Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Všechno, co potřebujete vědět o největším dopravním letadle světa

Má dvě paluby pro 526 pasažérů, ale teoreticky přepraví až 840 cestujících. Letiště kvůli němu musela upravit nástupní mosty i brány. V Praze přistál Airbus A380-800 poprvé a na dlouhou dobu zřejmě i naposledy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Johnny.English

Video low-pass a přistání

Pro velký počet diváků, požádala dispečerka o průlet nad drahou

http://www.youtube.com/watch?v=qfISfUK7HwE

0/0
7.10.2011 8:58

Supersocka

A je to fakt větší jak Mrija ?

Anebo ten Antonov nebyl sériově vyráběnej a proto se nepočítá ?

0/0
6.10.2011 12:15

no_body

Re: A je to fakt větší jak Mrija ?

Ten Antonov není pro přepravu osob.

0/0
6.10.2011 15:24

no_body

A380

http://www.youtube.com/watch?v=BxDJ7vdsGT8&feature=feedu

http://www.youtube.com/watch?v=7XQyiydo3_I

0/0
6.10.2011 15:28

PinkyGee

Tolik lidí v jednom?

8-o Sranda bude až to začne padat...

0/0
6.10.2011 11:58

Supersocka

Re: Tolik lidí v jednom?

No pokud to prodaj do Ruska nebo Polákům ....Rv

0/0
6.10.2011 12:16

aby diskuse neměly sysl

Zlatej Boeing

V Airbusech je málo záchodů, při delších letech katastrofa.

0/0
5.10.2011 3:36

x-hag

Neuvěřítelné?

narazil sem na zajímavý článek technetu, pojednávající velmi osobitým způsobem o škodlivosti kondenzačních pásů. v kombinaci s tímto článkem v mé mysli uzrálo několik všetečných otázek:

http://www.flickr.com/photos/astrolondon/2686088038/

jakou spotřebu a emisní limity má čtveřice takovýchto mazlíků? opravdu za takovýmto letadlem zůstává pouze sražená voda? (zkondenzovaná vzdušná vlhkost) je palivo pro takováto letadla zatíženo spotřební daní? jak daleko by dojela dvojice autobusů se stejným množstvím paliva? kolik kilometrů by se stejným množstvím paliva ujel 1600 žigul? když do sání takovýho motoru vletí holub, vypadne pečený holub, nebo sekaná? kolik peněz stály úpravy letiště? jak to, že ČSA pořád krachuje? ...

0/0
5.10.2011 1:38

stefi_ul

Re: Neuvěřítelné?

No a ted protiotazka, kolika autobusy a ziguliky prejedes Indicky, Atlanticky, ci jiny ocean?? Na palube trajektu bych pres ocean byt nechtel ani omylem ;-D

0/0
5.10.2011 18:37

slavekp

A co na to Jan Tleskač ??? :-)

0/0
6.10.2011 17:06

tanik

Dobrý

Leteli sme A380 pred mesiacom z Frankfurtu do Miami a nesťažujem si...;-D

0/0
4.10.2011 10:15

markimakul

Délku letadla jsem nepochopil

Vy někdo ano?

0/0
4.10.2011 0:31

Ovcan Povolny Obecny

Re: Délku letadla jsem nepochopil

co konkrétně?

0/0
4.10.2011 11:18

10 nových životů 11-20

Jééééé ... letadlo.

0/0
3.10.2011 20:35

anncz

Bordel na letistich co to dela

Podle mne to zas takovy uspech nebude. Byl jsem na par letistich kde priletelo A380, predstavte si hordu 600 lidi co se vyvali. Ucpe to vsechny vychody, vytahy a celni a pasove odbaveni si neprejte videt :/

0/0
3.10.2011 19:13

captain cook

Re: Bordel na letistich co to dela

A 380 Qantasu prepravuje maximum 450 pasazeru, mene nez maji 380tky Singapore Airlines (krome jednoho typu), Lufthansy nebo Emiratu. Zadna A380 dosud neprevazi 600 pasazeru. V porovnani Jumbo B 747 prevazi obvykle mezi 350 a 400pasazery.

 Letel jsem A380 nekolikrat a zdaleka to nebylo tak zle, jak pises. Na letisti nastane mnohem horsi situace, kdyz se na tam najednou octne 1500pasazeru protoze kratce po sobe pristala 2x jumba , 2xB 777 a 1x A340! To se navelkych letistich typu Frankfurt, Heathrow, JFK, Sydney, Sigapore apod stava docela bezne kazdy den.

0/0
4.10.2011 13:12

captain cook

Re: Bordel na letistich co to dela

PS. A380 jslavi velky uspech u pasazeru. Asi by ses divil, kolik z nich si vybira specificky ta spojeni, kde poleti aspon jednou s A380.

