Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tučňák pokousal mladého Linuse Torvaldse. Linux slaví 20 let

Před dvaceti lety se finský student pochlubil se svým základem pro svobodný operační systém, který patří mezi největší úspěchy hnutí open source. GNU/Linux je sice známý hlavně jako podivínský koníček geeků, za dvacet let si ale vydobyl prvenství mezi serverovými systémy nebo počítači.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xmar

jak muze tucnak kousnout?

posledni dva roky jedu na Ubuntu a jsem maximalne spokojeny, nevim, co je zavirovany pocitac, nikdy mi nic nespadlo. Kdyz potrebuju wokna, mam je ve virtualu a po pouziti je zase rychle a rad vypnu:)

Jenom by me zajimalo, jak tucnak kouse, zobakem?:)))

0/0
30.8.2011 10:30

pteryx

jsem z téhle diskuse smutný

Přednosti Linuxu: zadarmo, moderní bezpečný a stabilní systém, dobře se instaluje, hromadná správa je mnohem jednodušší

Nedostatky: roztříštěnost (neexistuje linuxovský ".exe"), příliš mnoho změn, pro firemní sféru nedostupnost některých klíčových aplikací, pro domácí uživatele málo her, arogance některých uživatelů na diskusních fórech

Přednosti Windows: rozšířenost, dostupnost klíčových aplikací, dostupnost her, komfort

Nedostatky Windows: cena, monopol, obtížná instalace, ve skutečnosti uživatelé platí za svoji schopnost používat systém a za dostupnost programů třetích stran

Tohle je můj pohled, jistě je možné na to mít zcela jiný názor. Co opravdu nechápu je tady ten flame war. Mám pocit, že těm lidem vůbec nejde o Windows nebo o Linux, že se chtějí prostě jen pohádat. Komunikační neúroveň zastánců Linuxu je jednou z věcí, které od něj odrazují potenciální uživatele.

+1/0
30.8.2011 9:25

(gbd)

Vše nejlepší k narozeninám

Je to tu hezká diskuse o (ne)výhodách Linuxu. My máme v práci takový mix Win/Lin/Unix na serverech a stará Windows na stanicích. Takže: ať si každý vybere systém dle svých potřeb.

Jasně, že firmy dají přednost Windows - ty mají tak krásné licenční podmínky, že je musí každý firemní právník prostě zbožňovat! A ten propracovaný systém podpory, školení, vzdělávání...! Ale Microsoftí protipirátská opatření naopak komplikují život poctivým uživatelům. Ti, co mají "kradená XP", nemusejí řešit problémy s reinstalací, ti, co si je koupili, se dozvědí: upgradujte na Windows 7, četně periferií, protože ty staré vykopávky nemají drivery. S Linuxem je sice víc práce, ale nakonec skoro vždy dogooglíte někoho, kdo pomůže.

Znám spoustu uživatelů osm let starých Win XP - zao většina laických uživatelů Linuxu má "v podstatě poslední versi".

0/0
27.8.2011 22:11

Leinad

Re: Vše nejlepší k narozeninám

Oni totiž některé distribuce GNU/Linuxu ani nemají definované verze v tom smyslu, jako je má Windows. Sice od Debiana nebo Gentoo občas vyjde instalační CD/DVD/ISO, ale když si na jakkoli starém systému dám "aktualizovat vše", tak dostanu to samé, jako když si nainstaluji ten nejnovější a aktualizuji jej.

A příspěvkem souhlasím R^

0/0
29.8.2011 15:36

Homer _5

Škoda že se nad Linuxem smráká...

Slyšel jsem, že se MIcrosoft rozhodl vydat OS, co umí dokonce zkopírovat soubor z bodu A do bodu B. A jestli se mu to opravdu povede... tak je tučňák na márách. :-P

0/0
27.8.2011 17:31

dolch

Re: Škoda že se nad Linuxem smráká...

