Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se loví letadlo. Devět hodin čekat a doufat, že nezmění dráhu

Na největší letadlo světa čekali v Praze někteří fanoušci už devět hodin před plánovaným příletem. Museli si vybrat správný konec dráhy, protože při špatné volbě by je čekal sprint dlouhý 3,7 kilometru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pjb1

Zdravím.

Článek pěkný, jako bych tam byl. Díky.

0/0
7.10.2011 19:50

Honx

Hezká reportáž, víc takových

Fakt se to hezky četlo a po dlouhé době byly z toho článku cítit opravdové emoce. Kdo by to u článku "o letadle a pár bláznech s foťáky" čekal. R^

0/0
7.10.2011 9:39

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: Hezká reportáž, víc takových

Přidávám se k pochvale.

0/0
7.10.2011 18:59

crexik2

dobrej zážitek

Byl to dobrej zážitek, když se domlouvala věž s letadlem, jestli udělaj průlet nebo touch and go, tak sem se radoval jak malý dítě :) Překvapila mě zácpa před letištěm a spousta lidí co jela přímo k letištním terminálům, tam kromě výhledu z garáží nehomli nic vidět. Nejhlepší výhled byl ze "stolové hory" a na focení pořádný zoom :)

0/0
6.10.2011 12:21

FrantaM

Re: dobrej zážitek

Věž to s letadlem domlouvala jen "na oko". Bylo to naplánované dopředu ;-)

0/0
6.10.2011 19:52

-Komedie-

Hezkej článek...

... po dlooooooooouhýýýý době článek na idnesu, který se věnuje letadlům, a neobsahuje nesmysly. Tleskám a gratuluju :)

0/0
6.10.2011 11:00

d.u.b

Re: Hezkej článek...

Souhlas

0/0
6.10.2011 17:41

pezik

video

Není někde na netu video průletu a přistání? Díky

+1/0
6.10.2011 10:43

tmx

Re: video

Zkus youtube a hledat A380 Prague... Viděl jsem minimálně dvě ;-)

0/0
6.10.2011 10:47

Tereza Šírová

Re: video

Dobrý den, pěkné je třeba tohle: http://www.planes.cz/cs/video/135/d-aimf-praha-ruzyne-prg-lkpr/ . Máte tam i záznam komunikace, ale ten tam je jen pro zajímavost - je sestříhaný a na obraz v žádném případě nesedí.

0/0
6.10.2011 10:54

Hekynen druhý

Re: video

NAPROSTO ÚŽASNÉ!!!R^R^

0/0
6.10.2011 12:16

planesvideo

Re: video

napsat, že to v žádném případě nesedí je blbost, nesedí komunikace jen při domluvě ohledně nízkého průletu protože v té době byla A380 na okruhu a bylo by to docela nudné, další věci už sedí, stačí si to video pustit a aspoň málo o tom vědět ;)

Jinak ten článek na amatérku docela dobrý(toto je pochvala)

0/0
6.10.2011 12:54

Tereza Šírová

Re: video

Je to tak, díky za upřesnění. Vztáhla jsem to na tu citovanou část s dohodnutím low-approache a zapomněla jsem to zmínit...

A jinak - díky. Dělám, co můžu :-)

0/0
6.10.2011 19:57

ijacek74

Re: video

Take se pridavam s pochvalou. Je smutne ze clovek ceka, ze to bude bud povrchni nebo plne konin, o to vic potesi, kdyz se podari takovyto clanek, ctivy, zasveceny a bez nesmyslu. Ja byt novinar, tak o ATISu nic nevim. :-) Takze se chci zeptat - orientujete se nebo mate nekoho na konzultace?

0/0
6.10.2011 22:19

Tereza Šírová

Re: video

Ještě jednou díky moc. Zrovna u komentářů, jako je ten Váš, si člověk říká, že ta práce stojí za to... :-)

Ohledně orientace v tématu - tohle jsem psala sama a bez konzultací, jen jsem si musela dohledat "drobnosti" jako rozdíl mezi low-passem a low-approachem. O ATISu vím už snad tři roky - občas vyrazím fotit nereportážně pro radost a vyrazit k prahu dráhy, těšit se na přílety a pak koukat na mizející zadky, to je k vzteku :-)

Konzultace ale samozřejmě zajištěné mám kromě internetu a knížek - v odbornějších věcech se radím s panem Kellerem, kapitán B737 - viz starší články např. o leteckých nehodách.

