Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uvnitř obrněného vozu Dingo. Podívejte se, čemu musí čelit vojáci

Obrněné vozidlo Dingo 2 chrání i životy českých vojáků. Vzdorovalo drsným podmínkám v Afghánistánu a teď se předvedlo v Ostravě na Dnech NATO.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sámvelkýmao

no

163 kw to je výkon pane. to když zastaví v kopci, tak se to už nerozjede. ale je mi jasný, že nákup těchto hračiček byl pro pár lidí  b i n g o .....................

0/0
1.10.2011 8:04

Ghost47

Re: no

Záleží i na točivém momentu a zpřevodování, Tatra 813 má 184 kW, 14 tun bez nákladu a vyjede kopec, do kterého pěšky lezeš po čtyřech :-)

Jinak ostatní MRAPy jsou na tom výkonově podobně.

0/0
2.10.2011 20:18

freedom_is_for_brave

Re: no

každopádně si myslím, že šestiválec by jim slušel víc co se týče motoru:-P

0/0
3.10.2011 6:12

Falewick

to jsem rád že když jde o životy vojáků

tak jde korupce a klientelismus stranou .. doufám že ten nápis "čtyřválec" u vozidla vážícího 10 tun je omyl .. 1x7,62mm je opravdu výzbroj hodná malého tanku, 40kg zbraní na 10000kg váhy

bych zvracel[>-]

0/0
29.9.2011 8:16

Ghost47

Re: to jsem rád že když jde o životy vojáků

Je to motor z Unimogu a celá ta potvora váží naložená +/- stejně jako naloženej Unimog. Co se výzbroje týká, tohle je náhrada humvee nebo dlouhého landroveru a tam se taky nic moc většího nedává. Tahle kategorie vozidel prostě není o boji, je to o jakž takž bezpečném přesunu v oblastech, kde kalašnikova člověk sežene snáz než toaletní papír :-)

0/0
29.9.2011 20:58

opas

Re: to jsem rád že když jde o životy vojáků

No vidíte a standardní výzbrojí humvee je M2 a ne plivátko 7.62mm

0/0
30.9.2011 10:45

Ghost47

Re: to jsem rád že když jde o životy vojáků

Humvee s M240 jsou ve výzbroji taky, stejně jako Dinga s M2 (i když ne u nás).

0/0
30.9.2011 18:43

Antikodex

Takže opět jedna z mnoha Kradouskovin?

:-PEURv

0/0
27.9.2011 8:43

renevous5

Vyhozené peníze. To nedokážou češi vyrobit lepší???

0/0
27.9.2011 0:39

hafusak2

Re: Vyhozené peníze. To nedokážou češi vyrobit lepší???

Už vyrobili, jmenuje se VEGA.

0/0
27.9.2011 8:39

Dusan321

Re: Vyhozené peníze. To nedokážou češi vyrobit lepší???

Pocet prodanych vozidel VEGA: 0ks

Pocet prodanych vozidel Dingo: pres 1000ks

Kde je asi chyba?

0/0
27.9.2011 11:38

hafusak2

Re: Vyhozené peníze. To nedokážou češi vyrobit lepší???

1.) VEGA je proti Dingu úplná novinka.

2.) Vystavilo už MO objednávku?

0/0
27.9.2011 13:46

Jean-Luc Picard

Re: Vyhozené peníze. To nedokážou češi vyrobit lepší???

Jistě že dokážou, tak jako mnoho dalších zajímavých věcí. Ale Velký Bratr USA a spojenci chtějí kšeft pro sebe. Kdysi nám zatnul tipec Sovětský Svaz a teď máme to samé, jen už ne v červené, ale v modré. Jako jeden příklad za všechny jsou naše pasivní radarové systémy (začalo to Tamarou).

0/0
27.9.2011 9:53

Ego sum, qui sum

Jo tak čepujou petrolej, to psal asi odporník, zase.