Jestli se to podaří, tak to bude skutečná revoluce :-) Ale vážně, možná, že si všimli, že když třeba chcete s CDéčka kopírovat dva větší soubory současně, tak se to tluče a trvá to hrozně dlouho. Tak třeba pro jistotu natáhnou každé nové médium rovnou celé do RAMky, aby to pak šlo rychleji. To bude fofr.

0/0
29.8.2011 10:43

U-luru

Stejně nechápu Microsoft,

urputně se snaží zavádět ten jejich "clouding", ale kdyby se měl clouding opravdu začít používat, tak je stokrát lepší a levnější ho používat pod Linuxem.

0/0
27.8.2011 9:52

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Stejně nechápu Microsoft,

Jistě, poskytovatel software as a service zase dobře ví, že za operační systém peníze možná dostal, ale za software as a service je dostane určitě a opakovaně.

0/0
28.8.2011 23:26

capellen

Nápad se svobodným OS je skvělý

nicméně, uplatnění na trhu / ve společnosti je odlišné. Rychlostí vývoje i kvalitou je Linux mimo srovnání s komerčními OS (Windows/MacOS): ono je to jako srovnávat ochotnický spolek s Národním divadlem: ochotnický spolek může mít velmi dobré nápady, zapálené "herce", dokonce i svůj fanklub, ale "normální" divadla poskytují určitý standard kvality, uživí dobré herce a budou mít "své" diváky nejen v jedné vesnici. Ochotnická divadla mohou rychle, trefně a adresně reagovat na tu kterou událost ze života ((viz upravený Linux ve firmě/zařízeních), nicméně, profesionální divadla (komerční OS) musí oslovit mnohem náročnějšího diváka, a to současně v regionu i mimo něj, a nadčasově.... Tím neříkám, že ochotnické spolky nemají vedle profesionálních divadel své místo ve společnosti. Jen je to místo poněkud jiné než profesionální mainstream.

+3/0
27.8.2011 0:07

James Borg

Re: Nápad se svobodným OS je skvělý

Az na to, ze vetsina profesionalnich IT pouziva linux ....

0/0
27.8.2011 0:16

James Borg

Re: Nápad se svobodným OS je skvělý

mysleno spravcu, sitaru a programatorů

0/0
27.8.2011 0:17

Karel Endler

Re: Nápad se svobodným OS je skvělý

To je pěkná blbost, znám takových lidí kolem dvou set a linux z nich používá jeden jediný a to ještě jen doma.

0/0
27.8.2011 7:52

Stepni-Vlk

Re: Nápad se svobodným OS je skvělý

Upřímně, kdybych byl "nenáročný divák", používám Windows.

0/0
27.8.2011 14:16

capellen

Re: Nápad se svobodným OS je skvělý

haha, trochu zavádějící výrok. je to jako byste řekl: "kdybych byl nenáročný motorista, tak si koupím sériové auto ;-)"....

0/0
27.8.2011 20:41

Ajkafir

Re: Nápad se svobodným OS je skvělý

3/4 kódu vytvářejí placení vývojáři

http://apcmag.com/linux-now-75-corporate.htm

Chcete říct, že firmy jako Redhat, Cannonical, IBM a další jsou ochotnické spolky? Byl jste někdy v takové firmě? Jsou to komerční firmy a na Linuxu vydělávaji. Jakto, že ten ochotnický spolek má více než 50% podíl na web serverech? Vy jste vážně srandista.

0/0
27.8.2011 19:52

capellen

Re: Nápad se svobodným OS je skvělý

Jak to, že 50% vesničanů bylo zrovna a právě na ochotnickém divadle? Jednoduše: na rozdíl od profesionálních spolků, toto divadlo cílilo právě na ně, přijelo jim do tamní Sokolovny (pokud vůbec nebylo z místních), hráli kus šitý tomuto publiku "na míru" (tím nemyslím, že hloupé), a jak by to vypadalo, kdyby soused šel a vedle zůstali doma (šíření linuxu mezi adminy)? Neříkám, že je Linux "slabý" nebo "neprofesionální" v tom kterém nasazení. Jen vidím určitou paralelu např. u divadelních souborů.

