byl znova a stala tam modra T14 (tusim pro Rigu), ktera ma klimatizaci i vsech 16 motoru.

Takze pravo kritizovat mate ale musite si svou kritiku dobre promyslet jestli je opravnena protoze pokud se kritizovany bude branit musite ji obhajit.

0/0
20.7.2011 23:11

JBetak

Re: Kritozovat umí každej

A jsme u toho. Tramvaj pro Rígu nemá všech 16 motorů, přední podvozek není hnací. Jen díky tomu má klimatizaci.

0/0
21.7.2011 7:19

modroko

Re: Kritozovat umí každej

Omyl, Riga má všech 16 motorů, ovšem lidi z Rigy chtěly klimošku hned(i když tramvaj je dražší)takže tramvaj má 16 motorů a klimošku ovšem DP chtělo klimošku bez navýšení ceny tak se nevrhlo že se seberou 4 motory z přední nápravy a dá se do vozu klima jenže soudruhům nedošlo že tramvaj brzdí díky motorům no a když Vám vypadne 1/4 brzdné síly tak to u rozjetých 41tun musí bejt někde znát(vzdálenost brzdné dráhy) , no a jelikož už teď má Praha 27 kousků bez klima ale s 16 motory tak by bylo nebezpečné mít dalších cca 200 kousků s klimou ale s horšíma brzdama neb když by sedl řidič do tramvaje bez klimy brzdilo by to jinak než s klimou takže by se pak mohlo stát že si to řidič neuvědomí a nedobrzdí to třebas na čočky(semafor) a nebo před tramvají která stanicuje na zastávce před ní . A stejnak na co je ti ve voze klimatizace když Praha má jednu z nejkratších mezistaničních vzdáleností takže doopravdy ti každou minutu maximálně 2 otevře dveře.

+1/0
22.7.2011 12:15

JBetak

Re: Kritozovat umí každej

A 109E není dosud schválená jako typ. Hádejte proč.

0/0
21.7.2011 7:21

Host

Re: Kritozovat umí každej

Jsou super, ale když přijíždí na zastávku, tak je nechávám raději ujet a jdu pěšky nebo čekám na další. Je v nich totiž hrozné horko a okénka vůbec nevětrají.

0/0
20.7.2011 16:28

werr

Re: Kritozovat umí každej

Bohuzel okenka jsou dan za lidskou blbost nekterych cestujicich. Bezpecnostni normy pro nova vozidla uz hodne dlouho neumoznuji okenka ze kterych se da vystrcit hlava. Uz nestaci napis "Nevyklanejte se z oken!". Jen vyklapeci okenka maji uz tramvaje CKD T6 vyrabene 1995-97, o neco starsi kloubove KT8 maji okenka jeste vysunovaci. Podobne jsou na tom i autobusy MHD. Holt pokrok Rv ;-€

0/0
20.7.2011 23:27

Martin Šubrt

Re: Kritozovat umí každej

Ale že to jde jinde....Vídeň, tramvaj ULF...http://www.tramfoto.cz/displayimage.php?pid=1349

0/0
21.7.2011 20:04

Brundi

Klimatizace nebude, zato pujdou mene otevirat

okenka!

Po preceteni nadpisu me to bezdeky napadlo. To jsem ovsem netusila, ze v samotnem clanku zjistim, ze tomu tak skutecne bude. ;-DRv

0/0
20.7.2011 11:39

Host

Hmm

Prostě zase Škoda vyvinula tramvaj, která sice pěkně jezdí, pěkně vypadá a dobře brzdí. Co na tom, že nesplňuje základní požadavek, tedy aby se v ní dali vozit lidé. Připomíná mi to jistou analogii se secím strojem v jednom českém filmu. Jezdí to dobře, ale neseje to. Co naplat, že je to u secího stroje vada dosti podstatná.

Hlavně tedy že se nakoupili nové tramvaje a to že se v nich lidem cestuje hůře než v předchozích přece není argument. Škoda T začíná být pomalu pro ostudu.

0/0
20.7.2011 11:23

lynxxx

Re: Hmm

Luxusní požadavky na dotovanou sociální přepravu? Vy jste se snad zbláznil.

0/0
21.7.2011 8:28

pteryx

brzdná dráha je výmluva

dobrý řidič by to jistě zvládl, zvl. pokud by byl např. odlišen interiér tramvaje. Navíc, pokud by nastal problém, tak má tramvaj nejen motory, ale taky brzdy, že?

Spíše jde o to, že by se zvýšily provozní náklady (proud spotřebovaný klimatizací) a prodražil se servis, očividně se počítá s tím, že když se nějaký motor pokazí, tak nebude nutné ho hned měnit.

0/0
20.7.2011 10:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.