F-34 není žádný petrolej, ale kod NATO označující palivo pro lelecké proudové motory, označení paliva je JP-8. V podstatě jde o vojenský ekvivalent nejběžnějšího leteckého paliva Jet A-1 do kterého jsou přidány inhibitory koroze.

Toto palivo je zpravidla řidčí než nafta, tak at si kecy o špatných filtrech nechají pro absolventy pfilozofie.

Zkrátka to není B-52 ani tank M1 Abrams, nemá to turbínu,ale klasický motor tak to holt na letrcké palivo blbě jede.

0/0
26.9.2011 21:32

renevous5

Re: Jo tak čepujou petrolej, to psal asi odporník, zase.

V Česku se používá neodborně letecký benzín , odborněji je to letecký petrolej. Motorkáři si to přidávali do dvoutaktů v poměru až 1/3 s benzínem. Samozdřejmě svíčky na větší teplotu a více oleje do benzínu. To byla jízda;-)

0/0
27.9.2011 0:42

Ghost47

Re: Jo tak čepujou petrolej, to psal asi odporník, zase.

V tomhle případě šlo IMHO opravdu o letecký benzín (používá se do pístových motorů a mívá přes 100 oktanů - takže je to jak kdyby tam člověk nalil benzín do formule :-)). Letecký petrolej se hodí spíš do dieselu, slyšel jsem, že octavia to brala 50:50 s naftou naprosto bez potíží...

0/0
27.9.2011 13:55

Mirek49

Dingo je dobré

Dingo je dobré auto,podobně jako Iveko nebo Pandur ,jenom do Afghanských podmínek nejsou příliš vhodné a do bojových podmínek už vůbec ne ,ale např.pro ježdění na tankodrromu D1 by to bylo docela slušné svezení.A odborníci tvrdí,že v terénu  jsou skoro tak dobré jako naše staré SKOTy.;-D

+1/0
26.9.2011 19:33

a8nn

Re: Dingo je dobré

Něco jako http://www.youtube.com/watch?v=FjiQvo0JFf4 :-P

+1/0
27.9.2011 11:37

Celebrise

Ehmm..

A co tam delaji ? Tezky prachy za to tecou :/

0/0
26.9.2011 19:24

hafusak2

Prohlížel jsem si tu příšernost na IDETu

a mohu říci, že ten. kdo si ho vymyslel a ten, kdo ho koupil k nám, by se měli vzít za ruce a vyjet třeba do Afgh. na misi. Musí být děsně fajn, když se začne kolem dokola střílet, někdo je zraněn - jak se dostane do vozidla, které má spodní práh dveří cca 150 cm vysoko, když je jasné, že kdo vstane, tak jednu koupí. VEGA má zezadu sklopnou rampu, po které se dá vplazit dovnitř nebo raněného vtáhnou. U Dinga je to vyloučeno. To je tak vozidlo do města pro policii na demonstrace, ale ne do skutečných bojových podmínek. Oplechovaný Mercedes Unimog, nic jiného.Rv

0/0
26.9.2011 18:52

opas

Re: Prohlížel jsem si tu příšernost na IDETu

Ono je to kvůli podvozku do V, víte? A ten tam je kvůli případné detonaci pod vozidlem, kdy my měl tlakovou vlnu odvést stranou.

0/0
26.9.2011 19:15

hafusak2

Re: Prohlížel jsem si tu příšernost na IDETu

Samozřejmě, to mají všechny novější typy, ale ta rampa vzadu tam fakt moc chybí a když vídím tu výšku dveří do kterých bych měl třeba se zraněním lézt, tak to je sebevražda. Na vojně jsem měl ještě OT 810 /hakl/ - a ten to měl lépe promyšleno o Skotu nemluvě.

