Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemi hrozí od asteroidů menší nebezpečí, než se myslelo

Výsledky nejnovějšího výzkumu naznačují, že NASA již lokalizovala více než 90 % největších asteroidů, které by mohly potenciálně ohrožovat naši planetu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ttata

Až na ten co přiletí 21.12.2012

ten ještě neobjevili

+1/0
31.10.2011 18:35

vašo

Re: Až na ten co přiletí 21.12.2012

Další chytrák, který má ve sklepě stoj času, protože ví jaká bude budoucnost. Ano jsi prorok, přidej se k nějaké sektě, máš absolutní pravdu, kdo to nevidí a nevěří,toho emzáci neodvezou ve své kosmické lodi. :-P;-D

0/0
1.11.2011 9:45

bloodyvalentine

Re: Až na ten co přiletí 21.12.2012

další chytrák který potratil smysl pro nadsázku...a maskuje to smajlíkem :)

0/0
1.11.2011 10:43

Jan Motůrek

Re: Až na ten co přiletí 21.12.2012

ten je hustej, co? asi má zaražený prdy.......

0/0
1.11.2011 21:06

prestomanifesto

Fuj, to sem si voddech!

0/0
31.10.2011 17:31

monthy70

Re: Fuj, to sem si voddech!

já bych tak klidný nebyl. pravděpodobnost zásahu je 100%. jedna z mála věcí, která je jistá. stejně jako smrt

0/0
31.10.2011 18:31

Jan Motůrek

Re: Fuj, to sem si voddech!

100% jo? To bych tedy netvrdil.... planeta může například se zničit mnohem dříve, než do ní stihne něco narazit. A vesmír je v podstatě prázdný, takže že nic zemi netrefí (co by jí mělo zničit) zase tak nepravděpodobné není.

0/0
1.11.2011 21:08

Marold3

Co je to za slátaninu, čte to autor po sobě?

"Prozatím jich vědci odhalili 911, přičemž celkem by jich mělo být 981 (oproti původnímu odhadu okolo 1 000)."

0/0
31.10.2011 16:57

Rubik1

Re: Co je to za slátaninu, čte to autor po sobě?

Co se vám na tom nezdá? Konec konců je to jen překlad ze zahraničního zdroje. Něco jiného je zpřesnit odhad jejich celkového počtu a něco jiného je pozorovat a určit jejich dráhu. Doporučuji vám si něco víc o tom přečíst, pokud vás to zajímá, a pokud ne, tak raději mlčet.

0/0
31.10.2011 18:25

Mablung

Re: Co je to za slátaninu, čte to autor po sobě?

Ono to je napsané skutečně hodně divně. Srovnejte si tři verze. 

"Prozatím jich vědci odhalili 911, přičemž celkem by jich mělo být 981 (oproti původnímu odhadu okolo 1 000)."

"Prozatím jich vědci odhalili 911, přičemž celkem by jich mělo být kolem 980 (oproti původnímu odhadu okolo 1 000)."

Obě zní divně, ale ta první mnohem divněji.

0/0
31.10.2011 19:06

Jan Motůrek

Re: Co je to za slátaninu, čte to autor po sobě?

no jde asi o to, že 981 je okolo 1000 :-P - takže původní odhad "okolo 1000" pořád platí, pokud jich má být 981.

0/0
1.11.2011 21:11

šelma6005

To je mi útěcha

Nemusí nás trefit žádný asteroid, lidstvo se samo vyhubí. Či už kvůli upadající ekonomice, nebo energetické krizi či válkám kvůli pitné vodě. Ropa dojde za několik málo let - to souvisí i s rostoucí čínskou poptávkou.

Pokud by ale přšlo reálné nebezpečí, tak by se jen těžko dali dokopy finance pro záchranný pojekt. Protože čím dál míň "volných" peněz je na světě k dispozici. Vše totiž sežerou nenažranci (banky, velké korporace, všudypřítomná korupce) a celá planeta je zadlužena protože se půjčovali a točili neexistující peníze. Nechtěl jsem sem tahat ekonomiku a politiku, ale i zde je vidět, že krize má negativní dopady i do vědy.

Pro příklad ani nemusíme jít daleko - američané už teď nemají čím ani létat do kosmu. Kde jsou ty optimistické časy dobývání měsíce. Teď už se sami nedostanou ani na oběžní dráhu. Americe silně, ale opravdu silně chybí motivace v podobě soutěžícího partnera - konkurenta jako byl kdysi SSSR.

