Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boeing Dreamliner poprvé okusili cestující. Měli 7 důvodů cítit se výjimečně

Boeing 787 Dreamliner ve středu poprvé svezl cestující na komerčním letu z Tokia do Hongkongu. Letadlo v barvách japonských aerolinek ANA s 264 pasažéry na palubě trasu absolvovalo za čtyři hodiny a osm minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Supersocka

"Levné"...

4 miliardy ? Kdy se to proboha může zaplatit ?

Při průměrné ceně letenky 10 tisíc, 200 lety ročně s 200 lidmi na palubě celých 10 let.  Ale to jsou jen tržby, byli-li by náklady přepravce na mzdy a provoz 50%, pak už je to 20 let.

0/0
31.10.2011 7:23

drs

Re:

Cenu letu neplati ani tak tech 200 lidi v ekonomicke tride za 18-30 tisic (10 to tak mozna na kratke vzdalenosti), ale plati to ti v business a v prvni tride za nakych 80-200 tisic na hlavu.

0/0
13.11.2011 21:43

KdysiBedlam

jj

Ten Japonec rikal, ze 787 je o mnohem mene hlucnejsi nez A380. Taky se chcu timto letadlem proletet. Myslite, ze to CSA koupi?;-D

0/0
27.10.2011 18:10

krystofc

Re: jj

čsa ne, ale travel má objednaný jeden nebo dva kusy :)

0/0
27.10.2011 22:45

drs

Re: jj

A380 je uz tak neuveritelne tichy oproti starsim modelum, takze by B787 musel byt uplne potichu aby tam byl rozdil.

0/0
13.11.2011 21:45

lomax_ul

Více místa?? - vtipné

Jsem si na seatguru našel že v 787 mají ANA seat pitch 31", seat width 16.5" tak to mi jako více místa nepřijde, spíš jak králíkárna, déle jak hodinu bych v tom sedět nevydržel :( Pro srovnání: ČSA: 32"/18" (což mi přijde jako příjemný standard), luxusní je sezení třebas v Korean B772 34"/18" tam si si můžu i nohy rovně natáhnout...

0/0
27.10.2011 11:38

cerveny

Re: Více místa?? - vtipné

no ale taky tam vidim 62-63 + 21 pro biz. class, vzhledem k tomu ze si myslim ze tohle letadlo stejne budem nejdriv potkavat na linkach typu franfurt tokio tak mi to prijde podstatnejsi, 88 z klasickyho velkyho letadla to sice neni ale myslim si ze to bude v klidu (a pri moji postave do 180cm to uz stejne nehraje roli)

0/0
27.10.2011 15:41

mpes4

tak nevím...

pro fandy je to asi super, ale pro nás, co lítáme často, je to jenom další "autobus", do kterého musím sednout, aby mě donesl na příslušné místo...

+1/0
26.10.2011 22:41

krystofc

Re: tak nevím...

ach, ty "cesťáci" ;-)

0/0
27.10.2011 22:46

krystofc

Re: tak nevím...

* ti

0/0
27.10.2011 22:47

katrok

...

Já jsem nezlomný obdivovatel Jaků, takže tato americká novinka se mnou nic nedělá.

0/0
26.10.2011 22:19

Atomas

Re: ...

;-DR^

0/0
27.10.2011 8:47

pissflapslover

Hlavne vic mista

nedavno jsem letel do Ameriky v sandvici mezi Indem a Arabem a myslem jsem si ze me vomejou;-)

0/0
26.10.2011 22:06

soc01

Re: Hlavne vic mista

No nevím. U 787 jsou sendviče v konstrukci taky ve velké míře zahrnuty :)

0/0
26.10.2011 22:43

peepa_47

nechápu ten tlak

Píšete, že tam bude nižší tlak, takže bude cestujícím připadat jako by byli v 1800 metrech, kde je tlak vyšší než ve 2400 jako u běžného letu

0/0
26.10.2011 21:26

Inkvizitor Johny

Re: nechápu ten tlak

řeší se níže

0/0
26.10.2011 22:06

Aesculap

Vylehčená konstrukce?

"Má až o pětinu nižší spotřebu paliva než letadla této kategorie, a to díky vylehčené konstrukci."

Vylehčená konstrukce? Co to jako je? To je nějaký inženýrský terminus technicus? Proč ne prostě odlehčená konstrukce?

0/0
26.10.2011 21:09

div

7 důvodů proč...

Možná měl některý z cestujících 4 důvody, jiný 1 důvod, další 18 atd...  nadpisy typu "5 důvodů pro(č)..." jsou vesměs slaboduché, v některých případech doceela nesmyslné - a o to častěji používané.