Dodnes jsem nepochopil, proč se u nás u SKOTů jen nevyměnily motory s převodovkami, průzory řidiče a velitele, plus vzadu vyměnit sedačky za ukotvení ke stropu a zlikvidování té otřesné a zbytečné filtroventilace ještě k chobotkám maskám. Po téhle modernizaci mohly sloužit ještě řadu let. Mohlo se ušetřit plno peněz i ostudy, protože ten Pandur až zase tak veliký zázrak techniky není.

0/0
26.9.2011 21:00

stroup

Re: Prohlížel jsem si tu příšernost na IDETu

tak nevím, vezmu starého skota, vytáhnu z něj motor, převodovku, komplet novou kabinu řidiče i velitele, nová výzbroj, změny na podvozku kvůli zvýšení hmotnosti (asi bych přidal i trošku plechů..) nové komplet vnitřní vybavení, co mi z toho původního skota zbude? kastle...

0/0
26.9.2011 21:17

hafusak2

Re: Prohlížel jsem si tu příšernost na IDETu

A právě ta kastle společně s výzbrojí dělá většinu ceny.

0/0
26.9.2011 21:40

opas

Re: Prohlížel jsem si tu příšernost na IDETu

a teď ještě jak by si poradil s pořádnou peckou zespodu? Asi moc ne, je úplně plochý a nízký a spodní pancéřování taky asi moc silné nebude.

0/0
26.9.2011 21:53

hafusak2

Re: Prohlížel jsem si tu příšernost na IDETu

To není, docela by vyhovoval, ten pancíř zespodu je také docela v normě a navíc je ten podvozek docela dobře opravitelný.

0/0
26.9.2011 22:13

Dusan321

Re: Prohlížel jsem si tu příšernost na IDETu

Koupil jste si nove auto, nebo jezdite starou Skodou Octavii ze sedesatych let, kde jste vymenil motor, prevodovku a sedacky? Tak vidite a s obrnenymi transportery je to podobne.

0/0
27.9.2011 11:39

hafusak2

Re: Prohlížel jsem si tu příšernost na IDETu

Tohle srovnání kulhá na všechny čtyři. Všechny armády modernizují starší techniku a prodlužují tak její životnost a zlepšují výkony pro současnou potřebu. U tanků a OT je to normální, protože cena pancéřování je velice vysoká, kdežto motory a převodovky lze použít ze sériové produkce pro nákladní auta. Kapitolou sama pro sebe je elektronika.

0/0
27.9.2011 13:53

Inkvizitor Johny

Nadpis příspěvku

Na D1 úplně ideální. Jinak nezdá se vám, že to maj nějak moc čistý? Ani moje matka nemá takle vypucovanýho miláčka Mazdičku;-D

0/0
26.9.2011 17:23

felia

Vojáctví je povolání

Můžou dělat něco jiného.

0/0
26.9.2011 16:28

vikýř

podpořme český průmysl

a začněmež vybavovat naše hochy novým 4x4 SVOSu. Peníze zůstanou doma a je to lepší materiál.

0/0
26.9.2011 14:58

pepino555

Za moje (i tvoje) peníze si na tom letišti

pěkně zablbnuli

0/0
26.9.2011 14:42

Ghost47

Re: Za moje (i tvoje) peníze si na tom letišti

Oni by tu naftu projezdili stejně, akorát že místo před divákama by to bylo někde na tankodromu v Brdech...

0/0
26.9.2011 15:55

Štěpán Binko

Vyhoďte to redaktorský pako.......

Ty kráso, to "být novinář": "Problémy s výkonem transportéru při bojovém nasazení v Afghánistánu však měl (tak problém nebo problémy?) jinou příčinu. V rámci garančních prohlídek výrobce přímo v Kábulu a s paralelně vedenými zkouškami v oddělení vývoje a výzkumu PHM Ministerstva obrany v Brně se ukázalo, že příčinou nebyla (jako výkona nebo motora?) medializovaný nízký výkon motoru."

Oni už nefungují editoři a korektoři? Žurnalistu dělá každé ho.ado? Někdy vážně nechápu. A to je u každého druhého článku. Perličkou ovšem jsou nedokončené věty.......