0/0
31.10.2011 15:53

male_zvire

Re: To je mi útěcha

Ropy je dostatek. Problém je, že nejlépe přístupná ložiska jsou pomalu na suchu a těžba z těch hůže přístupných je extrémně neefektivní a drahá.

0/0
31.10.2011 18:50

Worff

Není důležité, kolik těch asteroidů vlastně je,

ale odhalit ten jeden jediný, který nás trefí...

0/0
31.10.2011 11:59

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Není důležité, kolik těch asteroidů vlastně je,

Pokud je jen jeden...

0/0
31.10.2011 12:44

janejo

K čemu to je?

K čemu potřebujeme vědět, jestli do nás nějaký asteroid narazí nebo ne? Stejně ho nedokážeme zlikvidovat, vždyť máme problém i s padajícím satelitem ;-D Takže je to jenom abysme se třeba připravili na to, že za 10 dní nás trefí asteroid nebo proč? ;-D

0/0
31.10.2011 10:49

Inkvizitor Johny

Re: K čemu to je?

Taky mě napadlo něco podobného.

0/0
31.10.2011 10:50

klapik

Re: K čemu to je?

Neřekl bych, že je to jedno. Kdo by se zabýval "pidi" padajícím satelitem??? Když by hrozilo zemi nebezpečí od nějakého velkeho asteroidu, určitě by se hledalo řešení jak tomu střetu zabránit. NIcméně nejednalo by se nejdnalo  o hodiny nebo dny, ale o roky, možná desítky let.

0/0
31.10.2011 11:30

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: K čemu to je?

Podle toho, kde by byl objeven, myslím, že pokud bychom měli hodiny a pokud by byl dost velký, tak řešení je odpálit na něj co nejvíce atomovek, možná by tomu předcházel nějaký výpočet, kam se na asteroidu trefit, aby nás co nejvíc "bordelu" minulo...

0/0
31.10.2011 11:43

Inkvizitor Johny

Re: K čemu to je?

1) Ten šutr by musel být dost blízko, aby tam střely doletěly... na což navazuje 2) půlka planety by měla solidní solárko. On má asi někdo furt tu šílenou představu (hlavně scénáristi), že když se odpálí jaderná zbraň mimo atmosféru, že je to úplně v pohodě. Opak je bohužel pravdou. Je to ještě horší.

0/0
31.10.2011 12:22

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: K čemu to je?

Tak pokud by nás měl trefit, tak by blízko doletěl...a pořád lepší půlka planety než celá...

0/0
31.10.2011 12:43

Inkvizitor Johny

Re: K čemu to je?

Osobně si myslím, že kdyby nás mělo něco trefit, tak se to nechá prostě spadnout. S tím, že se spíš budou lámat hlavy, jak to před dopadem zpomalit. Aby to nemělo takovou energii. Asi nejhorší by bylo, kdyby Čínani na nás hodily bobek a sundali to raketou. Protože Evropa a USA by v tu chvíli byly 100% na té špatné straně planety;-D

0/0
31.10.2011 13:33

Inkvizitor Johny

Re: K čemu to je?

hehe...jsem si vzal kalkulačku a počítal, kolik by bylo potřeba energie k zastavení takového naštvaného kilometrovýho šutru (energie 640 exajoulu). Výsledek je tak obrovský, že by to nešlo. A nešlo by to ani odklonit. A tudíž by to pravděpodobně nešlo ani zničit. Protože tak výkonné výbušniny neznáme (včetně JZ).

0/0
31.10.2011 14:16

šelma6005

Nesouhlasím s vámi

K odklonění je třeba mnohem, mnohem méně energie než k zastavení - vlastně zastavení je nesmysl, ve vesmíru nic nezůstane bez pohybu kvůli gravitačním silám. A to množství energie ještě velmi záleží na tom, kolik máme času. Čím víc času, tím menší síla stačí, musí ovšem působit dlouhodoběji. O využití gravitačních sil či zákona akce a reakce ve spolupráci se sluncem jsou i zajímavé dokumenty.

0/0
31.10.2011 15:40

Inkvizitor Johny

Re: Nesouhlasím s vámi

Pravda, pravda. Jsem to vzal jen hooodně od oka. Asi by to šlo nějakým superlaserem, kdybychom měli dost času ho postavit dost dlouho s ním na šutr působit. Ale prostě nějaké trefování raketou ten šutr akorát tak namíchne.:-)

0/0
31.10.2011 16:28

male_zvire

Re: Nesouhlasím s vámi

Není pravda:

pokud by ten "šutr" byl někde na úrovni Měsíce, tak by k zabránění střetu se zemí bylo třeba odklonit ho o obrovský úhel - plácnu 10st. Na to by nestačil ani Bruce Willis s celým tím jeho cirkusem.