0/0
27.8.2011 20:39

PaFr

Já tomu věčnému hádání nerozumím

Podle mě mají jak Linux, tak Windows něco do sebe a každý je na něco dobrý. Doma mám na desktopu Windows 7 - proč? Protože má kvalitní grafickou kartu a občas si na něm zahraju nějakou hru. Na "velkém" notebooku mám Ubuntu. Proč? Protože mi slouží prakticky jen na surfování po netu, výjimečně na chat a občas jako přehrávač hudby ze síťového disku a ve své době jsem tam opravdu nechtěl dávat Vistu a XPéčka mi zase přišla trochu drahá. A na tomtu malém cestovním notebooku, ze kterého teď ze služebky píšu, mám Windows 7. Proč? Protože se bez OS neprodával a mě jinak po hardwarové stránce maximálně vyhovuje (pro fajnšmekry je to Toshiba Portege R600). A Win 7 jdou dneska mimochodem docela slušný systém (na rozdíl od příšerné Visty). Na a na ostatních zařízeních? V jednom mobilu Meego (tedy Linux), na starším internetovém tabletu Maemo (tedy taky Linux), na velkém tabletu Android (takže pro změnu Linux) a druhém mobilu Symbian. A na čem běž moje čtečka e-knížek? Jasně že na Linuxu. Proč bych tedy měl

0/0
26.8.2011 22:18

Odpor je marny, budes vymazan999

Pro domaci pouziti staci bohate linux..

Sam jsem z Windows prechazel asi tak 2 roky, kdyz jsem si poprve nainstaloval Fedoru Core 3 a ten system byl hroznej nejen na spravu, ale i GUI bylo naprosto otresne. Mel jsem to nejakou dobu na disku a nepouzival, pak jsem zacal zkouset Ubuntu, jen tak pro zabavu na internet a sledovani filmu, plus nejaka muzika a zustal jsem u toho. Sice tomu predchazelo mensi zdrzeni v podobe absence ovladacu na wifi kartu Broadcom, ale i to se vyresilo, kdyz jsem nemel co delat a vrhl se vazne na tu wifinu, abych to rozchodil, coz po par dnech skutecne prislo. Pak uz to jde samo. Samozrejme widle mam na disku porad, obcas se stane ze nejakej update zrusi Xka, nebo se vyskytne nejakej jinej problem a zalozni system je pak dobre vec na shaneni informaci jak tu zavadu vyresit... R^

Jinak dodam, ze linux neni pouze Ubuntu, je daleko vice distribuci a o mnoho lepsich a stabilnejsich..

0/0
26.8.2011 22:08

wolowizard

Nemá smysl řešit, zda chcete bezplatný Linux, nebo...

... placená Windows. Vždyť kolik stojí placené OEM Windows, které získáte spolu s počítačem? 500,- Kč, 1000,- Kč? V ceně počítače se to ztratí, čímž se maže jediná výhoda Linuxu - jeho nulové pořizovací náklady. Ano, Linux je úplně zdarma, a přesto na desktopech živoří. Uživatelé nejsou hloupí - "Ah, proč ten Linux vypadá jak 100 let za opicemi?", "A na tom Linuxu mi nepoběží žádné hry, které koupím v obchodě?", "Vono to nemá MS Office?", "A to si musím před nákupem tiskárny zjišťovat, jestli ji v Linuxu rozchodím?". Linux je dobrý na prohlížení webu, správu fotografií a přehrávání filmů, to vše jistě zvládne a nejspíš při tom bude pracovat o pár procent rychleji. Jakmile na tom potřebuju pracovat, tak je to pro mě jasná volba: Bez MS Office, VisualStudia a pár dalších specializovaných programů, co prostě na Linuxu nejsou, mi může celý Linux vlézt na záda. Tak se podělte linuxáři - pracujete na tom? Ale myslím opravdu pracujete, tj. živí vás to? A co v tom vlastně děláte?

