Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejlepší medicína je palebná převaha. A kdo se nehýbe, je mrtvý

Raněný voják si musí život zachránit sám. Má jen několik málo sekund, aby o svůj život bojoval. Stejně jako raněný po autonehodě na opuštěné okresce. Lékařská pomoc nejen pod palbou má krutá, ale účinná pravidla. Je dobré je znát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JeDicz

*

Pokud se chcete o tom škrtidlu dozvědět víc, mrkněte na první část videa.

http://www.youtube.com/watch?v=ZoUT5YpJ05Y

0/0
29.10.2011 16:59

politicky nekorektní Opitz

...

tepenné stehenní krvácení vás může do minuty dostat do bezvědomí a pak je konec. stalo se mému známému... nechal po sobě 2 malé děti. možná by tu byl, kdyby věděl, že má zaškrtit ránu a ne utíkat do baráku pro mobil....

0/0
18.10.2011 22:50

djbeat

m

Hm pěkná procenta. Co takhle němečtí či ruští ranění na východní frontě ? Tam byla ta procenta o takových 50% nižší :-)

0/0
7.10.2011 16:29

milivicak

lékárnicka

Poradi někdo z přítomných odborníků nějaké stránky kde bych se dobral třeba k popisu užitečného obsahu příruční lékarničky pro turistiku, co tam dát, aby to bylo užitečné a nezabralo to půl báglu, prostě rady praktika.... Dík.

0/0
23.9.2011 17:54

iski

Re: lékárnicka

v lékárně lze opatřiti turistickou lékárničku od firmy Hartmann nebo jiné. Mělo by tam být obinadlo, škrtidlo, dezinfekce, pinzeta, obvaz široká, sterilní gáza, trojcípý šátek, nůžky aj.

cena kolem 200kč.

jak najdu něco konkrétního, pošlu odkaz

0/0
24.9.2011 13:01

milivicak

Re: lékárnicka

Dík, tyhle komplety znám, mě šlo spíš o radu nějakého opravdu odborníka, jak si takovou příruční lékarničku "postavit" sám, aby to mělo opravdu cenu (třeba právě ty škrtidla v těhdle balíčkách jsou opravdu úzká a více poškozují, než pomáhají), nevyznám se v celém sortimentu třeba obvazů a jen těch hotových existuje několik druhů (číslije se to 1 - 4)......

0/0
24.9.2011 19:04

iski

Re: lékárnicka

já jsem začal kompletem a zbytek si dokupuju. Tohle škrtidlo tam přijde taky.

0/0
24.9.2011 19:32

ScoutX

Re: lékárnicka

Naprosto dokonalou a hlavně víceúčelovou věcí je Izraelský obvaz, který se dá použít jak na samotné zastavení kvácení, tak na obvázání případně fixaci (stojí hodně ale dá se používat i opakovaně a nahradí hned několik věcí z lékárničky.

0/0
30.9.2011 13:24

paulina

Re: lékárnicka

Moje zkušenosti -leukoplast, spousta náplasti s polštářkem, elastické obinadlo, ibalgin a léky, co normálně užívám. Spínací špendlík a nůžtičky.

0/0
8.10.2011 20:03

ddtx

byvavalo

Jo byvaly doby, kdy byla na skolach povinna branna vychova, kde se ucila zdravoveda, jak se chovat pri nehodach, katastrofach, pozarech, povodnich , jak se zachazi s radiostanici (myslim provoz, cudlik umi zmacknout kazdej, mluvit uz ne),  atd atd atd

+2/0
23.9.2011 14:39

Chosé34

Re: byvavalo

Pravda - nepřipravují se dnes lidé na krizové situace a pak zdechnou při první příležitostiRv

+1/0
2.10.2011 15:24

ScoutX

Re: byvavalo

Bohužel..a ještě jsou živeni nesmyslem, že jim žádné nebezpečí nehrozí. A co hůř, mnoho lidí tomu i věří. Ostatně kdo by nechtěl aby to tak bylo.

+1/0
3.10.2011 11:53

Si0 po 4. zákazu

Nejlepší zbraň je láhev vodky a dvě sklenice.

A pak ještě přimět nepřátelské velitele, aby to spolu vypili.

0/0
23.9.2011 10:05

Jessica13

Vše pro combat medicínu

www.rescue4you.cz!!!!!!

0/0
22.9.2011 22:25

sasaxa

bacha na to skrtidlo!

akorat skoda ze neni zmineno, ze pouziti běžného skrtidla ROVNA SE souhlas s amputaci dane koncetiny.... to neni z moji hlavy, to jsem slysel z úst urazoveho chirurga.

Nevim co vojaci pouzivaj, ale zrejme neco vyrazneji vychytanejsiho nez je skrtidlo z autolekarnicky - takze opatrne s tim skrtidlem .. obvykle se dava tlakovej obvaz.