Ovšem pokud by byl zpozorován třeba na úrovni Pluta, tak by na zabránění střetu stačilo odklonit těleso o pár desetin/setin stupně a na to už by dnešní technologie stačily. Spíš bych viděl problém v tom, že by se papalášové hádali o tom kdo to zaplatí tak dlouho, až by jim šutr přistál na palici...

0/0
31.10.2011 18:48

Infidel

Re: K čemu to je?

Pokud se o takovém asteroidu dozvíme několik roků dopředu, tak už dnes máme prostředky, jak ho vychýlit z dráhy. A není třeba vychylovat ho o moc. Prakticky jakákoliv nepatrná změna dráhy, dojde li k ní v dostatečném předstihu, zajistí, že Zemi mine. A tak existuje spousta plánů, jak toho dosáhnout. Je možné část asteroidu poprášit materiálem, který způsobí nerovnoměrné vstřebávání záření ze Slunce. Nebo je možné asteroid ozařovat laserem a zrychlené odpařování částic z povrchu způsobí odklon z dráhy. Létání k asteroidům a manévrování v jejich blízkosti je už taky úspěšně zvládnuté.

0/0
31.10.2011 16:08

Profesionální neúplatný diskutér

Nepřítele nikdy nepodceňujte

A to platí i pro asteroidy !!

0/0
31.10.2011 10:36

Labia Majora Zemanová

Labia Majora Zemanova pro iDnes.cz

Dokud mame Bruce Willise, tak su klidneeee ....

0/0
31.10.2011 8:54

Brainwashington.

A, co Nubiru? Počítaj s ním či je ten výzkum vyhozený peníz?

?:-/

0/0
31.10.2011 8:52

Lupo

Re: A, co Nubiru? Počítaj s ním či je ten výzkum vyhozený peníz?

Že ty sis sundal z hlavy svou alobalovou čepici? :-)

0/0
31.10.2011 9:58

Lord Helma

Re: A, co Nubiru? Počítaj s ním či je ten výzkum vyhozený peníz?

Tady je to zbytečné, u něj mozková mrtvice nemá vůbec žádnou šanci.

0/0
31.10.2011 10:31

Ed.

hmm

jak se  delaji odhady popctu neceho, co na odhaleni teprve ceka?

0/0
31.10.2011 6:48

aston.new

Jednou

To je jak ve válce - většinou vás třefí ten koho nevidíte. Nebo v životě - řeknete jen sakra - a jste pod autem. Je jen otázka času kdy do nás něco narazí (i za 50000 let může nastat konec světa).

0/0
31.10.2011 6:28

Zakov

Re: Jednou

Za 50000 let tady nebudem, nebo budeme tak technologicky na vysi, ze nas takovy asteroid nerozhodi :-). Ovsem s tim, ze nam muze na hlavu spadnout jeden zapomenuty sutr, s Vami souhlasim.

0/0
31.10.2011 10:44

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Jednou

Jenže nás pořád může rozhodit hypernova nebo jiná vesmírná legrace:-)

0/0
31.10.2011 11:44

RayPall

Re: Jednou

Hypernova vás může rozhodit tak možná totálním zdražením x) Zřejmě jste měl na mysli supernovu (neberte si to zle, jen zdvořilá oprava x)), ale to v našich vesmírných končinách nehrozí. Supernovou končí jen největší hvězdy, Slunce se nejdříve za pět miliard let nejprve "nafoukne" až za oběžnou dráhu Venuše (a Merkur, Venuši a dost možná i Zemi prostě schlamstne) a pak se jednoduše rozplyne a zůstane jen jeho jádro, bílý trpaslík, který bude postupně vyhasínat, až se změní v prakticky neviditelného trpaslíka černého x)

Větší bordel by byl, kdyby Jupiter nabral dostatek váhy. Kdesi jsem totiž četl, že mu moc hmotnosti nechybí k tomu, aby mohl v jádru zažehnout termonukleární reakci a stát se menší hvězdou x) Ta představa dvou sluníček na obloze...

0/0
31.10.2011 15:58

Inkvizitor Johny

Re: Jednou

Ono vůbec supernova je dost vtipná věc. I kdyby v našem okolí nějaká bouchla, tak se to stejně nedozvíme. Protože ten, kdo to bude pozorovat, se právě bude smažit.

0/0
31.10.2011 16:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.