Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaje T3 se v Praze po 50 letech loučí, ulice brázdí poslední dvě

Pražané se mohou pomalu loučit s "klasickými" tramvajemi T3. V ulicích hlavního města jezdí už jen poslední dva kusy, které patří do této dnes již legendární řady tramvají. Jejich odkaz tu ponesou už jen jejich modernizované verze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milovník Bzučavky jarovské

nejlepší

tramvaje všech dob. Vnitřní prostor jednoduše geniálně vyřešen. Místo toho jezdí vydyzajnované nízkopodlažní paskvily, kde se normaálně vzrostlý jedinec může leda tak přerazit.

0/0
21.12.2011 13:53

Jarisek

Málo místa pro nohy u novějších vozů

Většina novějších autobusů , tramvají i trolejbusů mají méně místa pro nohy , aby tam napěchovali co nejvíce sedadel . Obzvlášť to vadí u těch zájezdových , chlubí se 5 hvězdičkami , ale ... Na záchod se smí pouze v nejnutnějším případě , klimatizace je nastavená tak , že je v tom autobuse zima ( nejvíce to vadí v noci ) , málo místa pro nohy , sklopit sedadlo lze pouze minimálně ( ve starých Karosách jsem se pohodlně vyspal ) a bez videa a kávy se taky obejdu .

0/0
20.12.2011 12:00

ab1

nejlepší

byly ty otevřené, do kterých se dalo bezvadně naskakovat za jízdy ))

0/0
31.10.2011 13:57

IQ pouhých 41

Foto #5 ("propagacni")

Nostalgie jako blazen R^:-)

0/0
29.10.2011 11:38

Profesionální neúplatný diskutér

Čím novější tramvaje, tím větší paskvil

V nových typech to dokonce vypadá jak bludiště s překážkovou dráhou.

0/0
28.10.2011 0:28

Leinad

Jeden z typů, kterým se dá jezdit

Rekonstukce T3 s nízkopodlažním prostředkem má více místa pro kočárky, než celá 14T. Originál T3 také(jenom nástup lidí s omezenou pohyblivostí je problém)

14T je dobrá též pro nástup nevidomých. Ničení kolejí je také dobré, stejně jako zákazy 15T jet někam. Ve srovnání s KT8 je též vtipné řešení kloubů u 15T (úzká průchozí chodba s varovnými cedulemi a možností nechat se přimáčknout vs široké místo s daleko méně pastičkama)

+1/0
26.10.2011 21:02

hrcprcsalala2

Re: Jeden z typů, kterým se dá jezdit

Srovnávat řešení kloubů u klasické a nízkopodlažní tramvaje využaduje notnou míru nesoudnosti. ;-D

0/0
26.10.2011 23:11

Lord Helma

Re: Jeden z typů, kterým se dá jezdit

K čemu je nízkopodlažnost po celé délce, když to přináší jen problému a nepohodlí. Oč je rozumější řešení, které nabízí kloubové Vario: http://www.mhdcr.biz/tram/ostrava/1602-interier.htm

0/0
27.10.2011 6:56

hrcprcsalala2

Re: Jeden z typů, kterým se dá jezdit

Přijde mi že vůbec o nic, výsledkem je opičí dráha, které má nevyužitelné místo je kousek jinde.

0/0
27.10.2011 11:42

Leinad

Re: Jeden z typů, kterým se dá jezdit

A co srovnání u částečně nízkopodlažní(KT8N2) a "plně" nízkopodlažní s ne úplně rovnou podlahou.

0/0
27.10.2011 9:58

Leinad

Re: Jeden z typů, kterým se dá jezdit

Drážní vozidla mají obecně daleko delší životnost, než silniční. Oživit Felicii či Favorita z 199X by mě napadlo, kdyby to bylo levnější, než koupit nové auto.

0/0
27.10.2011 19:35

vransen

Jedno foto pro milovníky T3,

její nadčasovost, nezničitelnost a podobné pindy. Tahle jezdí od roku 1945. Komu přijde povědomá?

http://sanfrancisco.about.com/gi/o.htm?zi=1/XJ&zTi=1&sdn=sanfrancisco&cdn=citiestowns&tm=27&gps=300_548_1396_666&f=00&su=p554.19.336.ip_&tt=29&bt=1&bts=1&zu=http%3A//streetcar.org/mim/streetcars/fline/index.html

0/0
26.10.2011 20:58

Lord Helma

Re: Jedno foto pro milovníky T3,

Hele oni Vransen, nemaj náhodou nějaký mentální problém. Postavím vedle sebe Bobinu (E499) a novou škodovku a je to taky podobné. A jen tak mimochodem, když se něco osvědčilo, tak se toho konstruktéři drží na celém světě. A co se týče kopírování, nic se nekopírovalo, pro T1 se koupila licence. A PCC je koncept 4 nápravové tramvaje s otočnými podvozky na jedné mohutné ose a s motory a převodovkou uloženou v povozku, na které se shodli "presidenti" (něco jako nejvyšší šéfové) dopravních společností.

