Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test kol pro 21. století: pod zadkem baterie, pod řídítky motor

Hračka pro lenochy, nebo efektivní dopravní prostředek? V redakčním testu jsme vyzkoušeli dvě elektrokola. Městské 4freetime City a trekové Giant Twist Express. Výborně jsme si zajezdili, ale málem se zabili kvůli vadné brzdě. Rozbila se dvakrát, u stejného kola.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

i4Rene

s EVBIKE..

http://www.auto88.cz/forum/showthread.php?p=592#post592

..si můžete elektrokolo postavit i sami a za pár korun..

0/0
20.9.2011 22:29

cenzore_zdar

kdyz elektrokolo tak jedine KTM MACINA

Jinak na pohyb po meste je elektrokolo stale moc "pomale". To radsi motokolobezku na benzin R^

0/0
27.8.2011 22:16

Inkvizitor Johny

Cena

Jako sorry, ale za tu cenu si koupíte stopětadvácu z druhé ruky. TakžeRv

0/0
26.8.2011 22:13

KarelM

Výměna baterie

Musí se u těchto kol také měnit co pár let baterie? Zajímal jsem se o elektroskůtry a u nich se co 4 nebo 5 let musí koupit asi za 15 000 nová baterie, čímž se tyto skůtry docela prodražují. Předpokládám, že u těchto kol je to stejné.

0/0
26.8.2011 11:02

Hroznej_puberťák

Re: Výměna baterie

Samozřejmě, akorát ta baterie bude o dost levnější, ceny už tu někdo psal.

0/0
26.8.2011 16:32

cenzore_zdar

Re: Výměna baterie

Na kolo KTM stoji baterie 7 tisic vcetne DPH - coz je furt hodne

0/0
27.8.2011 22:17

mobilis in mobili

Cancellara

má to kolo s motůrkem lepší :-P

0/0
25.8.2011 21:29

Posel z Liptákova III.

Re: Cancellara

myslim, že hmotnost motůrku by měla na jeho rychlost větší negativní dopad než jeho přidaný výkon ;-)

0/0
25.8.2011 22:45

Allah ho ma malyho

Re: Cancellara

myslíš špatně

0/0
26.8.2011 7:52

page no 1

Ve Slezsku to nemá šanci. Tady Vám ukradou zamčené kolo ze

sklepa i před supermarketem. Všude totiž jsou "sr/\čky" a jejich děcka hlídají "trh" nepřetržitě.Rv

0/0
25.8.2011 20:50

halaker

chlapi jezdi na motorkach, zeny na kolech

0/0
25.8.2011 18:33

danhar1

Agogs

mám elektro kolo agogs uphill čína jak prase hromadu věcí jsem si dodelaval uchycení sedlovky puklo tak take vylepsení konektory nekvalitní sem vyměnil za pořadný pozlacený atd. atd. tak pozor na tato kola :-( jinak s prace je to fajn hlavně teď v tom parnu

0/0
25.8.2011 18:22

/dev/null

Jestli má někdo zájem

Mohu prodat skoro nové elektrokolo (najeto pár desítek kilometrů). cena 15000, původně asi 22000. Bližší informace o modelu při zájmu zašlu emailem. iiiiiiiiiiiiiiiiiiii@seznam.cz

0/0
25.8.2011 17:40

Highdriver

Snad se ty čínský napodobeniny za zlomek ceny...

... nedostanou k českým štamgastům, v álejích by bylo značně nablito.

0/0
25.8.2011 16:47

nejchytrejsi

No ták, do budovy s kolem nesmíte

No ták, do budovy s kolem nesmíte," zavolal na mě náš recepční...konecne novinari zverejnily jeden z hlavnich duvodu nepouzitelnosti kola ve meste, tisice podobnejch podruhu jako ten recepcni co inciativne vyhanej kazdyho s kolem ven, aniz samy znaj duvod :)

0/0
25.8.2011 16:45

Karel Endler

Re: No ták, do budovy s kolem nesmíte

Důvod znát nepotřebujou - stačí, když mají někde v šuplíku soupis toho, co se nesmí, podepsaný šéfem.

0/0
25.8.2011 17:08

Fido

Re: No ták, do budovy s kolem nesmíte

Presne. Taky bych na kole obcas jezdil ale v cik@nske ctvrti bych ho pred barakem uz nenasel a do baraku se s tim nesmi.

