Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ruští generálové se vozí českým letadlem. A Putina Češi dokonce startují

Bez jisté české součástky se Putinova helikoptéra od země neodlepí. Ruští generálové pak přímo létají stroji, vyrobenými v Česku. Na veletrhu MAKS v Moskvě se české firmy neztratily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

osmera

L410

Vi nekdo jak hodne se tyhle nove typy lisi od prastarych L410 ??

Co ja vim tak jsem L410 UVP (jestli me pamet neklame "ukratsenogo vzlot i pristanje" byl udelanej nekdy na konci sedmdesatych let, vim urcite ze jsem lepit plastikovou stavebnici tohoto typu tak v roce 1982, takze to uz nejakou dobu urcite jela seriova vyroba.

je to porad ten samej stroj, jenom tam hodili novou navigaci a nektere pristroje hodili do digitalu a nebo jsou tam i nejake skutecne konstrukcni zmeny.

ne ze by to nejak strasne vadilo, kdyz je dobry letadlo, ale s tim mohou proniknout jen castecne na ruske trhy kde je dulezite aby se to letadlo dalo opravit na polospevnenem letisti nekde na sibiri, ale kamkoliv na zapad to nejak nema sanci. A uz i do toho ruska je potreba velka tlacenka obrovskych firem, ktere tam klidne dodaji i treba konstrukcne horsi letadlo.

A co vyprojektovanej nastupce L610 kterej uz byl v prototypu, proc se v nem nepokracovalo ???

0/0
25.8.2011 16:47

jfb

Re: L410

L610 nebyl nástupce, ale větší letadlo. Doplatilo na spoustu věcí, ale hlavně na to, že bylo děláno hlavně pro Sovětský svaz, kdy některé požadavky vývoj hodně zpozdily a, až tak, že nebyl konkurenceschopné. Dobře je to popsáno ve starších Letectví a Kosmonautika.

0/0
26.8.2011 17:33

qsilence

A když už jsme u těch ultralightů

Tak dneska má každej druhej daleko modernější glass cockpit, než to, co si rusáci objednalli. Přijde mi, že bez integrace navigace ten glass cockpit postrádá jakýkoli význam. A přitom to dneska stojí jen pár šupů....

0/0
24.8.2011 21:28

qsilence

Ultralight s turbínou

není ultralight. Ultralight je celkem jasně specifikován tím, že může mít maximálně jeden pístový motor. Takže tipuju, že s turbínou se z ultralightu stává experimental a spadá pod GA. A tudíž vám na něj papíry na ULL nebudou stačit. Budete muset mít PPL a tipuju, že s doložkou turboprop.

0/0
24.8.2011 21:19

Ardan

Pro redaktora III.

Pane Lázňovský, čím víc píšete o MAKS 2011 tím víc mě utvrzujete v tom, že jste v oboru letectví akorát  mezigalaktický břídil. Kdekterý diskutující by Vás se svými znalostmi strčil do kapsy. Ovšem ani očividné nesmysly po upozornění nejste schopen opravit. No zdá se že MAFRA má dost peněz na placení břídilů.

0/0
21.8.2011 23:30

Matouš Lázňovský

Re: Pro redaktora III.

Zdravím,

"očividné nesmysly" bych v článku nechával opravdu nerad. Co tím máte ale přesně na mysli?

0/0
21.8.2011 23:45

Wild Cat

Trochu pečlivosti by opravdu neuškodilo...

Co se týká L 410 se tu už probralo dost, ale rád bych podotknul pár věcí k "startéru" pro Putinovy VIP vrtulníky. Nejde o pomocnou pohonnou jednotku, ale pomocnou energetickou jednotku (PEJ, nebo taky anglicky APU), tato jednotka vrtulník opravdu pohánět nedokáže...

Docela jsem se musel zasmát i u fotky TP100, většinu jí zabírá vrtulová hlavice tuším z Avia Propeller a ta avizovaná TP 100 je to malé šedé v horní části obrázku;-D. O češtině v popisku se snad ani nemá cenu zmiňovat... Páni redaktoři, když už se vyskytne taková kritika jako třeba u tohoto článku, co si to znovu přečíst a opravit to?

A jen pro přesnost, První brněnská strojírna vyrábějící tyhle výrobky nemá sídlo v Brně, ale ve Velké Bíteši...

0/0
21.8.2011 13:06

ph5.5

Chyby!

Vůbec by nebylo od věci aby si "autor" tohoto článku zjistil jak se jmenuje výrobce L 410 - je to Aircraft Industries. Typové označení aktuální verze je L 410 UVP-E20. Za takové "články" chcete Lupu? ;-O

0/0
21.8.2011 9:26

Matouš Lázňovský

Re: Chyby!

Dobrý den,

je to trapné, ale máte bohužel pravdu. Podobné chyby by se v článcích na Technetu neměly objevovat.

Děkuji za upozornění a omlouvám se za ně.

0/0
21.8.2011 11:00

Linde CZ

Titulkar se zase urval ze retezu?

;-D

0/0
20.8.2011 13:33

Labia Majora Zemanová

...

Prvni co me napadne, kdyz vidim podobne letadlo je ... A VOBRAT TOOO ... DO MNICHOVAAA !!

0/0
20.8.2011 11:43

markii

To je zase titulek ...

Ruští generálové se vozí českým letadlem ..... to jako jezdi po runwayi ? nebo nesehnali piloty a ridi to nejakej Voloda , kterej hraje simulatory ale poradne kopnout do vrtule se boji ? Letadlo asi hold jen jezdi po letisti ;-D

+1/0
20.8.2011 10:28

celim

Re: To je zase titulek ...

Zkuste holt té myšlence vzávat hold!

0/0
20.8.2011 23:44

bvj

to píše a kontroluje AI?

L-410 s dokonale s vrtulemi Avia V508 a motory Walter M 601E naleštěnými do výstavní formy

obnovení prodějů na Východ

Vysvatovatele ze střední Evropy

0/0
20.8.2011 8:58

kubyk

chyby

nemuzou si autori alespon jednou precist co napsali? tolik na sebe nenavazujicich slov jsem v jednom clanku uz dlouho nevidel

0/0
20.8.2011 4:55

jezek

Re: chyby

Taky zírám... A třeba formulace: "... dodal na Východ zhruba tucet strojů." To jich dodali 11,7 nebo 12,45?

0/0
20.8.2011 7:25

Bernard Woolley

Foto z linky

Na serveru planes.cz jsou fotky dvou kousků směřujících do Ruska, když probíhala jejich montáž.

http://www.planes.cz/cs/photo/1096771/l410uvp-e20-no-reg-russian-air-force-kunovice-uhe-lkku/

http://www.planes.cz/cs/photo/1096770/l410uvp-e20-no-reg-russian-air-force-kunovice-uhe-lkku/

0/0
20.8.2011 1:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.