Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aktualizace neřešte. Šikovné aplikace udrží software v kondici za vás

Starat se o aktualizace desítek programů je neskutečná otrava a ztráta času. Celou agendu ale za vás mohou tiše a efektivně vyřešit šikovné programy. Přinášíme přehled.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

deža

další chujovina

...na zasvinění Widlí :-P Drtivá většina solidního softu si stejně hlídá aktualizace sama. Chtěl bych vidět tu tunu spyware, malware a nevím jakýho ještě ware, co člověk dostane jako bonus k tomuhle doporučovanýmu šmejdu. ;-)

0/0
2.9.2011 19:46

hnedka_zdrapana

hm

Mám takřka všechny aplikace portable, takže nezapisují nic do registrů (vyjma situace, kdy běží), tak je tyto programy nemají šanci detekovat. Tak jsem si napsal vlastní prográmek a funguje perfektně :)

0/0
2.9.2011 1:30

scaramango

odraz disku

chci se zeptat zde diskutujících co to znamená, přiznám se, že jsem se s tím, ještě nesetkal. ( k čemu je to dobré a jak to udělat):-) děkuji

0/0
29.8.2011 9:58

bukin

Re: odraz disku

odraz disku je dobrý na "házení prasátek", pardon teď vážně, myslíte "obraz disku", tj, v podstatě bitová kopie všeho, co máte na disku, takže v případě havárie počítače velmi jednoduše obnovíte celý systém i s nainstalovanými programy do stavu, v jakém byl počítač v okamžiku zahájení tvorby obrazu. Ušetříte tím hromadu času za instalaci a nastavení počítače a všeho softwaru, ale samozřejmě dokumenty a pod. (pokud jsou na stejném disku či oddílu jako OS) je potřeba mít zazálohované aktuálně. Co se týká software, volmi dobrý je Acronis True Image, ale není to samozřejmě jediná volba

0/0
29.8.2011 11:06

Pink Panther

Tihle linuxáři, to je fakt zábava...

Vy jste nepochopili, že tohle je článek pro uživatele Win? Ty reakce, to je zhruba stejné, jako když se na fóru, kde se diskutuje o startérech Mercedesů a BMW objeví někdo, kdo má starou tatrovku a vypráví, že ta se dá nastartovat klikou...

Aby bylo jasno, já vám tu tatrovku neberu, jste s ní spokojení, tak v pohodě... ale proč o ní nediskutujete na fóru o tatrovkách?

+1/0
29.8.2011 0:13

bar.bu.do

Re: Tihle linuxáři, to je fakt zábava...

... někdo používá operační systém, někdo gramofon ...

0/0
29.8.2011 7:30

MiroTR

Re: Tihle linuxáři, to je fakt zábava...

A proč by uživatele mělo zajímat, na jakém OS jeho počítač běží ?

0/0
29.8.2011 7:45

bar.bu.do

Re: Tihle linuxáři, to je fakt zábava...

... na většině počítačů žádný OS není ...

0/0
29.8.2011 7:56

commodus

Re: Tihle linuxáři, to je fakt zábava...

8-o

0/0
29.8.2011 9:25

MiroTR

Re: Tihle linuxáři, to je fakt zábava...

8-o Ale, ale ?  ;-D;-D;-D;-D

0/0
29.8.2011 9:30

bar.bu.do

Re: Tihle linuxáři, to je fakt zábava...

... gramofon nazývají operačním systémem pouze překupníci Mikrošrotu ...

0/0
29.8.2011 12:27

next_ghost

Re: Tihle linuxáři, to je fakt zábava...

Až na tu drobnost, že co se týče aktualizací software jsou Windows ta tatrovka startovaná klikou a distribuce Linuxu jsou moderní vozidla od sporťáků přes pickupy a SUV až po kamiony a monstertrucky.