0/0
26.8.2011 21:50

Gaerlond_CZ

Re: Nemá smysl řešit, zda chcete bezplatný Linux, nebo...

Ale no tak. Že KDE4.7, Unity atp. vypadá jako sto let za opicemi? :)) Poběží, samozřejmě.... I ten MS Office tam poběží.... jo to je fakt, bud ovladace v systemu jsou nebo ne a pak je pruser. Ale dnes uz jsou v 95%pripadu dovolil bych si rici. Spousta lidí pracuje na Linuxu, z firem jej používá třeba IKEA, Londýnská burza apod. Takže i tak se dá, i když záleží, nedovolil bych si říci, že máte používat Linux když pracujete v VisualStudiu. Nebojte :)

0/0
26.8.2011 21:54

wolowizard

Re: Nemá smysl řešit, zda chcete bezplatný Linux, nebo...

KDE se blíží možná WinXP. Na Unity nadávají i sami linuxáři. MS Office spustíte jak? Ve Wine? To asi sotva. IKEA na tom má možná nějaké databáze a webové servery, ale myslím, že na prodejně jim v kase běží staré dobré WinXP. Ale co vy osobně - pracujete s tím na profi úrovni, živí vás to?

0/0
26.8.2011 21:58

next_ghost

Re: Nemá smysl řešit, zda chcete bezplatný Linux, nebo...

S XP byly srovnatelné staré KDE 3.5. V KDE4 je vestavěný kompozitní správce oken a většina grafiky je vektorová. Umí to v podstatě to samé co W7, akorát tomu stačí o 3 generace starší železo. A nevidím důvod, proč na Linuxu spouštět MSO. LibreOffice mým potřebám vyhovuje mnohem lépe a pokud je to možné, nejraději používám LaTeX.

0/0
26.8.2011 22:12

James Borg

Re: Nemá smysl řešit, zda chcete bezplatný Linux, nebo...

Tak tak na Tech a LaTeX nic nemam, ale horko to vysvetlovat, kdyz si lidi myslej ze Word je nejlepsi textovy procesor ...

0/0
27.8.2011 0:18

artaxerxes

Re: Nemá smysl řešit, zda chcete bezplatný Linux, nebo...

LaTeX a TeX je Boží, ale bohužel pokud spolupracuješ s jinými firmami, tak veškerá dokumentace musí být v *.doc a *.docx a bohužel nepomůžou ani OpenOffice, kterými sice tyto formáty otevřeš, ale pokud máš tam nějakou grafiku, tak je to z hlediska spolupráce nepoužitelné, navíc dělá dost velké problémy jiné kódování češtiny u Win a OO.

Problém Linuxu není samotný operační systém, ale nepodpora velkých firem vyrábějící speciální komerční software - ekonomické programy, CAD systémy, Grafické systémy apod.

Př.: Autodesk a jeho AutoCad je pro Win a Mac, Inventor jen pro Win, 3DsMax - Win;

Totéž platí o Solidworksu, Catia apod.

Linux je proto ideální pro prográmatory, osobní uživatele, univerzity a jako server, ale pro standardní firmy je celkem k ničemu.

0/0
27.8.2011 14:03

next_ghost

Re: Nemá smysl řešit, zda chcete bezplatný Linux, nebo...

Pokud ta firma nepotřebuje ten dokument upravovat, tak PDF z TeXu jim bohatě stačí. A CAD u nás používá pár desítek tisíc lidí. 3DSMax se dá plně nahradit Blenderem. Stejně tak já můžu říct, že Windows se nehodí pro programátory, protože na nich neběží Valgrind a všechny porty Gitu stojí za houby.

0/0
27.8.2011 14:40

Gaerlond_CZ

Re: Nemá smysl řešit, zda chcete bezplatný Linux, nebo...

Já vám řeknu jak - nainstaluju wine a klepnu na tlačítko setup. Ano, skutečně, ač j eto pro Vás šok, Office2007 např. jedou bez problému.