+1/0
27.10.2011 6:49

vransen

Re: Jedno foto pro milovníky T3,

Vy jste fakt bavič ;-D Zkusím hádat, absolvent pedagogické fakulty nebo nějaká zemědělka? Je skutečně s podivem, že lokomotivní řady jedné firmy vykazují - na první pohled - obdobné konstrukční rysy ;-D . Pro zajímavost, co vám uniklo: E499 nepoužívala ŽÁDNÉ licenční komponenty, což o těch "našich" nepřekonatelných T3 neplatí. Smiřte se s tím, že Tatra ani žádný jiný výrobce v RVHP žádné lepší řešení nenašel, proto se koupila americká licence prověřeného konceptu z roku 1930.  Má mimochodem mnohem víc prvků, než vy jste stavu si zjistit.

0/0
27.10.2011 10:32

demon3

Re: Jedno foto pro milovníky T3,

No pořád jste nevysvětlil v čem máte ten problém ?

Jelikož je ta koncepce i po 80 letech stále nepřekonaná a svým způsobem i nepřekonatelná, nevidim nejmenší problém v tom, že se i nadále používá a používat bude.

Mimochodem koncepce vozů T1 a T3 zase používaly jako předlohu pro své výrobky mnohé firmy bývalého východního bloku a to tak, že mnohem věrněji kopírovaly Tatru než Tatra PCC. ;-)

Koukam že máte sebemrskačství zakódovaný ve svym programu...

0/0
28.10.2011 8:51

vransen

Re: Jedno foto pro milovníky T3,

Kdybyste pozorně četl, tak byste o pár příspěvků níž zjistil, že netvrdím nic jiného. Jedná se především o úspěch platformy, za jejímž návrhem stojí americká konstrukční škola. Jestli na to potom dáte žlutou nebo modrou kabinu, je víceméně jedno.

0/0
28.10.2011 9:54

Lord Helma

Re: Jedno foto pro milovníky T3,

Zkuste se podívat, co jezdilo na úzkokolejkách na Ostravsku, třeba tady: http://photo.vesos.net/displayimage.php?album=10&pid=199#top_display_media

Je to původní vůz pro místní dráhu Ostrava-Karviná, někdy z počátku století. Nepřipomíná vám to něco?

0/0
31.10.2011 16:07

(db)

Re: Jedno foto pro milovníky T3,

díky za odkaz!

0/0
31.10.2011 21:49

Lord Helma

Re: Jedno foto pro milovníky T3,

Jistě, jste dokonalý mág. Mezi náma, jste trochu vedle, ČVUT elektro v Praze. A  tramvaje mám jako koníček nějakých 30 let, mám na ně těžkou úchylku a myslím, že zrovna tady o tom něco vím.

A s tou E499 jste vedle jak ta jedle: stroje E499.0 měly podvozky vyráběné v licenci švýcarské firmy SLM

Winterthur a lamelové spojky v licenci taktéž švýcarské firmy SAAS

Genéve.

A co včil, mudrlante...

0/0
31.10.2011 16:03

Smradlavej čmoud z komína

i po 50 letech bez problémů jezdí

a jak dlouho vydrží ty nový, drahý křápy?

+1/0
26.10.2011 17:03

vransen

Re: i po 50 letech bez problémů jezdí

Co bys tak typnul, Smradlavej čmoude z komína?

+1/0
26.10.2011 18:09

radecacek

fotka

není to úplně dobře čitelné, ale je na  té první fotce je nad tím strojkem napsáno " předplatným a volnými jízdenkami se prokazujte spolucestujícím?  To se jako lidi kontrolovali navzájem, jestli mají lístky? Nebo jak je to myšleno?

0/0
26.10.2011 16:04

ivoš

Re: fotka

No, víš, ona byla teková doba, že jet načerno byla pro toho člověka ostuda jak barák. Dneska ho lidi chválí, jak je chytrej. Pokrok, víš?