0/0
26.10.2011 20:05

Depresivní Robot Marvin

Kompozity jsou plasty?

Co mají společného kompozitní materiály a plasty. Pokud tomu rozumím, tak kompozitními materiály se nejčastěji označují kompozity hliníku - potomci duralu.

0/0
26.10.2011 19:45

Raynor

Re: Kompozity jsou plasty?

kompozitní materíál rozhodně není hliník! kompozit je obecně vzato materiál ze dvou, nebo více substancí s

rozdílnými vlastnostmi, které dohromady dávají výslednému výrobku nové

vlastnosti, které nemá sama o sobě žádná z jeho součástí. v letectví jsou nejpoužívanější adamitová a uhlíková vlákna....

0/0
26.10.2011 19:56

Raynor

Re: Kompozity jsou plasty?

tedy ty plasty obsahují uhlíková vlákna díky nímž je ten plast pevnější než kov

0/0
26.10.2011 19:58

Inkvizitor Johny

Re: Kompozity jsou plasty?

Ale on má pravdu. Nejsou to plasty. Uhlíkové vlákno + pryskyřice se nerovná plast. Je to prostě kompozit.

0/0
26.10.2011 20:14

Vedoucí kolotoče bez koček

Re: Kompozity jsou plasty?

Pryskyrice v pripade Dreamlineru opravdu ne, ale polymery + karbonova vlakna. :-) Co se tyce pryskyrice, to by potom z toho spis vysel pertinax (laminat), a tam uhlikova vlakna by byla jako bazuka na komara. I kdyz mozna, ze cinska letadla, co ted jsou ve vyrobe a maji nahradit Airbusy, tuto "progresivni technologii z garaze" vezmou za svoji... :-)

0/0
26.10.2011 20:34

Inkvizitor Johny

Re: Kompozity jsou plasty?

Asi jste to rozlouskl:-)

0/0
26.10.2011 20:52

soc01

Re: Kompozity jsou plasty?

A co je pryskyřice jiného, než polymer? Je to spíš hádání se o správnost pojmů.

Laminát je hlavně používán pro pojmenování kompozitů s matricí ze skleněných vláken.

Jinak běžně používaný anglický termín je kompozity s uhlíkovými vlákny je CFRP - Carbon Fibre Reinforced Plastic.

Takže pravdu vlastně mají všichni....

0/0
26.10.2011 21:10

nick

Re: Kompozity jsou plasty?

Přesně . jak správně  pravil šokujícím způsobem iritující španěl Salvator  Dalí : kdo ví kde  má čmelák žihadlo tomu nejsou kalhoty  nikdy  krátký.

0/0
27.10.2011 16:39

TondaN

koukal jsem na to v tv

jeden japonec říkal že na to obětuje výhru a-to je to,co chci říct-poprvé v životě si vezme volno z práce:-)větší zážitek jak to letadloR^

0/0
26.10.2011 18:55

2kedar

Re: koukal jsem na to v tv

Je mi toho chlápka docela líto... :-/

0/0
26.10.2011 20:51

Hynek Vilém Jarmila reloaded

speciálně ta prostřední pětiřada je humus

Chápu, že na dálkových letech si asi vyskakovat nejde, ale čím menší letadlo, tím asi lépe. Nejlepší je stejně malej Bombardier CRJ.

0/0
26.10.2011 18:34

osk

N2kdo by tak mohl uvažovat když píše

jinak by nenapsal takový nesmysl že bude v letadle nižší tlak a tudíž budou podmínky podobné menší výšce. Bud je skutečně nižší tlak (o čemž pochybuji) a pak se jedná o větší nadmořskou výšku a nebo naopak což je nejspíš pravda.

0/0
26.10.2011 18:19

iheojte

Re: N2kdo by tak mohl uvažovat když píše

opravili to úžasně... vlhkost bude vyšší, zatímco tlak bude vyšší ;-D

0/0
26.10.2011 20:37

-Komedie-

Re: N2kdo by tak mohl uvažovat když píše

ale tak ona vlhkost opravdu vyšší bude.

0/0
26.10.2011 21:46

soc01

Re: N2kdo by tak mohl uvažovat když píše

Nejde o správnost informace, ale o styl podání této informace. Ten se mi jeví velice nešťastným.

0/0
26.10.2011 22:39

KdysiBedlam

jj

Krasne letadlo, to se Boeingu povedlo. Akorat si myslim, ze kdyz je z kompozitovych materialu skoro cele letdlo vcetne kridel a celeho trupu, tak je to daleko vice nez 50% jak se uvadi v clanku.