Díky za přízeň a mějte se pěkně! TŠ

0/0
7.10.2011 0:10

pavel74

let

Zdar. Letěl jsem s A380 z Paříže do Johanesburgu a můžu říci že je to uvnitř nic jiného než obrovskej prasečák. VIP a top sedadla jsou na cestování super a pravda že jsem měl pro nohy o několk cm víc místa než v obyčejnejch letadlech ale po několika hodinách je to vopruz jako prase.

0/0
6.10.2011 10:40

EMS

Re: let

vopruz to ale nebyl letadlem, spíš délkou letu ne? příště jdi pěšky, když máš problém pár hodin v leteadle. Nebo necestuj, když musíš pak ventilovat svoji otrávenost...

0/0
6.10.2011 10:45

Cocik

Re: let

Ja v 380 letel taky a neprislo mi to jako opruz.Kdyz jsem chtel trochu pohybu, tak jsem se prosel po prazdnym letadle a s sefem kabiny jsem se dohodnul, ze mi ve vedlejsi suite rozlozi postel, kde jsem v pohode relaxoval a koukal na Top Gear. Na pristani jsem se zase presunul do puvodni suite - bylo to jako mit v letadle klasickej byt s obejvakem, jidelnou a loznici. 380 Suites u Singapore Airlines muzu jenom doporucit, ale holt ta letenka nestoji dvacitku jako v economy.

0/0
6.10.2011 12:46

Ghost47

Re: let

Mít celou A380 pro sebe, tak kašlu na postel a radši se snažím dostat alespoň na chvíli na tu sklápěcí sedačku v mezipatře ;-)

0/0
6.10.2011 13:17

Cocik

Re: let

Mezipatro me moc nelakalo, jenom jsem tam na chvili nakouknul pres ty uzky schody pred startem. V 747 mi to prijde zajimavejsi, minimalne ten pohled ven :-)

0/0
6.10.2011 13:37

Dochy

A cena?

Zajímalo by mne, nakolik ten průlet asi vyšel. (to nemá být kritika, vážně by mně to zajímalo - v celkových nákladech se to stejně ztratí a navíc to můžou šoupnout pod marketing ;-) )

0/0
6.10.2011 10:19

Salada

Re: A cena?

Já bych to odhadl na takových 1,5-2 tuny paliva. Kolik stojí palivo nevím.

0/0
6.10.2011 10:39

-Komedie-

Re: A cena?

Tuna stojí cca 950 - 1000 USD (podle toho, kde natankuješ).

0/0
6.10.2011 10:59

mauritius13

Re: A cena?

no já jezdim nejradši k šelce...

0/0
6.10.2011 11:18

TClovek

Re: A cena?

Tak tam to bude minimálně o půlku dražší :-). Platí se z toho vůbec tak velká spotřební daň jako u benzínu/nafty?

0/0
7.10.2011 10:53

froz3r

Re: A cena?

cena byla u průletu rovna ceně paliva (nedošlo k opotřebení pneu atd.) ... spotřeba je u tohoto letadla - velmi zhruba, protože záleží na spoustě okolností - nějakých 15.000kg na hodinu letu, celý průlet trval cca 10minut, tedy zhruba 2,5t paliva.. tuna paliva stojí lufthansu asi 900USD, takže to mohlo vyjít velmi, velmi zhruba 40.000kč R^

0/0
6.10.2011 13:19

Ghost47

Re: A cena?

Koukám, že go around není zrovna levná záležitost... když někdo dostane povolení k okamžitému startu a je pomalej, takže ten, co po něm přistává, musí opakovat, kdo to platí ?