0/0
22.9.2011 21:22

sasaxa

Re: bacha na to skrtidlo!

spatne sem se vyjadril ... pouziti běžného skrtidla ROVNA SE souhlas s moznosti, ze se dana koncetina mozna bude muset amputovat

0/0
22.9.2011 21:24

phdr.

Re: bacha na to skrtidlo!

svatá prostato, co to zase meleš? 8-o

0/0
22.9.2011 22:43

ddtx

Re: bacha na to skrtidlo!

Tlakovej obvaz po zasahu AK nebo 50kou, no nevim tak velkej jsem jeste nevidel :-) no a pokud se nekdo snazil spachat tlakovej obvaz z autolekarnicky tak vi ze musi obetovat kosili nebo triko, nektere vyrobce auto lekarnicek bych nechal zavrit za obecne ohrozeni, zato co v te sade je ;-€ radeji si lekarnicku kompletuju sam, akorat to vyjde na cca 500

0/0
23.9.2011 9:21

iski

Re: bacha na to skrtidlo!

po zásahu 0,50 už nepotřebuješ nic :-P

7,62 se dá, ale musí se taky zaškrtit, ale opravdu ne kusem gumičky

0/0
24.9.2011 13:11

ddtx

Re: bacha na to skrtidlo!

to co je v autolekarnicce neni sktidlo to ma mit aspon 5-6 cm a ne ty 2 co jsou v lekarnicce. Fakt je ze urazovka neni ze skrtidel nadsena, ale nekdy to jinak nejde

0/0
23.9.2011 9:24

Witty1

Super clanek.

Prakticky,podrobny,zajimavy.

0/0
22.9.2011 18:23

pjb1

Zdravím.

Pochvala za článek. Měli by si to přečíst všichni, aby pak třeba u autonehody hystericky neječeli:"Co mám dělat?".

0/0
22.9.2011 17:20

Martin Soušek

Re: Zdravím.

Zažil jste to někdy? Já jsem byl na kurzu první pomoci, trénoval jsem to a přesto jsem v okamžiku pravdy zpanikařil a nebyl schopen racionálně myslet :-/

.

Nikdy netušíte, jak se kdo v kritické situaci zachová. Panikáři můžou být ledově klidní, kliďasové můžou zpanikařit.

+1/0
22.9.2011 18:50

vKrieg

Re: Zdravím.

Je to tak, trénik je jedna věc, ale když se to poprvé stane, tak je to šok. Srandovní je, že ministerstvo tlačí na to aby každý měl v lékarničce návod první pomoc, ale když dojde k nehodě je to k ničemu.

0/0
22.9.2011 18:57

ddtx

Re: Zdravím.

Kdyby k nicemu kolikrat laik napacha vic skody nez uzitku, pokud auto nehori, a pod. tak je lepsi ho spis klidnit, nez mu dorazit pater

0/0
23.9.2011 14:42

Hroznej puberťák

Re: Zdravím.

Já jsem na žádném kurzu nebyl, jen na takových těch sranda vyprávěních v kurzech pro vedoucí dětských táborů nebo v autoškole, a když jsem dorazil jako druhý k dost šílené nehodě, kde byly dvě auta skutečně na kaši a od pohledu to vypadalo i na mrtvé, na nějaké panikaření vůbec nebyl čas, šlo to prostě nějak samo. Když si to promítnu zpětně, nebylo to všechno bez chyby, ale že bych nevěděl, co dělat, to prostě ne.

+1/0
22.9.2011 23:35

Antonín, topič

Re: Zdravím.

Kurs u ČČK stojí pár kaček a mně přišel přínosný, zejména co se bezpečnosti zachránce týče.

0/0
24.9.2011 10:38

Hroznej puberťák

Re: Zdravím.

Jo, už si říkám pár let, že tam půjdu. Peníze mě nezajímaj, ale čas furt nějak není...

0/0
24.9.2011 13:39

thomaes

pochvala

Opravdu dobrý a zajímavý článek. DěkujiR^

0/0
22.9.2011 16:13

voloda44

super, paráda

díky za článek R^

0/0
22.9.2011 15:58

Si0 po 4. zákazu

Kdo se nehýbe, je mrtvý, kdo se hýbe, musí si pomoci sám.

A po vojákovi se hlavně chce, aby splnil úkol. Přežít už nemusí.

0/0
22.9.2011 15:53

Pe.Pr.

Re: Kdo se nehýbe, je mrtvý, kdo se hýbe, musí si pomoci sám.

Ty jsi ale vůl. Četls vůbec celý článek nebo jen náhodně vybrané pasáže?