+1/0
26.10.2011 16:12

vransen

Re: fotka

Skvělá doba, kdy každý kontroloval každého, až nakonec nebyl čas na nic jiného. Tohle už dnes naštěstí odpadlo.

+4/0
26.10.2011 17:51

Pribinacek

Re: fotka

Prostě jsi vlezl do tramvaje a ukázal jsi všem, že máš tramvajenku, nebo aspoň těm, co byli nejblíž.

0/0
26.10.2011 17:20

J i ř í

Škoda.

Jediné dosud jezdící tramvaje, kde lze v létě otevřít okna tak, aby nebylo nedýchatelno.

+2/0
26.10.2011 15:45

u.boat

Re: Škoda.

okna jdou otevřít i u rekonstruovaných T3. A ty ještě nějaký čas jezdit budou.

0/0
26.10.2011 16:41

bebíčko

In memoriam

Škoda,zamáčknu slzičku.Legenda MHD a nejen u nás.

0/0
26.10.2011 15:21

Rheia

.

Kdyby radsi vyhazeli ty novy hnusny skodovky kde si clovek ani nema kam stoupnout...resp., jediny misto kde se da stat pohodlne je to na kocary ale kdyz tam nejakej vleze tak nazdar. Jedine stat mezi sedadlama a tim akorat debilne zablokovat pruchod. Ja teda radsi jezdim tema starejma, tam kdyz si z kazdy strany nad sedacky stoupne clovek tak je porad dost mista na to aby se dalo projit..duchodci se tam vzdycky nejak vyskrabou, to samy kocary (ktery bych teda nejradsi v MHD zakazala protoze tam akorat prekazej a drtiva vetsina matek na vas akorat nasrane cumi, pripadne vam tim bazmekem prejede nohu a ani se nenamahaj omluvit).

+3/0
26.10.2011 15:08

dcom

Re: .

"(ktery bych teda nejradsi v MHD zakazala protoze tam akorat prekazej a

drtiva vetsina matek na vas akorat nasrane cumi, pripadne vam tim

bazmekem prejede nohu a ani se nenamahaj omluvit)"

tak to sme dva ... vzdycky s tim zaberou pul vagonu a beda jak se na ne zle podivate ... Rv;-O

+2/0
26.10.2011 17:53

kars

Re: .

... tak to jste dva... blbci... :-/

+1/0
26.10.2011 19:58

Leinad

Re: .

V některých městech platí slevněné či bezplatné jízdné pro důchodce mimo špičku. Nejsem proti tomu.

Mimochodem, ještě jsem neslyšel, že by nějaký revizor kontroloval jízdenku k nadměrnému závazadlu.

0/0
26.10.2011 20:08

Allexx

Re: .

je to spíš o lidech než o kočárcích, ale když vidím lidi, jak tupě zírají na matku s kočárkem a přitom stojí na jediném místě, kam ona s kočárkem může, zatímco oni mají místo jinde, tak bych jim tu nohu přejela taky (pozn.: nejsem matka s kočárkem)

0/0
26.10.2011 21:34

Leinad

Re: .

Mno asi tak, nejenom přejet. Nicméně kdybych měl v MHD tímhle stylem reagovat na každého nesledujícího cedule a každého zdržujícího, asi by bylo pár zranění. Stání ve dveřích revizoři nepokutují(a můžu někoho vytlačit ven z vagonu, zvlášť přes schody), obsazování vyhrazených prostor také ne(dobře dělají lidi s kočárky, že přejíždí), zneužívání zařízení dopravce(mačkání zmáčknutých/neaktivních tlačítek poptávkového otevírání dveří) také ne.

0/0
27.10.2011 9:45

fr-mottl

nejhorsi je si uvedomit, ze si clovek

pamatuje, kdyz ty tramvaje zavadeli.

Tenkrat jsme jako kluci nadavali, ze se tam neda naskocit za jizdy, jako u tech spravnejch tramvaji.

+4/0
26.10.2011 14:57

kars

Re: nejhorsi je si uvedomit, ze si clovek

;-D

0/0
26.10.2011 19:57

vransen

Ohledně té bezchybné T3,

s kočárkem se do toho nedá nastoupit a pro důchodce, kterých je v důsledku stárnutí populace čím dál víc, to taky není. Že něco s elektromotorem vydrží po kolejích jezdit pár desítek let, není zas takové překvapení.

+1/0
26.10.2011 14:46

fr-mottl

Re: Ohledně té bezchybné T3,

pro radu lidi je jen prekvapive, ze to vzniklo za socialismu, nebylo to ze zapadu a fungovalo to.