0/0
26.10.2011 17:15

2fast4u

Jak mam chapat tohle? :

Vic mista - Pilot Boeingu Randy Neville prohlásil, že podle jeho názoru je to první věc, které si cestující u nového letadla všimnou. "Nejste namačkáni v rouře. Máte k dispozici spoustu volného prostoru," řekl.

Mam v tom trochu zmatek.... to jako i prostor na nohy? To snad prece zalezi na jednotlivejch dopravcich ne? Kazdej si to upravuje jak chce. Nebo ten konec clanku se vaze i k tomu prostoru? V dnesni dobe si uz letecky spolecnosti vazne delaj legraci s tim prostorem na nohy. Spolecnosti jako TAP, Air One a jim podobny se s tim vubec nes.rou. Mam 195 cm a nevejdu se tam. a tim proste myslim, ze tam ty nohy rovne nedam. To jsou ale spolecnosti, se kterejma litam po Evrope, bejt vsak vic jak 3 hodiny v letadle jakykoliv spolecnosti v Economy je podle me sikana. Pro lidi, ktery maj 180 cm jeste ok, ale pro me to proste nejde. Driv jsem aspon staval nekde, u letusek, ale ted to jeste k tomu zacinaj zakazovat. Uz me vazne s..ou.

0/0
26.10.2011 16:54

chestburster

Re: Jak mam chapat tohle? :

take pres 190cm, dlouhe nohy ... jsem za to rad, ale v letadle bych chtel merit tak 160 ...

0/0
26.10.2011 17:51

jeen

Re: Jak mam chapat tohle? :

Taky znám otlačená kolena. Proto, jak jen to lze, chci sedět do uličky. Na okénko jim ...u.

0/0
26.10.2011 18:03

Gilth

Re: Jak mam chapat tohle? :

Zkuste si ten clanek precist poradne, zvlaste pak bod 7)... Minimalni konfigurovatelnost ze strany zakaznika = asi nebude zalezet na dopravci jak si to navrhne...

0/0
26.10.2011 17:57

hives

Re: Jak mam chapat tohle? :

To je otázka, co tím myslí. Zrovna přestavění sedaček, pokud je na to to letadlo připravené, by podle mě neměl být moc velký problém jak pro kupujícího, tak pro prodávajícího.

0/0
26.10.2011 19:05

2fast4u

Re: Jak mam chapat tohle? :

Bohuzel musim reagovat slovy "Zkuste si radeji poradne precist, co jsem napsal..."

0/0
26.10.2011 19:19

ondra1

Re: Jak mam chapat tohle? :

Na skoro dvoumetrového chlapa se nejspíš běžně nedimenzuje skoro nic. Člověk by si myslel, žes na to musel už dávno přijít sám...

0/0
26.10.2011 22:37

2fast4u

Re: Jak mam chapat tohle? :

Ano, prisel covece...., ale tohle je jediny misto, kde mi to opravdu vadi ....

0/0
27.10.2011 17:29

buxus

Jen mne tak napadá přízemní myšlenka

Mají tam dost hajzlíků? Na dlouhých letech jsem byl mnohokrát a vždy bylo klasické schéma - fronty před hajzlíky. Měl bych nápad na vylepšení - místo občerstvení (stejně už na něm škudlí kde se dá) by mohli roznášet bažanty (tedy ne ty pečené).

0/0
26.10.2011 16:37

Ghost47

Re: Jen mne tak napadá přízemní myšlenka

http://www.seatguru.com/airlines/ANA/ANA_Boeing_787.php

0/0
26.10.2011 16:52

Duke._._Nukem

Re: Jen mne tak napadá přízemní myšlenka

takze ani jeden...;-D

0/0
26.10.2011 17:07

chestburster

Re: Jen mne tak napadá přízemní myšlenka

na napocital 7 :-)

0/0
26.10.2011 17:52

pravda boli cenzore (5.nick)

Když to má karbonový rám,

tak to má vzadu deseti nebo jedenácti kolečko ?  ;-D

0/0
26.10.2011 16:37

Stoura

Tlak

V článku se píše: "Tlak je naopak nižší, takže cestujícím bude připadat, jako

by se nacházeli ve výšce 1 800 metrů, namísto 2 400 metrů jako při

standardním letu."

Není ten tlak náhodou VYŠŠÍ?

Ve výšce 1800 metrů opravdu není nižší tlak než ve výšce 2400 m.

0/0
26.10.2011 16:19

Lukke-Luk

Re: Tlak

Samozřejmě, mají tam chybu.

0/0
26.10.2011 16:24

wanad

Re: Tlak

Tlak v kabině je jedník ze sedmi důvodů, proč je nový Boeing výjimečný. A to a´t je tlak vyšší nebo nižžší. Chyba v článku je proto druhotná a zanedbatelná;-)

+1/0
26.10.2011 16:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.