Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na první díly nového vlaku pro trasu Praha - Ostrava

Nové vlaky pro české koleje se rodí v továrně Stadler nedaleko Bodamského jezera ve Švýcarsku. Podívejte se na vznik úplně nového "českého" vlaku, který přinese opravdovou konkurenci v osobní železniční dopravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TreKronor

Primestske vlaky pro dalkovy spoj???

Ti, kdo vlakem od Stadlera uz jeli vi, ze poskytuje komfort nove tramvaje. Co si LEO express slibuje od nasazeni takoveho stroje na dalkovou trat, opravdu nechapu. Kdo by chtel se 3 hodiny kodrcat v tramvaji? Ve Svycarsku se tyto vlaky pouzivaji vyhradne pro S-Bahn primestskou dopravu. LEO Express bude chvilkovy hit, ale po case propadak.

0/0
9.9.2011 18:05

stefi_ul

Re: Primestske vlaky pro dalkovy spoj???

Jak to muzes vedet?? Ty si v tom upravenym vlaku byl??? Jiny bude iplne vsechno...Jen system soupravy a skelet zustane.

0/0
13.9.2011 10:13

Zduřelyj Velkolepyj

Tak hlavně,

aby se to zvládlo za slušnou rychlost. Osobně považuji Praha-Ostrava za více než 2 hodiny za trestuhodné. Studoval jsem VŠ v Ostravě a cesty z Prahy byly neúnosné. V zimě 15, v létě 50 stupňů ve vagonu, a trvalo to tak dlouho, že člověk už ke konci nevěděl, jak si sednout na sedačce. Ven z vlaku jsem vždy vylezl, a byl jsem rád, že žiju. Vlaky na dlouhé trasy by dnes neměly jezdit menší rychlostí, než 160 km/h a stavět pouze ve velkých stanicích - v tomto případě Praha - Kolín - Pardubice - Olomouc - Ostrava. Maximálně ještě Třebová.

0/0
8.9.2011 23:19

a8nn

Re: Tak hlavně,

Fyziku jste tam zjevně neměli, jinak by vám došlo, že překonat 350 km pod dvě hodiny při maximální rychlosti 160 km/h je fyzikálně nemožné.

+1/0
9.9.2011 13:10

Leopardo di Kardio po 2. nitráku

Re: Tak hlavně,

Klid. On jen zapomněl doplnit, že byl na VŠ pouze jeden rok. :-P

0/0
10.9.2011 18:45

MirekK1

Re: Tak hlavně,

;-DR^

0/0
7.11.2011 10:37

stefi_ul

Re: Tak hlavně,

Nehlede na brzdeni-zastavovani-rozjezd ve stanicich... ale muze to byt reseno i nezastavovanim a pouhym pribrzdenim... na polovinu ;-D;-D

I tak je to ale nezvladnutelne za min jak 2 hodiny 20 + zastavky...

0/0
13.9.2011 10:11

Qeebee

1989?

;-D Jak za komančů, když měl na trh příjít Favorit, ukazovali ho pod dílech, že už to bude, ž to bude a jak to bude moderní ;-D;-D;-D;-D

0/0
7.9.2011 17:26

daddy1

Re: 1989?

Pri uvedení automobilu Škoda Favorit na trh v roku 1987, dalšie decko čo si nič napamätáRv

0/0
7.9.2011 18:36

Qeebee

Re: 1989?

V roce 1987 mi bylo jedenáct, takže máte pravdu, byl jsem děcko, možná jsem popletl rok, ale to ukazování po dílech si pamatuji.

0/0
7.9.2011 18:44

johny12

Srovnání

Nejlepší srovnání je v galerii na fotografii číslo 23 ;-D

0/0
7.9.2011 16:40

Inkvizitor Johny

Premium třída

Nechybí tam náhodou stolky? To tak má být nebo to grafikovi nikdo neřekl? :)

0/0
7.9.2011 12:04

Eliason

Re: Premium třída

Ano, má to tak být, protože ty stolky budou vyklápěcí, a budou umístěny přímo v sedačce. Příklad za všechny - business třída http://www.youtube.com/watch?v=7f1fmH8HPIw (ale Leo by měl mít ten stolek ještě lepší)

0/0
7.9.2011 15:51

Inkvizitor Johny

Re: Premium třída

Je tam náznak čehosi v levé straně sedadla. Ale jestli to tam je, tak to grafik měl vytáhnout. Takle člověk může jenom hádat :)

0/0
7.9.2011 16:40

PepaK

Re: Premium třída

Tomáši, ti co už měli možnost si ty sedačky pro LEx vyzkoušet s tebou souhlasit nebudou. ;-)

0/0
7.9.2011 23:31

Achille Volfoni

jo jo....