IKEA používá RedHat i na pracovních stanicích, na prodejně v kase, doporučuju se někdy do IKEA zajít podívat, já jsem se o tom přesvědčil na vlastní oči. ;-)

0/0
27.8.2011 10:23

Mac the Devil

Re: Nemá smysl řešit, zda chcete bezplatný Linux, nebo...

Ano, žíví. A na Linuxu jede komplet celá firma, jak servery, tak desktopy. Na vývoj Eclipse CDT, v posledních verzích už překonalo Visual Studio. Windows už máme jenom na virtuálních mašinách, kvůli testům, a ani je moc nepouštíme. Až si říkáme, že jsme vyhodili prachy za zbytečně mnoho licencí.

0/0
26.8.2011 22:26

James Borg

Re: Nemá smysl řešit, zda chcete bezplatný Linux, nebo...

http://www.youtube.com/watch?v=-6uFxxlKa4g&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=VvfRpmqKRbs&feature=related

Sto let za opicema je MS s GUI ....

0/0
27.8.2011 0:16

Stepni-Vlk

Re: Nemá smysl řešit, zda chcete bezplatný Linux, nebo...

Linux vypadá jak 100 let za opicemi? Teda nevím, mě se GNOME líbí mnohem víc než Windows 7. Je pozoruhodné, jak jste Linux charakterizoval přesně naopak, než k čemu se reálně na desktopech používá. Ano, Windows jsou dobré na prohlížení webu, správu fotografií a přehrávání filmů (zrovna třeba správa fotografií je na Linuxu ve srovnání s Windows dost problém). Ale právě pro ten zbytek jsou lidé, kteří Linux používají na desktopu. Právě proto, že ten systém jim v práci překáží mnohem méně než Windows a pro profesionální užití v mnoha oborech (ale zase ne všech) obsahuje výrazně kvalitnější software. Jo, na Linuxu pracuju a Linux mě živí (vyvíjím webové aplikace). Kolegové jsou používají WIndows jen proto, že mají Linux v emulátoru a IDE v Javě.

Visual Studio je výborné, ale trochu za poslední léta ztratilo a dohnalo ho například Eclipse. Používat Microsoft Office nemám důvod, výstupy LaTeXu jsou hyperkvalitní a na zbytek OOo stačí.

Sorry, ale nemáte tušení o čem hovoříte.

0/0
27.8.2011 14:25

computer

A iDnes?

Jede přece na Windows serverech. A vo tom to je.

0/0
26.8.2011 21:45

Stepni-Vlk

Re: A iDnes?

Jasně. Na ASP.NET. To je celkem kavlitní platforma.

0/0
27.8.2011 14:27

J.Švec

ubuntu

Mě před rokem umřel harddisk v notebooku. Přemýšlel jsem jestli investovat do windows a zda se to vyplatí. Rozhodle jsem se zkusil linux. Nahrál jsem Ubuntu a od té doby jsem s ním maximálně spokojený. Internet, multimédia a občas nějaký dokumenty, základní kancelářské práce. To vše bez nejmenšího problému, jednoduše a snadně. Nic jsem se nemusel učit vše bylo intuitivní. Velmi zřídka si zahraji nějakou hru. Tento systém jsem také nainstaloval prarodičům do PC a to hlavně díky jednoduchosti a přehlednosti. Plně lokalizovaný do českého jazyka. Takže pokud nechcete hry a nepotřebujete do zaměstnání pokročilé kancelářské funkce, tak je linux absolutně luxusní záležitost. To říkám po patnácti letech používání windows. Avšak neřekl bych, že jsou windows špatné, ale utrácet se mi za ně nechce, není třeba, za ty peníze mi to nestojí. Díky za pozornost, toto je názor běžného uživatele.

0/0
26.8.2011 21:19

Wild..Dog

Re: ubuntu

Jasně, na prohlížení internetu, poštu a Facebook to stačí. :-)

0/0
26.8.2011 21:21

J.Švec

Re: ubuntu

Přesně a navíc je to zdarma a mám mnohem lepší podporu než u windows. Jo kdyby to podporovalo DirectX, tak by se to okamžitě rozšířilo do velké části počítačů.