0/0
6.10.2011 14:22

smet

smutný být spotterem v čr

kam skoro nic exotického nelítá. lepší mě přijde koníček letět zadarmiko v 380 v bussines class .-D což se mě povedlo už 2x :-))))

0/0
6.10.2011 9:50

EMS

Re: smutný být spotterem v čr

tak poraď jak to děláš. Nebo jen kecáš?

0/0
6.10.2011 10:44

-Komedie-

Re: smutný být spotterem v čr

Co by... trošku přehání ... líta firemně, takže mu firma platí fullfare letenky, a nejspíš už má nalítán status u aerolinky a ta ho, když je místo, upgradne do byznysu .)

0/0
6.10.2011 10:51

smet

Re: smutný být spotterem v čr

na zaměstnanecký od air france do new yorku ... ale zase sem stál 6h v Paříži než byla volná bussines ...

obecně spotter v londýně, amstru nebo paříži chytne za týden víc druhů letadel než v praze za rok. poměrně slušně našlápnutá dálkovejma je šanghaj, bankok a další ale to je těžká exotika ....

0/0
6.10.2011 11:36

-Komedie-

Re: smutný být spotterem v čr

Tak už jsi se pochlubil nám chudáčkům z čech...

0/0
6.10.2011 13:15

Duen969

Re: smutný být spotterem v čr

tak přijeď do Londýna !!! :-):-) já tu žiju a občas tak si jdu zafotit či nějaké to video....R^

0/0
6.10.2011 10:48

ntk_

Re: smutný být spotterem v čr

a proto lítám 1.třídou abych nepotkával rádoby machry z business třídy ... jen škoda že first class nemají všude...

0/0
6.10.2011 12:04

lazywriter

Re: smutný být spotterem v čr

proto litam privatem abych nepotkaval ty radoby machry z 1st class.

0/0
6.10.2011 15:02

vladino

Mně stačilo přijet v 8:30

;-D

0/0
6.10.2011 9:43

Martin Soušek

kde poslouchat věž

Tip: Na poslouchání komunikace s letadly není potřeba relativně drahý scanner, ale stačí i levný "chytrý" mobil.

.

Poslouchat lze i přes počítač, ale to už není u plotu tak pohodlné :)

.

Viz http://www.liveatc.net/search/?icao=lkpr

0/0
6.10.2011 9:13

Ghost47

Re: kde poslouchat věž

Otázkou je, jak dlouho vydrží baterka :) V tomhle mají scannery docela výhodu, na dvě dobíjecí tužky to běží celý den (a cena není zas tak strašná, kolem 3 tisíc za nový).

0/0
6.10.2011 10:03

d.jandera

Re: kde poslouchat věž

Prosím o informaci, který levný "chytrý" mobil umí přijímat tyto frekvence, případně která aplikace umí zajistit příjem těchto frekvencí okolo 120 Mhz. Moc se mi to nezdá a myslím si že je to blbost, ale rád se nechám překvapit :-)

0/0
6.10.2011 14:47

Ghost47

Re: kde poslouchat věž

Frekvence ne, LiveATC stream :-)

0/0
6.10.2011 15:13

djandera

Re: kde poslouchat věž

Škoda, myslel jsem si to a jen jsem tajně doufal, že třeba nějaká android aplikace umí odemknout např. rádio na větší frekvenční rozsah. Live ATC je dobrý, ale jen pro LKPR approach a tower, director mi stále nefunguje, a to je málo... Takže zbývá ten scanner :-(

0/0
6.10.2011 15:32

Ghost47

Re: kde poslouchat věž

Koukněte se na UNIDEN UBC-30XLT, cena pod 2 tisíce a na poslouchání u plotu bohatě stačí :-) K tomu dokoupit filtr na letecké pásmo a je vystaráno.

0/0
6.10.2011 19:30

Briťák

Frankfurt

Je krásné mít nafocené letadlo z Prahy, naštěstí jsem zrovna jel v autobusu ve Frankfurtu kolem. Motor větší než dodávka:-)

0/0
6.10.2011 8:22

Switch2

Pěkný článek

Pěkná a nezkreslená reportáž bez snahy o senzaci, díky za ní R^

+6/0
6.10.2011 6:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.