...to by byl kšeft pro Vagónku ve Studénce...

0/0
7.9.2011 11:58

ravl

Re: jo jo....

pro Vagónku v Ostravě - Vítkovicích. Tam se dělají osobní vlaky už je to nějakých 10 let.

Nákladní co se pak dělali v Studénce se už dělají někde v Rumunsku.

Jen pro upřesnění ...

0/0
7.9.2011 19:56

vasek001

casopis LEO?

Leo express, podle nazvu soupravy flirt...rekl bych ze vlastnikem spolecnosti bude firma vydavajici znamy casopis pro pany LEO, nemam pravdu? To budou mozna pro chlapy hodne zajimave vlaky!! ;-);-D

0/0
7.9.2011 11:41

ort

Re: casopis LEO?

Majitel se jmenuje Leoš, takže je to pojmenováno zřejmě po něm.

0/0
7.9.2011 13:37

PrezdivkaJizExistuje

tři WC

Jenom  tři WC? Na cely vlak?

+1/0
7.9.2011 11:25

Homer _2

Re: tři WC

Ano, je to VLAK, nikoli pivnice. 3 v pohodě postačí...

0/0
7.9.2011 18:18

Bery

Re: tři WC

No nevim, ale v klasickem vlaku jsou 2 WC na vagon a casto to nestaci... ;-D

Dost cestujicich totiz jde na WC tesne pred tim, nez bude vystupovat, aby nemuseli hledat WC na nadrazi, ktere je navic placene...

0/0
7.9.2011 20:59

ydrhsamot

Už se těším

na Jančurův žlutý expres! ;-)

0/0
7.9.2011 10:39

AAA3

Re: Už se těším

http://ekonomika.idnes.cz/jancuruv-regiojet-zacal-prodavat-jizdenky-na-zlute-vlaky-pm6-/eko-doprava.aspx?c=A110907_101646_eko-doprava_spi

0/0
7.9.2011 11:04

bebíčko

Krásné,

ale pro regionální dopravu.

+2/0
7.9.2011 10:20

marbo

5 souprav po 237 cestujících

Koukám že Leo nemá ambici udělat v české železniční dopravě zrovna díru. Nicméně, ač mám o tomto projektu dost pochybností, tak každá konkurence dobrá.

0/0
7.9.2011 9:37

houba_

Re: 5 souprav po 237 cestujících

jo to by pomalu mohl byt problem a SDC by s tim urchlene meli neco udelat. zatimco lidi chteji jezdit, trat ma omezenou propustnost, na kterou se cpiou vlaky se stale mensi a mensi prepravni kapacitou. pokud se neplatu, tak to je taky duvod, proc Pendolino nemuze do Nemecka

0/0
7.9.2011 9:55

bestiak

vypad to perfektne...ale

tri hajzliky pro 230 cestujicich? Pravidelne jezdim pendolinem, kde je snad 7 zachodu a mnohdy to tak tak staci....

+1/0
7.9.2011 9:13

a8nn

Re: vypad to perfektne...ale

No co, budou pořadníky. Každý má na to při 3hodinové JD přesně 2 minuty 22 sekund.;-D

0/0
7.9.2011 11:54

Inkvizitor Johny

Re: vypad to perfektne...ale

;-DR^

0/0
7.9.2011 19:16

MirekK1

Re: vypad to perfektne...ale

;-DR^

0/0
7.11.2011 10:40

jaroslav-s

dalkova versus regionalni

Co je u nas dalkove v např. Německu je regionální a v NewYourku je to jedna linka metra :-) Jinak co se rychlosti týče, byl bych v klidu. O tom jestli přijede do cíle dříve Pendolííííno nebo tento černý ďáblík nerozhoduje ani naklápění skříně, ani zrychlení, ale správa železničního svršku a pracovníci ČD. Takže klid, první přijede lokálka z Březinova Ústí.

+1/0
7.9.2011 8:31

pteryx

Re: dalkova versus regionalni

Správu železničního svršku už pěkných pár let nemá pod palcem ČD, ale SŽDC. Takže pokud se LEO podaří zvládnout technické problémy, tak to bude nejluxusnější, nejrychlejší a nejspolehlivější u nás provozovaný vlak.

0/0
7.9.2011 9:43

bebíčko

Re: dalkova versus regionalni

;-D;-D;-D;-D!!

0/0
7.9.2011 10:20

rlpcr

Re: dalkova versus regionalni

Jak můžou zaměstnanci ČD rozhodovat o vlacích konkurence? Možná tak SŽDC.