0/0
29.8.2011 16:41

Carmel Tel

Tu pani bych prosil

Ja udrzovat v kondici. HW mam, aj updaty k dispozici;-);-D

0/0
28.8.2011 21:27

PetrP7

Secunia PSI

Ostatní neznám, ale tento soft v poslední verzi pod WIN 7 na 100% funguje a jinak komp ničím neza*írá...R^ Plus ještě TuneUp Utilities... Běží mi na 3 PC, tak snad vím, o čem mluvím. A "chytré" rady typu neaktualizovat, když to funguje, raději komentovat nebudu. Nemyslím, že slušných firmách vyhazují člověkohodiny za programování updatů jen tak zbůhdarma pro nic za nic...:-P Nejsem ajťák, ale snad poučenej BFU jo...;-)

0/0
28.8.2011 20:57

lkrata

Re: Secunia PSI

Normalni program si aktualizace hlida sam (viz napriklad Firefox). Ja treba umyslne pouzivam Skype 3.8 a netusim, proc bych si mel poustet nejake hlidatko, ktere mi rekne, ze uz je verze 5.1 ci kolik

+1/0
29.8.2011 10:53

merlin - alfa

A vítězem se stává...

Ano! Balíčkovací systém v Linuxu!

0/0
28.8.2011 20:06

viny.had

Re: A vítězem se stává...

Myslíš ten SW, co se hodí tak do routerů, mail a web serverů, ale na normální práci se v drtivé většině korporátní sféry nechytá a pro domácí použití je taky pro většinu uživatelů k ničemu ? :-)

0/0
28.8.2011 20:49

jenickK

Re: A vítězem se stává...

Jen ho nechte, linuxáři už jsou prostě takoví: svůj systém šíří jak křesťanství. Nejspíš si myslí, že si ho nikdo kromě nich ještě nevyzkoušel.

0/0
28.8.2011 20:56

tommy008

Re: A vítězem se stává...

Jsem rad ze Windows uzivatele oslavuji. Necht to prosim ale delaji jen ti, co maji spravne zaplacene licence tohoto kvalitniho OS. V domacnosti mame asi 4 pocitace a castka usetrena diky Linuxu (ktery nam plne postacuje - a zvladaji jej i male deti) neni zanedbatelna, Zejmena ze za tu dobu bychom museli upgradovat z 95 /NT-> 98/2000 -> XP -> Vista -> 7 a za kazdy upgrade neco zaplatit.

0/0
28.8.2011 23:05

Von_Rosret

Re: A vítězem se stává...

no za kvalitu se vzdy platilo a smejd byl zdarma. Co tam mas dalsiho?

0/0
28.8.2011 23:51

Leinad

Re: A vítězem se stává...

Zadarmo je pro ty, kteří nepochopili Open Source.

Jinak freeware nástroje, jako Powerpoint Viewer, ICQ6,... jsou šmejdy.

0/0
29.8.2011 8:33

next_ghost

Re: A vítězem se stává...

A nezapomeňte na největší šmejdy zadarmo: Internet Explorer, Windows Media Player, Adobe Reader a Flash Player.

0/0
29.8.2011 16:45

karel.1234

Re: A vítězem se stává...

Pro domácí použití k ničemu? No nevím...na surfování po netu, sledování filmů atd. se plně vyrovná Windows, je to vše jen o zvyku. Ať si každý používá co chce...ale když píšete že je k ničemu, tak jen ukazujete svou neznalost dnešních linuxových distribucí :)

Mimochodem už když jsem viděl nadpis článku, měl jsem tak trochu škodolibou radost z toho, že žádné aktualizace neřeším už hodně dávno :-P

0/0
28.8.2011 21:22

Von_Rosret

Re: A vítězem se stává...

Ale vzdyt ma pravdu. Na doma je to tak max na brouzdani po netu a sledovani filmu, ale to je asi tak vsechno. Velka cast aplikaci se proste dela pro vokna. Linux je pro lidi, co se chtej v OS hrabat, vokna pro lidi co chteji pohodli. Jen tak mimochodem, proc kdyz je linux takova bomba, tak 99% spolecnosti pouziva jako hlavni OS (tj pro praci na stanicich) vokna?