0/0
26.8.2011 19:33

Datel 15

-

Jo nejlepší bylo elektrokolo co jsem si postavil sám, životnost baterie sice jen 10 minut zato zrychlení z 0 na 45km/h asi za 2 sekundy. Místo plynu byl jistič ;-D Docela o život na tom jezdit. ;-D

0/0
25.8.2011 16:28

pteryx

Re: -

Proč ne 45 km/s? To by vypadalo líp, ne? ;-)

0/0
25.8.2011 16:57

TClovek

Re: -

To by nepřežil a kolo by se rozteklo, pokud by se rovnou nevypařilo

0/0
25.8.2011 20:25

já George XVII

nosnost střechy auta

"Více než dvě elektrokola na "zahrádku" najednou rozhodně nedáte." - čím to jezdíte? Autem z papíru? Já mám v techničáku 100kg a i u dvacetlet starého opelu jsem měl povoleno 80kg

0/0
25.8.2011 16:19

pteryx

Re: nosnost střechy auta

Jj. To musí být radost takové auto otočit na střechu, to aby člověk v přihrádce vozil nůžky na plech.

0/0
26.8.2011 11:22

arisid

přestavba je lepší

Kvalita hotových elektrokol je skutečně minimálně diskutabilní. Lepší mi přijde přestavět si vlastní dobře vybraný kolo tímto: http://www.evbike.cz/

0/0
25.8.2011 15:41

Labaro

Asi elektrokola nemají rekuperaci

nebo alespoň o tom není nikde zmínky. Kdyby se dal motor využít jako elektrodynamická brzda a současně tak nabíjet akumulátor, asi by byl dojezd větší. Ale stejně zatím zůstanu u klasického kola. Hlavně nejsem přesvědčen, že elektrokolo vydrží po mechanické stránce více jak dva roky (za rok ujedu tak 1500 km, s elektrokolem by to mohlo být i dvojnásobek).

0/0
25.8.2011 15:14

mamlas

Re: Asi elektrokola nemají rekuperaci

nektera elektrokola rekuperaci maji, ale ucinnost je mizerna (3-5%), rozebiralo se to tu nize.. brzdit motorem neni spatne (neobrusuji se desticky), ale tuto "feature" nemuzete cekat u kol za 30tis..

Elektrokola ktera jsou zde v recenzi jsou jedny z nejvetsich suntu co se u nas prodavaji, tim je dana i kvalita (viz problem s brzdou popsany v clanku).

U elektrokola je samozrejme ram vice namahan, stejnetak ostatni komponenty, proto musi byt o to robustnejsi..

0/0
25.8.2011 15:38

ladamm

to kolo je z lešenářských trubek ???

hmotnost 25 kg je fakt "príma" hlavně když dojde baterka ;-)

0/0
25.8.2011 13:59

bar.bu.do

Re: to kolo je z lešenářských trubek ???

... kolo má nějakých 12 kg. Zbytek akumulátor a motor ...

0/0
25.8.2011 15:41

u.boat

Brzdy

Pokud výrobce není schopen namontovat funkční brzdy, jaká bude asi celková kvalita. Imho by to vůbec nemělo na silnici. Klika že kola nemusí na technickou Rv

0/0
25.8.2011 13:20

mamlas

Re: Brzdy

prave to je jasny ukazatel ze vyrobce natom setri kde se da. Kvalitni elektricke kolo bude postavene na uplne jinych komponentech.. toto kolo - kdyz z nej sundam baterii a motor - ma hodnotu tak okolo tisice kc..

0/0
25.8.2011 13:43

Astaroth

uprava na bensin

Neslo by misto baterie dat maly spalovaci motor a dynamo a pripojit to na system kola?

0/0
25.8.2011 13:08

phi

Re: uprava na bensin

jako vozit sebou dva motory ?

0/0
25.8.2011 13:47

Astaroth

Re: uprava na bensin

Lokomotiva to ma taky tak :-)

0/0
25.8.2011 14:06

timur_a_jeho_hemeroidy

Re: uprava na bensin

a taky vozit 40 litrů benzínu ;-D.

0/0
25.8.2011 19:20

mamlas

Re: uprava na bensin

je to zajimavy napad a mozna Vas prekvapi ze pokud budete mit na elektrokole maly benzinovy generator ktery bude dobijet baterii, bude to porad levnejsi provoz nez skutr nebo motokolo ktere jedou pouze na benzin -  podobne jako u dieselelektriky, ale zatim jsem nic takoveho v realu nevidel.. :)

0/0
25.8.2011 14:17

Astaroth

Re: uprava na bensin

Je to tak, protoze motor jede v trvalych optimalnich otackach (nebo stoji, pokud je dobito, nebo se dojizdi k nabijecimu mistu) a neni neciti zmeny zateze, to vse vyrovna baterie a trakcni motor elektricky.