+1/0
22.9.2011 20:45

Jessica13

Vše pro combat medicínu

www.rescue4you.cz

0/0
22.9.2011 14:29

Martin Soušek

Re: Vše pro combat medicínu

Tak to vidíte, my jsme si mysleli, že se Technet předvedl kvalitním článkem a ono je to neoznačené PR. To jste si psal sám?

0/0
22.9.2011 18:51

ddtx

Re: Vše pro combat medicínu

Predrazene 8-o;-O

0/0
23.9.2011 14:43

blebleson

Dotaz, kdo z vás může říct, že něco podobného

zažil sám na vlastní kůži?

A z těch, kdo ano - jak vás tato zkušenost za zbytek života změnila?

Nemám na mysli po stránce trvalých zdravotních následků, ale mám na mysli spíš pohled na život a náhlaed na smysl života, pohled na jednání lidí vzájemně mezi sebou, atd.....

0/0
22.9.2011 14:13

Robles

Re: Dotaz, kdo z vás může říct, že něco podobného

jednu zkušenost mám z dětství. Nešlo o bojovou akci, ale o obyčejnou autonehodu, kam jsme dojeli autem. Přijely i další dvě auta. Reakce byly různé -  opatrné okukování, výkřiky typu: "Dělejte někdo něco" a "to je strašné". Skutečně akce se chopili dva lidé - moje maminka /zdravotní sestra, sice z lůžkového oddělení, ale přeci jenom profesionál/ a pak jeden starší pán. Bez velkých řečí, domlouvali se spíš gesty a jen pár slovy. Vyprostili oba raněné, vytáhli lékárničky a poskytli první pomoc. Maminka se potom dál starala a pán vyslal jednoho z diváků autem k telefonu /mobily nebyly/. Jedna maličkost k tomu - ten neznámý pán, jak jsme se později dozvěděli, neměl ani maturitu, byl to řemeslník. Ale zato měl přirozenou pohotovost a taky autoritu.

+3/0
22.9.2011 14:26

Robles

Učí se dnes ještě ve školách Branná výchova

nebo něco na ten způsob? Některé dotazy níže mi připadají jako od čtenářů, co nikdy netrénovali první pomoc a branným kurzem taky asi neprošli. Jinak se připojuji k pochvalám za článek.

0/0
22.9.2011 14:10

koutlosh

Kde se tedy dává

karma?? ;-D R^

0/0
22.9.2011 14:06

pan_kacena

...tyyyjo jaka strasna guma

tohle psala..?8-o8-o8-o

0/0
22.9.2011 14:01

iski

Re: ...tyyyjo jaka strasna guma

určitě chytřejší než ty soudě podle vyjádření. Máš- li co k tomu říct tak věcně jinak ze sebe děláš gumu leda sám

0/0
24.9.2011 13:17

maruširi.vr.10

ROFL MAE

"Stačí si o ostrou větev poranit krční tepnu. Když nebudete vědět co dělat, během několika minut jste mrtví." No co by, vytáhnu přeci škrtidlo, nasadím, 3 otáčky, zajistím, pak upadnu do bezvědomí a mrtvý budu zřejmě dřív, než kdybych tohle všechno neudělal. ;-D

0/0
22.9.2011 13:54

filc

Re: ROFL MAE

pise se to ROFLMAO :)

0/0
22.9.2011 13:57

mutantmutant

Re: ROFL MAE

člověk se pořád učí, já sem byl dodneška zaseklej u roflcopteru ;-D

0/0
22.9.2011 14:02

Mullen

Lapiduch vzkazuje

článek dobrý až na foto figuranta sedícího na židli. Tak by to být nemělo. Měl by ležet s nohami lehce zdviženými, položenými na čemkoliv. Jinak pochvala

0/0
22.9.2011 13:39

Kyle Case

Super článek

Asi před 2 lety jsem se chtěl přihlásit do kurzu Červeného kříže, abych měl základní znalosti záchraně lidí např. při autonehodě, ale pro malý počet žadatelů byl zrušen. Neporadíte prosím někdo, jaké jsou v ČR možnosti a na koho se obrátit? Děkuji

0/0
22.9.2011 13:31

Rezza

Re: Super článek

Zkusit v praci, u nas kurz byva pravidelne jednou rocne a pokazde si to znovu zopaknu.

0/0
22.9.2011 13:52

Kubajzzz

Re: Super článek

zdrsem.cz - zdravotnické semináře. Učení se zážitkem. Žádné vysedávání u skript, minimálně polovinu kurzu někoho ošetřujete. Doporučuju :), byl jsem před 3 roky a příští rok asi půjdu zase, osvěžit si to.

+1/0
22.9.2011 15:45

Kyle Case

Re: Super článek

Děkuji, už jsem myslel, že u nás nic není.

0/0
22.9.2011 16:07

uživatel eliminován 8x

Přesně takhle se mají psát články

díky R^

0/0
22.9.2011 13:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.