 Pri letu Melbourne-Singapore-Londyn byla v cele economy volna snad jen 2 sedadla! A presto byl let relativne pohodlny.

0/0
4.10.2011 13:16

pelasek

to je ale divne

Ja letel vetsim letadlem. Tahle miniatura co tu oslavuji me prijde uboha hracka. Ale bude to tim ze se nektere veci taji. Rozhodne mohu zarucit ze existuji letadla min 2 az 3x vetsi ale vojenska to je fakt. Tak co si tu hraji at neotravuji

0/0
3.10.2011 17:36

tomasz.

Re: to je ale divne

;-D Vy už to neberte.

+2/0
3.10.2011 19:11

Larrax

Re: to je ale divne

;-D Star trek ?

0/0
4.10.2011 0:00

captain cook

Re: to je ale divne

ne, kombinace bilych mysek a ruzovych slonu;-)

0/0
4.10.2011 13:13

Pan_Tau

Re: to je ale divne

Další nick, u kterého si mohu zaškrtnout, že jeho vlastník je píp... ale skutečně obří píp...

0/0
4.10.2011 13:05

Králík Roger

Existovalo JEDINÉ co do royměrů větší letadlo, Hughes-Kaiser

Hercules. Byl to hydroplán H-4, neschopný provozu. Letoun uletěl r. 1947 ve výšce 21 metrů rychlostí 217 km/h vzdálenost asi jedné míle (1,6 km). Motory  8× Pratt & Whitney R-4360, každý o výkonu 3 000 k (2 240 kW) na tak velké letadlo nestačily.

0/0
4.10.2011 13:46

Seb

Se tesim...

V prosinci letim Bangkok -> Hongkong, bude dobrodruzo :-)

0/0
3.10.2011 15:26

vydra mořská

Tak s tímhle letadýlkem brzo poletím, i schweineklasse

vypadá dobře, takže se moc těším!!!

0/0
3.10.2011 13:10

SCkPFjqnU

Mrija

Mrija uz neni nejvetsi dopravni letadlo sveta? Vzdyt je vetsinez tenhle Airbus

0/0
3.10.2011 12:04

silver.bullet

Re: Mrija

Antonov je větší, ale pssst. Nesmí se o tom mluvit;-)

0/0
3.10.2011 12:52

tomasz.

Re: Mrija

Je sice největší, ale rozhodně není dopravní

0/0
3.10.2011 13:51

william brennan

Re: Mrija

Nákladní doprava je taky doprava.

0/0
3.10.2011 16:07

Glock Mark XIX

Re: Mrija

to je spíše vojenský dopravní letoun než civilní. Sice ho provozuje civilní firma, ale primárně byl stavěn pro vojáky.

0/0
4.10.2011 10:04

jan.banos

Re: Mrija

hlavně je velká škoda, že existuje v jediném provozuschopném kusu.

0/0
5.10.2011 20:03

Narkotrafikante

Vyska 24,5 m. . .

. . tedy jako osmipatrovy dum. Pane redaktore. S tim srovnanim jste tak trosku uletl.

0/0
3.10.2011 11:55

neúplatný sudí

Re: Vyska 24,5 m. . .

co je tady za ulétnutí? Výška stropu v běžných prostorách je cca2,8 - 2,9 m. Čili vč. stropních panelů +- 3m. A kolikrát se vejde 3 m do 24 m?

0/0
3.10.2011 14:06

rogerer

Re: Vyska 24,5 m. . .

sice ano ale to letadlo není vysoký jako 8mi patrový panelák ani zdaleka :-))

0/0
3.10.2011 16:29

volic_plukovnik

Re: Vyska 24,5 m. . .

až po vrchol SOP to 24 m být může, ne?

0/0
3.10.2011 17:10

neúplatný sudí

Re: Vyska 24,5 m. . .

Pokud je uváděna výška 24 m (snad v článku nelžou), tak to je zhruba výška 8 patrového domu. Nic víc, nic míň.

0/0
3.10.2011 17:46

kubyk

Re: Vyska 24,5 m. . .

vzdyt je to jedno, uplne staci tahle veta:

Airbus A380-800 měří na délku 73 metrů a rozpětí křídel má téměř 80 metrů. Výška letounu je 24,5 metru, tedy zhruba jako osmipatrový dům. Délkou A380 překonává například dokončovaný Boeing 747-8 dlouhý 76,3 metru, nebo v současnosti nejdelší dopravní letadlo světa, více než 75metrový Airbus 340-600.

ja si do ted myslel, ze 73m je min nez 75m a to je min nez 76,3m, ale podle technetu asi ne...