0/0
7.9.2011 11:15

bob46

Jen pro

jednu napájecí soustavu 3 kV DC? No nevím, ale tím pádem nebudou mít možnost tyto jednotky nasadit ani na trasu do Brna, natož do Německa nebo Rakouska :-/

0/0
7.9.2011 8:14

Karelnik

Re: Jen pro

"no nekupte to, když je to tak levný" ;-D;-D;-D

0/0
7.9.2011 8:41

Ardan

Re: Jen pro

Jo,jo tři WC na  nějakých cca 250 lidí. Láce se někde projevit musí.:-)

0/0
7.9.2011 9:00

znám 001 dívku, nemá dukáty

Re: Jen pro

Hele, nekritizuj. Kdyby chtěli šetřit za každou cenu, nekoupili by tolik plnidla. 60 mikrometrů a možná až 80!

0/0
7.9.2011 9:12

pteryx

Re: Jen pro

Získat u nás homologaci na moderní střídavý pohon je dost těžké, protože tranzistorové střídavé pohony mají z principu problém splnit naše normy na elektromagnetickou kompatibilitu. Ty normy jsou dělané kvůli zabezpečovacím zařízením, takže je nelze příliš změkčit. O změkčení norem by se dalo uvažovat až jestli budou všude moderní digitální zabezpečovací obvody, ale je otázka jestli má SŽDC tak rozsáhlou výměnu zabezpečovacích zařízení vůbec v plánu.

Ani u stejnosměrné trakce není splnění EMC limitů samozřejmost, ale je to řádově jednodušší problém než u střídavé trakce. První moderní střídavý vlak, kterému se podařilo splnit naše EMC limity bylo Pendolíno, následoval Taurus od Siemensu a ta nová lokomotiva od Škodovky.

Jančura z tohoto důvodu repasoval staré škodovácké lokomotivy z Itálie, které jsou typově schválené pro provoz v ČR. Leo expres jde jinou cestou, nabídne nové lokomotivy, ovšem pouze pro 3kV DC.

+1/0
7.9.2011 9:35

pteryx

Re: Jen pro

Kromě toho bude vlak s jednosystémovým pohonem lehčí, než když s sebou musí vozit třísystémový pohon. Pokud bude mít LEO dobře vyřešené přechody mezi napájecími úseky, mohl by být v reálném provozu rychlejší než Pendolíno.

0/0
7.9.2011 9:39

AAA3

Re: Jen pro

První moderní střídavý vlak, kterému se podařilo splnit naše EMC limity bylo Pendolíno - ovsem za cenu dlouheho ladeni a primhoureni oci (ty normy se kvuli nemu uz zmekcovaly).

Taurus a zatim ani nova Skodovka to take nesplnuji, stale smi jezdit jen po vybranych koridorech.

+1/0
7.9.2011 10:49

pteryx

Re: Jen pro

Díky za info.

0/0
7.9.2011 16:45

ravo

Re: Jen pro

Normy se "změkčovaly" jen po dobu onoho "ladění". Tento kdysi záměrně šířený blud je nesmrtelný.

0/0
7.11.2011 10:00

a8nn

Re: Jen pro

A proto je střídavý flirt už nějakou dobu schválen, že?;-D;-D

0/0
7.9.2011 11:57

pteryx

Re: Jen pro

Jde hlavně o stupeň měniče napojený na trakci. U DC trakce je odrušení technicky mnohem snáze řešitelné než u AC trakce (ani tohle není samozřejmost, pokud to není zohledněno při designu pohonu je to neřešitelný problém). Předpokládám, že to je jeden z důvodů proč provozovatelé LEO expresu použili pouze systém 3kV DC. Např. Jančura kvůli potížím s homologací koupil škodovácké mašiny co jezdily v Itálii.

0/0
7.9.2011 16:57

a8nn

Re: Jen pro

Lepší zdroj než ŽP jsem bohužel nenašel: http://www.zelpage.cz/zpravy/7815 Co se týče rušení, tak IGBT pokud vím dává lepší výsledky než GTO, takže lednička/mrazák nebývá potřeba a stačí to trochu vyladit softwarově. 25 Hz KO se snad do deseti let podaří vymýtit.

0/0
7.9.2011 22:51

houba_

Re: Jen pro

kdyz planuje jezdit pod 3kV, tak proc by si pripolacel za dalsi trakce ... 3kV jen tak mimochodem je v PL a na severu SVK, az bude chtit a ziska slot, tak muze treba do Ziliny (coz muze byt pro Ostravu dost zajimave)

0/0
7.9.2011 9:50

a8nn

Re: Jen pro

Ale jen do doby, než si tam Slováci natáhnou 25 kV.

0/0
7.9.2011 11:58

daxmax

Re: Jen pro

Vidím,že tomu vůbec nerozumíte a vlastně ani nevíte proč je střídavá a stejnosměrná trakce.Nejdříve si něco prostudujte a pak něco řešte

0/0
7.9.2011 19:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.