Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Letadlo snů Boeing 787 Dreamliner bude konečně skutečně létat

O vlajkové lodi společnosti Boeing, letadlu 787 Dreamliner, se povídá již od roku 2004. První stroj se představil v roce 2008, letěl o rok později. Teprve letos by po několika letech odkladů měl Dreamliner přepravit první skutečné cestující.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sumdumguy

neco za neco

pouziti takoveho mnozstvi kompozitu (pres 50% iirc) na draku neceho co se ma chovat jako faradayova klec... no nevim nevim jak to bude nebo nebude premavat? dalsi zasadni nevyhodou nekovu a jejich derivatu je ze nevykazuji tzv. fatigue cracks ktere u kovovych muzeme odhalit, sledovat jejich postup a v pripade potreby komponentu vymenit nebo stroj vyradit z provozu... u kompozitu dochazi "pouze" k deformaci vlaken ktera se da jen velmi spatne pozorovat, kterou nelze nijak merit (jelikoz u techto materialu neexistuje pevna mez mezi plastickou a elastickou deformaci) a tudiz pozname problem az kdyz dojde k disintegraci - coz u nosniku kridla je docela problem.

ale pozitivem nam bud uspora paliva  tudiz mene CO2 a taky vice vlhkosti v klimatizaci, protoze jak znamo nekovy nereznou (jen hnijou) ;-D

0/0
28.9.2011 19:11

sumdumguy

Re: neco za neco

jo a jeste bych rad vedel jak soudruzi z USofA vyresili problem ze ikdyz na palube vznikne jen mensi pohar ktery automatika dokaze uhasit sama taxe stejne vsichni otravej nez pilot stihne sestoupat protoze kompozity pri horeni vylucuji jedovate plyny ;-O

0/0
28.9.2011 19:16

sumdumguy

Re: neco za neco

*pozar

0/0
28.9.2011 19:17

islandan

Re: neco za neco

no snad to nejsou tak úplní idioti, aby si těchto problémů nebyli vědomi.

0/0
29.9.2011 8:00

SUPERpolární liška

Re: neco za neco

Škoda, že jsi nenapsal do Boeingu, tohle je určitě nenapadlo a teď si drbou hlavu a zřejmě celý projekt stornují....:-P

0/0
3.10.2011 10:38

kenx

zítra

Zítra si jiný stát splní svůj sen, tedy pokud se vše zadaří dle plánu. Čína vypustí na oběžnou dráhu první 10-tunový modul své orbitální stanice.

0/0
28.9.2011 18:06

lkrata

to mi připomnělo

Z ampliónu v letadle se ozývá medový hlas letušky:

"Vážení cestující, vítáme vás v nejnovějším, největším a nejrychlejším letadle. Právě letíme nad Tichým oceánem ve výšce 60 000 stop.

V prvním patře letadla můžete navštívit restauraci, ve druhém bazén, ve třetím saunu... Vše je z hlediska zabezpečení na 3x jištěno, takže v žádném případě nemůže dojít k jakékoli poruše chrch uše  chrch uše chrch uše chrch uše chrch uše chrch uše..."

0/0
27.9.2011 15:13

Praotec

Diky

odbornikum z EU  jsme v USA konecne mohli dodat prvni 787 ze 4 letym spozdeni.Hlavne Italove dodali pekne casti letadla ktere byli 25m/m mimo tolerance.Proste globalizace v tomto pripade nepracuje.RvEU

0/0
27.9.2011 14:00

packaj

Re: Diky

A to to neumíte dopasovat kladivem? Styďte se, takoví odborníci.

0/0
27.9.2011 14:08

Praotec

Re: Diky

Prave to se delo po ty 4 roky!! Kompozitni materiale je pekna svi...na ohnoutV[>-]

0/0
27.9.2011 15:04

Jardajar

Re: Diky

Taky koho napadne si něco nechat dělat v Itálii. :-P Správnej Boeing má být made in USA, ne assembled in USA.Rv:-(

0/0
27.9.2011 18:54

Artee1970

Re: Diky

Co to je m/m ?????? Že by nová fyzikální veličina?????? Fakt náš stát je plný intelektuálů a odborníků přes všechno....mimochodem, kdo z vás letěl 777???

0/0
27.9.2011 20:15

TClovek

Re: Diky

To je jednoduchý, na metru udělali chybu 25 metrů.

0/0
27.9.2011 21:06

snopel1

Re: Diky

to zařídili v Airbusu, aby stihli udělat to své letadlo.

0/0
28.9.2011 6:48

vrgf

-

pry tam bude min smrdet! konecne skutecny pokrok

0/0
27.9.2011 13:02

cover72

Re: -

Mírný přetlak za účelem omezení větrů měl už B777...

0/0
27.9.2011 14:26

Praotec

Re: -

Zde jde asi o prdy a ne vetry venku nebo samotneho letadla!!!!

0/0
27.9.2011 15:06

cover72

Re: -

Áno. "Větry" jsou eufimismem pro "prdy", víme?

0/0
27.9.2011 15:07

TClovek

Re: -

Malý přetlak je snad v každém letadle, ne? Pokud nebereme v úvahu např. zemědělské stroje.

0/0
27.9.2011 21:07

TClovek

Re: -

on ten přetlak bude vzhledem k  okolí vlastně docela velký

0/0
27.9.2011 21:08

packaj

Včera na ČT24 běhala v banneru informace,

že byl první kus předán zákazníkovi. takže bych dnes o tom čekal článek. A ne tento naprosto obecný a "o ničem".

0/0
27.9.2011 11:40

kenx

Re: Včera na ČT24 běhala v banneru informace,

Je třeba hledat jinde v serioznějších zdrojích. FLIGHT má jako vždy perfektní informace: http://www.flightglobal.com/Features/787-handover/.

0/0
27.9.2011 17:50

smrgl

konečně...

se někteří čeští výrobci dočkají...

0/0
27.9.2011 10:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.