0/0
3.10.2011 18:09

kubyk

Re: Vyska 24,5 m. . .

aha, pardon, uz tu vetu chapu... mno, mohlo to byt napsane jednoznacneji :)

0/0
3.10.2011 18:10

Dickhead56

Mne by hlavne zajimalo,

kolik si za cenu toho letadla muzu poridit Fabii a nebo kolik kilo cibule za to za to koupim v Indii!!;-)R^.... A taky jeste to, kolik fotbalovych hrist by pokrylo celou plochu letadla.8-o...To jsou jedine jednotky, kterym rozumim, tyhle kecy o Mach, sedackach atd prece nemuzou nikoho zajimat!!!!;-€;-ORv

+7/0
3.10.2011 1:28

commodus

Re: Mne by hlavne zajimalo,

No comment ;-D

0/0
3.10.2011 9:32

Jana Turlich

Perla

Pane Vančuro, kupte jich tak deset. A pak bych chtěl Praha-Thajsko za 600,- S nealkem a hosteskou na klín v ceně. thx

0/0
2.10.2011 21:02

petr.n_22

Re: Perla

Třeba se dočkáš. Ale teď se válčí na dráze.

0/0
2.10.2011 22:04

Lanta 2OO4

Re: Perla

Jančura letenky prodává a je bohužel drahej. Pokud chcete levně letět do Thajska A-380kou tak doporučuju koupit letenku u Emirates z Mnichova přes Dubaj do Bangkoku. Nás vyšla v roce 2010 na 17 tisíc. Z Mnichova  a do Mnichova jsme letěli Boeingem 777ER a z Dubaje a do Dubaje pak tou A-380kou. Z Prahy je Emirates dražší a navíc letíte menším letadlem;-)

0/0
2.10.2011 22:16

Jana Turlich

Re: Perla

hmm... takže zase feldou za Chorvatem :(

0/0
2.10.2011 22:38

Lanta 2OO4

Re: Perla

Thajsko se dá udělat dost levně. Pokud nejste nároční tak letenka v akci s Aerosvitem se dá občas pořídit kolem deseti tisíc a následně mám tip na super hotýlek v centru Bangkoku těsně vedle královského paláce za 800 na noc se snídaní. Ostrovy pak vyjdou podle nároků min za 600,max za 2000 na noc se snídaní a klimou. Kompletně se tak dá Thajsko bez ck udělat lehce přes dvacet tisíc za čtrnáct dní pobytu. Ale je to pro hodně nenáročné. Pokud je někdo náročnější tak je potřeba počítat minimálně s násobkem ceny;-)

0/0
2.10.2011 22:56

BMCC

Re: Perla

Proc bych letel z Mnichova, kdyz muzu z Prahy? To mate hobby stravit ve vzduchu co nejvice casu? Takove lidi nechapu.

0/0
2.10.2011 22:39

Lanta 2OO4

Re: Perla

V lednu 2010 ještě za A Emirates z Prahy nelítaly a za B jak píšu je z Prahy Emirates o něco dražší. V Lednu 2012 letím z Mnichova zase a tentokrát na Srí Lanku,protože to kupujem jako kompletní zájezd od německý CK za 27 tisíc na tři neděle s polopenzí. U české CK bych dal za dest dní do stejného hotelu 32 tisíc. Vy možná máte dost peněz na to abyste na nějakej ten tisíc nekoukal. Já těch peněz zase tolik nemám a tak se snažím cestovat trochu ekonomicky. Cesta do Mnichvova mě nezabije;-)

0/0
2.10.2011 22:51

khonsun

Re: Perla

12/2011 - 01/2012 PRG-CMB a zpet, Aerosvit, Boeing 767-300/300ER, 14500Kc. Snad to odleti. Ajubowan!

0/0
2.10.2011 23:52

martasex

Re: Perla

mě se líbí spoj Cuych - Singapore 380tkou Singapore Airlines

0/0
3.10.2011 10:00

kubyk

Re: Perla

no nevim, ja letel na leden 2011 na sri lanku z prahy (praha - dubai - colombo a zpet) komplet s emirates a vyslo to nejlevnejs z prahy, samozrejme jsem koukal i na frankfurt, mnichov, viden... ale praha bud byla nejlevnejsi, nebo vysla draz o tak malo, ze by se kvuli tomu ani omylem nevyplatilo jet do nemecka (ci jinam). nicmene je zajimavy, ze kdyz chcete letet treba na fiji, tak se vam vyrazne vyplati letet z prahy, nez z londyna a pritom ten let z prahy leti pres londyn???

0/0
3.10.2011 18:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.