0/0
25.8.2011 16:16

Astaroth

Re: uprava na bensin

* a neni zatezovan zmenami zateze (oprava)

0/0
25.8.2011 16:17

cenzore_zdar

Re: uprava na bensin

Pokud jste nekdy jel na motokolobezce lehce zjistite ze podstatnou nevyhodou maleho benzinoveho motoru na cemkoliv co vypada jako kolo nebo kolobezka jsou jeho vibrace a v druhe rade kraval jakej to dela. Protoze tyto male motory nemaji vyfuk s tlumicem, protoze by se tam konstrukcne nevesel a vzhledem k velikosti motoru to sebere i jeho podstatnou cast vykonu.R^

0/0
27.8.2011 22:23

Bertoluci

Otázka

Může mi prosím někdo odpovědět. Jak je to v situaci kdy tomu "kolu" dojdou baterky. Zajímá mě například jízda do kopce. Před týdnem mi kamarád, který tyto kola prodává půjčoval katalog a všechny modely i ty drahé měly jen 7 převodů, což je podle mě do terénu, který je v česku nedostačující.

0/0
25.8.2011 13:05

krupkafr

Re: Otázka

Spočítal jste si někdy převodové poměry u klasické přehazovačky např.trojtalíř a vzadu 6kolko? Když to spočítáte tak se řada převodů překrývá anebo nejde kvůli křížení řetězu použít. Takže pokud je zadní náboj s řazením, vpodstatě pokryje vše jen 7převody. Jezdím na kole se zadním  nábojem Shimano 7st a vyjedu v podstatě vše. Apokud mám jet kolem 6km/h na měkký převod a dřít se ,tak raděj slezu a jdu pěšky-je to pohodlnější a šetřím zadek....

0/0
25.8.2011 13:15

Astaroth

Re: Otázka

To je nabiledni, jenze ted si u 3*9 kombinace s realnymi cca 12 kombinacemi spoctete % rozsah mezi nejtezsim a nejlehcim (je to cca 700% rozsah) :-P

0/0
25.8.2011 16:18

alčawirth

Re: Otázka

Tohle bych neřešil , tohle kolo je maximálně pro snoby, lenochy a nebo důchodce co nikdy nevyjedou z města . Kdo je zvyklý jezdit v terénu zůstane u klasického kola, i když se na něm občas zpotí ....ale o tom to přece je ;-)

0/0
25.8.2011 13:16

Brugal

Re: Otázka

Omyl,snob sedí na Cannondale,na zádech má camelbag a tváří se řádně sportovně upoceně ...je přece dynamický a sportovně založený.

Těch pár lidí co jsem na elektrokolech viděl byli pohodáři,kteří rádi jezdili na kolech do práce,ale nechtěli celý den smrdět potem po okolí(ne každá kancelář je vybavená sprchami).

0/0
25.8.2011 13:50

mamlas

Re: Otázka

je to jako jet s batohem na zadech.. proste tech 10-12kg je tam navic.. zle jazyky budou jeste tvrdit, ze Vas bude brzdit motor ale neni to pravda.. Jinak baterky vetsinou dojdou naraz - kontroler je odpoji aby nedoslo k jejich zniceni... u olovenych baterek se to chova tak ze motor nachvilku (cca 2-3s) vypadne a po chvilicce zase naskoci a u LIPO to proste najednou prestane jet a uz nenaskoci.. Kdyz ho vypnete a nechate chvilku odpocinout, zpravidla pak jeste kilometrik ujedete..

0/0
25.8.2011 13:17

krupkafr

Re: Otázka

Baterie Lifepo4- 4,5kg a motor je z hliníku tak max váha 4kg ale asi i míň .Těch 12kg tak asi při olověných baterkách.

0/0
25.8.2011 13:23

mamlas

Re: Otázka

kdepak - zalezi co mate za kalibr.. pokud mate 48V/12Ah a 1.5kW motor, jste na tech 12Kg.. Olovene baterie 48V12Ah vazi samy o sobe vic jak 15kg..

0/0
25.8.2011 13:29

albert10

Re: Otázka

Počítáš to ze špatného konce, podívej se na váhu kola - 25 kg. Tzn. že tam těch 12-13 kilo navíc je oproti kolům v cenách 15-20 tisíc.

0/0
25.8.2011 13:34

Honx

Re: Otázka

Svatá pravda! Od doby před pár desítkami let se nám hodně zvětšily kopce.

Tehdy když kola neměla přehazovačky byla většina cest rovná takže to nevadilo, ale za posledních cest všechny kopce nabobtnaly a bez padesáti převodů se už jezdit prostě nedá! ;-)

+3/0
25.8.2011 13:32

Brugal

Re: Otázka

Díky,rozesmál jste mne ... teď jen musím setřít kávu,kterou jsem prsknul do klávesnice.;-)

0/0
25.8.2011 13:35

mamlas

Re: Otázka

jak pisete - jako kluk sem jezdil na esce s jednim koleckem vzadu i vepredu a kdo mel trojkolecko a berany tak byl nejvetsi frajer.. :))

0/0
25.8.2011 13:40

Bertoluci

Re: Otázka

a zajisté jste jezdili v Krkonoších, kde jsem vyrůstal já. Né každý bydlí někde kde je placka;-)

0/0
25.8.2011 13:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.