0/0
26.8.2011 21:25

Karel Endler

Re: ubuntu

Lepší podporu? A to jste našel kde? Zjevně nemáte o MS podpoře ani šajnu.

0/0
27.8.2011 7:54

U-luru

Re: ubuntu

No, já osobně mám daleko lepší zkušenosti s podporou od Mepisu a PCLinuxOS než od MS.

Používám dlouhá léta Windows i Linux a nepatřím mezi lidi, kteří by jeden systém pomlouvali a druhý vynášeli do nebe. prostě na různých počítačích používám to, co je pro daný systém lepší nebo bezpečnější nebo užitečnější.

0/0
27.8.2011 9:51

mrozh

Re: ubuntu

to myslíte MS podporu pro OEM verze, kdy to radostně házejí na prodejce?:-P

0/0
27.8.2011 22:20

computer

Re: ubuntu

Šťastná to žena.

0/0
26.8.2011 21:30

mikasedlinen

Zvyk je železná košile.

Kdyby se děcka ve škole učily i o Linuxu a ne jen o tom, jak zkopírovat ve Win XP muj_dokument.doc z jedné složky do druhé, asi by to s rozšířením a oblibou bylo jinak. Ale co už, to jsou věčné hádky které nikam nevedou.

Ale takové argumenty typu "nefunguje mi tam AutoCAD"... Kdo chce doma blbnout s CADem, to je stejně asi trochu blázen, když toho

z práce nemá dost, tomu je Linux asi opravdu na nic.

Na co dneska mají lidi desktop doma? Max na hraní her nebo na sledování filmů, stahování z netu, maily, facebook a podobné krávovinky. Na to Linux bohatě stačí. Docela tomu nerozumím. K čemu je 16ti leté blbce co chce žvanit na Facebooku o botách a superstar licence Win7? Na nic. Na mail beztak chodí přes browser (klient? Pche... co to je) a maximálně sleduje youtube. Windows - ok, respekt, fajn komerční produkt, který opravdu přiblížil počítače normálním lidem. Patrně tady budou ještě hodně dlouho. Na hry nezbytnost. Na vše ostatní Linux naprosto stačí, Ubuntu nebo Mint - i pro důchodce!

0/0
26.8.2011 20:42

Mackar

Re: Zvyk je železná košile.

Nejvetsi chybou Linuxu je nedostatek kvalitnich her. Jak jinak prilakat deti? A prave deti jsou ti, kdo budou rozhodovat o tom, co se bude nasazovat ve firmach. Dokud si linux nezacne vychovavat nejmladsi generace, tak na desktopech bude stale ve stejne dire. Az se o nej zacnou zajimat deti, pak za dvacet let, az ty deti nastoupi do prace, bude mit linux sanci na rozsireni.

0/0
26.8.2011 20:49

Wolfling

Re: Zvyk je železná košile.

Prave ty hry jsou problem. Precejen to predstavuje dost nezanedbatelnou cast funkcionality, kterou pocitac nabizi a hraji uz i dospeli - ne treba primarne, ale dost na to, aby pri volbe windows/linux dali prednost provarenejsi alternative.

Ja mam momentalne wokna taky jen kvuli hram.

+1/0
26.8.2011 22:59

Karel Endler

Re: Zvyk je železná košile.

Můžete mi vysvětlit, proč by se děti měli učit něco, co se nikde nepoužívá, místo celosvětového standardu?

+1/0
27.8.2011 7:59

next_ghost

Re: Zvyk je železná košile.