0/0
26.10.2011 14:58

vransen

Re: Ohledně té bezchybné T3,

Celá podvozková platforma je licencovaný předválečný americký koncept PCC. V ČSSR se invence nikdy moc nenosila a co šlo okopírovat, to se taky okopírovalo.

0/0
26.10.2011 15:29

ivoš

Re: Ohledně té bezchybné T3,

Nepovídej. Vážně? A že se tedy tyhle kopie prodávaly i na Západ, který z toho jistě byl morálně pohoršen. Kočárky? My jsme byli vychovaní k tomu, abychom maminkám s kočárkem pomohli. A důchodci tam vždycky vylezli. On totiž řidič počkal, až budou nahoře a nepamatuju, že by někdo (nahlas) nadával.

0/0
26.10.2011 16:16

809.KocuR

Re: Ohledně té bezchybné T3,

Na západ = do NDR. Předchůdcem T3 byla T2 a před T2 byla T1. T1 byla vyráběna na základě licence z USA Hovnovědět a blběkecat dovede každý. Pokud umíš anglicky, tak si dej vyhledat "PCC streetcar". Pokud ne, tak si to aspoň přepni na obrázky. Pak možná nebudeš za arogantního blbečka.

+6/0
26.10.2011 16:34

vransen

Re: Ohledně té bezchybné T3,

Najdi deset rozdílů, ty na obrázku jsou z roku 1930

http://en.wikipedia.org/wiki/File:San_Francisco_F_line_streetcars_at_Jones.jpg

Na Západ se neprodala ani jedna. Lidi, které ani nenapadlo se tam škrábat, jsi v té tramvaji nadávat slyšet nemohl.

Co tam máš dál?

+1/0
26.10.2011 16:36

Leinad

Re: Ohledně té bezchybné T3,

Do rekonstrukcí T3 (nízkopodlažní prostředek) se nastoupit dá. To do 14T se nedá nastoupit, když se obsadí. Je výhodná hromadná doprava (hromada lidí ve vagoně, vícedveřový nástup a výstup) nebo doprava maximálně tolika lidí, kolik je ve vagoně sedaček + neřešitelný nástup pro nevidomé?? (dobře, 15T už má nástup vyřešený)

(Mimochodem: kočárek se dá vynést ve dvou, mě nedělá problém pomoc človběku, když mi řekne. )

0/0
26.10.2011 20:14

vransen

Re: Ohledně té bezchybné T3,

Na ten první odstavec nemá cenu reagovat. Větší hloupost tady na fóru snad není. Co se nástupu týče, fascinují mě postřehy bezdětných lidí, kteří děti ani nikdy mít nebudou. Nicméně vězte, že většině matek je to docela nepříjemné se permanentně někoho vyptávat.

0/0
26.10.2011 20:50

Leinad

Re: Ohledně té bezchybné T3,

Také mi není příjemné se ptát. ;-D

Ale vám by asi bylo příjemné nechat se doprovodit při nástupu do vagonu. :-P

0/0
26.10.2011 21:07

chytrak20

Re: Ohledně té bezchybné T3,

proč hloupost? :-)) on myslí NÍZKOPODLAŹNÍ repas T3SU :-)) 8-o;-O respektive tomělo nízkopodlažníjen prostředek,.... asijako 14T :-))8-o;-O

0/0
31.10.2011 5:09

Tom Hagen

Re: Ohledně té bezchybné T3,

Co je za problém vynést do tramvaje kočárek ve dvou lidech?  8-o8-o

+1/0
19.12.2011 22:22

indra vvostrá

proč vyhazovat něco, co funguje?

Komu sakra vadí madla, kterých se dá držet (+ dostatek míst k stání a dobrá průchodnost) , sezení po směru jízdy - člověk dobře vidí ven a má relativní pocit soukromí, okna, kterými se dá větrat?

Jediné, co T3 chybělo, byl bezbariérový vstup a místo na kočárek. Tohle ty nové paskvily mají, ale jinak to vypadá, že je navrhoval dement, co v životě v tramvaji nejel.

+2/0
26.10.2011 14:31

vransen

Re: proč vyhazovat něco, co funguje?

Protože už je to dávno překonané? Křižíkova elektrika taky jednou dojezdila.

0/0
26.10.2011 14:36

indra vvostrá

Re: proč vyhazovat něco, co funguje?

"překonané" chápu jako "bylo vymyšleno něco lepšího"

takže nesouhlas

0/0
26.10.2011 14:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.