0/0
28.8.2011 23:53

Roumen

Re: A vítězem se stává...

Proc vsude jezdi tolik fabii HTP?

0/0
29.8.2011 9:19

commodus

Re: A vítězem se stává...

Že by kvůli ceně? :-) Ale Linux používá minimum lidí v domácnosti, přestože je zdarma, proto jsem tvůj příspěvek trošku nepochopil :-)

0/0
29.8.2011 9:28

Roumen

Re: A vítězem se stává...

Aha a ja myslel ze nejvic lidi neco (HTP, Windows...) pouziva kvuli tomu, ze je to nejlepsi. Dik za vysvetleni.

0/0
29.8.2011 9:46

commodus

Re: A vítězem se stává...

Bez komentáře a radši už nikdy nemysli :-)

0/0
29.8.2011 13:09

Roumen

Re: A vítězem se stává...

Omlouvam se. Zalezu zpet do sve nory a uz nikdy myslet nebudu. :-) Dekuji za vysvetleni, jak je to s temi argumenty. ;-D

0/0
29.8.2011 13:19

viny.had

Re: A vítězem se stává...

Přesně tak jsem to myslel. Pokud budu mít třeba netbook na net, poštu a filmy, klidně na něm nechám Lynux a nebudu se babrat s woknama. Nicméně pořád pro 99% lidí bude na doma lepší Win XP, Vista nebo 7

0/0
29.8.2011 11:00

next_ghost

Re: A vítězem se stává...

Protože 99% lidí jsou experti jako Von_Rosret a Linux stihli prohlásit za nepoužitelný ještě dřív, než ho vůbec stačili pořádně vyzkoušet.

0/0
29.8.2011 16:49

lkrata

Re: A vítězem se stává...

Ja take zadne aktualizace davno neresim a mam Windows. Ono se to resi samo uz davno. (mozna od dob Windows Milenium - nevim).

0/0
29.8.2011 11:01

petrph

Re: A vítězem se stává...

Že se ptám,jak ten balíčkovací systém pozná že k určitému programu existuje aktualizace?Tedy kromě těch programů které jsou v oficiálním repository na kterém se dotazuje? No asi nijak.

Síla těhle aktualizačních programů je právě v tom, že si někdo dal tu práci,dal dohromady seznam programů možná ze stovek webů,na nich si hlídá údaje o vydaných verzích(možná ručně,možná nějak poloautomaticky). Takže se ptám, existuje něco podobného pro Linux?

Mimochodem,řešení oficiálního repository pro Windows existovat nemůže a to z toho důvodu,že za to co se u Linuxu považuje za přednost,by dostali u Microsoftu od úřadů pořádně přes prsty. Proboha,Microsoft by si dovolil udělat repository kde je seznam aplikací které doporučuje uživatelům (i proto že sám ověřil jejich bezchybnost a absenci virů)? Hrůza, totální monopol,tyranie,  utlačování ostatních SW produktů..Je to sotva pár let, když si Microsoft "dovolil" přibalit ke svým Windows svůj Internet Explorer a byl z toho strašný monstrproces..

0/0
29.8.2011 8:16

Leinad

Re: A vítězem se stává...

Mimo oficiální repository je možné přidat i neoficiální, někdy i přímo autora nějakého SW.

Mimochodem se žalobou Opery nesouhlasím, součástí licence na operační systém může být cokoli ;-D

0/0
29.8.2011 8:39

Leinad

Re: A vítězem se stává...

Linux nemá balíčkovací systém. Balíčkovací systém je součástí distribuce. Jinak souhlasím, hlídání závislostí, knihoven, ... není špatné.

Mimochodem MS Windows také má MS Update - jenže aby fungovalo, je potřeba nehrát si na úspory(dát X tisíc za systém a pak nemít na Office), ale používat programy od MS.