+2/0
26.9.2011 12:49

wrah

Re: Vyhoďte to redaktorský pako.......

Problém byl, že už tak kriticky podmotorizovaný krám dostal ještě k tomu nevyhovující palivo a výkon motoru tak ještě klesl. Namísto toho současného motoru by to chtělo řekněme 7-8 litrový atmosférický diesel, s 2* takovým výkonem i točivým momentem a z Dinga se stane skoro sporťák, se kterým bude možné vyjet svah či uhnout bleskurychle z palby. Ale takto se po svahu maximálně tak klouže a při pokusu zatočit možná úplně uvízne. Nemluvě ovšem o maličkosti: Čeští vojáci NEMAJí v AFGHáNISTáNU co dělat, tudíž je absolutně jedno, jak jejich transportéry zvládají hory.

0/0
26.9.2011 13:24

janduben

Re: Vyhoďte to redaktorský pako.......

jak to ze tam nemaji co delat, maji tam ukoly a ty maji plnit

0/0
26.9.2011 13:57

Štěpán Binko

Re: Vyhoďte to redaktorský pako.......

Jste si zcela jist, že jste pochopil, co jsem napsal? ;-)

0/0
26.9.2011 18:42

kajak v zakoně

Re: Vyhoďte to redaktorský pako.......

přijde mi, že je mu to jedno...;-D

+1/0
26.9.2011 20:19

Chudým bral, bohatým dával (13)

Pořád ještě na vojně platí, že kuchař dělá řidiče a ten co

umí hrát na kytaru tak jde dělat třeba parašutistu ? ;-D

0/0
26.9.2011 12:05

MaléPivo

Ten kulomet

je zmodernizovaná verze MG 42 ?

0/0
26.9.2011 11:54

deacon.frost

Re: Ten kulomet

Je to možné, Němci vychází z mg 42(aktuálně tuším mg3a1). Není se čemu divit, mg42 byl značně "über" ve své dobe :-).

+1/0
26.9.2011 12:32

Glock Mark XVIII

Re: Ten kulomet

Tak známe vojáky, ti vždycky chtějí co největší kanon - 7,92 mm je jim málo, oni by nejraději 14,5 mm ruský kulomet.

0/0
26.9.2011 14:12

TrueRobos

Re: Ten kulomet

To myslím ne, ale kulomet 7.62 by bylo vhodné doplnit něčím kapru razantnějším se schopností zasahovat i cíle mimo přímou viditelnost, jako je třeb 40 mm granátomet.

0/0
26.9.2011 17:07

Inkvizitor Johny

Re: Ten kulomet

Nebuďte měkkejš! Snad za to připojím rovnou houfnici, ne?;-D

0/0
26.9.2011 17:25

Glock Mark XIX

Re: Ten kulomet

na střechu namontovat celou věž z T-72. Panečku, každej Al-Kajďák bude mít v trenkách natotata. ;-)

0/0
26.9.2011 17:33

legionar

Kontrolní otázka :

Jestli pak víte kolik zápodoněmeckých soudruhů se vejde do západoněmeckého obrněného transportéru ??

;-D

0/0
26.9.2011 11:20

Glock Mark XVIII

Re: Kontrolní otázka :

18-20 ;-)

0/0
26.9.2011 14:12

semelik

chybí tam "vy pitomci!"

0/0
26.9.2011 15:34

Glock Mark XIX

Re: chybí tam

Mám menší problém s adminem (dnes -400), takže jsem to oslovení, s citem sobě vlastním, vynechal. ;-)

0/0
26.9.2011 17:34

legionar

Aka je "zivotnost" na bojisku ? :)

Za mojich cias do nas "na vojne" hustili, ze priemerna zivotnost obrneneho vozidla na bojisku je nejakych par minut.

Zaujimalo by ma, ake cisla maju vojaci teraz ... :)

0/0
26.9.2011 11:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.