A ten celosvětový standard má být co? Já se ve škole učil DOS, Windows 3.11, Windows 98 a Windows 2000. Než jsem došel až do praxe, přišly na trh Windows 7 a to, co jsem se učil ve škole, je mi k ničemu. A to nemluvím o tom, že většinu práce dělám na UNIXu a s Windows přijdu do styku jen minimálně. Děti by se měly informatiku učit tak, aby se během chvíle dokázaly zorientovat v libovolném systému. Učit je, kde najdou které tlačítko v jedné konkrétní verzi jednoho konkrétního programu na jedné konkrétní platformě je ztráta času. Zvlášť když používání klíčových funkcí jako třeba styly odstavců v kancelářských programech se nevěnuje prakticky žádný čas. Přitom když se nad tím člověk zamyslí, tak styly odstavců má prakticky každý textový procesor, stejně tak na nich stojí TeX a kaskádové styly v HTML nejsou nic jiného než varianta stylů odstavců.

+1/0
27.8.2011 12:48

Strileni tucnaku povolene

Linux? Do lednice.

At se to linuxakum libi nebo ne, linux ma dnes opodstatneni jen v embeded provedeni. Na klientskych stanicich se nechytl nikdy, na serverech, kde kdysi kraloval, od Win2k3 stale ztraci, takze zbyvaji jen krabicky, kde operacni system nehraje prvoradou roli. A to jen diky velikosti, ne ze by ostatni systemy tu roli nezvladly.

Takze v lednickach, fajn. Ale na skutecnou praci to nikdo nechce.

0/0
26.8.2011 20:10

James Borg

Re: Linux? Do lednice.

To mas odkad ? Z PR prohlaseni MS ?

+1/0
26.8.2011 20:12

Mac the Devil

Re: Linux? Do lednice.

No pravda je taková, že takováto Vaše prohlášení jsou každému Linuxákovi v podstatě jedno. Protože u Linuxu vůbec nezáleží na tom, kolik to používá lidí, na tom může záležet Microsoftu, ale u Linuxu je to fakt jedno. Ale teda to o tom klesajícím podílu na serverech by mne zajímalo. Neznám nikoho, kdo by měl servery na Win. To je fakt nesmysl. Velký firmy, používají UNIXy a malé firmy Linux. Windows nikdo, nemá pro to žádný důvod.

0/0
26.8.2011 20:20

Strileni tucnaku povoleno v2

Re: Linux? Do lednice.

Jestli je Erste mala firma, jestli je Ministerstvo spravedlnosti, financi nebo vnitra mala firma, pak mas pravdu. Vsechny kriticke aplikace bezi na Windows. Stejne treba projektovy server Uradu vlady (projekt Autocontu). Jdi k sipku, lzes a vubec nevis, o cem placas..

0/0
26.8.2011 20:27

Mac the Devil

Re: Linux? Do lednice.

Tak státní správa není firma, těm je jedno kolik peněz vyhodí z okna, vydělat je nemusejí, takže když dá Microsoft úplatek, klidně nakoupí. Z cizího krev neteče.

0/0
26.8.2011 20:34

Ko-ko-ko... vlastně nic.

Re: Linux? Do lednice.

Predpokladam, ze pro tohle tvrzeni mas dukazy. A ze stejne narknes O2 nebo Ceskou pojistovnu, kde take kriticke aplikace bezi na Windows a MS SQL Serverech. Nejsi dvakrat vtipny.

Mimochodem, vedel jsi, ze informacni systemy ve statni sprave prochazi nezavislymi audity (a pokazde jineho auditora)? Byt neco na nevhodne platforme, objevilo by se to ve zprave. Jenze to infantilove jako ty nedokazi priznat.

0/0
26.8.2011 20:42

Stepni-Vlk

Re: Linux? Do lednice.

Hele, vaše diskuze je nesmyslná a vy jste agresivní. Stabilita Linuxu je ze zkušenosti větší, ale ne o tolik, aby to bylo ve srovnání s Windows 2003 kruciální. ASP.NET je navíc výborná platforma (ve srovnání s PHP -- a abych nebyl nařčen ze zaujatosti, PHP mě živí), takže v jistých případech za to stojí. Jenže na druhou stranu je třeba platit hardwarovým výkonem, o nesmyslnosti desktopového prostředí ani nemluvě. Prostě všechno má dvě strany mince a jak Windows, tak UNIX může být smysluplné řešení.

0/0
26.8.2011 20:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.