0/0
29.8.2011 8:29

kostej_

nejlepší je

vůbec NEAKTUALIZOVAT, pokud daná věc funguje dobře, protože velmi pravděpodobně hrozí, že po aktualizaci či instalaci nové verze (děje se mi tak pravidelně u internetových prohlížečů) program fungovat nebude či bude fungovat špatně.

+3/0
28.8.2011 18:47

PetrP7

Re: nejlepší je

To bych teda rád ten Tvůj prohlížeč viděl, možná tak Explorer 6 8-o... Mozilla (ale jistě nejenom Mozilla) léta běží v poho po všech menších i větších updatech....

0/0
28.8.2011 21:26

TAANER

Re: nejlepší je

Akorát v novým firefoxu mi to zakázalo spusta doplňků protože s novou verzí 6 jsou nekontabilní. Což mi zase tak nevadí. Za jinej bych ho neviměnil

0/0
28.8.2011 21:41

kostej_

Re: nejlepší je

Firefox mi dlouho běžel dobře, několik set otevřených tabů v pohodě. Pak se to upgradovalo a začalo silně sekat, přešel jsem na operu. Několik set tabů, v pohodě. Nedávno se to upgradovalo, teď to zvládne stěží padesát, tak asi přejdu na Chrome.

0/0
29.8.2011 13:26

Libor76

Re: nejlepší je

několik stovek tabů, myslíte to vážně? :-) Pokud se to seká při desítkách tabů, není problém v software, ale mezi židlí a klávesnicí

0/0
31.8.2011 9:14

PájaZítra

a je to tady zase!

několik rad, jak si zabordelit počítač a příští tejden budou další rady, jak si ho zase vyčistit, a takhle je to tady pořád dokola...

+3/0
28.8.2011 13:43

Mike757

Re: a je to tady zase!

Něco podobného jsem zde psal už X krát. Říkám tady tomu "TRADIČNÍ FOLKLÓR". ;-)

0/0
28.8.2011 17:14

div

Re: a je to tady zase!

Secunia PSI je dobrý SW, počítač ničím nezaplevelí, jen upozorní na to, které programy by bylo vhodnéupdatovat/upgradovat, protože verze nainstalovaní v PC je "děravá". Jak s takovou informací kdo dál naloží, je jeho věc.

0/0
28.8.2011 21:37

Libor76

Re: a je to tady zase!

připojuju se k doporučení Secunie, osobně hlídat aktualizace nestíhám, mít v PC updater ke každému softu zvlášť taky nechci, Secunia je dobré řešení, které jen sleduje aktualizace a co je super, ukazuje přímo link na stažení updatu, není to jen hláška o problému, ale až pod nos přinesené řešení

Ostatní programy, zmíněné v článku, neznám

0/0
31.8.2011 9:15

Krokodyl1

Zlaté časy

Kdy stačil DOS, T602, Prince of Persia a Tetris ;-D

+2/0
28.8.2011 13:41

Pink Panther

Re: Zlaté časy

Zažil jsem... a bylo to dobré... :-)

+1/0
28.8.2011 13:45

KarelPl

Re: Zlaté časy

A Capo di Tuti M602 :-)

0/0
29.8.2011 13:35

Leinad

To je tedy objev

Stačí "apt-get upgrade && apt-get update" nebo klikat v Synaptic/aptitude nebo nastavit si autoaktualizace. ;-D

V jiných operačních systémech je na to trošku jiný příkaz (Fedora má nějaký yast nebo co)... ale lepší je mít systém, který aktualizace neumí a k němu si stahovat blbosti navíc, který z něj udělají operační systém.

+3/0
28.8.2011 13:25

Třetí kolo u dvoukoláku

Re: To je tedy objev

kde najdu ten tvůj apt-get? v menu nikde není :-P

0/0
28.8.2011 13:27

Leinad

Re: To je tedy objev

V Debianu a odvozeninách (Ubuntu,...) se to píše do bash/terminál a odentruje. V menu asi naklikáš Synaptic nebo Package manager. :-P

0/0
28.8.2011 13:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.